Αποστολή στη Γαλλία: Πρώτη επαφή με το νέο Renault 5 E-Tech

Αποστολή στη Γαλλία: Πρώτη επαφή με το νέο Renault 5 E-Tech

52 χρόνια ύστερα από την πρώτη γενιά του, το R5 επιστρέφει υπό τη μορφή του Renault 5 E-Tech, φιλοδοξώντας αυτή τη φορά να γράψει ιστορία στην ηλεκτρική εποχή. Το γνωρίσαμε στο Παρίσι και σας μεταφέρουμε τις πρώτες μας εντυπώσεις.

Το 1972, η Renault παρουσίασε ένα από τα πιο εμβληματικά μοντέλα στην ιστορία της, το Renault 5. Ένα αυτοκίνητο που λανσαρίστηκε για να δώσει λύση στην πετρελαϊκή κρίση της εποχής, όντας ολιγαρκή σε καύσιμο και οικονομικό σε κόστος αγοράς. 

Αλλά και για να προσαρμόσει την αυτοκίνηση στις νέες συνθήκες που διαμορφώνονταν τη δεκαετία του ‘70, με τη δημιουργία της αστικής τάξης και τον γυναικείο λόγο να γίνεται πιο ισχυρός ακόμα και στην επιλογή του τετράτροχου μέσου της οικογένειας.

Το Renault 5 E-Tech αναμένεται στην ελληνική αγορά το φθινόπωρο και μαζί με το FIAT 500e και το νέο ηλεκτρικό MINI Cooper θα συνθέσουν μια πολύ ενδιαφέρουσα τριάδα στα μικρά ηλεκτρικά

Το πρώτο Renault 5 ήταν ένα πρωτοποριακό αυτοκίνητο σε σύλληψη και σχεδιασμό για την εποχή, με έντονη χρωματική παλέτα που κατάφερε να σαγηνεύσει και τα δυο φύλλα. Ευέλικτο στην πόλη, πρακτικό, με καλές επιδόσεις και παράλληλα ικανό να φέρει εις πέρας τις εκδρομικές ανάγκες της οικογένειας με την άνεση μιας μπερλίνας.

Από την πρώτη χρονιά κυκλοφορίας του μέχρι και το 1986, ήταν σταθερά το πρώτο σε πωλήσεις αυτοκίνητο στη Γαλλία, ενώ έλαβε γρήγορα διαστάσεις παγκόσμιου αυτοκινήτου με καριέρα μεταξύ άλλων στις ΗΠΑ (όπου ονομαζόταν Le Car) και στον Καναδά. Επίσημα, παρέμεινε στην παραγωγή μέχρι τον Δεκέμβριο του 1996, με την κατασκευή της δεύτερης γενιάς του ωστόσο να συνεχίζεται σε κάποιες αγορές εκτός Ευρώπης και να τερματίζεται οριστικά στο Ιράν, το 2006.

Renault 5 Generations

Ξεχωριστή θέση στην αυτοκινητική Ιστορία κατέχουν φυσικά και οι σπορ εκδόσεις του, με πρώτο και καλύτερο το μυθικό Renault 5 Turbo που παρουσιάστηκε το 1980. Μια ακραία πισωκίνητη εκδοχή του γαλλικού σουπερμίνι που φορούσε το 1.400άρι υπερτροφοδοτούμενο μοτέρ Cléon-Fonte στο κέντρο και απέδιδε 160 άλογα. Με άκρως επιθετικό σουλούπι και υπερτροφικά πισινά μπορούσε να γράψει κάτω από 29” στο χιλιόμετρο από στάση και να ξεπεράσει τα 200 km/h.

Η ιστορία συνεχίζεται…
Τα παραπάνω ανήκουν στο παρελθόν, αλλά η κληρονομιά τους αποτελούν οδηγό για το μέλλον της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας. Που πέντε δεκαετίες αργότερα, αποφάσισε τρόπο τινά να επαναλάβει την ιστορία, προσαρμόζοντάς την φυσικά στις ανάγκες του σήμερα. Και με το νέο ηλεκτρικό Renault 5 E-Tech να καταθέσει τη δική της πρόταση στις κοινωνικές και περιβαλλοντικές προκλήσεις της εποχής μας: Τη βιωσιμότητα, το μικρό αποτύπωμα άνθρακα και το κόστος αγοράς των ηλεκτρικών αυτοκινήτων που παραμένει υψηλό για την πλειονότητα των μοντέλων.

2024 Renault 5 E-Tech

Μιας και αναφερθήκαμε στο κόστος κτήσης, αξίζει να σημειώσουμε ότι τα στελέχη της Billancourt υπόσχονται «λαϊκή» τιμολόγηση, τονίζοντας ότι η τιμή εκκίνησης για το Renault 5 E-Tech στη γαλλική αγορά θα είναι περίπου €25.000. Με τις παραδόσεις να ξεκινούν το φθινόπωρο του 2024.

Πριν περάσουμε όμως στο νέο αμιγώς ηλεκτρικό 5άρι, ας σταθούμε πρώτα σε ένα ενδιαφέρον fun fact, θυμίζοντας ότι αυτό δεν είναι το πρώτο ηλεκτρικό Renault 5. Η EdF και η Renault μελετούσαν ήδη από το 1971 ένα R5 με ηλεκτρομοτέρ και ελαφριές μπαταρίες μολύβδου-οξέος που του εξασφάλιζαν αυτονομία έως και 110 km, με τελική ταχύτητα 80 km/h και χρόνο φόρτισης γύρω στις δέκα ώρες. Εξοπλισμένο με κινητήρα Unelec με ψύκτρες και ηλεκτρονική 48βολτη διαχείριση Cybermeca «Varicar», λέγεται ότι μόνο επτά Renault 5 Électrique συναρμολογήθηκαν στο ερευνητικό κέντρο της εταιρείας στο Lardy.

Renault 5 Électrique

Σημειώστε ακόμη ότι η αμερικανική εταιρεία Electricar πρόσφερε επίσης μια ηλεκτρική έκδοση του Le Car το 1979, το Lectric Leopard. Συνολικά κατασκευάστηκαν περίπου 60 αυτοκίνητα που εξοπλίστηκαν με 48βολτο μοτέρ από ηλεκτρικό περονοφόρο, ηλεκτρονικό σύστημα κίνησης με thyristors και 6βολτες μπαταρίες μολύβδου κατανεμημένες κάτω από το καπό και στο πορτμπαγκάζ.

Pop culture
Περνώντας στο σήμερα και στη νέα γενιά, είναι προφανές ότι στην Billancourt κατέθεσαν την ψυχή τους σε αυτό το μοντέλο, θέλοντας να δημιουργήσουν ένα αυτοκίνητο άξιο συνεχιστή του θρυλικού 5αριού. Και εκ πρώτης όψεως φαίνεται να μην έχουν λαθέψει πουθενά.

Είχαμε την ευκαιρία να το γνωρίσουμε από κοντά και να το επεξεργαστούμε, αρκετές μέρες πριν από την επίσημη παρουσίασή του στην Έκθεση της Γενεύης. Όπως μπορείτε να αντιληφθείτε από τις φωτογραφίες, το ηλεκτρικό Renault 5 E-Tech είναι ένα αυτοκίνητο που δεν μοιάζει με κανένα άλλο. Με την εξωτερική του εμφάνιση να δηλώνει ότι πρόκειται για σύγχρονη μετενσάρκωση του R5 και να έχει παραμείνει πολύ κοντά στο αρχικό πρωτότυπο που είχε παρουσιαστεί το 2021.

Renault 5 E-Tech

Οι πιο παρατηρητικοί θα προσέξουν ότι η τελική έκδοση παραγωγής περιλαμβάνει ένα πιο μικρό και διακριτικό έμβλημα «Renault» εμπρός, συμβατικούς καθρέφτες και χειρολαβές και μικρές αλλαγές στα γραφικά των φωτιστικών σωμάτων που εμπρός είναι σαν να τα δαγκώνει το αμάξωμα. Το προφίλ είναι μυώδες με φουσκωμένα φτερά που παραπέμπουν στο R5 Turbo, ενώ στο πίσω μέρος τα κάθετα φώτα συνδέονται με μια μαύρη λωρίδα που ενσωματώνει τον αριθμό «5».

Σχεδιαστικό highlight είναι αναμφίβολα ο ψηφιακός πίνακας γραφικών στο καπό που παραπέμπει στην εισαγωγή αέρα του ορίτζιναλ R5 και φωτίζεται κάθε φορά που συνδέεται σε φορτιστή, δείχνοντας το τρέχον επίπεδο φόρτισης. Όταν η μπαταρία φορτίσει πλήρως, σχηματίζεται στην οθόνη LED ο αριθμός «5». Σημαντικό ρόλο στην εξωτερική εμφάνιση διαδραματίζει και η χρωματική παλέτα που δίνει έμφαση σε ποπ χρώματα, όπως το κίτρινο του λανσαρίσματος, με τη Renault να μας δείχνει το αυτοκίνητο ακόμα σε ένα σκούρο μπλε και ένα πράσινο. Τις επιλογές θα συμπληρώνουν το κλασικό άσπρο και μαύρο.

Renault 5 E-Tech

Με το βλέμμα στο μέλλον
Για το Groupe Renault, το νέο 5άρι αντιπροσωπεύει τη στρατηγική ανάκαμψης Renaulution, τη βιομηχανική ανανέωση του ομίλου, καθώς και τη στροφή του προς την ηλεκτροκίνηση. Είναι ένα πολύ σημαντικό μοντέλο για τον Ρόμβο, το οποίο εξελίχθηκε μέσω καινοτόμων μεθόδων εργασίας, μέσα σε μόλις τρία χρόνια. Με τον όμιλο να αξιοποιεί όλο το φάσμα της τεχνογνωσίας του και ιδιαίτερα την τεχνογνωσία της Renault, της Ampère -της νέας οντότητας που ειδικεύεται στα ηλεκτρικά οχήματα και το λογισμικό- και της Mobilize.

«Ορισμένα προϊόντα είναι μαγικά. Δεν χρειάζονται ατελείωτες συζητήσεις, όλοι συμφωνούν πάντα για το τι πρέπει να γίνει. Και απλώς το κάνουν. Δεν υπάρχει αδράνεια. Όταν μια εταιρεία αναβιώνει ένα αυτοκίνητο που άφησε τόσο μεγάλες αναμνήσεις, ρίχνει τεράστια ποσότητα αγάπης σε αυτό. Αυτό είναι κάτι που είναι πάντα ελπιδοφόρο για το μέλλον, αφού αναγνωρίζεται από τους πελάτες. Μπορούν να δουν την αγάπη που μπήκε στο αυτοκίνητο», δηλώνει χαρακτηριστικά ο Luca de Meo, CEO του Groupe Renault , καλωσορίζοντας το νέο μοντέλο της φίρμας.

Με μήκος μόλις 3,92 m, το Renault 5 E-Tech είναι ένα μαζεμένο σε διαστάσεις σουπερμίνι -σχεδόν δέκα πόντους κοντύτερο από το σημερινό Clio- και εγκαινιάζει τη νέα πλατφόρμα AmpR Small, που προέρχεται από τη βάση του Clio και για την περίπτωση έχει προσαρμοστεί σε ηλεκτρική αρχιτεκτονική. Όσον αφορά τις υπόλοιπες διαστάσεις του, το πλάτος είναι 1,77m , το ύψος του αμαξώματος 1,5 m, ενώ το μεταξόνιο φθάνει τα 2,54 m.

Renault 5 E-Tech

Στις λοιπές ιδιαιτερότητες του σασί, αξίζει να σημειώσουμε ότι η ανάρτηση διαθέτει κλασικά γόνατα McPherson εμπρός, ενώ για την πίσω ανάρτηση επιλέχθηκε η λύση του άξονα πολλαπλών συνδέσμων, στοιχείο που συναντάμε σε αυτοκίνητα μεγαλύτερων κατηγοριών. Επιλογή που, σύμφωνα με τους ιθύνοντες της Renault, «εξασφαλίζει εξαιρετική σταθερότητα και οδική συμπεριφορά». Αλλά αυτό είναι κάτι που θα ανακαλύψουμε ύστερα από τα μέσα του καλοκαιριού όπου, καλά να είμαστε, αναμένεται να βρεθούμε πίσω από το τιμόνι του στον δρόμο και όχι απλώς σε ένα στούντιο.

Τότε θα δούμε πώς δένει το πολύ όμορφο αισθητικό αποτέλεσμα με το αμιγώς ηλεκτρικό σύστημα κίνησης που περιλαμβάνει δύο μεγέθη μπαταριών και τρεις εκδόσεις ισχύος. O βασικός ηλεκτροκινητήρας αποδίδει 95 ίππους και 215 Nm , στη μεσαία έκδοση η ισχύς ανεβαίνει στα 120 άλογα και τα 225 Nm, με την ισχυρότερη έκδοση -μέχρι την έλευση του Alpine A290- αποδίδει 150 ίππους και 245 Nm. Με τη Renault να ανακοινώνει ότι η τελευταία θα επιτρέπει στο ηλεκτρικό 5άρι να πιάσει τα 100 km/h από στάση σε λιγότερα από 8" και να επιταχύνει από τα 80 στα 120 km/h σε χρόνο μικρότερο των 7’". Σε όλες τις εκδόσεις, η τελική ταχύτητα θα περιορίζεται στα 150 km/h.

Όσον αφορά την μπαταρία, η μεγαλύτερη έχει χωρητικότητα 52 kWh, εξασφαλίζοντας σύμφωνα με το πρότυπο WLTP αυτονομία 400 km. Στη μικρότερη η χωρητικότητα είναι 40 kWh, με αυτονομία γύρω στα 300 km. Η Renault δεν ανακοίνωσε τους χρόνους φόρτισης, παρά μόνο την υποστήριξη 11 kW για φόρτιση σε απλό wallbox και την υποστήριξη 80 και 110 kW για την φόρτιση των δυο ισχυρότερων εκδόσεων σε ταχυφορτιστή συνεχούς ρεύματος (DC). Να σημειώσουμε επίσης ότι το Renault 5 E-Tech θα έρθει με αμφίδρομο ενσωματωμένο φορτιστή που του επιτρέπει να τροφοδοτήσει με ρεύμα διάφορες εξωτερικές συσκευές (V2L) είτε το δίκτυο (V2G).

Renault 5 E-Tech

High-tech βιωσιμότητα
Περνώντας στα ενδότερα, το εσωτερικό είναι αρκούντως εντυπωσιακό συνδυάζοντας σύγχρονα στοιχεία με ρετρό πινελιές και ζωντανά χρώματα που ακολουθούν τη φιλοσοφία του αρχικού Renault 5.

Το ταμπλό έχει οδηγοκεντρική σχεδίαση με κεντρικό στοιχείο το πάνελ με τις δύο ψηφιακές οθόνες για τον πίνακα οργάνων και το infotainment, που γέρνει στην πλευρά του οδηγού και βασίζεται στην τελευταία γενιά του συστήματος OpenR. Αυτό ενσωματώνει τις καλύτερες υπηρεσίες και εφαρμογές της Google, μαζί με περισσότερες από 50 εφαρμογές και πρακτικές υπηρεσίες, όπως ένας ηλεκτρικός προγραμματιστής διαδρομής.

Τι μας έμεινε από το εσωτερικό; Σε αντίθεση με το πορτμπαγκάζ των 326 lt, ο χώρος για τους πίσω επιβάτες δεν εντυπωσιάζει. Eιδικά αυτός που έχουν στη διάθεσή τους για τα πόδια. Τα πλαστικά με τη σειρά τους είναι σκληρά στο σύνολο της καμπίνας, αλλά οφείλουμε να ομολογήσουμε ότι παρόλο που τα αυτοκίνητα που είδαμε ήταν προ-παραγωγής η συναρμογή ήταν πολύ προσεγμένη.

Επιπλέον πόντους στον πολύ όμορφο συνολικό διάκοσμο δίνουν οι επενδύσεις από 100% ανακυκλωμένα υλικά που, πέρα από τα καθίσματα, ντύνουν ένα μέρος του ταμπλό στην πλευρά του συνοδηγού, τα πάνελ των θυρών, καθώς και την οροφή. Όσον αφορά τα καθίσματα, ο σχεδιασμός τους είναι εμπνευσμένος από τα αντίστοιχα σχήματος Η του εμβληματικού R5 Turbo. Τα σχόλια γι' αυτά μόνο θετικά είναι όπως και για τη θέση οδήγησης συνολικά, όπου κάθεσαι χαμηλά και χωνευτά έχοντας όλα τα χειριστήρια σε σωστή απόσταση.

Renault 5 E-Tech

Vive la France
Οι εντυπώσεις μας ύστερα από την πρώτη σύντομη επαφή με το νέο Renault 5 E-Tech είναι μόνο θετικές. Πρόκειται για ένα πανέμορφο και πολλά υποσχόμενο μικρό EV που δεν σας κρύβουμε, ότι θα θέλαμε πολύ να το δούμε και με θερμικούς κινητήρες ή έστω με ένα υβριδικό σύστημα κίνησης... Αλλά, ας είναι! To αναμένουμε με χαρά και στην αμιγώς ηλεκτρική του φύση. 

Προς το παρόν στεκόμαστε στο γεγονός ότι από το φθινόπωρο που αναμένεται στην ελληνική αγορά, θα συνθέσει μαζί με το FIAT 500e και το νέο ηλεκτρικό MINI Cooper μια πολύ ενδιαφέρουσα τριάδα στα μικρά ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Που με κοινό παρνομαστή το ένδοξο παρελθόν, μας οδηγεί στο μέλλον της αυτοκίνησης.

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube