Citroën C4 ΙΙΙ
node/39259

Νέα Citroën C4: Πρώτες επίσημες φωτογραφίες!

Η τρίτη γενιά της Citroën C4 δεν είναι πια άγνωστη ποσότητα. Και σαφώς ο σχεδιασμός της νέας κόμπακτ μπερλίνας της γαλλικής εταιρείας θα συζητηθεί!

Η νέα C4 είχε σήμερα avant-première! Η Citroën βέβαια μας έχει κάνει γνωστό από τις αρχές Μαΐου ότι θα μας την αποκαλύψει στις 30 Ιουνίου. Αλλά οι πρώτες επίσημες φωτογραφίες του αυτοκινήτου είναι γεγονός και μάλιστα όχι προϊόν διαρροής. Ο ίδιος ο κατασκευαστής είναι που τις διένειμε.

Δεν ξέρουμε προς τι αυτού του είδους η μεθόδευση, αλλά αν ήταν να δημιουργήσει την έκπληξη, τα κατάφερε. Εκτός κι αν φοβήθηκε πως υπήρχαν insiders και καλοθελητές-λαθρόχειρες που θα παρείχαν διαβαθμισμένο υλικό σε επιλεγμένα μέσα, ειδικά επειδή είχε καταφέρει να κρατήσει μυστικό τον σχεδιασμό του αυτοκινήτου. Όπως και να ’χει όμως, η έκπληξη παραμένει. Βλέπετε, το καμουφλάζ στα πρωτότυπα που είχαμε δει τους τελευταίους μήνες, έκρυβε πολύ καλά το σχήμα της C4. Μόλις που μπορούσες να μαντέψεις τη σιλουέτα της.

Ύστερα λοιπόν από ένα μια πολύ κλασική C4 δεύτερης γενιάς, η Citroën στοιχηματίζει για άλλη μια φορά στην πρωτοτυπία. Σαφώς, αυτή η τρίτη γενιά θα προκαλέσει αίσθηση. Έτσι, η φίρμα προσδοκά να διακριθεί σε μια σφύζουσα κατηγορία από κόμπακτ μοντέλα, αλλά και εντός του Groupe PSA. Μη ξεχνάμε ότι το επόμενο Opel Astra και το Peugeot 308 θα παίξουν με ένα πιο κλασικό στιλ.

Citroën C4 ΙΙΙ

Αυτή η C4 λοιπόν, τελικά δεν δίστασε να εμπνευστεί από μια παλιά Citroën, τη GS, που γιορτάζει εφέτος την 50ή επέτειό της. Από τη GS προέρχεται η υπέρ το δέον οπισθοκλινής οροφή που εκτείνεται μέχρι το απολύτως κάθετο κόψιμο της καροσερί στο πίσω μέρος. Από τη GS προέρχονται και τα πλευρικά τζάμια που εκτείνονται μέχρι την άκρη του προφίλ του αυτοκινήτου.

Οι ομοιότητες όμως τελειώνουν εδώ, καθώς η νέα C4 υιοθετεί τους τελευταίους αισθητικούς κώδικες της Citroën, αλλά εγκαινιάζει και νέους. Έτσι, όπως είχαμε δει στο πρωτότυπο 19_19, η φωτεινή υπογραφή στο πίσω μέρος χωρίζεται σε δύο μέρη. Αλλά δεν εκτείνονται μέχρι το σήμα της εταιρείας όπως στο πρωτότυπο. Ο λογότυπος είναι τοποθετημένος μέσα σε μαύρη φάσα, ενώ το όλο σύνολο βρίσκεται πάνω σε ένα χείλος εκφυγής, σε μια μικρή πτέρυγα. Πάντως, βλέποντας αυτό το «ντάνιασμα», μάλλον μας φαίνεται πως προσθέτει οπτικό βάρος στον ανάλαφρα πρωτότυπο σχεδιασμό της νέας C4. 

Citroën C4 ΙΙΙ

Στο εμπρός μέρος, έχουμε επίσης την ολοκαίνουργια μάσκα της φίρμας, με μπαγκέτες που ανασχηματίζονται σε «Y» σε κάθε πλευρά. Η νέα C4 διατηρεί και αυτή τη μουσούδα των δύο επιπέδων, κοινός αισθητικός τόπος πια για το εμπρός μέρος των Citroën. Ένα άλλο στοιχείο που επίσης μας ήταν ήδη γνωστό: Τα γενναιόδωρα προστατευτικά από ακατέργαστο πλαστικό. Και κάτι που δεν γνωρίζαμε: Διακοσμητικά ένθετα σε εξαγωνικό σχήμα. Αυτή η C4 πάντως, τολμά να έχει την ψηλή κορμοστασιά και τον αέρα του crossover. Τουλάχιστον, η καροσερί της προστατεύεται καλά…

Αντίθετα με τη σιλουέτα της, το ταμπλό μας εκπλήσσει με την κλασικότητά του. Παρόλα αυτά, η Citroën ξεκίνησε σχεδόν από το μηδέν, από ένα λευκό φύλλο χαρτί, καθώς δεν βλέπουμε να υπάρχουν στοιχεία που να προέρχονται από άλλο μοντέλο. Τα χειριστήρια του κλιματισμού ή του τιμονιού είναι πρωτοεμφανιζόμενα. Δεν υπάρχει καν η διακοσμητική οριζόντια λωρίδα με το κάθετο σιρίτι στην πλευρά του συνοδηγού όπως στο C3 Aircross ή στο C5 Aircross.

Citroën C4 ΙΙΙ

Η σύνθεση είναι ξεκάθαρη με μια καλά ενσωματωμένη οριζόντια οθόνη αφής, τοποθετημένη ψηλά, και ένας πίνακας οργάνων που υποθέτουμε ότι είναι ψηφιακός. Η Citroën ανακοινώνει και μια καινοτομία για το συνοδηγό, χωρίς να λέει περισσότερα. Και στην πρώτη φωτογραφία, βλέπουμε πάνω από το ντουλαπάκι του συνοδηγού ένα ενδιαφέρον στοιχείο από αλουμίνιο… Οψόμεθα!

Η Citroën δεν δίνει προσώρας τις διαστάσεις του αυτοκινήτου. Σήμερα παίρνουμε μια ισχυρή γεύση και αναμένουμε τη λεπτομερή παρουσίαση που έχει προγραμματιστεί για τις 30 Ιουνίου. Πάντως από τις φωτογραφίες, το αυτοκίνητο φαίνεται να έχει μεγάλο μέγεθος για την κατηγορία. Από τεχνικής πλευράς, η γαλλική φίρμα λέει απλώς ότι το αυτοκίνητο θα διατηρήσει την επιλογή μεταξύ βενζίνης και ντίζελ, ενώ θα υπάρχει και ηλεκτρική έκδοση. Εξάλλου μας έχει προαναγγείλει την ë-C4.

Citroën C4 ΙΙΙ

Εκεί που δεν περιμένουμε καμία έκπληξη είναι στο σύστημα κίνησης της τελευταίας. Οπότε θα έχουμε να κάνουμε με το «πακέτο» του Peugeot e-208, καθώς και η C4 έχει για βάση της την πλατφόρμα CMP. Με άλλα λόγια θα βρούμε το ηλεκτρομοτέρ των 136 ίππων. Και αν η μπαταρία παραμείνει η ίδια, στις 50 kWh, αναμένουμε αυτονομία κατά WLTP περίπου 330 km.

Για επιβεβαίωση των παραπάνω, θα πρέπει να περιμένουμε μέχρι το τέλος του μήνα, με κυριότερη βέβαια ενημέρωση για το πότε προγραμματίζεται το εμπορικό λανσάρισμα του αυτοκινήτου. Λανσάρισμα που θα πέσει βαρύ πάνω στο C4 Cactus, το οποίο δεν είχε και μεγάλη εμπορική επιτυχία. Μια πορεία που όμως δεν αποθάρρυνε τη Citroën να βάλει και πάλι στον κατάλογό της ένα αυτοκίνητο σαφώς τοποθετημένο στην κόμπακτ αγορά, βασιζόμενο τα μέγιστα στην πρωτοτυπία. Ένα στοίχημα που φαίνεται επικίνδυνο για ένα μοντέλο που είναι τόσο σημαντικό για τις πωλήσεις της φίρμας.

node/39678
Bentley Octopus Electric Engine Project

Επαναστατικό ηλεκτρομοτέρ από την Bentley

Ετοιμάζοντας το λανσάρισμα του αμιγώς ηλεκτρικού μοντέλου της, η Bentley θέλει να εξελίξει μιας νέας γενιάς ηλεκτροκινητήρες με πρωτόφαντη τεχνολογία.

Κυριακή, 09 Αυγούστου 2020 | Επικοινωνία

Επαναστατικό ηλεκτρομοτέρ από την Bentley

Υπό την ονομασία Octopus (Optimised Components, Test and simulatiOn, toolkits for Powertrains which integrate Ultra high-speed motor Solutions), η Bentley συνεργάζεται στο πρότζεκτ αυτό με εννέα ακόμη συνεργάτες 

Το Octopus, με τριετή προγραμματισμένη εξέλιξη και χρηματοδοτούμενο από την OLEV, μια βρετανική κυβερνητική υπηρεσία με αντικείμενο τα οχήματα χαμηλών εκπομπών, σχεδιάζει να εξελίξει μια νέα γενιά ηλεκτρικού κινητήρα. Πιο αποδοτικός από τα σημερινά ηλεκτρομοτέρ, ο κινητήρας αυτός θα κάνει χρήση νέας, μη εφαρμοσμένης μέχρι στιγμής τεχνολογίας, αντικαθιστώντας παράλληλα τα παραδοσιακά χάλκινα πηνία με ένα νέο ανακυκλώσιμο υλικό.

Bentley

Μέρος του οδικού χάρτη «Bentley Beyond 100» που στόχο έχει να καταστήσει την Bentley βιώσιμη φίρμα πολυτελείας, το πρόγραμμα Octopus θα καταλήξει σε μια πρώτη εφαρμογή παραγωγής έως το 2026. Λανσάρισμα που θα πρέπει να συμπέσει με την άφιξη του πρώτου ηλεκτρικού αυτοκινήτου της Bentley.

Μέχρι τότε, η βρετανική φίρμα θα πρέπει σταδιακά να επεκτείνει την ηλεκτρική γκάμα της. Διαθέτοντας ήδη την επαναφορτιζόμενη υβριδική Bentayga, το Crewe σχεδιάζει να ενσωματώσει μια υβριδική εναλλακτική λύση σε κάθε μοντέλα της έως το 2023.

node/39676
Cadillac Lyriq

Νέα Cadillac Lyriq: Το αμερικανικό e-SUV σε (σχεδόν) τελική μορφή

Γνωστή για τις επιδόσεις της στους θερμικούς κινητήρες, η Cadillac άλλαξε τον προσανατολισμό της και εισήλθε στην ηλεκτρική εποχή. Η Lyriq εγκαινιάζει αυτό το νέο κεφάλαιο για την αμερικανική φίρμα.

Κυριακή, 09 Αυγούστου 2020 | Επικοινωνία

Νέα Cadillac Lyriq: Το αμερικανικό e-SUV σε (σχεδόν) τελική μορφή

Η Cadillac είχε αποκτήσει εδώ και καιρό φήμη για τη στροφή της προς μικρότερους κινητήρες που πήγαιναν αντάμα με το επίσης downsizing στο μέγεθος των αυτοκινήτων της. Με την τάση αυτή να αποτελεί πλέον «περυσινά, ξινά σταφύλια», φαίνεται ότι πλέον κινείται σε μια νέα πορεία που θα την τοποθετήσει ως την premium φίρμα-ηλεκτρική αιχμή του ομίλου της General Motors. Και για να εγκαινιάσει αυτόν τον νέο προσανατολισμό, η Cadillac αποκαλύπτει τη Lyriq στη σχεδόν τελική μορφή της.

Βέβαια, η Lyriq ή καλύτερα το είδος αυτοκινήτου που αντιπροσωπεύει, δεν αποτελεί έκπληξη: Για την άφιξή της στον κόσμο των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, η φίρμα του Detroit παρουσιάζει ένα ηλεκτρικό SUV. Μια πολύ δημοφιλής μορφή, ειδικά στις Ηνωμένες Πολιτείες όπου η αγορά κυριαρχείται από το Tesla Model X, το αιώνιο σημείο αναφοράς που οφείλει η Lyriq να κατατροπώσει. Και για να φτάσει σε αυτή την πλεονεκτική θέση, η Cadillac πιέζει τα… ποτενσιόμετρα στο μάξιμουμ.

Cadillac Lyriq

Αυτό ισχύει σφόδρα και για το στιλ, καθώς το αμερικανικό SUV ξεπατικώνει το Cadillac EV Concept, το πρωτότυπο που ανακοίνωσε τη Lyriq το 2019. Επομένως, βρίσκουμε έναν αδρό σχεδιασμό με έντονες γωνίες και ακμές, και μια πτυχωτή πρόσοψη με τεράστια νικελένια (και φωτιζόμενη) μάσκα -μια υποτιθέμενη κληρονομιά από τις Cadillac Eldorado και DeVille από τις δεκαετίες του ’50 και του ’60.

Παρόλο που η Lyriq βρίσκεται ακόμα στο στάδιο του show car (κάτι μεταξύ πρωτοτύπου και παραγωγής), το ηλεκτρικό SUV πιθανότατα θα διατηρήσει όλη την πλαστική φορεσιά του στο μοντέλο παραγωγής που θα λανσαριστεί το 2023.

Cadillac Lyriq

Το αμερικανικό SUV θα έρθει να τοποθετηθεί στην γκάμα της Cadillac μεταξύ των XT5 και XT6, κάτι που μας δίνει τη ένδειξη του μήκους της Lyriq που αναμένεται στα 4,9 m. Αυτό όμως το κάνει 14 πόντους πιο κοντό από το Tesla Model X, το οποίο είναι και ο εμπορικός στόχος του. Λεπτομέρειες σχετικά με τη χωροταξία της καμπίνας δεν έχουν ακόμη δοθεί στη δημοσιότητα, αλλά δεν υπάρχει αμφιβολία ότι οι επιβάτες δεν θα πάσχουν από έλλειψη χώρου. Μια παρτίδα στην οποία η Lyriq θα παίξει τα ρέστα της, με μια καμπίνα σχετικά λιτή και χωρίς τούνελ μετάδοσης.

Η Lyriq θα εξοπλίζεται με μια οθόνη με την υψηλότερη πυκνότητα πίξελ στον κόσμο. Έτσι, στην καμπίνα, μια τεράστια καμπύλη οθόνη 33 ιντσών θα κλέβει την παράσταση. Η Cadillac δεν έχει δημοσιοποιήσει καμία πληροφορία σχετικά, αλλά θα μπορούσε να βασιστεί στην τεχνολογία P-OLED που είναι ήδη γνωστή από την Cadillac Escalade και υποστηρίζει/εμφανίζει ένα δισεκατομμύριο χρώματα. Μια επίδοση, 64 φορές καλύτερη από οποιοδήποτε αντίστοιχο σύστημα, διαθέσιμο σε αυτοκίνητο σήμερα. Ένα τεχνολογικό προβάδισμα που θα συνοδεύεται από σύστημα ήχου AKG με 19 ηχεία.

Cadillac Lyriq

Στα «μηχανολογικά» στοιχεία της Lyriq τώρα, το e-SUV της Cadillac θα διαθέτει συστοιχία μπαταριών Ultium, τοποθετημένη στο πάτωμα, εξασφαλίζοντας τη βέλτιστη κατανομή βάρους 50:50, ενώ η «χημεία» της περιορίζει τη χρήση κοβαλτίου.

Με χωρητικότητα 100 kWh, θα μπορούσε να πετύχει αυτονομία μέχρι 480 km. Επίδοση όμως που δεν είναι ανταγωνιστική για να αντιμετωπίσει τα 500+ km του Tesla Model X. Το οποίο αναμφίβολα θα έχει εξελιχθεί σε μεγάλο βαθμό έως το 2023.

Cadillac Lyriq

Οι υπόλοιπες προδιαγραφές, ιδίως όσον αφορά την ισχύ και την απόδοση, αποτελούν ακόμη γνώση μόνο της Cadillac. Ωστόσο, η αμερικανική φίρμα ανακοινώνει ταχεία επαναφόρτιση που θα μπορεί να ανταποκριθεί σε ισχύ 150 kW, ενώ ο ενσωματωμένος φορτιστής AC θα φτάνει τα 19 kW.

Η Cadillac Lyriq παραγωγής θα παρουσιαστεί σε κοινό και Τύπο το 2022, με το εμπορικό λανσάρισμα να έχει προγραμματιστεί έναν χρόνο αργότερα. Η γκάμα της Lyriq θα περιλαμβάνει ένα βασικό, προσθιοκίνητο μοντέλο και έκδοση 4x4 με δύο ηλεκτρομοτέρ.