Citroën C4 ΙΙΙ
node/39259

Νέα Citroën C4: Πρώτες επίσημες φωτογραφίες!

Η τρίτη γενιά της Citroën C4 δεν είναι πια άγνωστη ποσότητα. Και σαφώς ο σχεδιασμός της νέας κόμπακτ μπερλίνας της γαλλικής εταιρείας θα συζητηθεί!

Η νέα C4 είχε σήμερα avant-première! Η Citroën βέβαια μας έχει κάνει γνωστό από τις αρχές Μαΐου ότι θα μας την αποκαλύψει στις 30 Ιουνίου. Αλλά οι πρώτες επίσημες φωτογραφίες του αυτοκινήτου είναι γεγονός και μάλιστα όχι προϊόν διαρροής. Ο ίδιος ο κατασκευαστής είναι που τις διένειμε.

Δεν ξέρουμε προς τι αυτού του είδους η μεθόδευση, αλλά αν ήταν να δημιουργήσει την έκπληξη, τα κατάφερε. Εκτός κι αν φοβήθηκε πως υπήρχαν insiders και καλοθελητές-λαθρόχειρες που θα παρείχαν διαβαθμισμένο υλικό σε επιλεγμένα μέσα, ειδικά επειδή είχε καταφέρει να κρατήσει μυστικό τον σχεδιασμό του αυτοκινήτου. Όπως και να ’χει όμως, η έκπληξη παραμένει. Βλέπετε, το καμουφλάζ στα πρωτότυπα που είχαμε δει τους τελευταίους μήνες, έκρυβε πολύ καλά το σχήμα της C4. Μόλις που μπορούσες να μαντέψεις τη σιλουέτα της.

Ύστερα λοιπόν από ένα μια πολύ κλασική C4 δεύτερης γενιάς, η Citroën στοιχηματίζει για άλλη μια φορά στην πρωτοτυπία. Σαφώς, αυτή η τρίτη γενιά θα προκαλέσει αίσθηση. Έτσι, η φίρμα προσδοκά να διακριθεί σε μια σφύζουσα κατηγορία από κόμπακτ μοντέλα, αλλά και εντός του Groupe PSA. Μη ξεχνάμε ότι το επόμενο Opel Astra και το Peugeot 308 θα παίξουν με ένα πιο κλασικό στιλ.

Citroën C4 ΙΙΙ

Αυτή η C4 λοιπόν, τελικά δεν δίστασε να εμπνευστεί από μια παλιά Citroën, τη GS, που γιορτάζει εφέτος την 50ή επέτειό της. Από τη GS προέρχεται η υπέρ το δέον οπισθοκλινής οροφή που εκτείνεται μέχρι το απολύτως κάθετο κόψιμο της καροσερί στο πίσω μέρος. Από τη GS προέρχονται και τα πλευρικά τζάμια που εκτείνονται μέχρι την άκρη του προφίλ του αυτοκινήτου.

Οι ομοιότητες όμως τελειώνουν εδώ, καθώς η νέα C4 υιοθετεί τους τελευταίους αισθητικούς κώδικες της Citroën, αλλά εγκαινιάζει και νέους. Έτσι, όπως είχαμε δει στο πρωτότυπο 19_19, η φωτεινή υπογραφή στο πίσω μέρος χωρίζεται σε δύο μέρη. Αλλά δεν εκτείνονται μέχρι το σήμα της εταιρείας όπως στο πρωτότυπο. Ο λογότυπος είναι τοποθετημένος μέσα σε μαύρη φάσα, ενώ το όλο σύνολο βρίσκεται πάνω σε ένα χείλος εκφυγής, σε μια μικρή πτέρυγα. Πάντως, βλέποντας αυτό το «ντάνιασμα», μάλλον μας φαίνεται πως προσθέτει οπτικό βάρος στον ανάλαφρα πρωτότυπο σχεδιασμό της νέας C4. 

Citroën C4 ΙΙΙ

Στο εμπρός μέρος, έχουμε επίσης την ολοκαίνουργια μάσκα της φίρμας, με μπαγκέτες που ανασχηματίζονται σε «Y» σε κάθε πλευρά. Η νέα C4 διατηρεί και αυτή τη μουσούδα των δύο επιπέδων, κοινός αισθητικός τόπος πια για το εμπρός μέρος των Citroën. Ένα άλλο στοιχείο που επίσης μας ήταν ήδη γνωστό: Τα γενναιόδωρα προστατευτικά από ακατέργαστο πλαστικό. Και κάτι που δεν γνωρίζαμε: Διακοσμητικά ένθετα σε εξαγωνικό σχήμα. Αυτή η C4 πάντως, τολμά να έχει την ψηλή κορμοστασιά και τον αέρα του crossover. Τουλάχιστον, η καροσερί της προστατεύεται καλά…

Αντίθετα με τη σιλουέτα της, το ταμπλό μας εκπλήσσει με την κλασικότητά του. Παρόλα αυτά, η Citroën ξεκίνησε σχεδόν από το μηδέν, από ένα λευκό φύλλο χαρτί, καθώς δεν βλέπουμε να υπάρχουν στοιχεία που να προέρχονται από άλλο μοντέλο. Τα χειριστήρια του κλιματισμού ή του τιμονιού είναι πρωτοεμφανιζόμενα. Δεν υπάρχει καν η διακοσμητική οριζόντια λωρίδα με το κάθετο σιρίτι στην πλευρά του συνοδηγού όπως στο C3 Aircross ή στο C5 Aircross.

Citroën C4 ΙΙΙ

Η σύνθεση είναι ξεκάθαρη με μια καλά ενσωματωμένη οριζόντια οθόνη αφής, τοποθετημένη ψηλά, και ένας πίνακας οργάνων που υποθέτουμε ότι είναι ψηφιακός. Η Citroën ανακοινώνει και μια καινοτομία για το συνοδηγό, χωρίς να λέει περισσότερα. Και στην πρώτη φωτογραφία, βλέπουμε πάνω από το ντουλαπάκι του συνοδηγού ένα ενδιαφέρον στοιχείο από αλουμίνιο… Οψόμεθα!

Η Citroën δεν δίνει προσώρας τις διαστάσεις του αυτοκινήτου. Σήμερα παίρνουμε μια ισχυρή γεύση και αναμένουμε τη λεπτομερή παρουσίαση που έχει προγραμματιστεί για τις 30 Ιουνίου. Πάντως από τις φωτογραφίες, το αυτοκίνητο φαίνεται να έχει μεγάλο μέγεθος για την κατηγορία. Από τεχνικής πλευράς, η γαλλική φίρμα λέει απλώς ότι το αυτοκίνητο θα διατηρήσει την επιλογή μεταξύ βενζίνης και ντίζελ, ενώ θα υπάρχει και ηλεκτρική έκδοση. Εξάλλου μας έχει προαναγγείλει την ë-C4.

Citroën C4 ΙΙΙ

Εκεί που δεν περιμένουμε καμία έκπληξη είναι στο σύστημα κίνησης της τελευταίας. Οπότε θα έχουμε να κάνουμε με το «πακέτο» του Peugeot e-208, καθώς και η C4 έχει για βάση της την πλατφόρμα CMP. Με άλλα λόγια θα βρούμε το ηλεκτρομοτέρ των 136 ίππων. Και αν η μπαταρία παραμείνει η ίδια, στις 50 kWh, αναμένουμε αυτονομία κατά WLTP περίπου 330 km.

Για επιβεβαίωση των παραπάνω, θα πρέπει να περιμένουμε μέχρι το τέλος του μήνα, με κυριότερη βέβαια ενημέρωση για το πότε προγραμματίζεται το εμπορικό λανσάρισμα του αυτοκινήτου. Λανσάρισμα που θα πέσει βαρύ πάνω στο C4 Cactus, το οποίο δεν είχε και μεγάλη εμπορική επιτυχία. Μια πορεία που όμως δεν αποθάρρυνε τη Citroën να βάλει και πάλι στον κατάλογό της ένα αυτοκίνητο σαφώς τοποθετημένο στην κόμπακτ αγορά, βασιζόμενο τα μέγιστα στην πρωτοτυπία. Ένα στοίχημα που φαίνεται επικίνδυνο για ένα μοντέλο που είναι τόσο σημαντικό για τις πωλήσεις της φίρμας.