node/39035

Έρχεται νέο ηλεκτρικό μοντέλο της Toyota

Θα αποτελεί την έκδοση παραγωγής του πρωτοτύπου Toyota LQ που είδαμε το 2019 στο Τόκιο.

Φήμες από την Ιαπωνία αναφέρονται σε ένα νέο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της Toyota το οποίο αναμένεται να παρουσιαστεί το φθινόπωρο του 2020, με το εμπορικό του ντεμπούτο να είναι προγραμματισμένο για το 2021. Το νέο μοντέλο θα αποτελεί την έκδοση παραγωγής των πρωτοτύπων Concept-i (2017) και LQ (2019) της ιαπωνικής φίρμας με παρόμοια εμφάνιση και τεχνολογία αιχμής.

Σχεδιαστικά, το ηλεκτρικό Toyota θα ακολουθεί τις γραμμές των πρωτοτύπων, με αεροδυναμική σιλουέτα ενός όγκου και καμπύλες που το κάνουν να δείχνει φιλικό προς το χρήστη. Για λόγους κόστους, το μοντέλο παραγωγής δεν θα έχει τα μεγάλα πλευρικά παράθυρα που προεκτείνονται μέχρι τα μαρσπιέ, ούτε τις πόρτες που ανοίγουν προς τα πάνω. Επίσης είναι πολύ πιθανό οι καλυμμένοι πίσω τροχοί να αντικατασταθούν από αεροδυναμικές ζάντες, τα "αόρατα" φώτα από στρογγυλά LED και η ουρά να αποκτήσει πιο συμβατική εμφάνιση.

Εξάλλου η Toyota έκανε βήματα προς αυτή την κατεύθυνση με το LQ (2019), το οποίο είχε μικρές διαφορές σε σύγκριση με το Concept-i (2017) όπως οι καθρέφτες, οι τροχοί και οι πόρτες. Οι διαστάσεις πάντως αναμένεται να είναι παρόμοιες με αυτές των πρωτοτύπων τα οποία είχαν μήκος 4.530 mm, πλάτος 1.840 mm, ύψος 1.480 mm και μεταξόνιο 2.700 mm.

Toyota LQ

Στην καμπίνα, ο οδηγός θα έχει πρόσβαση σε ένα σύστημα τεχνητής νοημοσύνης με το όνομα "Yui" που θα αναγνωρίζει την συναισθηματική του κατάσταση διαβάζοντας τις εκφράσεις του και παρακολουθώντας τις κινήσεις του. Με αυτό τον τρόπο η επικοινωνία μεταξύ ανθρώπου και αυτοκινήτου θα είναι πιο φυσική, με στόχο την κάλυψη των αναγκών του πρώτου.

Επιπλέον, το όχημα θα εξοπλίζεται με εξελιγμένα συστήματα υποβοήθησης Toyota Safety Sense - αν και είναι δύσκολο να υιοθετήσει την αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 4 που εισήγαγε το πρωτότυπο.

Όσο για τον ηλεκτροκινητήρα, αυτός αναμένεται να αποδίδει 204 PS, με μια μπαταρία 54,3 kWh να χαρίζει αυτονομία άνω των 300 km ανάμεσα σε κάθε φόρτιση. Όταν κυκλοφορήσει στην αγορά το 2021, το ηλεκτρικό Toyota αναμένεται να ανταγωνιστεί το Volkswagen ID.3 και την επόμενη γενιά του Nissan Leaf.

[Πηγή: ToyotaSpyder7]

node/39144

Επίσημο: Νέα BMW 4 Series Coupé [video]

Η BMW 4 Series επιστρέφει με δυναμική σχεδίαση που θα συζητηθεί.

Τρίτη, 02 Ιουνίου 2020 | Θάνος Παππάς Επικοινωνία

Επίσημο: Νέα BMW 4 Series Coupé [video]

Μετά από τις πρόσφατες διαρροές, η BMW παρουσίασε και επίσημα τη νέα γενιά της 4 Series Coupé μέσω διαδικτύου, η οποία θα κυκλοφορήσει στην αγορά από τον Οκτώβριο του 2020.

Από πλευράς διαστάσεων, η νέα 4 Series Coupé έχει μεγαλώσει σε σύγκριση με τον προκάτοχό της, με μήκος 4.768 mm (+128 mm), πλάτος 1.852 mm (+27 mm), ύψος 1.383 mm (+6 mm) και μεταξόνιο 2.851 mm (+41 mm) ενώ αυξημένα είναι και τα μετατρόχια (+28 mm εμπρός και +18 mm πίσω). Παράλληλα, αρκετά βελτιωμένος είναι ο αεροδυναμικός συντελεστής που φτάνει τα 0.25 cd.

Οι σχεδιαστές της βαυαρικής φίρμας επέλεξαν να διαφοροποιήσουν σημαντικά το δίπορτο premium μεσαίο coupé τους από την συγγενική 3 Series όσον αφορά την εξωτερική σχεδίαση, κάνοντας ένα γενναίο βήμα όσον αφορά τη διαμόρφωση της γρίλιας ενώ εισήγαγαν και αρκετά στοιχεία στο αμάξωμα από τη μεγαλύτερη 8 Series Coupé. Η νέα kidney grille είναι και το στοιχείο που αναμένεται να συζητηθεί περισσότερο, καθώς καλύπτει όλο το ύψος του προφυλακτήρα όπως ακριβώς και στο πρωτοτυπο BMW Concept 4, παίρνοντας έμπνευση από τις κλασικές BMW 328 and BMW 3.0 CSi. Τα μακρόστενα φώτα LED (προαιρετικά με τεχνολογία BMW Laserlight) έχουν επιθετικό look και αγγαλιάζουν τον κοντό εμπρός πρόβολο, ενώ οι δυναμικές γραμμές στο μακρύ καπό τονίζουν τον χαρακτήρα του μοντέλου.

BMW 4 Series

Στο προφίλ οι μεγάλες πόρτες, οι τραβηγμένες αναλογίες και η γραμμή των παραθύρων που ανεβαίνει προς τα πίσω παραπέμπουν στην 8 Series Coupé, με τονισμένους πίσω ώμους και εντονότερες δυναμικές γραμμές σε σύγκριση με την προηγούμενη γενιά. Πίσω, πρωταγωνιστούν τα οριζόντια τοποθετημένα φώτα LED με σκουρόχρωμα κρύσταλλα, η έντονη κλίση της οροφής και η ενσωματωμένη αεροτομή στο κάλυμμα του χώρου αποσκευών.

Το αισθητικό πακέτο M Sport διαφοροποιείται όσον αφορά το σχεδιασμό των προφυλακτήρων με μεγαλύτερες εισαγωγές αέρα εμπρός από τις υπόλοιπες εκδόσεις που υιοθετούν ένα σαφώς πιο ήπιο look διατηρώντας όμως την μεγάλη γρίλια. Αντίστοιχα, στο πίσω μέρος οι απλές εκδόσεις έχουν στρογγυλές απολήξεις της εξάτμισης και πιο διακριτικές εσοχές στον προφυλακτήρα, ενώ οι M Sport έχουν μεγαλύτερο πλαίσιο για τον διαχύτη και τραπεζοειδείς απολήξεις. Τέλος υπάρχουν και τα εξαρτήματα M Performance για εξατομίκευση του οχήματος με ένα ακόμη πιο σπορ look.

BMW 4 Series

Στο εσωτερικό, η εικόνα είναι γνώριμη από την συγγενική BMW 3 Series, με νέο τριάκτινο δερμάτινο τιμόνι, σπορ καθίσματα, ψηφιακό πίνακα οργάνων έως 12,3", μια οθόνη 10,25" στην κορυφή της κεντρικής κονσόλας και προηγμένο Head-Up display νέας γενιάς με 70% μεγαλύτερη επιφάνεια προβολής στο παρμπρίζ. Το νέο σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας BMW Operating System 7 υποστηρίζει όλες τις σύγχρονες επιλογές συνδεσιμότητας (Apple CarPlay και Android Auto). Έχουμε επίσης βελτιωμένη ηχομόνωση, στάνταρ τριζονικό κλιματισμό, φιμέ γυάλινη ανοιγόμενη ηλιοροφή, ambient φωτισμό, προαιρετικό ηχοσύστημα Harman Kardon και αναδιπλούμενα πίσω καθίσματα που δίνουν πρόσβαση στον χώρο αποσκευών.

Σημαντικά αναβαθμισμένο είναι και το πακέτο των συστημάτων υποβοήθησης και ασφαλείας που προσφέρει δυνατότητα ημιαυτόνομης οδήγησης, κάμερες περιμετρικά του οχήματος και προαιρετικά αυτόνομο παρκάρισμα.

BMW 4 Series

Το πλαίσιο της νέας 4 Series έχει βελτιωμένη ακαμψία σε σύγκριση με το μοντέλο που αντικαθιστά, η αναλογία βάρους είναι 50:50 ανάμεσα στους δύο άξονες ενώ το κέντρο βάρους έχει χαμηλώσει κατά 21 mm σε σχέση με την BMW 3 Series. Η ανάρτηση έχει πιο επιθετικό στήσιμο από το τετράθυρο μοντέλο και προαιρετικά διατίθεται ανάρτηση M Sport με πιο σφιχτή ρύθμιση και ενεργή ανάρτηση Adaptive M με ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ. Επιπλέον, διατίθενται ισχυρότερα φρένα M Sport με μπλε ή κόκκινες δαγκάνες και προαιρετικό διαφορικό M Sport για τον πίσω άξονα με κλείδωμα.

Η γκάμα των κινητήρων περιλαμβάνει τετρακύλινδρα και εξακύλινδρα σε σειρά σύνολα βενζίνης και πετρελαίου τα οποία συνδυάζονται με αυτόματο κιβώτιο Steptronic 8 σχέσεων (προαιρετικά Steptronic Sport). Τα εξακύλινδρα μοτέρ διαθέτουν επίσης ήπια υβριδική τεχνολογία 48V που προσφέρει επιπλέον 11 PS και συμβάλλει στη μείωση εκπομπών ρύπων. Η κίνηση μεταδίδεται στους πίσω τροχούς ενώ υπάρχει και η επιλογή για τετρακίνητα μοντέλα με το σύστημα xDrive για ορισμένες εκδόσεις.

BMW 4 Series Coupe

Αναλυτικάλ έχουμε τις παρακάτω εκδόσεις βενζίνης και πετρελαίου (όλες συνδυάζονται με αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων Steptronic):

  • BMW 420i Coupé: τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας 2,0 λίτρων με απόδοση 184 PS και 300 Nm, επιτάχυνση 0-100 km/h σε 7,5" και τελική ταχύτητα 240 km/h.
  • BMW 430i Coupé: τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας 2,0 λίτρων με απόδοση 258 PS και 400 Nm, επιτάχυνση 0-100 km/h σε 5,8" και τελική ταχύτητα 250 km/h.
  • BMW M440i xDrive Coupé: εξακύλινδρος σε σειρά βενζινοκινητήρας 3,0 λίτρων με απόδοση 375 PS και 500 Nm, ήπια υβριδικό σύστημα 48V (+11 PS), επιτάχυνση 0-100 km/h σε 4,5" και τελική ταχύτητα 250 km/h.
  • BMW 420d Coupé: τετρακύλινδρος πετρελαιοκινητήρας 2,0 λίτρων με απόδοση 190 PS και 400 Nm, ήπια υβριδικό σύστημα 48V (+11 PS), επιτάχυνση 0-100 km/h σε 7,1" (7,4") και τελική ταχύτητα 240 km/h (238 km/h). Διαθέσιμη και σε πισωκίνητη έκδοση ή σε τετρακίνητη xDrive.
  • BMW 430d xDrive Coupé (διαθέσιμη από τον Μάρτιο του 2021): εξακύλινδρος σε σειρά πετρελαιοκινητήρας 3,0 λίτρων με απόδοση 286 PS και 650 Nm, ήπια υβριδικό σύστημα 48V (+11 PS), επιτάχυνση 0-100 km/h σε 5,2" και τελική ταχύτητα 250 km/h.
  • BMW M440d xDrive Coupé (διαθέσιμη από τον Μάρτιο του 2021): εξακύλινδρος σε σειρά πετρελαιοκινητήρας 3,0 λίτρων με απόδοση 340 PS και 700 Nm, ήπια υβριδικό σύστημα 48V (+11 PS), επιτάχυνση 0-100 km/h σε 4,7" και τελική ταχύτητα 250 km/h.

[Πηγή: BMW]

node/39140

Mε φόντο το Enfield 8000 θα ανακοινώσει ο πρωθυπουργός τα μέτρα για την ηλεκτροκίνηση

Η ειδική εκδήλωση θα γίνει στην «Τεχνόπολη» στο Γκάζι στις 5 Ιουνίου.  

Τρίτη, 02 Ιουνίου 2020 | Επικοινωνία

Mε φόντο το Enfield 8000 θα ανακοινώσει ο πρωθυπουργός τα μέτρα για την ηλεκτροκίνηση

To Enfield 8000 ήταν το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο που κατασκευάστηκε στην Ελλάδα και συγκεκριμένα στην Ερμούπολη της Σύρου. Σήμερα υπάρχει ένα μόνον αντίτυπο του αυτοκινήτου που φυλάσσεται στο Βιομηχανικό Μουσείο του νησιού.

Φαίνεται πως αυτό το εμβληματικό αυτοκίνητο για την ελληνική βιομηχανία, επίλεξε το επικοινωνιακό επιτελείο του πρωθυπουργού, να πλαισιώσει τις ανακοινώσεις της κυβέρνησης που έχουν να κάνουν με τα κίνητρα για την ηλεκτροκίνηση. Η σχετική εκδήλωση θα γίνει στις 5 Ιουνίου στην «Τεχνόπολη» στο Γκάζι, καθώς η ημέρα εκείνη είναι η Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος. 

Όπως γράφει το cyclades24.gr «κατόπιν επικοινωνίας της Γενικής Γραμματέα Ενέργειας & Ορυκτών Πρώτων Υλών κας Αλεξάνδρας Σδούκου με τον Δήμαρχο Σύρου – Ερμούπολης κ. Νικόλαο Λειβαδάρα και την Αντιδήμαρχο Πολιτισμού κα Αλίκη Λεονταρίτη, εκφράστηκε η επιθυμία εκ μέρους του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας να αναδειχθεί ο ισχυρός συμβολισμός του θρυλικού αυτού οχήματος, υπενθυμίζοντας ότι η Ελλάδα υπήρξε πρωτοπόρος στον τομέα της ηλεκτροκίνησης και υπογραμμίζοντας παράλληλα τις δυνατότητες της χώρας μας για τη μετάβαση σε μια νέα περίοδο βιομηχανικής παραγωγής.

Καθ΄ όλο αυτό το διάστημα, το Τμήμα Πολιτισμού Δήμου Σύρου – Ερμούπολης, σε συνεργασία και συνεννόηση με τον Σύλλογο Φίλων Τεχνικού Πολιτισμού Σύρου και την Πρόεδρο κα Μαργαρίτα Καλούτα, με τον Πρόεδρο  του Συλλόγου Ιστορικών Οχημάτων “Enfield” κ. Αλέξη Μαραντζίδη και τον Υπεύθυνο του Βιομηχανικού Μουσείου κ. Αχιλλέα Δημητρόπουλο, βρίσκεται σε συνεχή επικοινωνία με τους συνεργάτες του Υπουργείου για την έγκαιρη δρομολόγηση των προβλεπόμενων ενεργειών και τη ρύθμιση των λεπτομερειών  της ασφαλούς μετακίνησης και παραμονής του οχήματος κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης».

[Πηγή: cyclades24.gr]