Illustration Mazda2 2022
node/42932

Νέο Mazda2 2022: Ένα Toyota Yaris με άλλα σήματα!

Το 2022, η τέταρτη γενιά του σουπερμίνι της Mazda δεν θα είναι τίποτα περισσότερο από ένα Toyota Yaris με ένα καλλιγραφικό «M» κολλημένο στο ρύγχος του.

To έχουμε ξαναδεί το έργο από της εταιρεία της Hiroshima. Στα τέλη της δεκαετίας του ’90, το Mazda 121, δηλαδή ο πρόγονος του Mazda2, ήταν ένα Ford Fiesta με άλλα σήματα. Το 2022, η τέταρτη γενιά του ιαπωνικού σουπερμίνι θα επαναλάβει τη συνταγή, αυτή τη φορά με τα ρούχα και εντόσθια του Toyota Yaris.

Θα μας πείτε, από το να φάμε κινεζικά αντίγραφα, καλύτερα να έχουμε γιαπωνέζους που «ξεπατικώνουν» ομοεθνείς τους! Και μάλιστα, ένα πιστό αντίγραφο, χωρίς παρεκκλίσεις και παραβιάσεις και με την συναίνεση (και την επίσημη άδεια) του γεννήτορά του. Έτσι, το νέο Mazda2 που θα λανσαριστεί στην Ευρώπη το 2022 θα είναι, εκτός από τους λογότυπους και τις ζάντες, ακριβής κλώνος του Toyota Yaris… Του μοντέλου που ψηφίστηκε «Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2021».

Τα οφέλη της μηδενικής επένδυσης σε έρευνα και εξέλιξη όμως, δεν περιορίζονται σε αυτό που θα λέγαμε «ίδιο μοντέλο». To επικοινωνιακό (και ουσιαστικό) όφελος είναι ισχυρό, καθώς το Mazda2 IV θα γίνει το πρώτο πραγματικά υβριδικό μοντέλο της εταιρείας. Βλέπετε, θα διαθέτει ηλεκτρικό κινητήρα και όχι μόνο μίζα-εναλλάκτη, όπως συμβαίνει με το υφιστάμενο Mazda2 Skyactiv-G M-Hybrid. Μια «ανατροπή», καθώς πρόκειται για τεχνολογία με την οποία η εταιρεία δεν έχει ασχοληθεί ακόμη σοβαρά. Μέχρι τώρα, προτιμά να υπερθεματίζει στη βελτιστοποίηση των θερμικών κινητήρων -που μάλιστα είναι προς τιμήν της- καθώς και με την καθαρή ηλεκτροκίνηση μέσω -προς το παρόν- του Mazda MX-30

Illustration Mazda2 2022

Έτσι, θα εντάξει από το 2022, το πρώτο αληθινά υβριδικό μοντέλο στην γκάμα της, το Mazda2, επωφελούμενη από τη νόμιμη τεχνογνωσία και εμπειρογνωσία της Toyota. Διότι αν είναι να απευθυνθείς σε έναν ειδικό, τότε καλό θα ήταν να επιλέξεις τον καλύτερο του είδους. Και με την ίδια φιλοσοφική αντίληψη των πραγμάτων, θα συμπληρώναμε εμείς. Και οι δύο Ιάπωνες, γαρ. 

Πρόκειται λοιπόν, για μια συμφωνία win-win μεταξύ των δύο ιαπωνικών επιχειρήσεων; Ναι: Διότι για τη μεν Mazda το κόστος εξέλιξης του αυτοκινήτου της πόλης είναι σαφώς χαμηλότερο, ενώ η Toyota μπορεί να γεμίσει με βάρδιες την παραγωγή του εργοστασίου της. Και όχι αυτό της Valenciennes, αλλά αυτό του Kolin στην Τσεχία, το οποίο θα σταματήσει να κατασκευάζει Citroën C1 και Peugeot 108 από τον Δεκέμβριο του 2021. Για να αντικαταστήσει την παραγωγή των δύο γαλλικών μίνι, η Toyota ήδη έχει ήδη ξεκινήσει την παραγωγή του Yaris και θα αναλάβει σύντομα και αυτή του Mazda2, το οποίο μάλιστα εντοπίστηκε και απαθανατίστηκε σε χώρο στάθμευσης του εργοστασίου.

Στη συνέχεια εναπόκειται στις δύο ιαπωνικές φίρμες πώς θα μοιραστούν τη διανομή του δίδυμου Mazda2/Toyota Yaris στις διάφορες αγορές. Μια μοιρασιά που θα λαμβάνει υπόψη το δίκτυο των δύο κατασκευαστών, αλλά και τις προτιμήσεις των πελατών. Πρόκειται περισσότερο για αλληλοσυμπλήρωση παρά για μετωπικό ανταγωνισμό.

Την άνοιξη του 2019 γίναμε μάρτυρες του αντίθετου φαινομένου στη Β. Αμερική, όταν το Mazda2 χρησιμοποιήθηκε ως βάση για το Toyota Yaris. Το τελευταίο είχε μεν χαρακτηριστική όψη που παρέπεμπε σε Toyota, αλλά όχι υβριδική τεχνολογία, που εξάλλου δεν είναι εμπορικά απαραίτητη σε αυτή την κατηγορία στην εκεί αγορά.