Ολοκληρώνεται η παραγωγή του GMA T.50: Δίνει την θέση του σε δύο νέα μοντέλα

Ολοκληρώνεται η παραγωγή του GMA T.50: Δίνει την θέση του σε δύο νέα μοντέλα

Η Gordon Murray Group ολοκληρώνει την παραγωγή του GMA T.50 στις 100 μονάδες και ετοιμάζεται για την επόμενη σελίδα. Τον Αύγουστο, η εταιρεία θα παρουσιάσει δύο νέα μοντέλα, ενώ στο Goodwood θα τιμήσει τα 60 χρόνια καριέρας του Gordon Murray.

Η Gordon Murray Group ανακοίνωσε την ολοκλήρωση της παραγωγής του GMA T.50, του μοντέλου που λάνσαρε το 2020 ως την απόλυτη ενσάρκωση της οδηγικής τελειότητας. Η τελευταία –100ή– μονάδα του σπάνιου supercar θα κατασκευαστεί μέσα στο καλοκαίρι, σηματοδοτώντας το τέλος ενός μοναδικού project που απέδειξε στην πράξη ότι η τεχνολογική και σχεδιαστική καθαρότητα μπορούν ακόμα να θριαμβεύσουν.

Το T.50, που χαρακτηρίζεται από την ίδια την εταιρεία ως «η πιο αγνή έκφραση της οδηγικής τελειότητας», έχει παραδοθεί σε πελάτες σε 19 χώρες ανά τον κόσμο. Στην καρδιά του βρίσκεται ένας ελαφρύς, ατμοσφαιρικός V12 των 3,9 λίτρων -δημιουργία της Cosworth- ο οποίος αποδίδει 670 ίππους και συνεργάζεται με ένα χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων. 

Το βάρος του αυτοκινήτου διατηρείται κάτω από τον ψυχολογικό φραγμό των 1.000 kg, κάτι που σε συνδυασμό με την ακραία αεροδυναμική σχεδίαση και τις αναλογίες του καθιστούν το T.50 ένα από τα πιο ξεχωριστά αυτοκίνητα δρόμου της εποχής του.

Σήμα κατατεθέν του είναι φυσικά ο πίσω ανεμιστήρας, μια σαφής αναφορά στην τεχνολογία της Brabham BT46B της Formula 1, που ο ίδιος ο Gordon Murray είχε σχεδιάσει για τη σεζόν του 1978. Στην περίπτωση του T.50, η τεχνολογία αυτή μειώνει την αεροδυναμική αντίσταση έως και κατά 12,5% και μπορεί να προσφέρει επιπλέον έως 50 ίππους μέσω δυναμικής διαχείρισης της ροής αέρα.

Ο πίσω ανεμιστήρας του T.50 μειώνει την αντίσταση αέρα κατά 12,5% και χαρίζει έως 50 έξτρα ίππους

GMA T.50

Παρά το οριστικό τέλος της παραγωγής για το T.50, η Gordon Murray Group δεν επιβραδύνει. Στις 15 Αυγούστου, στο πλαίσιο της Monterey Car Week, η εταιρεία θα παρουσιάσει δύο ολοκαίνουργια μοντέλα. Αν και οι πληροφορίες παραμένουν περιορισμένες, γνωρίζουμε ήδη ότι το ένα αποτελεί one-off δημιουργία για συγκεκριμένο πελάτη, ενώ το δεύτερο έχει σχεδιαστεί από το εξειδικευμένο τμήμα Gordon Murray Special Vehicle (GMSV). 

Και τα δύο αναμένεται να ενσωματώνουν τη γνώριμη φιλοσοφία της φίρμας για πανάλαφρες κατασκευές, ακραία ακρίβεια στη μηχανολογία και απόλυτη προσήλωση στην οδηγική εμπειρία.

Πριν από την αποκάλυψη των νέων μοντέλων, η Gordon Murray Group θα γιορτάσει την 60ή επέτειο της καριέρας του ίδιου του Gordon Murray στο Goodwood Festival of Speed. Εκεί, το κοινό θα έχει την ευκαιρία να δει από κοντά μια εντυπωσιακή συλλογή οχημάτων που φέρουν την υπογραφή του. 

Ανάμεσά τους, το πρώτο του αυτοκίνητο, το IGM Ford T1 του 1965, οι ιστορικές δημιουργίες Brabham BT44 (1974) και McLaren MP4/4 (1988), το ιδιαίτερο LCC Rocket (1992), αλλά και πιο πρόσφατα έργα όπως το T.50 PS4 (2023), το T.50s Niki Lauda XP1  (2024), το T.33 AP4 (2025) και άλλα εμβληματικά μοντέλα που σημάδεψαν την πορεία ενός από τους σημαντικότερους μηχανικούς στην ιστορία της αυτοκίνησης.

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube