Test drive: Νέο Nissan Qashqai 1.5 dCi

Test drive: Νέο Nissan Qashqai 1.5 dCi

Δοκιμάζουμε το ανανεωμένο «αστικό crossover» στην έκδοση με τον μικρότερο από τους δύο κινητήρες ντίζελ.

To Qashqai, στις δύο πρώτες γενιές του, έφτασε συνολικά τα 2,3 εκατομμύρια σε πωλήσεις, με «ατομικό ρεκόρ» τον φετινό Μάρτιο. Οι ανταγωνιστές όμως έχουν ξεπεράσει πλέον τους 20, οπότε η Nissan αποφάσισε να δράσει προληπτικά και να ανανεώσει το μεσαίο crossover της.

Ο γενικός στόχος ήταν να γίνει το αυτοκίνητο πιο premium σε εμφάνιση, αίσθηση κι εξοπλισμό, και να αποκτήσει τις τελευταίες τεχνολογίες στους τομείς της ασφάλειας και της συνδεσιμότητας.   

Οι εξωτερικές αλλαγές αφορούν κυρίως στο εμπρός μέρος, που έχει μια πιο σύγχρονη και τονισμένη εκδοχή της μάσκας V-motion”, πιο έντονες πτυχές στο καπό, νέο προφυλακτήρα και βελτιωμένους στην όψη και την απόδοση προβολείς. Ελαφρές αλλαγές έχουν επίσης τα πίσω φώτα κι ο πίσω προφυλακτήρας, και οι τροχοί είναι νέας σχεδίασης.

Πιο ουσιαστική είναι η αναβάθμιση στην ηχομόνωση, ενώ βελτιώσεις έχουν γίνει επίσης στην ανάρτηση και το σύστημα διεύθυνσης. Οι μικροαλλαγές στις ρυθμίσεις του κινητήρα ντίζελ 1.5 dCi δεν έχουν μεταβάλει την ισχύ και τη ροπή, αλλά έχουν δώσει ομαλότερη απόδοση και λειτουργία.

Πιο “premium” εσωτερικό             
Η καμπίνα του αναβαθμισμένου Qashqai έχει μια ελαφρώς πιο premium αίσθηση χάρη στο νέο, μεγαλύτερο τιμόνι με το πεπλατυσμένο κάτω μέρος, στα πιο ποιοτικά υλικά και στα νέα, μεγαλύτερα και πιο άνετα καθίσματα Monoform.

H θέση οδήγησης παραμένει ψηλή και με μεγάλες δυνατότητες ρύθμισης. Η γενική εργονομία είναι καλή, αλλά η ορατότητα περιορίζεται από τις φαρδιές κολόνες της σκεπής. Πρόβλημα χώρου, πάντως, δεν θα έχει ούτε ο ψηλότερος οδηγός.

Άνετοι είναι οι χώροι και στο πίσω κάθισμα, όπου δύο υψηλόσωμοι επιβάτες ταξιδεύουν ξεκούραστα. Μπορεί να καθίσει κι ένας τρίτος, αλλά για περιορισμένες αποστάσεις, αν και η θέση δεν είναι τόσο στριμωγμένη και άβολη όσο σε άλλα αντίστοιχα μοντέλα.

Οι θέσεις για μικροπράγματα μέσα στην καμπίνα είναι αρκετές και πρακτικές. Πρακτικό είναι και το πορτμπαγκάζ, με το διαιρούμενο δάπεδο που επιτρέπει 18 διαφορετικές διαμορφώσεις. Η χωρητικότητα των 430 λίτρων δεν είναι μεγάλη, αλλά διπλώνοντας τις πλάτες των καθισμάτων έχεις στη διάθεσή σου ένα χώρο με ενιαίο ύψος δαπέδου για εύκολη φόρτωση. 

Προπάντων η οικονομία      
Το Qashqai 1.5 dCi της δοκιμής ζύγιζε 1.410 kg, που είναι μεν 30 kg παραπάνω από το SEAT Ateca 1.6 TDI, αλλά 130 kg λιγότερα από το Hyundai Tucson 1.7 CRDi. Το V-Box μας έδειξε 11,8” για το 0-100 km/h και 33,5” για το χιλιόμετρο από στάση, επιδόσεις αντίστοιχες με του Tucson και του «αδελφού» του, Kia Sportage 1.7 CRDi, αλλά χαμηλότερες από εκείνες του Ateca και των άλλων crossover/SUV με κινητήρα ντίζελ 1,6 λίτρων – αν και απέναντι σ’ αυτά η Nissan έχει το Qashqai 1.6 dCi των 130 ίππων. Όσον αφορά στις ρεπρίζ εν κινήσει, το Qashqai 1.5 υστερεί αν επιταχύνεις από χαμηλές στροφές, αλλά προσπερνάει αρκετά γρήγορα όταν οι στροφές ανέβουν.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε το SEAT Ateca 1.6 TDI

Αυτά που δείχνουν οι αριθμοί, τα νιώθεις και στο δρόμο. Ο 1.5 dCi δεν ανταποκρίνεται χαμηλά και πρέπει να περάσει τις 1.750 rpm για να αρχίσει να τραβάει δυνατά. Έτσι, αν δεν δουλεύεις σωστά το κιβώτιο, βρίσκεσαι αρκετά συχνά χωρίς δύναμη στη διάθεσή σου. Ευτυχώς ο λεβιές είναι εύχρηστος και ο συμπλέκτης λειτουργεί προοδευτικά.

Από την άλλη, ο συγκεκριμένος ντίζελ δεν λαχανιάζει ψηλά, ανεβάζοντας 4.500 rpm χωρίς να πέφτει η απόδοσή του, οπότε προσπερνάς χωρίς να χρειάζεται να ανεβάσεις σχέση στη μέση της προσπέρασης.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε το Kia Sportage 1.7 CRDi

Αυτό που δεν δείχνουν οι αριθμοί είναι η ιδιαίτερα ομαλή και πολιτισμένη λειτουργία του κινητήρα 1.5 dCi, που ποτέ δεν ενοχλεί με θόρυβο και κραδασμούς όπως πολλοί άλλοι ντίζελ. Είναι επίσης οικονομικός, όπως δείχνουν και τα μόλις 99 g/km των εκπομπών CO2. H μέση κατανάλωση που μετρήσαμε ήταν μόνο 6,5 lt/100km

  
Αγχολυτική οδήγηση           
Tο Qashqai καταφέρνει και κρύβει αρκετά καλά το ψηλό κέντρο βάρους και τον όγκο του. Η γενική εντύπωση είναι αυτή ενός κανονικού αυτοκινήτου, εξελιγμένου, πολιτισμένου και ποιοτικού.

Η ανάρτηση είναι απορροφητική χωρίς να είναι χαλαρή και το επίπεδο θορύβου χαμηλό από όλες τις πηγές, με αποτέλεσμα να ταξιδεύεις συνήθως πιο γρήγορα απ’ όσο νομίζεις. Το Qashqai είναι ακλόνητα σταθερό στην ευθεία, και στις στροφές η συμπεριφορά του είναι απόλυτα κανονική και προβλέψιμη. Το αμάξωμα γέρνει μεν, αλλά ποτέ άτσαλα, και η υποστροφή έρχεται πάντα προοδευτικά.

Το τιμόνι είναι κάπως ελαφρύ και η απόκριση του πλαισίου στις αλλαγές κατεύθυνσης δεν είναι τόσο άμεση και κοφτερή. Γενικά, καταλαβαίνεις ότι το Qashqai έχει εξελιχθεί και ρυθμιστεί έτσι ώστε να είναι εύκολο, άνετο και να εμπνέει εμπιστοσύνη, κρατώντας τον οδηγό του χαλαρό και ξεκούραστο.

Εμπιστοσύνη εμπνέουν και τα φρένα, που ανταποκρίνονται άμεσα και προοδευτικά στο πεντάλ, δίνοντας πολύ καλές αποστάσεις ακινητοποίησης.  

Εχέγγυα εμπορικής επιτυχίας                     
Το νέο Qashqai 1.5 dCi έχει πολύ συμφέρουσα τιμή εκκίνησης: στη βασική έκδοση Energy ξεκινά από τα €21.790. Μόνο τα Suzuki SX4 1.6 DDiS (€21.480) και FIAT 500X 1.6 MultiJet (€18.850 με την έκπτωση) είναι φθηνότερα. Και το βασικό Qashqai δεν είναι καθόλου φτωχό – μόνο ο αυτόματος κλιματισμός και οι αλουμινένιες ζάντες του λείπουν. Αυτά πάντως –και άλλα– υπάρχουν στην επόμενη έκδοση Acenta (€22.370).

Αξίζει όμως να δώσεις €25.190 για να πάρεις την έκδοση N-Connecta της δοκιμής μας, που πέρα από το αναβαθμισμένο σύστημα πολυμέσων και πλοήγησης με την οθόνη αφής 7”, έχει και το πακέτο Safety Shield με τα 6 ηλεκτρονικά συστήματα ασφάλειας. Δεν της λείπει απολύτως τίποτε, οπότε εκπλήσσεσαι που υπάρχουν άλλες δύο, ακόμη πολυτελέστερες εκδόσεις, οι Techna και Techna+.

Τι λέει το DRIVE
Ιδιαίτερα εξελιγμένο και ολοκληρωμένο, μπορεί να μη σε ενθουσιάζει σε κάποιον τομέα, αλλά δυσκολεύεσαι να του βρεις ψεγάδια. Στη συγκεκριμένη έκδοση, του λείπει δύναμη στις χαμηλές στροφές, όμως το αντισταθμίζει με την οικονομία καυσίμου και τη ραφιναρισμένη λειτουργία του.
Τιμή Aπό €21.790 
Τεχνολογία 1.461 cc, i4, 8v, 1 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο VGT, 110 PS/4.000 rpm, 26,5 kgm @ 1.750-2.500 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς.

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h
 11,8”
0-400 m 18,1” @ 122,2 km/h
0-1.000 m 33,5” @ 154,9 km/h
50-110 km/h με αλλαγές 10,2”
50-80 km/h (3η) 4,4”
80-110 km/h (3η) 6,1”
80-110 km/h (4η) 7,1”
110-140 km/h (4η) 10,5”
110-140 km/h (5η) 12,1”
Φρένα 100-0 km/h 35,6 m
Τελική ταχύτητα 182 km/h
Μέση κατανάλωση 6,5 lt/100 km
Εκπομπές CO2 99 g/km
Διαστάσεις 4,377 x 1.806 x 1.590 mm
Μεταξόνιο 2.646 mm
Χώρος αποσκευών 430-1.585 lt
Βάρος 1.410 kg
Μετρήσεις DRIVE

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube