Bugatti Chiron Sport “110 ans Bugatti”

Επετειακή έκδοση για τα 110 χρόνια της φίρμας, σε περιορισμένη παραγωγή 20 μονάδων

Με αφορμή τα 110 χρόνια από την ίδρυση της Bugatti, η εταιρεία παρουσίασε την επετειακή έκδοση Chiron Sport “110 ans Bugatti” που θα παραχθεί σε περιορισμένο αριθμό 20 μονάδων.

Η ειδική έκδοση φέρει τα χρώματα της γαλλικής σημαίας “Le Bleu-Blanc-Rouge” σε καθρέφτες και αεροτομή, τιμώντας την καταγωγή της φίρμας και τα ιδανικά που εκπροσωπεί: ελευθερία (μπλε), ισότητα (λευκό) και αδελφότητα (κόκκινο). 

Το αμάξωμα είναι εξολοκλήρου κατασκευασμένο από ανθρακονήματα με βαφή matt Steel Blue, ο πίσω προφυλακτήρας και ο διαχύτης έχουν απόχρωση Steel Blue Carbon, οι ζάντες είναι βαμμένες σε Noctume matt black με μπλε δαγκάνες των φρένων, ενώ η παραδοσιακή γρίλια σε σχήμα πετάλου είναι από αλουμίνιο. Μια ακόμα ιδιαίτερη λεπτομέρεια είναι το αλουμινένιο κάλυμμα του ντεπόζιτου που έχει λειανθεί και γυαλιστεί στο χέρι και φέρει την επιγραφή “110 ans Bugatti”.

Bugatti Chiron Sport

Στο εσωτερικό, κυριαρχούν οι επενδύσεις από απαλό δέρμα Deep Blue, ανθρακονήματα και Alcantara ενώ στον εξοπλισμό περιλαμβάνεται και η διπλή ηλιοροφή Sky View. Στα προσκέφαλα βρίσκουμε το σύμβολο "110 ans Bugatti", υψηλής ποιότητας ραφές στα χρώματα της γαλλικής σημαίας διατρέχουν τις πλάτες των καθισμάτων ενώ το σπορ τιμόνι συνδυάζει ματ ανθρακονήματα με δερμάτινες επενδύσεις σε μπλε απόχρωση. Τη σπανιότητα της έκδοσης τονίζει η πλακέτα από ασήμι πάνω σε ανθρακονημάτινη βάση στην κεντρική κονσόλα.

Η επετειακή Chiron Sport διατηρεί τον W16 κινητήρα 8,0 λίτρων με τέσσερα turbo, απόδοση 1.500 PS και 163 kgm ροπής ο οποίος φέρει ειδικά σχεδιασμένο κάλυμμα σε αποχρώσεις Steel Blue και Steel Blue Carbon. Να θυμίσουμε πως η Chiron Sport που παρουσιάστηκε στην έκθεση Γενεύης του 2018, διαφέρει από την Chiron χάρη στο χαμηλότερο βάρος κατά 18kg και το πιο επιθετικό στήσιμο της ανάρτησης.

Το μοντέλο επιταχύνει από τα 0-100km/h σε 2,4 δευτερόλεπτα, τα 0-200km/h έρχονται σε 6,1 δευτερόλεπτα, τα 0-300km/h σε 13,1 δευτερόλεπτα και τα 0-400km/h σε 32,6 δευτερόλεπτα. Όσο για την τελική ταχύτητα, σύμφωνα με την Bugatti ξεπερνά τα 420 km/h...

Bugatti Chiron Sport

Ένα σύντομο ιστορικό

Το 1909, ο Ettore Bugatti σχεδίασε το πρώτο του μοντέλο - Type 10 - ένα ελαφρύ, μικρό και ευέλικτο αγωνιστικό, το οποίο εξελίχθηκε λίγο αργότερα στην Bugatti Type 13. Στη δεκαετία του '20 ακολούθησαν η Type 35, ένα από τα πιο επιτυχημένα αγωνιστικά όλων των εποχών, και η Type 41 Royale, η επιτομή των πολυτελών αυτοκινήτων της εποχής. To 1935, o Jean Bugatti, γιος του Ettore, σχεδίασε το πρωτότυπο Aerolith το οποίο εξελίχθηκε στην εικονική Type 57 SC Atlantic του 1937. Ο θάνατος του Jean Bugatti το 1939 και του Ettore Bugatti το 1947 ήταν σοβαρά πλήγματα για την εταιρεία που σταμάτησε την παραγωγή αυτοκινήτων προς τα τέλη της δεκαετίας του '50. Μεταξύ 1909 και 1956, κατασκευάστηκαν 7.850 Bugatti, και περίπου 2.000 από αυτές σώζονται μέχρι και σήμερα.

Η αναγέννηση της γαλλικής φίρμας ήρθε το 1987 από τον Romano Artioli. Το 1991 ακολούθησε η παρουσίαση της EB 110 που ήταν το ταχύτερο αυτοκίνητο στις αρχές της δεκαετίας του '90 με τελική ταχύτητα 340 km/h, όμως οικονομικά προβλήματα οδήγησαν στην πτώχευση της Bugatti το 1995.

Η εξαγορά της εταιρείας από το Volkswagen Group το 1998 οδήγησε στην εξέλιξη Bugatti Veyron 16.4 που παρουσιάστηκε το 2005. Αυτό το θαύμα μηχανικής και τεχνολογίας με W16 κινητήρα 8,0 λίτρων απόδοσης 1.000 PS σηματοδότησε μια νέα εποχή για την Bugatti που επέστρεψε δυναμικά στο προσκήνιο. Η έκδοση Veyron Supersport πήρε ξανά τον τίτλο του ταχύτερου αυτοκινήτου παραγωγής στον κόσμο το 2010, ενώ ο αντικαταστάτης της Veyron ήρθε το 2016 με το όνομα Chiron και απόδοση 1.500 PS. Το 2018, η Bugatti παρουσίασε ένα νέο μοντέλο περιορισμένης παραγωγής, την ακραία Divo που θα παραχθεί μέσα στο 2019.