node/17456

Έκθεση Γενεύης: Νέα Bugatti Chiron με 1.500 PS! [video + 36 φωτογραφίες]

Το απόλυτο σούπερκαρ, που πιάνει τα 420 km/h και κοστίζει 2,4 εκατομμύρια ευρώ!

Η νέα Bugatti Chiron παρουσιάστηκε την προηγουμένη των εγκαινίων της Έκθεσης της Γενεύης, για να πάρει τον τίτλο του ταχύτερου αυτοκινήτου στον κόσμο.

Η Bugatti μόλις έδωσε στη δημοσιότητα φωτογραφίες και τα επίσημα στοιχεία του νέου της μοντέλου που διαδέχεται τη Veyron.

Δείτε τους τίτλους: 1.500 άλογα και 163,1 kgm ροπής (!) από έναν νέο 8λιτρο W16 με 4 τούρμπο. Επιτάχυνση 0-100 km/h σε κάτω από 2,5 και τελική ταχύτητα 420 km/h.

Έχει προγραμματιστεί η παραγωγή μόνο 500 αυτοκινήτων, από τα οποία η Bugatti λέει ότι το ένα τρίτο έχει ήδη «λογοδοθεί», παρά την αστρονομική τιμή των 2,4 εκατομμυρίων ευρώ – και χώρια τα έξτρα…

Η Chiron προλογίστηκε από το πρωτότυπο Vision Gran Turismo στην έκθεση της Φρανκφούρτης τον περασμένο Σεπτέμβρη και έρχεται για να πάρει τη θέση της Veyron στην κορυφή των σούπερκαρ, ένα σκαλί πάνω από τη Ferrari LaFerrari, τη McLaren P1 και την Porsche 918 Spyder, των οποίων η παραγωγή έχει σταματήσει.

Η Chiron, με τα 1.500 άλογά της, παίρνει τον τίτλο του ισχυρότερου αυτοκινήτου παραγωγής στην Ιστορία. Ο επικεφαλής της Bugatti, Wolfgang rheimer, τη χαρακτηρίζει ως εντελώς καινούργιο μοντέλο που έχει πάρει ελάχιστα πράγματα από τη Veyron.

Πάντως, ενώ η Chiron έχει σχεδιαστεί από την αρχή και είναι φτιαγμένη εξολοκλήρου από ανθρακόνημα, εντούτοις χρησιμοποιεί ένα σύστημα κίνησης παρόμοιο με εκείνο της προκατόχου της.

Εκτεταμένες βελτιώσεις σε κινητήρα και μετάδοση
Στο κέντρο της βρίσκεται μια αναθεωρημένη έκδοση του γνωστού τετρατούρμπινου 8λιτρου W16. Αποδίδει 1.500 PS/6.750 rpm, δηλαδή 499 PS παραπάνω από τη Veyron, ενώ η ροπή του φτάνει τα 163,1 kgm/2.000-6.000 rpm.

Οι εκτεταμένες βελτιώσεις στο 16κύλινδρο κινητήρα περιλαμβάνουν μια νέα πολλαπλή εισαγωγή από ανθρακόνημα, ένα αναβαθμισμένο σύστημα ψεκασμού με 32 μπεκ, ένα ξανασχεδιασμένο intercooler και μια νέα εξάτμιση από τιτάνιο με 6 συνολικά καταλύτες, που μειώνει σημαντικά την ανάστροφη πίεση.

Για πιο γραμμική απόδοση της δύναμης, τα νέα τούρμπο λειτουργούν σε δύο στάδια. Αρχικά λειτουργούν μόνο τα δύο, και τα υπόλοιπα δύο μπαίνουν στο παιχνίδι για παραπάνω ώθηση μετά τις 3.800 rpm.

Η τεράστια ροπή μεταδίδεται και στους 4 τροχούς μέσω μιας εξελιγμένης έκδοσης του 7τάχυτου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη της Veyron κι ενός νέου συστήματος τετρακίνησης με πολύδισκο συμπλέκτη. Το σύστημα αυτό περιλαμβάνει και ένα ηλεκτρονικά ελεγχόμενο πίσω διαφορικό που δίνει κατεύθυνση της ροπής (torque vectoring) μεταβάλλοντας συνεχώς το ποσοστό που μεταδίδεται σε κάθε πίσω τροχό, για «εύκολα ντριφτ» όπως λέει η Bugatti.

Παρότι η Chiron δεν έχει ακόμη περάσει τις τελικές δοκιμές πιστοποίησης, η Bugatti δημοσιεύει προκαταρκτικές τιμές επιδόσεων, θέλοντας να δείξει ότι πέτυχε το σκοπό της να κάνει τη Chiron πιο γρήγορη από τη Veyron. Οι τιμές που δίνει είναι 0-100 km/h σε κάτω από 2,5”, 0-200 km/h σε λιγότερο από 6,5” και 0-300 km/h σε κάτω από 13,6”! Οι αντίστοιχες τιμές για τη Veyron ήταν 2,5”, 7,3” και 16,7”.

Όπως και πριν, η τελική ταχύτητα έρχεται σε δύο δόσεις: Η «λειτουργία Handling» σου επιτρέπει να πιάσεις τα 380 km/h πριν μπουν τα ηλεκτρονικά που θα σε ανεβάσουν στα 420 km/h – 10 km/h περισσότερα από τη Veyron.

Ενεργή ανάρτηση, πέντε προγράμματα οδήγησης
Η ανάρτηση της Chiron αποτελεί εξέλιξη εκείνης της Veyron. Για να βελτιωθεί η άνεση χωρίς επιπτώσεις στον έλεγχο του αμαξώματος, το σύστημα είναι ενεργά προσαρμοζόμενο, παρέχοντας μεταβλητή απόσταση από το έδαφος και μεταβλητή απόσβεση από τα αμορτισέρ.

Σε συνδυασμό με τα μεταβλητά χαρακτηριστικά του νέου ηλεκτρομηχανικού συστήματος διεύθυνσης και του συστήματος τετρακίνησης, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε 5 οδηγικά προγράμματα: Lift, Auto, Autobahn, Handling και Top Speed.

Το πρόγραμμα Lift αυξάνει την απόσταση από το έδαφος για ράμπες και σαμαράκια, ενώ στα Auto, Autobahn και Handling η τελική ταχύτητα… περιορίζεται στα 380 km/h. Για την επιλογή του προγράμματος Top Speed απαιτείται ένα κλειδί Speed Key” που αλλάζει τον προγραμματισμό του κινητήρα για να δώσει τα 420 km/h.

Για να χαλιναγωγηθούν οι απίστευτες επιδόσεις, τα φρένα έχουν κάρμπον-κεραμικούς δίσκους 420 mm εμπρός και 400 mm πίσω, με 8πίστονες και 6πίστονες δαγκάνες αντίστοιχα. Έτσι η Chiron σταματά από τα 100 km/h σε 31,3 m, από τα 200 σε 125 m και από τα 300 σε 275 m – και στις τρεις περιπτώσεις ταχύτερα από τη Veyron.

Εντυπωσιακή εμφάνιση με ρετρό στοιχεία
Έχοντας εμφανή οπτική συγγένεια με τη Veyron, η νέα Chiron έχει ακόμη πιο εντυπωσιακή σχεδίαση, με πιο «εφαρμοστές» επιφάνειες, πιο τολμηρές λεπτομέρειες και καλύτερη αεροδυναμική απόδοση. Ο επικεφαλής σχεδίασης της Bugatti, Achim Anscheidt, λέει ότι συνεργάστηκε στενά με τη μηχανολογική ομάδα.

Βασικά σχεδιαστικά στοιχεία είναι το αγωνιστικού επιπέδου εμπρός splitter αεροδυναμικής ροής, οι μεγάλοι οριζόντιοι αεραγωγοί, η παραδοσιακή μάσκα σχήματος πετάλου από ασήμι και σμάλτο, οι χαρακτηριστικοί προβολείς LED τεσσάρων κατόπτρων με ενσωματωμένους αεραγωγούς για τα φρένα, τα καμπύλα εμπρός φτερά και μια εντυπωσιακή ημικυκλική αψίδα από το θόλο του εμπρός τροχού στην πίσω κολόνα κι από εκεί στην εμπρός κολόνα – ένα χαρακτηριστικό ξεκάθαρα εμπνευσμένο από τη θρυλική Type 57 του Jean Bugatti.

Την Type 57 θυμίζει και το τονισμένο κεντρικό πτερύγιο που ξεκινά από την κορυφή της μάσκας προς το καπό και τη στρογγυλεμένη σκεπή, συμβάλλοντας σημαντικά στη σταθερότητα της Chiron στην ευθεία, όπως λέει η Bugatti. Η εισαγωγή τύπου NACA που σχηματίζουν οι πίσω κολόνες αντικαθιστά τους ξεχωριστούς αεραγωγούς της Veyron, στέλνοντας αέρα στον κινητήρα πιο αποδοτικά, με λιγότερες διαταραχές της ροής.

Στο πίσω μέρος όμως είναι που εντοπίζονται οι μεγαλύτερες διαφορές από τη Veyron, με την τονισμένη γραμμή απόληξης, το πλήρως ενσωματωμένο σπόιλερ, την απ’ άκρη σ’ άκρη λωρίδα LED που περιλαμβάνει τα πίσω φώτα και φλας, τους μεγάλους αγωγούς εξαερισμού, τη μεγάλη κεντρική εξάτμιση και τον αγωνιστικού επιπέδου διαχύτη.

Σε διαστάσεις, η Chiron παραμένει κοντά στην προκάτοχό της. Με μήκος 4.544 mm, πλάτος 2.038 mm και ύψος 1.212 mm, είναι 82 mm μακρύτερη, 40 mm φαρδύτερη και 53 mm ψηλότερη από τη Veyron. Το μεταξόνιο των 2.711 mm είναι μόλις 1 mm μακρύτερο. Τα λάστιχα είναι 285/30 ΖR20 μπροστά και 355/25 ΖR21 πίσω.

Νέο πλαίσιο, πιο ευρύχωρη καμπίνα, αλλά αυξημένο βάρος
Το πλαίσιο της νέας Bugatti είναι νέο, από ανθρακονήματα. Αντίθετα από της Veyron, έχει πάτωμα σάντουιτς και ένα υποπλαίσιο στήριξης του κινητήρα από πλαστικό ενισχυμένο με ανθρακονήματα, για επιπλέον ακαμψία και μειωμένο βάρος. Παρ’ όλα αυτά, για να επιτευχθεί ακαμψία αντίστοιχη με εκείνη των αγωνιστικών LMP1 του Le Mans, το βάρος της Ciron είναι κατά 155 kg μεγαλύτερο από της Veyron, φτάνοντας τα 1.995 kg.

Η αύξηση του πλάτους του αμαξώματος έχει δώσει περισσότερο χώρο στη διθέσια καμπίνα και ειδικά για τα πόδια των επιβατών. Επίσης, το αυξημένο ύψος έχει αυξήσει το χώρο για τα κεφάλια κατά 12 mm.

Το εσωτερικό είναι επενδεδυμένο με ένα συνδυασμό δέρματος, ανθρακονήματος και βουρτσισμένου αλουμινίου. Καινοτόμος είναι ο αερόσακος του συνοδηγού που ξεδιπλώνεται μέσα από ανθρακόνημα – για πρώτη φορά σε αυτοκίνητο παραγωγής.

Η Chiron θα συναρμολογείται στα κεντρικά της Bugatti, στο Molsheim της Γαλλίας και ήδη έχουν ληφθεί 150 παραγγελίες, παρά την αστρονομική τιμή των 2,4 εκατομμυρίων ευρώ. Οι παραδόσεις θα ξεκινήσουν τον Οκτώβριο.

Το όνομα Chiron έχει δοθεί προς τιμής του παλιού πιλότου Grand Prix, τη δεκαετία του 1920 και 1930, του Louis Chiron, που μεταξύ άλλων είχε κερδίσει το Γαλλικό GP του 1931 στο τιμόνι μιας Bugatti Type 51.

H Bugatti προγραμματίζει την παρουσίαση περισσότερων εκδόσεων της Chiron στο μέλλον, κατά το πρότυπο των Veyron Grand Sport, SuperSport και Grand Vitesse.

Η εταιρεία μάλιστα λέει ότι η τελική των 420 km/h δεν είναι «με κανένα τρόπο το τέλος του δρόμου» για το αυτοκίνητο, υπονοώντας ότι θα υπάρξουν ακόμη ταχύτερες εκδόσεις!

TAGS
node/39406

O Mark Webber φτιάχνει την ιδανική Porsche Taycan Turbo S

Ο πρώην οδηγός Formula 1 φαίνεται πως έχει καλό γούστο στα αυτοκίνητα αν κρίνουμε από τις επιλογές του για την Porsche Taycan.

Σάββατο, 04 Ιουλίου 2020 | Θάνος Παππάς Επικοινωνία

O Mark Webber φτιάχνει την ιδανική Porsche Taycan Turbo S

Ο Mark Webber, πρώην οδηγός Formula 1, πρωταθλητής FIA WEC και σημερινός πρεσβευτής της Porsche, βρήκε ένα δημιουργικό τρόπο να περάσει ένα απόγευμα στο σπίτι του στο Μονακό, επιλέγοντας το ιδανικό spec για μια Porsche Taycan Turbo S. Μπορείτε και εσείς να φτιάξετε τη δική σας Porsche Taycan στον επίσημο configurator της εταιρείας, αλλά ας δούμε πρώτα τι επέλεξε ο Mark.

Όπως δήλωσε ο ίδιος: «Το να επιλέγεις συνδυασμούς χρωμάτων, τροχών και επενδύσεων για ένα αυτοκίνητο όπως η Taycan δεν είναι δύσκολο να το πετύχεις σωστά. Είναι ένα αυτοκίνητο με πολύ καθαρή εμφάνιση, οπότε διατήρησα ένα διακριτικό look με την απόχρωση Dolomite Silver. Στην πραγματικότητα είμαι υπερβολικά παραδοσιακός και συντηρητικός σε ό,τι έχει να κάνει με την επιλογή χρωμάτων.»

Porsche Taycan

«Όσον αφορά τον προαιρετικό εξοπλισμό, το πρώτο κουτάκι που έβαλα κλικ ήταν το Carbon SportDesign Package. Η αλήθεια είναι πως δεν το έχω δει από κοντά, όμως χαρίζει στο εμπρός μέρος μια πολύ διαφορετική αίσθηση που είναι cool. Και λατρέυω την πανοραμική ηλιοροφή. Όλο αυτό το γυαλί το κάνει κορυφαίο μέσα-εξω.»

Για την επιλογή τροχών, ο Mark Webber σχολίασε: «Είναι προσωπική επιλογή φυσικά, όμως πιστεύω πως μπορεί να τα χαλάσεις όλα με τους τροχούς αν δεν προσέξεις. Οι λεπίδες σε αυτούς τους τροχούς 21" που σχεδιάστηκαν αποκλειστικά για την Taycan δείχνουν πολύ κοφτερές σε μαύρο χρώμα, ειδικά με την αντίθεση που δημιουργείτια με την απόχρωση του αμαξώματος. Και επέλεξα μαύρη απόχρωση και για τις δαγκάνες φρένων. Είναι μια μικρή λεπτομέρεια όμως κάνει τη διαφορά.»

Porsche Taycan Turbo S

Στο εσωτερικό, o Webber επέλεξε Black και Slate Grey αποχρώσεις, κλιματιζόμενα καθίσματα και επενδύσεις από Alcantara - κάτι παρόμοιο συναντάμε και σε όλες τις Porsche 911 που έχει στην κατοχή του ο οδηγός αγώνων καθώς το Alcantara του θυμίζει την αγωνιστική του καριέρα.

Εκτός από το αισθητικό κομμάτι, ο Webber δήλωσε πως υπάρχει και ένα στοιχείο που δεν θα μπορούσε να μην επιλέξει για την ιδανική Porsche Taycan Turbo S και αυτό είναι το πακέτο Porsche Dynamic Chassis Control Sport - το κερασάκι στην τούρτα για την δυναμική οδηγική εμπειρία που προσφέρει το ηλεκτρικό σπορ μοντέλο.

Να θυμίσουμε πως η κορυφαία Taycan Turbo S έχει απόδοση 761 PS (560 kW) και 1050 Nm ροπής, με την κίνηση μεταδίδεται και στους τέσσερις τροχούς (ένας ηλεκτροκινητήρας σε κάθε άξονα). Η επιτάχυνση 0-100 km/h ολοκληρώνεται σε 2,8", τα 0-200 km/h έρχονται σε 9,8", ενώ η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 260 km/h.

[Πηγή: Porsche]

node/39404

Αυτή η AC Cobra κρύβει ένα μυστικό

Εξωτερικά μοιάζει με την πρώτη AC Cobra του 1962 όμως κάτω από το αμάξωμα κρύβεται ένα ηλεκτρικό σύστημα κίνησης!

Σάββατο, 04 Ιουλίου 2020 | Θάνος Παππάς Επικοινωνία

Αυτή η AC Cobra κρύβει ένα μυστικό

Η βρετανική φίρμα AC, γνωστή για την Cobra που έκανε την εμφάνισή της το 1962, παρουσίασε μια νέα έκδοση του κλασικού πισωκίνητου ρόουντστερ με ηλεκτρικό σύστημα κίνησης!

Η πρώτη Cobra μηδενικών ρύπων θα παραχθεί σε περιορισμένο αριθμό 58 μονάδων με αφορμή τα 58 χρόνια που έχουν περάσει από την πρώτη παρουσίαση του μοντέλου.

Το αμάξωμα από σύνθετα υλικά θα βασίζεται σε πλαίσιο τύπου σκάλας στο οποίο έχουν γίνει οι απαραίτητες προσαρμογές για να δεχθεί την μπαταρία 54 kWh που χαρίζει 241 km αυτονομίας. Σύμφωνα με την εταιρεία, ο ηλεκτροκινητήρας αποδίδει 230 kW (313 PS) και 500 Nm επιτρέποντας επιτάχυνση 0-100 km/h σε 6,7". Επιπλέον, έχουν αναβαθμιστεί τα φρένα, το τιμόνι και η ανάρτηση, για καλύτερο κράτημα δεδομένου του αυξημένου βάρους της κατασκευής που παρά τις εκτενέστατες μετατροπές έχει κρατηθεί κάτω από τα 1.250 kg.

Η ηλεκτρική AC Cobra θα είναι διαθέσιμη σε 4 εξωτερικές αποχρώσεις - μπλε, μαύρο, λευκό και πράσινο, με τιμή που θα ξεκινά από τις £138.000 (€153.205).

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Shelby AC Cobra 1963-1966

Εκτός από το εξηλεκτρισμένο μοντέλο, παρουσια΄στηκε και η βενζινοκίνητη AC Cobra 140 Charter Edition. Αυτή φορά τετρακύλινδρο μοτέρ 2,3 λίτρων με 350 PS και 440 Nm που προέρχεται από την Ford Mustang. Χάρη στο χαμηλό βάρος 1.100 kg, η επιτάχυνση 0-100 km/h ολοκληρώνεται σε περίπου 6". Η βενζινοκίνητη έκδοση είναι πιο οικονομική από την ηλεκτρική, με τιμή που ξεκινά από τις £85.000 (€94.365).

[Πηγή: AC Cars]