Test drive: Mazda2 1.5 SkyActiv-G M Hybrid

Test drive: Mazda2 1.5 SkyActiv-G M Hybrid

Το ανανεωμένο Mazda2 στέκεται απέναντι στον ανταγωνισμό με όπλα τον ήπια υβριδικό βενζινοκινητήρα και το εξάρι χειροκίνητο κιβώτιο.

Η τρίτη γενιά του Mazda2 έκανε πρεμιέρα το 2014 όμως στην Ελλάδα τη γνωρίσαμε με την επιστροφή της ελληνικής αντιπροσωπείας το 2019. Αυτό βέβαια δεν εμπόδισε την εταιρεία από το να κυκλοφορήσει άμεσα την ανανεωμένη εκδοχή του, η οποία ακολούθησε το 2020 με ήπια υβριδικό μοτέρ, φρεσκαρισμένη σχεδίαση και αρκετές αναβαθμίσεις.

Μικρές, στοχευμένες αλλαγές
To σουπερμίνι της Mazda παραμένει άμεσα αναγνωρίσιμο παρά τις επεμβάσεις των σχεδιαστών. Αυτές εντοπίζονται κυρίως στην ανασχεδιασμένη μάσκα με νέα γρίλια και πιο κομψά φώτα LED που ενώνονται με μια χρωμιωμένη διακοσμητική λωρίδα. Οι λεπτές εσοχές στους νέους προφυλακτήρες αυξάνουν οπτικά το πλάτος, ενώ νέες είναι και οι ζάντες 16”.

Στο εσωτερικό δεν υπάρχουν αλλαγές όσον αφορά την εικόνα, πέρα από τις αποχρώσεις για τις υφασμάτινες ή δερμάτινες επενδύσεις. Παρόλα αυτά η σχεδίαση παραμένει ελκυστική και σπορ με τα σκληρά πλαστικά να χαρακτηρίζονται από υψηλή ποιότητα και κορυφαία συναρμογή.

Το infotainment είναι πολύ εύχρηστο, με το περιστροφικό χειριστήριο στο κεντρικό τούνελ να αποδεικνύεται πρακτικό και την οθόνη 7” να ανταποκρίνεται στην αφή μόνο όταν το αυτοκίνητο δεν κινείται. Υποστηρίζει συνδεσιμότητα Android Auto και Apple Carplay, έχει 2 θύρες USB, Aux και υποδοχή κάρτας SD καθώς και νέα γραφικά για το υβριδικό σύστημα κίνησης.

Mazda2

Το νέο κάθισμα για τον οδηγό συμβάλλει σε καλύτερη στάση του σώματος για πιο ξεκούραστα ταξίδια, αν και θα θέλαμε το κάθισμα να φτάνει λίγο χαμηλότερα. Εκεί που έχει γίνει σημαντική πρόοδος είναι η ενίσχυση της ηχομόνωσης η οποία γίνεται ακόμα πιο αισθητή από τους πίσω επιβάτες.

Οι χώροι δεν είναι το δυνατό σημείο του Mazda2 που φιλοξενεί μεν έως και τέσσερις ενήλικες, όμως όσοι είναι από 1,85 m κι επάνω θα αναζητήσουν περισσότερο αέρα για τα πόδια και το κεφάλι σε μακρινά ταξίδια. Τα μικρά παράθυρα με φιμέ κρύσταλλα δεν βοηθούν στο αίσθημα της ευρυχωρίας και δυσκολεύουν σε ένα βαθμό την ορατότητα. Όσο για τον χώρο αποσκευών, αυτός έχει ψηλό κατώφλι αλλά αρκετό βάθος, με τα 255 lt (250 lt πάνω από το πάτωμα) που ανακοινώνει η Mazda να ακούγονται λιγότερα από αυτά που βλέπεις στην πράξη.

Διαχρονικότητα
Το Mazda2 διατίθεται αποκλειστικά με τον ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα 1.5 Skyactiv-G με ισχύ 90 PS, ο οποίος συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων και ήπια υβριδικό σύστημα M Hybrid. Το τελευταίο αποτελείται από ένα ηλεκτρικό μοτέρ B-ISG και μια μικρή μπαταρία 0,0012 kWh η οποία φορτίζει μέσω ανάκτησης ενέργειας κατά την επιβράδυνση.

Στην πράξη, ο οδηγός θα αντιληφθεί την παρουσία του εξηλεκτρισμού στη μεγαλύτερη διάρκεια του συστήματος i-stop, και στο θετικό αντίκτυπο σε κατανάλωση και εκπομπές CO2 (120 g/m) οι οποίες απαλλάσσουν το Mazda2 από τα τέλη κυκλοφορίας.

Το μοτέρ μπορεί να μην εντυπωσιάζει με το τράβηγμα από χαμηλά - ιδιαίτερα αν το συγκρίνουμε με τις τούρμπο προτάσεις του ανταγωνισμού - όμως εάν το πιέσεις μέχρι ψηλά προσφέρει καλές επιδόσεις (0-100 km/h σε 9,8”) και είναι πρόθυμο και ελαστικό. Είναι επίσης αρκετά αθόρυβο -με εξαίρεση το ρελαντί και όταν είναι κρύο.

Mazda2

Το κιβώτιο ταχυτήτων έχει απολαυστικό λεβιέ, με κορυφαία αίσθηση και ακρίβεια στο κούμπωμα. Η μακριά κλιμάκωσης της 5ης και 6ης ταχύτητας (120 km/h με 2.000 rpm) έχει σημαντικά οφέλη στην κατανάλωση -ακόμα περισσότερο από τον ήπιο εξηλεκτρισμό- και προσφέρει χαμηλά επίπεδα θορύβου σε συνδυασμό με την βελτιωμένη ηχομόνωση. Ενδεικτικά, είδαμε μέση κατανάλωση να πέφτει κάτω από τα 6 lt/100km σε αστικό περιβάλλον, χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια.

Το Mazda2 ήταν πάντα ένα από τα πιο δυναμικά σουπερμίνι όσον αφορά την οδική συμπεριφορά. Οι βελτιώσεις που έκαναν οι μηχανικοί της Mazda στην ανάρτηση της ανανεωμένης έκδοσης το τοποθετούν στις κορυφαίες θέσεις της κατηγορίας όσον αφορά την ποιότητα κύλισης, την απόσβεση και το κράτημα. Σε αυτό συμβάλλουν το στιβαρό πλαίσιο και το σύστημα διεύθυνσης που έχει σωστό βάρος και ακρίβεια. Βελτιωμένο είναι και το ηλεκτρονικό σύστημα G-Vectoring Plus (GVC+) που ενισχύει τη δυναμική ισορροπία φρενάροντας ελαφρώς τους εξωτερικούς τροχούς μετά από στροφή. Με άλλα λόγια το Mazda2 είναι ένα σουπερμίνι που χαίρεσαι να οδηγείς σε όλες τις συνθήκες.

​​​Mazda2

Η έκδοση Takumi Plus με €17.179 (με την τρέχουσα προωθητική ενέργεια) τοποθετείται στην κορυφή της γκάμας με πλήρη εξοπλισμό και στοιχεία πολυτέλειας όπως οι δερμάτινες επενδύσεις, το θερμαινόμενο τιμόνι και ο εσωτερικός καθρέφτης με αυτόματη σκίαση ενώ είναι η μοναδική που εξοπλίζεται με το σύστημα Smart City Brake Support.

Παρόλα αυτά, η πιο συμφέρουσα είναι η μεσαία έκδοση Takumi που κοστίζει €16.225 και έχει όλα όσα θα χρειαστείτε - αυτόματο κλιματισμό, οθόνη αφής 7”, 6 ηχεία, θερμαινόμενα καθίσματα εμπρός, αισθητήρες βροχής και φωτός, ζάντες 16”, φιμέ κρύσταλλα και αρκετά συστήματα υποβοήθησης (Blind Spot Monitoring, Rear Cross Traffic Alert και Lane Departure Warning).

Τέλος, για εκείνους που θέλουν κάτι πιο οικονομικό, υπάρχει και η βασική Challenge από €13.946 η οποία έρχεται με air condition, τέσσερα ηλεκτρικά παράθυρα, σιδερένιες ζάντες 15” και προβολείς LED αλλά χωρίς την οθόνη.

Συνοψίζοντας, το Mazda2 είναι μια ελκυστική πρόταση στην κατηγορία των σουπερμίνι με δυνατά του σημεία τη βελτιωμένη ποιότητα κύλισης, το δυναμικό χαρακτήρα, τον niche προσανατολισμό και το εξάρι κιβώτιο που βοηθά τον ατμοσφαιρικό και ήπια υβριδικό μοτέρ να δείξει τον καλύτερό του εαυτό. Τα μοναδικά σημεία που νιώθει πίεση από προτάσεις του ανταγωνισμού είναι οι μέτριοι χώροι και η απουσία ισχυρότερων εκδόσεων από τη γκάμα.

Επιλέξτε το δικό σας Mazda2 εδώ

​​Mazda2


Τι λέει το DRIVE
Το Mazda2 ξεχωρίζει στην κατηγορία των σουπερμίνι χάρη στο δυναμικό του χαρακτήρα, την εξαιρετική ποιότητα κύλισης, την ήπια υβριδική τεχνολογία και το κορυφαίο σε αίσθηση εξάρι κιβώτιο ταχυτήτων.
Τιμή Από €13.946
Τεχνολογία MHEV, κινητήρας βενζίνης 1.496 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, ηλεκτρικό μοτέρ B-ISG, μπαταρία 0,012 kWh, κίνηση εμπρός, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων
Απόδοση 90 PS/6.000 rpm, 148 Nm/4.000 rpm
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 9,8”
Τελική ταχύτητα 183 km/h
Μέση κατανάλωση* 5,7 lt/100 km
Εκπομπές CO2 120 g/km (WLTP)
Διαστάσεις 4.065 x 1.695 x 1.495 mm
Χώρος αποσκευών 255 lt
Βάρος 1.025 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή *Μέτρηση DRIVE

Φωτογραφίες: Θανάσης Κουτσογιάννης

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube