node/17456

Έκθεση Γενεύης: Νέα Bugatti Chiron με 1.500 PS! [video + 36 φωτογραφίες]

Το απόλυτο σούπερκαρ, που πιάνει τα 420 km/h και κοστίζει 2,4 εκατομμύρια ευρώ!

Η νέα Bugatti Chiron παρουσιάστηκε την προηγουμένη των εγκαινίων της Έκθεσης της Γενεύης, για να πάρει τον τίτλο του ταχύτερου αυτοκινήτου στον κόσμο.

Η Bugatti μόλις έδωσε στη δημοσιότητα φωτογραφίες και τα επίσημα στοιχεία του νέου της μοντέλου που διαδέχεται τη Veyron.

Δείτε τους τίτλους: 1.500 άλογα και 163,1 kgm ροπής (!) από έναν νέο 8λιτρο W16 με 4 τούρμπο. Επιτάχυνση 0-100 km/h σε κάτω από 2,5 και τελική ταχύτητα 420 km/h.

Έχει προγραμματιστεί η παραγωγή μόνο 500 αυτοκινήτων, από τα οποία η Bugatti λέει ότι το ένα τρίτο έχει ήδη «λογοδοθεί», παρά την αστρονομική τιμή των 2,4 εκατομμυρίων ευρώ – και χώρια τα έξτρα…

Η Chiron προλογίστηκε από το πρωτότυπο Vision Gran Turismo στην έκθεση της Φρανκφούρτης τον περασμένο Σεπτέμβρη και έρχεται για να πάρει τη θέση της Veyron στην κορυφή των σούπερκαρ, ένα σκαλί πάνω από τη Ferrari LaFerrari, τη McLaren P1 και την Porsche 918 Spyder, των οποίων η παραγωγή έχει σταματήσει.

Η Chiron, με τα 1.500 άλογά της, παίρνει τον τίτλο του ισχυρότερου αυτοκινήτου παραγωγής στην Ιστορία. Ο επικεφαλής της Bugatti, Wolfgang rheimer, τη χαρακτηρίζει ως εντελώς καινούργιο μοντέλο που έχει πάρει ελάχιστα πράγματα από τη Veyron.

Πάντως, ενώ η Chiron έχει σχεδιαστεί από την αρχή και είναι φτιαγμένη εξολοκλήρου από ανθρακόνημα, εντούτοις χρησιμοποιεί ένα σύστημα κίνησης παρόμοιο με εκείνο της προκατόχου της.

Εκτεταμένες βελτιώσεις σε κινητήρα και μετάδοση
Στο κέντρο της βρίσκεται μια αναθεωρημένη έκδοση του γνωστού τετρατούρμπινου 8λιτρου W16. Αποδίδει 1.500 PS/6.750 rpm, δηλαδή 499 PS παραπάνω από τη Veyron, ενώ η ροπή του φτάνει τα 163,1 kgm/2.000-6.000 rpm.

Οι εκτεταμένες βελτιώσεις στο 16κύλινδρο κινητήρα περιλαμβάνουν μια νέα πολλαπλή εισαγωγή από ανθρακόνημα, ένα αναβαθμισμένο σύστημα ψεκασμού με 32 μπεκ, ένα ξανασχεδιασμένο intercooler και μια νέα εξάτμιση από τιτάνιο με 6 συνολικά καταλύτες, που μειώνει σημαντικά την ανάστροφη πίεση.

Για πιο γραμμική απόδοση της δύναμης, τα νέα τούρμπο λειτουργούν σε δύο στάδια. Αρχικά λειτουργούν μόνο τα δύο, και τα υπόλοιπα δύο μπαίνουν στο παιχνίδι για παραπάνω ώθηση μετά τις 3.800 rpm.

Η τεράστια ροπή μεταδίδεται και στους 4 τροχούς μέσω μιας εξελιγμένης έκδοσης του 7τάχυτου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη της Veyron κι ενός νέου συστήματος τετρακίνησης με πολύδισκο συμπλέκτη. Το σύστημα αυτό περιλαμβάνει και ένα ηλεκτρονικά ελεγχόμενο πίσω διαφορικό που δίνει κατεύθυνση της ροπής (torque vectoring) μεταβάλλοντας συνεχώς το ποσοστό που μεταδίδεται σε κάθε πίσω τροχό, για «εύκολα ντριφτ» όπως λέει η Bugatti.

Παρότι η Chiron δεν έχει ακόμη περάσει τις τελικές δοκιμές πιστοποίησης, η Bugatti δημοσιεύει προκαταρκτικές τιμές επιδόσεων, θέλοντας να δείξει ότι πέτυχε το σκοπό της να κάνει τη Chiron πιο γρήγορη από τη Veyron. Οι τιμές που δίνει είναι 0-100 km/h σε κάτω από 2,5”, 0-200 km/h σε λιγότερο από 6,5” και 0-300 km/h σε κάτω από 13,6”! Οι αντίστοιχες τιμές για τη Veyron ήταν 2,5”, 7,3” και 16,7”.

Όπως και πριν, η τελική ταχύτητα έρχεται σε δύο δόσεις: Η «λειτουργία Handling» σου επιτρέπει να πιάσεις τα 380 km/h πριν μπουν τα ηλεκτρονικά που θα σε ανεβάσουν στα 420 km/h – 10 km/h περισσότερα από τη Veyron.

Ενεργή ανάρτηση, πέντε προγράμματα οδήγησης
Η ανάρτηση της Chiron αποτελεί εξέλιξη εκείνης της Veyron. Για να βελτιωθεί η άνεση χωρίς επιπτώσεις στον έλεγχο του αμαξώματος, το σύστημα είναι ενεργά προσαρμοζόμενο, παρέχοντας μεταβλητή απόσταση από το έδαφος και μεταβλητή απόσβεση από τα αμορτισέρ.

Σε συνδυασμό με τα μεταβλητά χαρακτηριστικά του νέου ηλεκτρομηχανικού συστήματος διεύθυνσης και του συστήματος τετρακίνησης, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε 5 οδηγικά προγράμματα: Lift, Auto, Autobahn, Handling και Top Speed.

Το πρόγραμμα Lift αυξάνει την απόσταση από το έδαφος για ράμπες και σαμαράκια, ενώ στα Auto, Autobahn και Handling η τελική ταχύτητα… περιορίζεται στα 380 km/h. Για την επιλογή του προγράμματος Top Speed απαιτείται ένα κλειδί Speed Key” που αλλάζει τον προγραμματισμό του κινητήρα για να δώσει τα 420 km/h.

Για να χαλιναγωγηθούν οι απίστευτες επιδόσεις, τα φρένα έχουν κάρμπον-κεραμικούς δίσκους 420 mm εμπρός και 400 mm πίσω, με 8πίστονες και 6πίστονες δαγκάνες αντίστοιχα. Έτσι η Chiron σταματά από τα 100 km/h σε 31,3 m, από τα 200 σε 125 m και από τα 300 σε 275 m – και στις τρεις περιπτώσεις ταχύτερα από τη Veyron.

Εντυπωσιακή εμφάνιση με ρετρό στοιχεία
Έχοντας εμφανή οπτική συγγένεια με τη Veyron, η νέα Chiron έχει ακόμη πιο εντυπωσιακή σχεδίαση, με πιο «εφαρμοστές» επιφάνειες, πιο τολμηρές λεπτομέρειες και καλύτερη αεροδυναμική απόδοση. Ο επικεφαλής σχεδίασης της Bugatti, Achim Anscheidt, λέει ότι συνεργάστηκε στενά με τη μηχανολογική ομάδα.

Βασικά σχεδιαστικά στοιχεία είναι το αγωνιστικού επιπέδου εμπρός splitter αεροδυναμικής ροής, οι μεγάλοι οριζόντιοι αεραγωγοί, η παραδοσιακή μάσκα σχήματος πετάλου από ασήμι και σμάλτο, οι χαρακτηριστικοί προβολείς LED τεσσάρων κατόπτρων με ενσωματωμένους αεραγωγούς για τα φρένα, τα καμπύλα εμπρός φτερά και μια εντυπωσιακή ημικυκλική αψίδα από το θόλο του εμπρός τροχού στην πίσω κολόνα κι από εκεί στην εμπρός κολόνα – ένα χαρακτηριστικό ξεκάθαρα εμπνευσμένο από τη θρυλική Type 57 του Jean Bugatti.

Την Type 57 θυμίζει και το τονισμένο κεντρικό πτερύγιο που ξεκινά από την κορυφή της μάσκας προς το καπό και τη στρογγυλεμένη σκεπή, συμβάλλοντας σημαντικά στη σταθερότητα της Chiron στην ευθεία, όπως λέει η Bugatti. Η εισαγωγή τύπου NACA που σχηματίζουν οι πίσω κολόνες αντικαθιστά τους ξεχωριστούς αεραγωγούς της Veyron, στέλνοντας αέρα στον κινητήρα πιο αποδοτικά, με λιγότερες διαταραχές της ροής.

Στο πίσω μέρος όμως είναι που εντοπίζονται οι μεγαλύτερες διαφορές από τη Veyron, με την τονισμένη γραμμή απόληξης, το πλήρως ενσωματωμένο σπόιλερ, την απ’ άκρη σ’ άκρη λωρίδα LED που περιλαμβάνει τα πίσω φώτα και φλας, τους μεγάλους αγωγούς εξαερισμού, τη μεγάλη κεντρική εξάτμιση και τον αγωνιστικού επιπέδου διαχύτη.

Σε διαστάσεις, η Chiron παραμένει κοντά στην προκάτοχό της. Με μήκος 4.544 mm, πλάτος 2.038 mm και ύψος 1.212 mm, είναι 82 mm μακρύτερη, 40 mm φαρδύτερη και 53 mm ψηλότερη από τη Veyron. Το μεταξόνιο των 2.711 mm είναι μόλις 1 mm μακρύτερο. Τα λάστιχα είναι 285/30 ΖR20 μπροστά και 355/25 ΖR21 πίσω.

Νέο πλαίσιο, πιο ευρύχωρη καμπίνα, αλλά αυξημένο βάρος
Το πλαίσιο της νέας Bugatti είναι νέο, από ανθρακονήματα. Αντίθετα από της Veyron, έχει πάτωμα σάντουιτς και ένα υποπλαίσιο στήριξης του κινητήρα από πλαστικό ενισχυμένο με ανθρακονήματα, για επιπλέον ακαμψία και μειωμένο βάρος. Παρ’ όλα αυτά, για να επιτευχθεί ακαμψία αντίστοιχη με εκείνη των αγωνιστικών LMP1 του Le Mans, το βάρος της Ciron είναι κατά 155 kg μεγαλύτερο από της Veyron, φτάνοντας τα 1.995 kg.

Η αύξηση του πλάτους του αμαξώματος έχει δώσει περισσότερο χώρο στη διθέσια καμπίνα και ειδικά για τα πόδια των επιβατών. Επίσης, το αυξημένο ύψος έχει αυξήσει το χώρο για τα κεφάλια κατά 12 mm.

Το εσωτερικό είναι επενδεδυμένο με ένα συνδυασμό δέρματος, ανθρακονήματος και βουρτσισμένου αλουμινίου. Καινοτόμος είναι ο αερόσακος του συνοδηγού που ξεδιπλώνεται μέσα από ανθρακόνημα – για πρώτη φορά σε αυτοκίνητο παραγωγής.

Η Chiron θα συναρμολογείται στα κεντρικά της Bugatti, στο Molsheim της Γαλλίας και ήδη έχουν ληφθεί 150 παραγγελίες, παρά την αστρονομική τιμή των 2,4 εκατομμυρίων ευρώ. Οι παραδόσεις θα ξεκινήσουν τον Οκτώβριο.

Το όνομα Chiron έχει δοθεί προς τιμής του παλιού πιλότου Grand Prix, τη δεκαετία του 1920 και 1930, του Louis Chiron, που μεταξύ άλλων είχε κερδίσει το Γαλλικό GP του 1931 στο τιμόνι μιας Bugatti Type 51.

H Bugatti προγραμματίζει την παρουσίαση περισσότερων εκδόσεων της Chiron στο μέλλον, κατά το πρότυπο των Veyron Grand Sport, SuperSport και Grand Vitesse.

Η εταιρεία μάλιστα λέει ότι η τελική των 420 km/h δεν είναι «με κανένα τρόπο το τέλος του δρόμου» για το αυτοκίνητο, υπονοώντας ότι θα υπάρξουν ακόμη ταχύτερες εκδόσεις!

TAGS
node/40195

Επίσημο: GMC Hummer EV [video]

Το Hummer επιστρέφει ως ηλεκτρικό supertruck με εξαιρετικές δυνατότητες εκτός δρόμου.

Τετάρτη, 21 Οκτωβρίου 2020 | Θάνος Παππάς Επικοινωνία

Επίσημο: GMC Hummer EV [video]

Μετά από μακροσκελή εκστρατεία teaser και καθυστερήσεις στην πρεμιέρα λόγω πανδημίας, η GM παρουσίασε την ολοκαίνουρια γενιά του Hummer που κυκλοφορεί με τα σήματα της GMC και για πρώτη φορά παίρνει τη μορφή ενός αμιγώς ηλεκτρικού "supertruck".

Σχεδιαστικά, το Hummer EV διατηρεί κάτι από τον χαρακτήρα των H1, H2 και H3 με παρόμοιες αναλογίες και επιβλητικές διαστάσεις. Το όχημα διαθέτει ψηλά τοποθετημένη μάσκα με LED φώτα και φωτιζόμενη γρίλια, off-road προφυλακτήρες και προστατευτικές ποδιές, φουσκώματα στο καπό, σχεδόν κάθετο παρμπρίζ, επιπλέον φώτα στην οροφή, στενά παράθυρα, τετραγωνισμένους θόλους των τροχών, σκαλοπάτια στα μαρσπιέ, τέσσερις πόρτες και καρότσα με πολυλειτουργική πόρτα MultiPro.

Τον εκτός δρόμου προσανατολισμό προδίδουν και τα ελαστικά Goodyear Wrangler All Territory με διάμετρο 35" ενώ προαιρετικά μπορούν να τοποθετηθούν και ακόμα μεγαλύτερα ελαστικά 37".

GMC Hummer EV

Το σύστημα κίνησης αποτελείται από τρεις ηλεκτροκινητήρες που αποδίδουν συνδυαστικά 1.014 PS (746 kW) και 15.592 Nm (!) σύμφωνα πάντα με την επίσημη ιστοσελίδα της GMC. Η δύναμη μεταδίδεται και στους τέσσερις τροχούς με δυνατότητα κλειδώματος (e-lockers) και επιτρέπει επιτάχυνση 0-96 km/h σε 3" με τη βοήθεια της λειτουργίας Watts to Freedom.

Οι μπαταρίες Utium της GM με 24 modules επιτρέπουν αυτονομία που ξεπερνά τα 563 km ενώ υποστηρίζουν ταχυφορτιστή 350 kW που προσθέτει 160 km αυτονομίας μέσα σε 10 λεπτά φόρτισης.

Η GMC εξοπλίζει το Hummer EV με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας όσον αφορά τα ηλεκτρονικά συστήματα υποβοήθησης. Έχουμε ενεργή αερανάρτηση που αυξάνει την απόσταση από το έδαφος κατά 152 mm με το πάτημα ενός κουμπιού (Extract Mode), σύστημα τετραδιεύθυνσης που μειώνει τον κύκλο στροφής, λειτουργία CrabWalk που επιτρέπει διαγώνια κίνηση με παράλληλο στρίψιμο όλων των τροχών, καθώς και το πλήρες πακέτο ημιαυτόνομης οδήγησης Super Cruise της General Motors.

GMC Hummer EV

Στο εσωτερικό κυριαρχούν οι τετραγωνισμένοι όγκοι σε ταμπλό, πόρτες και κεντρική κονσόλα. Την παράσταση κλέβει η κεντρική οθόνη αφής 13,4" για το infotainment που συνδυάζεται με ένα ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3" και ηχοσύστημα 14 ηχείων της Bose.

Χάρη στις κάμερες UltraVision (έως 18 διαφορετικές γωνίες λήψεις), ο οδηγός μπορεί ανα πάσα στιγμή να ελέγχει τι συμβαίνει γύρω και κάτω από το όχημα, διευκολύνοντας την κίνηση εκτός δρόμου αλλά και το παρκάρισμα.

Πάνω από την πενταθέσια καμπίνα βρίσκουμε την γυάλινη οροφή Infinity Roof με αφαιρούμενα Sky Panels τα οποία αποθηκεύονται κάτω από το καπό μετατρέποντας το Hummer EV σε καμπριολέ.

GMC Hummer EV

Η εμπορική διάθεση του GMC Hummer EV στην αγορά των ΗΠΑ θα ξεκινήσει από το φθινόπωρο του 2021 με την πλούσια εξοπλισμένη έκδοση Edition 1 ($112.595). Το φθινόπωρο του 2022 θα ακολουθήσει το Hummer EV3X ($99.995) με τρεις ηλεκτροκινητήρες απόδοσης 811 PS. Την άνοιξη του 2023 θα διατεθεί το Hummer EV2X ($89.995) με δύο ηλεκτροκινητήρες απόδοσης 634 PS, ενώ την άνοιξη του 2024 θα κυκλοφορήσει το "βασικό" Hummer EV2 ($79.995) με λιγότερο εξοπλισμό και μικρότερη αυτονομία.

[Πηγή: GMC]

node/40194

Επίσημο: Νέο Hyundai i20 N με 204 PS

Η Hyundai αποκάλυψε επίσημα το i20 N, το νέο μικρό hot hatch που φιλοδοξεί να εκθρονίσει το Ford Fiesta ST από την κορυφή της κατηγορίας.

Τετάρτη, 21 Οκτωβρίου 2020 | Αλέξης Γαλανόπουλος Επικοινωνία

Επίσημο: Νέο Hyundai i20 N με 204 PS

Η πολυαναμενόμενη πρόταση της Hyundai στην κατηγορία των μικρών καυτών χάτσμπακ είναι πλέον γεγονός. Το Hyundai i20 N εμπνέεται από το αγωνιστικό i20 WRC και υιοθετεί χαρακτήρα αντίστοιχο με του i30 N, για να αντιμετωπίσει το Ford Fiesta ST [video].

Κάτω από το καπό του Hyundai i20 N βρίσκεται ένας καινούργιος, 4κύλινδρος 1.6 τούρμπο άμεσου ψεκασμού, με συνεχώς μεταβλητό χρονισμό (CVVD) και πίεση καυσίμου 350 bar που αποδίδει 204 PS στις 5.500-6.000 rpm και 275 Nm στο φάσμα 1.750-4.000 rpm. Συνδυάζεται αποκλειστικά με χειροκίνητο 6άρι κιβώτιο, κατάλληλα ενισχυμένο για την περίσταση, και διαθέτει λειτουργία Launch Control που επιτρέπει στο χάτσμπακ των 1.190 kg να φτάνει τα 100 km/h από στάση σε 6,7", ενώ η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 230 km/h.

Το κιβώτιο του Hyundai i20 N ενσωματώνει (προαιρετικά) και ένα μπλοκέ διαφορικό N Corner Carving Differential, το οποίο όμως είναι μηχανικό, τύπου Torsen, κι όχι ηλεκτρονικά ελεγχόμενο όπως στο i30 N. Το σετ προγραμμάτων οδήγησης με το εμπνευσμένο όνομα N Grin Control System πάντως δίνει και εδώ το «παρών». Τα προγράμματα Eco, Normal, Sport, N και N Custom επηρεάζουν τη λειτουργία του κινητήρα, την παρεμβατικότητα του ESP, τον ήχο της εξάτμισης και το βάρος του τιμονιού.

i20 N

Στο N Custom ο οδηγός καταχωρεί τις ρυθμίσεις που προτιμά, επιλέγοντας Normal, Eco, Sport και Sport+ για κάθε παράμετρο, μέσα από ένα πρακτικό διάγραμμα στην οθόνη του infotainment. Επιπλέον, από ένα κατακόκκινο μπουτόν στο τιμόνι μπορεί να επιλέξει αν ο κινητήρας θα κάνει Rev matching στα κατεβάσματα. Ενδεικτικό της προσοχής που έχει δώσει η Hyundai σε κάθε λεπτομέρεια, με σκοπό να φέρει «τις συγκινήσεις της οδήγησης σε πίστα στην καθημερινότητα», είναι ότι ο εγκέφαλος του i20 N επιτρέπει και το πάτημα του φρένου με το αριστερό πόδι, ταυτόχρονα με το γκάζι. Φυσικά, το σύστημα ευστάθειας μπορεί να απενεργοποιηθεί πλήρως.

Ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ δεν υπάρχουν στο μικρότερο αδερφάκι του i30 N. Υπάρχει όμως ένα ειδικά εξελιγμένο σετ ελατηρίων και αμορτισέρ που το φέρνουν 10 mm πιο κοντά στο έδαφος, νέα εμπρός αντιστρεπτική και νέα γεωμετρία με περισσότερο κάμπερ. Το πλαίσιο είναι πιο άκαμπτο από των συμβατικών i20 χάρη στις ενισχύσεις που έχει δεχθεί σε 12 σημεία, ενώ και η κρεμαγιέρα είναι κοντύτερη, με λόγο 12:1 αντί για 12,4:1. Οι 18άρες ζάντες ντύνονται με λάστιχα 215/40 Pirelli P Zero HΝ, ειδικά εξελιγμένα για το i20 N, ενώ οι εμπρός δίσκοι έχουν διάμετρο 320 mm.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Hyundai i30 Fastback N

Όλα αυτά ντύνονται με ένα αρκετά επιθετικό αμάξωμα, τα οποίο ενσωματώνει τους προφυλακτήρες και τα μαρσπιέ της έκδοσης N Line με μια επιπλέον κόκκινη ρίγα (σε... Tomato Red σύμφωνα με τη Hyundai) στο κάτω μέρος. Η μεγαλύτερη διαφορά είναι η προσθήκη μιας μεγάλης αεροτομής στο πίσω μέρος της οροφής, που παραπέμπει στο αγωνιστικό του WRC. Η εξάτμιση έχει μονή απόληξη, ενώ ενδιαφέρουσες λεπτομέρειες είναι το μοτίβο καρό σημαίας που έχει επιλεγεί για τη γρίλια της εμπρός μάσκας και οι κόκκινες δαγκάνες με τον λογότυπο του τμήματος «Ν».

i20 N

Στο εσωτερικό του Hyundai i20 Ν υπάρχουν σπορ καθίσματα με ενιαίο προσκέφαλο και τιμόνι που προέρχεται κατευθείαν από το i30 N, με την προσθήκη του πλήκτρου για το rev matching, ενώ στη σπορ ατμόσφαιρα συνεισφέρει ακόμα ο λεβιές του κιβωτίου και τα μεταλλικά πετάλια. Δεν πρόκειται πάντως για ελαφρωμένη έκδοση, αλλά για κάποια που θέλει να εντυπωσιάσει και με το επίπεδο εξοπλισμού και τον premium χαρακτήρα της. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 10,25" είναι στάνταρ και διαθέτει shift lights, ενώ ένα infotainment 10,25" προσφέρεται ως εναλλακτική στο στάνταρ 8ιντσο. Στάνταρ είναι και το πακέτο οδηγικών βοηθημάτων SmartSense με αυτόματο φρενάρισμα, διατήρηση λωρίδας, επίβλεψη τυφλού σημείου κ.ά.

Αν σας άνοιξε η όρεξη, τώρα θα πρέπει να κάνετε υπομονή ως την Άνοιξη του 2021, όταν το Hyundai i20 N αναμένεται να φτάσει στις εκθέσεις της φίρμας. 

[Πηγή: Hyundai]