Audi RS Q5 με 2,9λιτρο διτούρμπινο μοτέρ Porsche

Η συνεργασία της Audi με την Porsche στα μοντέλα «RS» χρονολογείται από το 1994 και κατά τα φαινόμενα έπεται συνέχεια, με απώτερο μελλοντικό δείγμα αυτό του RS Q5.

Το πρώτο «RS» της Audi ήταν το RS2 Avant, μια hot έκδοση του 80 στέισον με την περιποίηση της Porsche. Και τώρα, οι δύο εταιρείες ήρθαν εκ νέου πλησίστιες και εξέλιξαν από κοινού και μοιράστηκαν το κόστος ενός σπέσιαλ 2,9λιτρου μοτέρ V6.   

Το μοτέρ αυτό έχει βρει ήδη το δρόμο του κάτω από το καπό της ολοκαίνουργιας Porsche Panamera 4S και είναι θέμα χρόνου να φιλοξενηθεί και στον πνευματικό διάδοχο του RS2 του 1994, στο RS4 Avant.

Αλλά το RS4 Avant δεν είναι το μόνο που θα φιλοξενήσει τον 2,9λιτρο V6, καθώς το ίδιο διτούρμπινο μοτέρ θα το δούμε εκτός απροόπτου στα RS5 Coupé/Cabriolet, στο R8 με το «μικρό» κινητήρα, αλλά και στο 4θυρο Sportback που σχεδιάστηκε για την αμερικανική αγορά. Οι πληροφορίες όμως λένε ότι η πιο hot έκδοση και το προσφάτως λανσαρισμένου στο Παρίσι Audi Q5 περιλαμβάνεται στη λίστα του μοτέρ.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Επίσημο: Νέο Audi Q5

Και θα ήταν έως και αντιεπαγγελματική καχυποψία να περάσουμε ντούκου τη φήμη αυτή. Θα έπρεπε να πιστεύουμε ότι η Audi που καθιέρωσε το σύστημα τετρακίνησης quattro δεν θα ήθελε να λανσάρει ένα υπέρ-ταχύ SUV. Και προφανώς δεν θα είναι το πρώτο μοντέλο RS Q, καθώς ο τίτλος ανήκει το μάλλον κακοσχεδιασμένο RS Q3.

Μια μέρα αργότερα από το παριζιάνικο ντεμπούτο του ολοκαίνουργιου Q5, η X-Tomi Design έδωσε μια άποψη για το αισθητικό στίγμα του RS Q5. Το σκίτσο φαίνεται να ενσωματώνει στιλιστικά στοιχεία από το TT RS, αλλά η γρίλια στη μάσκα που παραμένει του στάνταρ Q5 και αδικεί το αυτοκίνητο, αλλά δεν νομίζουμε ότι το σχεδιαστικό τμήμα της Audi θα την αφήσει ως έχει. Γνωρίζουμε και έχουμε δει ότι όλα τα μοντέλα RS έχουν στρατηγικά ανασχεδιασμένο σημεία, και η μάσκα είναι εκ των ων ουκ άνευ σε αυτό την αλλαγή εικόνας. Πέρα τούτου όμως θεωρούμε το σχέδιο ιδιαίτερα πετυχημένο, απεικονίζοντας ένα εντυπωσιακό μίγμα πρακτικότητας, συγκρατημένης γοητείας και επιδόσεων.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε το Audi RS Q3

Στο σημείο αυτό να επαναλάβουμε ότι 2,9λιτρος κινητήρας μας ακούγεται σχεδόν αδύνατον να μη βρει στέγη κάτω από το καπό του RS Q5. Ωστόσο, κάποιες αναφορές μιλούν για ένα νέο 2,5λιτρο τούρμπο στη θέση του, που δεν το γνωρίζουμε ως πιθανότητα μοτέρ, ούτε γνωρίζουμε αν έχει σχέση με τον υφιστάμενο 5κύλινδρο. Και τούτο διότι αυτός ο τελευταίος είναι διαθέσιμος μόνο με τα μοντέλα που χρησιμοποιούν την πλατφόρμα MQB –σ.σ. το μοτέρ τοποθετείται εγκάρσια- ενώ το Q5 πατά πάνω στην πλατφόρμα MLB Evo που υποδέχεται μοτέρ με διαμήκη τοποθέτηση. Από την άλλη, η Audi φανταζόμαστε ότι θα ψάχνει το αντίπαλο δέος της επερχόμενης Mercedes-AMG GLC 63 και για ό,τι υπάρχει για φούρνισμα στο «μαγειρείο» της BMW.

Και αν μας ζητούσατε να μυρίσουμε τα δάχτυλά μας, θα λέγαμε ότι ο 2.9 TFSI by Porsche θα αποδίδει την ίδια ισχύ που έβγαζε και ο παλιός 4.2 V8 που αντικαθιστά, δηλαδή 450 άλογα. Αλλά με σαφώς μεγαλύτερη ροπή, μπορεί και πάνω από 50% και μάλιστα διαθέσιμη από χαμηλές στροφές.

[Πηγή απεικόνισης X-Tomi Design]

TAGS