Ο Νίκος Κασιμάτης, CEO της Kassimatis Cycling μας μιλάει για το ηλεκτρικό ποδήλατο στην Ελλάδα

Ο Νίκος Κασιμάτης, CEO της Kassimatis Cycling μας μιλάει για το ηλεκτρικό ποδήλατο στην Ελλάδα

Η ηλεκτρική ενέργεια είναι μια πραγματικότητα όχι μόνο στον κόσμο του αυτοκινήτου αλλά και σε εκείνον του ποδηλάτου. Ας δούμε τι σημαίνει αυτό μέσα από τη ματιά ενός ανθρώπου με κορυφαία τεχνογνωσία επί του θέματος.

Λάτρης του αυτοκινήτου, ταγμένος στο ποδήλατο και φίλος του DRIVE, ο Νίκος Κασιμάτης συνεχίζει, από τη θέση του CEO, την ιστορία της Kassimatis Cycling. Της εταιρείας που από το 1945 αποδεικνύει την αγάπη της για το ποδήλατο, με κουλτούρα που καλλιεργείται και εξελίσσεται συνεχώς.

Είναι ο αποκλειστικός εισαγωγέας των ποδηλάτων της Specialized σε Ελλάδα, Κύπρο και Μάλτα, μιας premium εταιρείας με κορυφαία τεχνολογία στο ποδηλατικό γίγνεσθαι. Οπότε πρόκειται σαφώς για έναν από τους πλέον καταρτισμένους ανθρώπους για να μας ξεναγήσει στην εξέλιξη του ποδηλάτου ως χόμπι και ως μέσου.

Θα έλεγες πως πλέον μπορούμε να θεωρήσουμε με βεβαιότητα πως το μέλλον στο ποδήλατο θα είναι κατά βάση ηλεκτρικό, όπως και στο αυτοκίνητο;
Σαφώς αυτό είναι κάτι που ισχύει. Το βάρος από τις εταιρείες πέφτει πλέον ξεκάθαρα στην εξέλιξη των ηλεκτρικών ποδηλάτων. Ακόμα και για εκείνες που έχουν την αγωνιστική φιλοσοφία στο DNA τους, όπως η Specialized, το ηλεκτρικό ποδήλατο σημειώνει κατακόρυφη άνοδο και στην Ελλάδα.

Εξάλλου αυτό στο εξωτερικό έγινε πριν συμβεί στη χώρα μας. Οπότε αργά ή γρήγορα, το «συμβατικό» ποδήλατο όπως το ξέρουμε σήμερα, θα αποτελεί την μειονότητα. Πάντως θεωρώ πως θα εξελιχθεί πολύ διαφορετικά από το αυτοκίνητο σε βάθος χρόνου. Θα διατηρήσει την οντότητά του πιο κοντά σε αυτό που ξέρουμε μέχρι σήμερα, ως ένα προσωποποιημένο μέσο που θα χρησιμοποιείται χωρίς ενοχές.

Πίσω από αυτή τη μετάβαση, ποια είναι η λογική που οδηγεί τις εξελίξεις;
Ουσιαστικά, το ζητούμενο είναι να ανοίξει ακόμα περισσότερο το εύρος του κοινού στο οποίο απευθύνεται το ποδήλατο. Να το φέρει δηλαδή κοντά και σε ομάδες που λόγω ηλικίας, φυσικής κατάστασης ή κάποιας άλλης ιδιαιτερότητας κανονικά θα απείχαν από το ποδήλατο. Οι έρευνες στην υπόλοιπη Ευρώπη δείχνουν πως σε αυτές τις ομάδες, το ηλεκτρικό ποδήλατο έχει ήδη κερδίσει πολύ έδαφος.

Kasimatis

Αυτή η εξέλιξη θα μπορούσε να αλλάξει την άποψη που έχει ο κόσμος για το ποδήλατο, ακόμα και στην Ελλάδα;
Η αλήθεια είναι πως υπάρχει ακόμα μια «ρετσινιά» γύρω από το ποδήλατο στην Ελλάδα. Δεν είναι δηλαδή καταγεγραμμένο ως ένα εναλλακτικό μέσο μετακίνησης. Υπάρχουν ακόμα και σήμερα πολλοί άνθρωποι που δεν γνωρίζουν πως το ηλεκτρικό ποδήλατο είναι στην ουσία «υβριδικό», όχι αμιγώς ηλεκτρικό. Ότι δηλαδή η ηλεκτρική ενέργεια απλώς υποβοηθά, δεν κινεί μόνη της το ποδήλατο. Αυτή η αλλαγή κουλτούρας είναι κάτι που χρειάζεται χρόνο για να γίνει. Ωστόσο χάρη και στην κρατική επιδότηση που έχει αυξήσει τις πωλήσεις, έχει αρχίσει να καλλιεργείται και θα συνεχίσει να το κάνει.

Σε επίπεδο τεχνολογίας τι νέο πρόκειται να δούμε στα προσεχή χρόνια;
Φαίνεται πως η εξέλιξη θα συγκεντρωθεί στη διαχείριση της ενέργειας και στο software. Και σε μεγάλο βαθμό εκεί θα διαφοροποιούνται οι εταιρείες μεταξύ τους. Έχει μεγάλο ενδιαφέρον η εξέλιξη των smart συστημάτων που προσαρμόζονται στα «θέλω» και στις ανάγκες του αναβάτη, διά μέσου της παραμετροποίησης που γίνεται από εφαρμογές του smartphone. Επίσης, η ηλεκτρική τεχνολογία θα απλοποιήσει σημαντικά και το τεχνικό κομμάτι, αφού τα περισσότερα θέματα θα λύνονται με αναβάθμιση λογισμικού. Ως εταιρεία, είμαστε ήδη έτοιμοι και υποστηρίζουμε πλήρως κάτι τέτοιο.

Σε σχέση με τις κατηγορίες των ποδηλάτων, πού φαίνεται να ταιριάζει περισσότερη η ηλεκτρική τεχνολογία;
Το δείγμα που έχουμε από τις πιο ώριμες αγορές λέει ξεκάθαρα πως το MTB (mountain bike) είναι η κύρια δεξαμενή. Οι περισσότερες εταιρείες δραστηριοποιούνται εκεί και όσες δεν το έχουν κάνει ακόμα, τρέχουν να προλάβουν. Αυτό που δεν έχει αναπτυχθεί όσο θα περίμενε κάποιος αναλογικά με τις πωλήσεις, είναι το ηλεκτρικό ποδήλατο για τις αστικές μετακινήσεις (commuting). Στην Ευρώπη, το ποσοστό πωλήσεων e-bikes είναι σχεδόν 60% για τα MTB και 40% για commuting. Η μεγαλύτερη πρόκληση βέβαια, αφορά στα ποδήλατα δρόμου, όπου το κοινό είναι ακόμα πιο απόλυτο και απαιτητικό. Εκεί, τώρα γίνονται τα πρώτα βήματα.

Είναι επίσης ενδιαφέρον να αναφέρουμε πως φαίνεται ότι, τουλάχιστον για τη Specialized, θα διαμορφωθούν δύο υποκατηγορίες ηλεκτρικών ποδηλάτων. Μια με μοντέλα που θα έχουν ισχυρή υποβοήθηση και θα βάζουν σε προτεραιότητα την άνεση του αναβάτη. Και μια με μοντέλα που θα έχουν πολύ πιο ελαφριά υποβοήθηση και χαμηλότερο βάρος, με τα οποία ο αναβάτης θα νιώθει στο πετσί του πως κάνει ποδήλατο.

Επειδή είναι μια εμπειρία που δεν περιγράφεται εύκολα, θέλουμε να δώσουμε στους λάτρεις του ποδηλάτου τη δυνατότητα για μια βιωματική εμπειρία και αυτό ακριβώς κάνουμε στο νέο μας κατάστημα που λειτουργεί στο Μαρούσι.

Kasimatis

Το ελληνικό κοινό πόσο έτοιμο θα έλεγες πως είναι για ηλεκτρικό ποδήλατο;
Μιλώντας για μαζικό ενδιαφέρον, θα έλεγα όχι και πολύ. Εκτός των άλλων επειδή υπάρχει και φόβος για τη χρήση του ποδηλάτου στους δρόμους της χώρας μας. Είναι και αυτό ένα βασικό πρόβλημα το οποίο αποτρέπει πλήρως ένα δυνητικά πολύ μεγάλο κοινό (πχ. το γυναικείο) από το να σκεφτεί και το ποδήλατο ως ένα μέσο μεταφοράς. Όπως συμβαίνει δηλαδή σε άλλες χώρες της Ευρώπης ή την Αμερική.

Οπότε το βάρος θα πέσει στο πιο νεανικό κοινό που θέλει την ενεργητικότητα στη ζωή του και έχει διαφορετική αντίληψη της μετακίνησης από αυτή που επικρατούσε μέχρι σήμερα. Και το οποίο κοινό θεωρεί σαφώς το ποδήλατο μια πιο εύπεπτη, οικολογικά και γιατί όχι κοινωνικά, ίσως και πιο  «trendy» επιλογή. Επίσης, δεν θα πρέπει να ξεχνάμε πως το ποδήλατο αγαπήθηκε πριν από την κρίση από ένα κοινό που τώρα είναι τουλάχιστον 10 χρόνια μεγαλύτερο. Γι’ αυτούς τους ανθρώπους, το ηλεκτρικό ποδήλατο έχει σίγουρα ενδιαφέρον.

Κρατάμε λοιπόν ως συμπέρασμα ότι το ποδήλατο αλλάζει;
Ξεκάθαρα. Και μάλιστα θα ανοίξουν νέοι δρόμοι για τον αναβάτη. Με την ηλεκτρική υποβοήθηση θα μπορείς να κάνεις πράγματα που μέχρι σήμερα δεν μπορούσες ούτε να σκεφτείς. Να κάνεις δηλαδή μια αποτελεσματική προπόνηση που υπό κανονικές συνθήκες δεν θα προλάβαινες ή μια πιο μεγάλη και έντονη βόλτα από αυτή που θα μπορούσε να υποστηρίξει το σώμα σου σε κανονικές συνθήκες. Υπό αυτή την έννοια, μιλάμε για ένα «εντελώς διαφορετικό άθλημα», όπως άλλωστε το ονομάζει και η Specialized. 
 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube