Γιατί η GMA S1 LM είναι το νέο απόλυτο όνειρο των petrolhead;

Γιατί η GMA S1 LM είναι το νέο απόλυτο όνειρο των petrolhead;

Ο δημιουργός της McLaren F1 έκανε πραγματικότητα τη φαντασίωση όσων εξακολουθούν να θεωρούν αυτή το θρυλικό σούπερκαρ ως το καλύτερο όλων των εποχών: Σχεδίασε μια σύγχρονη εκδοχή του.

Gordon Murray Automotive S1 LM

Αν ασχολείστε με τα αυτοκίνητα-θρύλους, το όνομα Gordon Murray σίγουρα σας λέει πολλά: ένας μηχανικός με τεράστιο ταλέντο, που πρώτα διέπρεψε στη Formula 1 και στη συνέχεια στον κόσμο των υπερ-αυτοκινήτων δρόμου. 

Αυτός ήταν  που επέβλεψε όλη την τεχνική εξέλιξη της McLaren F1 (1992–1998), της 3θέσιου σούπερκαρ με ατμοσφαιρικό V12 της BMW, 627 ίππων (στην «απλή» έκδοση), που πολλοί συνεχίζουν να θεωρούν την κορυφαία σπορ κατασκευή δρόμου όλων των εποχών. Στην εποχή της είχε ξεπεράσει σε επιδόσεις όλους τους ανταγωνιστές: Από τη Bugatti EB110 και τη Lamborghini Diablo έως τις Ferrari F40/F50 και την Jaguar XJ220.

Η S1 LM έχει δημιουργήσει τόσο μεγάλο ενθουσιασμό στους συλλέκτες, σε σημείο που ένας πελάτης αποφάσισε να αγοράσει και τα πέντε κομμάτια που θα κατασκευάσει η GMA!

Gordon Murray Automotive S1 LM

Έκτοτε, ο Gordon Murray ίδρυσε τη δική του μάρκα, τη Gordon Murray Automotive (GMA), για να δημιουργεί αυτοκίνητα όπως ακριβώς τα ονειρευόταν. Το πρώτο της μοντέλο, η GMA T.50, ακολούθησε πιστά τη φιλοσοφία της McLaren F1: 3θέσιο εσωτερικό με κεντρική θέση οδηγού, ατμοσφαιρικό V12 στο κέντρο και χειροκίνητο κιβώτιο, όλα με απόλυτη έμφαση στη μείωση βάρους.

Αυτή τη φορά, ο Gordon Murray πήγε ακόμη πιο πέρα με την αναβίωση της McLaren F1. Στο Concours d’Elegance του Pebble Beach, η GMA αποκάλυψε την S1 LM, η οποία παραπέμπει ευθέως στη McLaren F1, με τον σχεδιασμό της απλώς ανανεωμένο. Ξαναβρίσκουμε τα τέσσερα στρογγυλά πίσω φώτα, την εισαγωγή αέρα στην οροφή και τη μίνιμαλ γραμμή του αμαξώματος με τον κινητήρα στο κέντρο -μια σιλουέτα που έχει πλέον αποκτήσει σχεδόν cult χαρακτήρα.

Gordon Murray Automotive S1 LM

Βασισμένη στο πλαίσιο της T.50, η S1 LM αφήνει πίσω τον ευρηματικό αλλά αμφιλεγόμενο πίσω ανεμιστήρα και ανεβάζει τον κυβισμό του V12 Cosworth στα 4,3 λίτρα (από 4,0), παραμένοντας συνδεδεμένος με χειροκίνητο κιβώτιο στο κέντρο της καμπίνας. Ο κινητήρας εξακολουθεί να ξεπερνά τις 12.000 rpm!

Η S1 LM έχει δημιουργήσει τόσο μεγάλο ενθουσιασμό στους συλλέκτες, σε σημείο που ένας πελάτης αποφάσισε να αγοράσει και τα πέντε κομμάτια που θα κατασκευάσει η GMA! Προφανώς πλήρωσε μια περιουσία -πιθανότατα πολύ παραπάνω από τα 2,73 εκατ. ευρώ (χωρίς φόρους) που ζητούσε η GMA για την T.50. Η αξία αυτών των πέντε S1 LM αναμένεται να εκτοξευθεί τα επόμενα χρόνια. Θα φτάσει άραγε το επίπεδο της McLaren F1, η οποία πλέον κοστολογείται σε πάνω από 10 εκατ. ευρώ;

Gordon Murray Automotive S1 LM
Η GMA Le Mans GTR είναι νόμιμη για κυκλοφορία στον δρόμο, σε αντίθεση με τη McLaren F1 GTR στην οποία αποτίνει φόρο τιμής.

Στο Pebble Beach, η GMA παρουσίασε επίσης τη Le Mans GTR, με αφορμή τα 30 χρόνια από τη νίκη της McLaren F1 GTR στις 24 Ώρες του Le Mans. Σε αντίθεση με την αυθεντική F1 GTR, η νέα Le Mans GTR είναι νόμιμη για κυκλοφορία στον δρόμο, όπως και η S1 LM. Χρησιμοποιεί επίσης το πλαίσιο της T.50 και τον V12 των 663 ίππων, φοράει Michelin Pilot Sport Cup 2 και θα κατασκευαστεί σε μόλις 24 κομμάτια, τα οποία έχουν ήδη πουληθεί όλα.

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube