Ευρωπαϊκό ποντάρισμα Toyota με υβριδικό Camry

Η Toyota θα ξεκινήσει τις πωλήσεις της μεσαίας μπερλίνας Camry στην Ευρώπη, στις αρχές του επόμενου έτους, για να αντικαταστήσει τo καταργημένο Avensis.

Το Camry θα κυκλοφορήσει στην ευρωπαϊκή αγορά το πρώτο 3μηνο του 2019 αποκλειστικά σε υβριδική βενζινοηλεκτρική έκδοση, απευθυνόμενο στους εταιρικούς στόλους.  

Η Toyota θα εισάγει το Camry στην Ευρώπη από την Ιαπωνία και δεν πρόκειται να αντικαταστήσει τη διακοπείσα παραγωγή του Avensis στο εργοστάσιό της στην Αγγλία. Να σημειώσουμε ότι δεν θα υπάρχει έκδοση στέισον για το Camry, κάτι παράδοξο για το μέγεθος και την ευρωπαϊκή στοχοθέτηση του αυτοκινήτου.

Οι ευρωπαϊκές πωλήσεις στα μαζικά μοντέλα μεσαίου μεγέθους μειώνονται εδώ και χρόνια και πέρυσι η Toyota πούλησε μόλις 25.147 μονάδες από το Avensis, έναντι 120.436 που είχε πουλήσει το 2005, σύμφωνα με τα στοιχεία των ερευνητών της JATO Dynamics.

Η Toyota δήλωσε ότι είδε ότι υπάρχει η ευκαιρία να εισαγάγει ένα μοντέλο με υβριδικό σύστημα κίνησης χαμηλών εκπομπών CO2, το οποίο δεν διέθετε το Avensis. «Ο κύριος στόχος του θα είναι οι εταιρικές πωλήσεις», δήλωσε εκπρόσωπος της εταιρείας.

Τα αυτοκίνητα χαμηλών εκπομπών CO2 επιβαρύνονται με μειωμένους φόρους όταν πρόκειται για εταιρικά αυτοκίνητα σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες. Το υβριδικό Camry συνδυάζει βενζινοκινητήρα 2,5 λίτρων με ηλεκτρικό μοτέρ. Η Toyota δεν έχει ανακοινώσει τις εκπομπές CO2 για το ευρωπαϊκό μοντέλο, αλλά στην Ιαπωνία, υπό διαφορετικό κύκλο οδήγησης, το αυτοκίνητο μετρήθηκε μεταξύ 70-85g/km CO2.

toyta camry 2018

Το ιαπωνικό Camry στην Ιαπωνία έχει μήκος 4,89 m, οπότε ότα θα έρθει στην Ευρώπη θα γίνει η μεγαλύτερη μπερλίνα της κατηγορίας, το τίτλο που μέχρι σήμερα κατέχει το VW Passat με 4,77 m. «Οι αντίπαλοί του  θα είναι αυτοκίνητα όπως το Ford Mondeo, το VW Passat, αλλά έχει επίσης τη δυνατότητα να ανταγωνιστεί με περισσότερες αξιώσεις [από αυτά] στην αγορά premium, για παράδειγμα εναντίον του Audi A4», δήλωσε ο ίδιος εκπρόσωπος. «Το αυτοκίνητο θα είναι λίγο μεγαλύτερο με καλό εξοπλισμό», είπε, χωρίς να κάνει καμία αναφορά στην τιμή για το ευρωπαϊκό μοντέλο. 

Το ευρωπαϊκό Camry είναι το ίδιο παγκόσμιο μοντέλο που ανανεώθηκε πέρυσι. Είναι από καιρό το πιο δημοφιλές επιβατικό αυτοκίνητο στις ΗΠΑ, εξαιρουμένων των SUV και των pick-up. Η νέα έκδοσή του σταδιοδρομεί ήδη εμπορικά στις ΗΠΑ από τον περασμένο Σεπτέμβριο.

Η ισχύς του υβριδικού Camry ιαπωνικών προδιαγραφών είναι 175 PS και το μοτέρ συνδυάζεται με κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενης μετάδοσης (CVT). Το αυτοκίνητο υποστηρίζεται από την παγκόσμια αρχιτεκτονική TNGA της Toyota, πλαίσιο πάνω στο οποίο πατούν επίσης το Prius, το CH-R, το νέο RAV4 από του χρόνου και το προσεχές Auris.

toyta camry 2018

Η εισαγωγή του Camry στην Ευρώπη θα φέρει την υβριδική γκάμα της Toyota να αριθμεί οκτώ μοντέλα στη Γηραιά Ήπειρο. Το ευρωπαϊκό ντεμπούτο του Camry σε μέταλλο αναμένεται να γίνει στο Mondial de l’Automobile, στο Παρίσι τον προσεχή Οκτώβριο, όπως δήλωσε η Toyota.

Φυσικά, το μοντέλο θα αναβαθμιστεί με διαφορετικές ρυθμίσεις ανάρτησης και μελέτη για θορύβο, κραδασμούς και σκληρότητα (NVH). Μια κοινή πρακτική για τους κατασκευαστές που θέλουν να εισάγουν αμερικανικά, ασιατικά ή λατινοαμερικανικά μοντέλα στην Ευρώπη. Και μην ξεχνάμε ότι οι επιτρεπόμενη ανώτατη ταχύτητα στην Ευρώπη είναι ψηλότερη από αυτή της Ιαπωνίας.

toyta camry 2018

Ο εξοπλισμός που είναι διαθέσιμος στο υβριδικό γιαπωνέζικο Camry περιλαμβάνει head-up display, ειδοποίηση για από πίσω διασταυρούμενη κυκλοφορία με αυτόματο φρενάρισμα και παρακολούθηση τυφλού σημείου.

Η Toyota να θυμίσουμε για όσους δεν το γνωρίζουν ότι σταμάτησε την πώληση του Camry στην Ευρώπη το 2004, καθώς το αυτοκίνητο είχε πολύ χαμηλή ζήτηση. Η ιαπωνική εταιρεία αυτή τη στιγμή και κατασκευάζει και πουλάει το Camry στη Ρωσία.

toyta camry 2018