node/35244

Σε δημοπρασία ένα Renault 5 Turbo του 1980

Η αξία του κεντρομήχανου σουπερμίνι υπολογίζεται μεταξύ €100.000 και €130.000!

Ένα ιδιαίτερα σπάνιο Renault 5 Turbo Series 1 θα δημοπρατηθεί από τον οίκο RM Sotheby's στις 25 Μαΐου με την προβλεπόμενη τιμή ανάμεσα στα €100.000 και τα €130.000!

To R5 Turbo σχεδιάστηκε για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι, και όπως όλα τα αγωνιστικά μοντέλα της εποχής κυκλοφόρησε και σε έκδοση δρόμου για λόγους homologation. Συνολικά, μέσα σε έξι χρόνια παραγωγής κατασκευάστηκαν 1.678 R5 Turbo (1980-1982) και 3.163 R5 Turbo 2 (1982-1986), αρκετά από τα οποία χρησιμοποιήθηκαν σε αγώνες.

R5 Turbo

Το γαλλικό hot hatch μοιράζεται ελάχιστα μέρη με το συμβατικό Renault 5, καθώς ο κινητήρας 1,4 λίτρων που στην έκδοση δρόμου αποδίδει 160 PS και 221 Nm ροπής είναι τοποθετημένος στο κέντρο, ενώ η κίνηση μεταδίδεται στους πίσω τροχούς μέσω ενός χειροκίνητου κιβωτίου 5 σχέσεων.

Το φαρδύ bodykit που σχεδιάστηκε από τον Marcelo Gandini όταν ήταν στο Bertone καλύπτει τα μεγαλύτερα μετατρόχια και φέρει τις απαραίτητες εισαγωγές αέρα για την ψύξη του μοτέρ. Η επιταχυνση 0-100km/h ολοκληρώνεται σε 6,9" και η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 200km/h, νούμερα πολύ εντυπωσιακά για τη δεκαετία του '80, ειδικά αν λάβουμε υπόψην τις διαστάσεις του μοντέλου.

R5 turbo

Σήμα κατατεθέν του R5 Turbo ήταν το εσωτερικό που είχε στυλ Art Deco με το χαρακτηριστικό τιμόνι με δύο ακτίνες, το μπλε ταμπλό, τα στρογγυλά όργανα και τις κόκκινες επενδύσεις σε καθίσματα και μοκέτες. Πίσω από τον οδηγό και τον συνοδηγό βρίσκεται ο κινητήρας με το κόκκινο κάλυμμα και ένα σετ από εργαλεία για τις απαραίτητες επισκευές.

Σύμφωνα με την αγγελία, το συγκεκριμένο μοντέλο είναι ένα από τα καλύτερα διατηρημένα παραδείγματα Series 1 στον κόσμο και από το 1980 έχει αλλάξει 3 ιδιοκτήτες, παραμένοντας για δεκαετίες στην κατοχή μιας οικογένειας Γάλλων. Όπως βλέπουμε στο οδόμετρο έχει διανύσει λίγο πάνω από 84.000 km όμως η κατάστασή του είναι εξαιρετική αισθητικά και μηχανικά. 

Η δημοπρασία που αναμένεται να προσελκύσει το ενδιαφέρον αρκετών συλλεκτών, θα πραγματοποιηθεί στην Villa Erba του Lake Como της Ιταλίας στις 25 Μαΐου.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ: Renault R5 Turbo 1980-1982

node/39106

Αυτό είναι το σχέδιο αναδιάρθρωσης της Renault

Στόχος να εξοικονομηθούν €2 δισ. - Το σχέδιο προβλέπει μείωση παραγωγής, οικονομίες κλίμακος και κόψιμο 15.000 θέσεων εργασίας παγκοσμίως. 

Παρασκευή, 29 Μαΐου 2020 | Θοδωρής Τσίκας Επικοινωνία

Αυτό είναι το σχέδιο αναδιάρθρωσης της Renault

Λίγες μόνο μέρες πριν, ο υπουργός Οικονομικών της Γαλλίας Bruno Le Maire δήλωνε ότι η Renault θα μπορούσε να βγει εκτός λειτουργίας εάν δεν πάρει βοήθεια πολύ σύντομα για να αντιμετωπίσει την πτώση τζίρου από την κρίση του κορονοϊού, προσθέτοντας επίσης ότι η αυτοκινητοβιομηχανία πρέπει να προσαρμοστεί στην νέα κατάσταση.

Σήμερα έρχεται στο φως όλο το σχέδιο αναδιάρθρωσης της εταιρείας το οποίο στοχεύει στην εξοικονόμηση του όχι και τόσο ευκαταφρόνητου ποσού των €2 δισ. παγκοσμίως. Οι βασικοί άξονες του σχεδίου αυτού είναι η μείωση της παραγωγής κατά 20%, η αναθεώρηση της δραστηριότητας έξι εργοστασίων και -ως αποτέλεσμα των παραπάνω - το κόψιμο περίπου 15.000 θέσων εργασίας.

Ο χρονικός ορίζοντας της υλοποίησης του σχεδίου είναι ορίζοντας 3ετίας με τη Renault να αναθεωρεί πλήρως τις επιχειρησιακές της δραστηριότητες, στοχεύοντας πλέον στην ηλεκτροκίνηση και στην καινοτομία. Δυνατό χαρτί της μάρκας θα παραμείνουν τα ελαφρά επαγγελματικά, τομέας στον οποίο οι εμπορικές της επιδόσεις είναι εξαιρετικές. 

ren

Σε ό,τι αφορά στις περικοπές θέσεων εργασίας, η Renault ανακοίνωσε ότι αυτές θα γίνουν μέσω προγράμματος εθελουσίας εξόδου, αλλά πάντα σε συνεργασία με τους συνδικαλιστικούς φορείς των εργαζομένων και τους κοινωνικούς φορείς, ενώ θα υλοποιήσει και πρόγραμμα μετεκπαίδευσης και κινητικότητας εργαζομένων. Υπολογίζεται ότι στη Γαλλία θα χαθούν πάνω απο 4.600 θέσεις εργασίας και άλλες 10.000 περίπου σε όλο τον κόσμο.

Παράλληλα, μέσα από το νέο μοντέλο δράσης της Συμμαχίας (ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ λεπτομέρειες) θα της δώσει τη δυνατότητα να χρησιμοποιεί κοινά εξαρτήματα με τα υπόλοιπα μέλη της Συμμαχίας, πετυχαίνοντας σημαντικότατες οικονομίες κλίμακος. 

Σε ό,τι αφορά στα εργοστάσια, αυτά σε Ρουμανία και Μαρόκο θα δουν την παραγωγικότητά τους να «παγώνει», ενώ στο μικροσκόπιο θα τεθεί και η χρησιμότητα των εργοστασίων που διατηρεί η εταιρεία στη Ρωσία. 

Το εργοστάσιο στη Διέππη μάλλον θα κλείσει ύστερα από το τέλος της παραγωγής της Alpine A110, ενώ τα άλλα δύο σε Douai και Maubeuge τίθενται και αυτά στο μικροσκόπιο με σκοπό τη δημιουργία ενός κέντρου ελαφρών φορτηγών και ηλεκτρικών οχημάτων στη Βόρεια Γαλλία. Ακόμη θα επανεξεταστεί αν συντρέχει λόγος ύπαρξης του εργοστασίου στο Fonderie de Bretagne.

alpine

Επίσης, οι δραστηριότητας του εργοστασίου στο Choisy-le-Roi θα μεταφερθούν σε αυτό του Flins, ενώ όπως ανακοινώθηκε η Renault θα δώσει πίσω στην κινεζική Dongfeng το μερίδιο που κατέχει στη μέχρι σήμερα κοινή τους εταιρεία, την Dongfeng Automotive Company.

Να θυμίσουμε επίσης ότι η γαλλική κυβέρνηση βρισκόταν πριν λίγες μέρες σε συζητήσεις με τη διοίκηση της εταιρείας για δάνειο ύψους €5 δισ., βάζοντας όμως ως βασική προϋπόθεση πολλές από τις εκτός συνόρων δραστηριότητες της εταιρείας να επιστρέψουν στη Γαλλία.

node/39101
Ventouri 260 Atlantique

Venturi 210 & 260 1984-1994: Κόντρα στον καιρό

Καλοαναθρεμμένα και καλά φτιαγμένα, τα Venturi μπορούσαν να τα βάλουν με τα καλύτερα GT της εποχής τους. Ελλείψει φήμης όμως, η πορεία τους είχε κοντά ποδάρια…

Πέμπτη, 28 Μαΐου 2020 | Γιάννης Κουτσουφλάκης Επικοινωνία

Venturi 210 & 260 1984-1994: Κόντρα στον καιρό

Διεθνές Σαλόνι του Παρισιού 1984. Στο περιθώριο των τεράστιων κατασκευών με τα αχανή σταντ που φιλοξενούσαν τους μεγάλους της παρισινής έκθεσης, ένα σταντ, μόλις και μετά βίας ταπεινό, προκαλούσε την περιέργεια των επισκεπτών. Κάτω από τη μαρκίζα που έγραφε «Ventury», με την ορθογραφία όπως την βλέπετε, με ένα «y», φιγουράριζε ένα κεντρομήχανο κουπέ. 

Με το «καλημέρα», ο σπορ προσανατολισμός του αυτοκινήτου ήταν δεδηλωμένος. Δημιούργημα του πάθους δύο ανθρώπων, του Gérard Godfroy και του Claude Poiraud, σχεδιαστή και μηχανικού αντίστοιχα, τράβηξε το ενδιαφέρον του Hervé Boulan, ενός επενδυτή o οποίος και κατάρτισε ένα σχέδιο παραγωγής. 

Στη συνέχεια όλα εξελίχτηκαν πολύ γρήγορα, με τη δημιουργία της MVS -Manufacture de Voitures de Sport- και την κατασκευή ενός πρωτοτύπου που φορούσε κινητήρα από Peugeot 505 Turbo. To δημιούργημα αυτό, πολύ βιοτεχνικό, εγκαταλείφθηκε εις όφελος ενός πιο φιλόδοξου πρότζεκτ που για καρδιά του θα είχε τον V6 Turbo PRV, το ίδιο 3λιτρο μοτέρ που φορούσε το Renault 25 V6 Turbo.

Ventouri 260 Atlantique
Ταχύτατο και ομοιογενές, το 260 με τον V6 PRV τούρμπο 2.8 αναδείχτηκε στην πιο επιτυχημένη έκδοση της σύντομης εποποιίας της Venturi.


Τους τρεις άνδρες ήρθε να συνδράμει ο Jean Rondeau. O οδηγός, κατασκευαστής και νικητής των 24 Ωρών του Le Mans του 1980, ενεπλάκη με τη σειρά του σε αυτήν την περιπέτεια για να εξελίξει το σασί και τις αναρτήσεις. Κοντά σε αυτόν και ο Jean-Pierre Beltoise και ο Mauro Bianchi, παλιός οδηγός της Alpine Renault, που συμμετείχαν στις πρώτες δοκιμές εξέλιξης στον δρόμο. 

Με λανσάρισμα το 1986, η τελική έκδοση παραγωγής της Venturi επιβλήθηκε μονομιάς ως μια αδιαμφισβήτητη αισθητική επιτυχία. Προκαλώντας τη σιλουέτα της Lotus Esprit, η γραμμή του αυτοκινήτου συνταίριαζε τη λιτή γοητεία και τα πολύτιμα αεροδυναμικά στοιχεία που του εξασφάλιζαν το καλό πάτημα στον δρόμο σε υψηλή ταχύτητα.

Με αυτοφερόμενο πλαίσιο μεγάλης στρεπτικής ακαμψίας και κοφτερό εμπρός σύστημα με διπλά ψαλίδια και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, η Venturi 260 έκανε πάρτι επίσης και στις φιδίσιες διαδρομές. Σχεδόν σωστό σε επιδόσεις με τον «γηραλέο» κινητήρα PRV, ωρίμασε για τα καλά το 1990, υιοθετώντας τον 2.8 V6 τούρμπο. Ισχυρό, γρήγορο και ελαστικό (430+ Nm από τις 2.000 rpm), αυτό το Venturi φιγουράριζε ανάμεσα στα δέκα ταχύτερα αυτοκίνητα στον κόσμο.

Ventouri 260 Atlantique
Παρότι το μοτέρ δεν είχε ευγενική καταγωγή, έφτανε και αρκούσε στο Venturi για να τα βάζει στον δρόμο με ό,τι καλύτερο (και ακριβότερο) κυκλοφορούσε στην πιάτσα των GT.


Σε αντίθεση όμως με τα δυναμικά πλεονεκτήματα και τη σοβαρότητα στην κατασκευή του, η εμπορική επιτυχία του σημείωνε χαμηλές πτήσεις, αφενός λόγω της ορατότητας, αφετέρου λόγω έλλειψης ενός πραγματικού δικτύου διανομής.

Οι δυσκολίες αυτές έκοβαν την όρεξη όσων θα ήθελαν να επενδύσουν στη διανομή της Venturi ή των εμπόρων που ήδη διατηρούσαν επιχειρήσεις που εμπορεύονταν εξωτικά ή λιγότερο εξωτικά αυτοκίνητα. Κατάσταση που οδήγησε μοιραία στη διακοπή του εγχειρήματος το 1999. Και την κήρυξη πτώχευσης το 2000.

Την ίδια χρονιά, ο Μονεγάσκος Gildo Pallanca Pastor αγόρασε τη Venturi και αποφάσισε να επικεντρωθεί στους ηλεκτροκινητήρες. Αυτή η αλλαγή προσανατολισμού ήταν που γέννησε το περιορισμένης παραγωγής Fétish, το πρώτο ηλεκτρικό σπόρτσκαρ στον κόσμο. Η υποδοχή του Fétish ήταν ενθουσιώδης από το κοινό, οδηγώντας σε ακόμη πέντε καινοτόμα, πρωτότυπα αυτοκίνητα.

Ventouri 260 Atlantique
Καθαρό και λιτό όπως οι γραμμές του αυτοκινήτου, τo ταμπλό και η ατμόσφαιρα της καμπίνας γενικότερα ξεχώριζαν για το καλό γούστο που συνδυαζόταν με ακριβό δέρμα και -κατά περίπτωση- ξύλο -δείτε στην γκάλερι.


Ο ηλεκτρικός πυρετός της Venturi ήταν που την ώθησε να γίνει η πρώτη ομάδα που εντάχθηκε στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα της Formula Ε, υπό την ονομασία ROKiT Venturi Racing, με οδηγούς τους Felipe Massa και Edoardo Mortara. Σήμερα, η Venturi ειδικεύεται στην εξέλιξη ηλεκτρικών οχημάτων υψηλής απόδοσης που προορίζονται να σπάσουν ρεκόρ ή να λειτουργήσουν σε ακραίες συνθήκες.

Έναν χρόνο πριν η «θερμική» Venturi κατεβάσει ρολά, τον Ιούλιο του 1998, είχα την τύχη να γνωρίσω τον αντιπρόσωπό της στο Χονγκ Κονγκ. Επρόκειτο για μια τελείως τυχαία γνωριμία, καθώς πιάσαμε κουβέντα στην επίσημη παρουσίαση της Maserati 3200GT στο Polo de Paris. H γνωριμία μας συνεχίστηκε σε ένα εκπληκτικό κινεζικό εστιατόριο (δεν το ’πιανε το μάτι σου) στο 17ο Διαμέρισμα του Παρισιού και την άλλη μέρα που διαμεσολάβησε για να μου δώσουν να κάνω βόλτα με μια Venturi 300 Atlantique. Παίρνοντας έτσι μυρωδιά την ευκαιρία που χάθηκε και, στο μέτρο του δυνατού, που αντιλήφθηκα τη σοβαρότητα της κατασκευής αυτών των αυτοκινήτων.

Ventouri 260 Atlantique

Αν σήμερα θελήσει κάποιος να αποκτήσει μια Venturi 210 ή 260, η υπόθεση δεν είναι πανάκριβη. Για μια 260 Coupé SPC σε πολύ καλή κατάσταση η τιμή δεν υπερβαίνει τις 50 χιλιάδες, ενώ για μια 260 Atlantique θα χρειαστεί μέχρι 70.000. Για μια 210 η τιμή είναι ελαφρώς πιο χαμηλή. 

H Venturi 260 με μια ματιά
Κινητήρας 6κύλινδρος σε V, τούρμπο, στο κέντρο
Χωρητικότητα 2.849 cc
Τροφοδοσία Ψεκασμός πολλαπλών σημείων Renix-EIA, τούρμπο Garrett T3, ιντερκούλερ
Ισχύς 260 PS/5.750 rpm 
Ροπή 432 Nm/2.000 rpm
Κιβώτιο Χειροκίνητο 5τάχυτο
Διαστάσεις 4,09 x 1,70 x 1,17 m
Μεταξόνιο 2,4 m
Ρεζερβουάρ 90 lt
Βάρος 1.265 kg
Φρένα Αεριζόμενα δισκόφρενα σε όλους τους τροχούς, 280 mm εμπρός και πίσω 
Λάστιχα Michelin MXX 205/55 ZR16 εμπρός, Michelin MXX 245/55 ZR16 πίσω
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 5,2”
0-400 m 13,2”
0-1.000 m 24,4”
Τελική ταχύτητα 270 km/h
Κατανάλωση 11,3 lt/100 km
Παραγωγή 264 αυτοκίνητα (1984-1994)
Τιμή σήμερα Από €60.000 έως €75.000 (πολύ καλή έως άριστη κατάσταση)