Nissan: Καινούργιο 1.300άρι μοτέρ για το Qashqai

Ο νέος 4κύλινδρος 1.300άρης βενζινοκινητήρας τούρμπο των Renault/Mercedes θα κάνει την εμφάνισή του κάτω από το καπό του Nissan Qashqai, αντικαθιστώντας τον υπάρχοντα 1.200άρη.

Σύντομα θα μεταγγιστεί νέο αίμα κάτω από το καπό του Nissan Qashqai, με ένα νέο μοτέρ σε μια κίνηση που όμως δεν αποτελεί έκπληξη. Η Renault και η Mercedes-Benz έχουν ήδη αποκαλύψει το ολοκαίνουργιο 4κύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα των 1.300 cc, σε διάφορα επίπεδα ισχύος. Και τα δύο μέρη έχουν κάνει ήδη χρήση αυτού του κινητήρα (στο Renault Kadjar και στη Mercedes-Benz A-Class που δοκιμάσαμε), αλλά τώρα η χρήση του επεκτείνεται στη Συμμαχία, καθώς θα εφοδιάσει την γκάμα και του Qashqai.

Τα οφέλη στην αποδοτικότητα που προφανώς είδαν στη Renault έναντι του υφιστάμενου 1.2 Turbo, η Συμμαχία θέλησε να τα εισπράξει και στο Nissan Qashqai. Στις τυποποιημένες μετρήσεις, για την έκδοση ισχύος των 140 PS έχουμε λοιπόν κέρδος 8 g/km σε CO2 σε σχέση με τον 1.2 των 130 PS. Στην ισχυρότερη έκδοση, ο 1.300άρης των 160 PS εκπέμπει 12 g/km σε CO2 λιγότερα από τον 1.6 των 163 PS. Συνεπώς και η κατανάλωση σε πραγματικές συνθήκες θα βελτιωθεί. Εδώ να σημειώσουμε ότι το Qashqai στην έκδοση των 160 PS με αυτόματο κιβώτιο έχει υψηλότερη ροπή έναντι του μοντέλου με το χειροκίνητο σασμάν.

1.3 engine Renault/Mercedes-Benz

Φυσικά, για να περάσει το νέο περιβαλλοντικό πρότυπο WLTP, η Nissan έπρεπε να ενσωματώσει ένα φίλτρο σωματιδίων στο Qashqai 1.3. Τιμή δεν γνωρίζουμε ακόμη σε καμία ευρωπαϊκή χώρα, κάτι που θα γίνει σαφώς ύστερα από το παρισινό Σαλόνι Αυτοκινήτου. Οπότε αναμένουμε μέχρι το τέλος Οκτωβρίου να έχουμε νέα από τον οικονομικό τομέα και στην Ελλάδα.