Mazda2 Hybrid
node/43371

Επίσημο, νέο Mazda2 Hybrid

To Mazda2 Hybrid, κατά πώς λέει το όνομά του, έγινε υβριδικό και είναι ο δίδυμος αδελφός του Toyota Yaris. Το αμιγώς θερμικό ομόλογό του θα συνεχίσει στον κατάλογο της Mazda ως έχει.

H Mazda παρουσίασε το πρώτο υβριδικό μοντέλο της, το Mazda2 Hybrid. Εδώ να σημειώσουμε ότι η συνεργασία στη μοιρασιά των αγορών συνεχίζεται και να θυμίσουμε ότι προηγούμενη γενιά του Toyota Yaris κυκλοφορούσε στις αγορές της Βόρειας Αμερικής ως ένα Mazda2 με διαφορετικά σήματα.

Αυτή τη φορά οι ρόλοι για την ευρωπαϊκή αγορά αντιστράφηκαν. Το πρώτο υβριδικό της εταιρείας από τη Hiroshima, το  Mazda2 Hybrid είναι ένα Toyota Yaris Hybrid με τα σήματα του Ιάπωνα κατασκευαστή, χωρίς καν διαφορετική φωτεινή υπογραφή, άλλη γρίλια στη μάσκα ή άλλον προφυλακτήρα. Όπως το είχαμε επισημάνει πρόσφατα, τον Οκτώβριο, αλλά και παλαιότερα, τον Νοέμβριο του 2020.

Mazda2 Hybrid

Και θα διατίθεται στην γκάμα της εταιρίας παράλληλα με τις αμιγώς θερμικές εκδόσεις του Mazda2.

Το Mazda2 Hybrid είναι ένα μοντέλο υψίστης σημασίας για την ιαπωνική εταιρεία και θα εισφέρει στη προσπάθειά της να μειώσει τον μέσο όρο εκπομπών ρύπων της κατά 50% μέχρι το 2030. Η ίδια έχει θέσει ως στόχο την επίτευξη μηδενικών ρύπων στην γκάμα της μέχρι το 2050. 

Το νέο Mazda2 Hybrid θα λανσαριστεί εμπορικά στις αγορές της Ευρώπης από την άνοιξη του 2022 σε εκδόσεις Pure, Agile και Select.

Θυμίζουμε ότι κάτω από το καπό του υβριδικού Toyota Yaris βρίσκεται ένας νέος 3κύλινδρος κινητήρας 1,5 λίτρων που λειτουργεί σε κύκλο Atkinson. Το θερμικό μοτέρ συνεργάζεται με δύο ηλεκτροκινητήρες και μια μπαταρία ιόντων λιθίου. 

Mazda2 Hybrid

Η συνδυαστική ισχύς φτάνει τους 116 PS, εγγυώμενη κατά την εταιρεία επιτάχυνση 0-100 km/h σε 9,7” και τελική ταχύτητα 175 km/h. Το υβριδικό σουπερμίνι χρησιμοποιεί ένα αυτόματο κιβώτιο διαρκώς μεταβαλλόμενης σχέσης ή CVT και μπορεί να κινηθεί αμιγώς ηλεκτρικά μέχρι τα 130 km/h. 

Στον κύκλο δοκιμών WLTP, το Mazda2 Hybrid θα έχει κατανάλωση από 4 έως 4,3 lt/100 km εκπέμποντας 85 g/km CO2.

Τα οφέλη της μηδενικής επένδυσης σε έρευνα και εξέλιξη όμως, δεν περιορίζονται σε αυτό που θα λέγαμε «ίδιο μοντέλο». To επικοινωνιακό (και ουσιαστικό) όφελος είναι ισχυρό, καθώς το Mazda2 IV θα γίνει το πρώτο πραγματικά υβριδικό μοντέλο της εταιρείας. Βλέπετε, θα διαθέτει ηλεκτρικό κινητήρα και όχι μόνο μίζα-εναλλάκτη, όπως συμβαίνει με το υφιστάμενο Mazda2 Skyactiv-G M-Hybrid. Μια «ανατροπή», καθώς πρόκειται για τεχνολογία με την οποία η εταιρεία δεν έχει ασχοληθεί ακόμη σοβαρά. Μέχρι τώρα, προτιμά να υπερθεματίζει στη βελτιστοποίηση των θερμικών κινητήρων -που μάλιστα είναι προς τιμήν της- καθώς και με την καθαρή ηλεκτροκίνηση μέσω -προς το παρόν- του Mazda MX-30.