BEV
node/43282

Ποια είναι τα πιο αποδοτικά BEV;

Το electrifying.com δημιούργησε ένα σύστημα αξιολόγησης αποδοτικότητας με την ονομασία E-Rating. Στόχος του είναι να βοηθήσει τους καταναλωτές στην αγορά ενός BEV.

Με 300.000 ηλεκτρικά αυτοκίνητα να βρίσκονται στους δρόμους της Βρετανίας, η διαφορά σε ετήσιο κόστος μεταξύ της φόρτισης αποδοτικών και λιγότερο αποδοτικών BEV μπορεί ανέλθει σε £155 εκατ. ή €184,5 εκατ.

Τα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης συνοδεύονται εδώ και δεκαετίες με αναγραφόμενες τιμές κατανάλωσης καυσίμου. Κάτι αντίστοιχο συμβαίνει και στις οικιακές συσκευές στις οποίες περιλαμβάνονται ετικέτες κατανάλωσης ηλεκτρικής ενέργειας. Μέχρι στιγμής δεν υπήρχε κάτι αντίστοιχο για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, διαδικασία που εισήγαγε το electrifying.com με το E-Rating.

Ο αλγόριθμος που χρησιμοποιεί το E-Rating κατατάσσει τα ηλεκτρικά μοντέλα σε ένα απλό σύστημα διαβάθμισης από «A++» μέχρι και «Ε». Βοηθώντας έτσι τους αγοραστές να διαλέξουν το κατάλληλο αυτοκίνητο, εξοικονομώντας χρόνο και χρήμα από τη φόρτιση τους.

Το electrifying.com παρουσιάζει για πρώτη φορά το E-Rating, έναν περίπλοκο αλγόριθμο που αξιολογεί την αποδοτικότητα των BEV στον πραγματικό κόσμο.

Για να απονεμηθεί ο βαθμός αποδοτικότητας στο αυτοκίνητο, ο αλγόριθμος συνυπολογίζει πληθώρα σημαντικών παραμέτρων: Τον βαθμό μετατροπής ηλεκτρικής ενέργεια σε αυτονομία του αυτοκινήτου, την ταχύτητα με την οποία η μπαταρία μπορεί να φορτιστεί και άλλα χαρακτηριστικά όπως αντλίες θερμότητας, την έξυπνη ανάκτηση ενέργειας και την προετοιμασία της θερμοκρασίας της καμπίνας πριν από την εκκίνηση. Παράγοντες οι οποίοι είναι υψίστης σημασίας για τη μείωση κατανάλωσης ενέργειας.

Νικητές στην απόδοση στέφθηκαν το BMW i4 και το Tesla Model 3 ως τα μόνα BEV διαθέσιμα στην αγορά της Βρετανίας με τον βαθμό Α++.

BEV, BMW i4

Η Mercedes-Benz EQS, Citroën Ami, Citroën e-C4 και το SEAT Mii ήταν μεταξύ των 13 BEV από την αγορά της Βρετανίας που βαθμολογήθηκαν με A+, ενώ 14 άλλα μοντέλα κατατάχθηκαν με Α.

Στην αντίπερα όχθη, το Mercedes-Benz EQV ήταν το μόνο BEV το οποίο βαθμολογήθηκε με Ε. Τα πολυτελή ηλεκτρικά SUV Audi e-tron και Μercedes-Benz EQC φαίνεται να είναι αρκετά σπάταλα με βαθμό D.

Η διαφορά κόστους ανάμεσα σε ένα BEV A++ και σε ένα E σε ένα διάστημα περίπου 16.000 km είναι περίπου 580 στερλίνες ή 690 ευρώ.

Πέρα από το αυξημένο κόστος, οι ιδιοκτήτες των λιγότερο αποδοτικών ηλεκτρικών θα αναγκαστούν να περάσουν περισσότερο χρόνο κάνοντας υπομονή σε φορτιστές εξαιτίας του ότι το BEV τους απαιτεί περισσότερη ενέργεια για να κινηθεί και φορτίζει με αργότερο ρυθμό

Η αξιολόγηση αποδοτικότητας πραγματοποιήθηκε σε BEV διαθέσιμα στην αγορά της Βρετανίας. Kάποια μοντέλα που αναγράφονται στον παρακάτω πίνακα μπορεί να μην είναι διαθέσιμα στην χώρα μας.

Δείτε τον ενδεικτικό πίνακα κατάταξης αποδοτικότητας των ηλεκτρικών μοντέλων...

 Μάρκα και μοντέλο   Κατάταξη αποδοτικότητας 
 Όλα τα μοντέλα με βαθμολογία A++ και A+ 
 Tesla Model 3   A++ 
 BMW i4   A++ 
 Hyundai Ioniq   A+ 
 Citroën e-C4   A+ 
 FΙΑΤ 500e   A+ 
 Hyundai Kona Electric   A+ 
 Mercedes-Benz EQS   A+ 
 Kia EV6   A+ 
 Peugeot e-208   A+ 
 SEAT Mii   A+ 
 Tesla Model Y   A+ 
 Opel Corsa-e   A+ 
 Citroën Ami   A+ 
 Volkswagen ID.3   A+ 
 Renault Twizy   A+ 
 Hyundai IONIQ5   A+ 
 Όλα τα μοντέλα με βαθμολογία D και E 
 Audi e-tron   D 
 Mercedes-Benz EQC   D 
 Mercedes-Benz EQV   Ε