Το Volkswagen Golf GTI στην τελευταία του θερμική παράσταση

Το Volkswagen Golf GTI στην τελευταία του θερμική παράσταση

Περισσότερη ισχύς, βελτιωμένη οδική συμπεριφορά κι ανανέωση της καμπίνας σηματοδοτούν το κύκνειο άσμα της έκδοσης βενζίνης.

Volkswagen Golf GTI

Το Volkswagen Golf GTI προετοιμάζεται για μια μεγαλειώδη τελευταία παράσταση με κινητήρα εσωτερικής καύσης, καθώς η γερμανική εταιρεία τού ετοιμάζει ένα αμιγώς ηλεκτρικό μέλλον. Η VW ήδη αποκάλυψε το εντυπωσιακό πρωτότυπο ID. GTI ως μια προεπισκόπηση του πρώτου της EV καυτού χάτσμπακ, που βασίζεται στο επερχόμενο ID.2.

Το «Mk8.5» GTI που πρόκειται να παρουσιαστεί στις αρχές του επόμενου έτους ως μέρος του φρεσκαρίσματος όλης της γκάμας του Golf, αναμένεται να παραμείνει αμιγώς θερμικό, παρά το λανσάρισμα νέων ήπια υβριδικών κινητήρων και plug-in hybrid εκδόσεων με μεγαλύτερη ηλεκτρική αυτονομία.

Το τελευταίο θερμικό Volkswagen Golf GTI θα είναι και το καλύτερο όλων των εποχών. Ισχυρότερο, πιο καλοστημένο, πιο χρηστικό στην καθημερινότητα. Με λίγα λόγια, πιο ώριμο κι ολοκληρωμένο από ποτέ.

Ο τετρακύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος EA888 των 2,0 lt αποδίδει 245 PS στο τρέχον μοντέλο, χαρίζοντάς του επιτάχυνση 0-100 km/h σε 6,3" και περιορισμένη τελική ταχύτητα 250 km/h. Όμως, μπορεί να αποδώσει σημαντικά υψηλότερη ισχύ, αφού στο GTI Clubsport βγάζει 300 PS, ενώ σκαρφαλώνει στα 333 PS στην πιο ισχυρή του μορφή, στο τετρακίνητο Golf R.

Volkswagen Golf GTI

Δεν περιμένουμε από το βασικό Volkswagen Golf GTI να προσφέρει τόσο υψηλά νούμερα, προκειμένου να αφήσει χώρο για τις κορυφαίες εκδόσεις. Από τη στιγμή όπως που ανακοινώθηκε ότι τα νέα Tiguan και Passat θα προσφέρονται με 265 PS, θεωρούμε δεδομένο ότι το νέο GTI θα έχει τουλάχιστον αντίστοιχη ιπποδύναμη.

Mια αύξηση κατά 20 ίππους – μαζί με μια αναμενόμενη άνοδο της ροπής στα 400 Nm – θα μπορούσε να ρίξει το 0-100 km/h του GTI κάτω από τα 6,0", ώστε να μειώσει τη διαφορά από το νεότερο και ταχύτερο Honda Civic Type R.

Η αύξηση της απόδοσης θα συνοδευτεί από βελτιώσεις στο πλαίσιο του GTI και μια πιο προηγμένη έκδοση της ρυθμίζομενης ανάρτησης DCC που έκανε το ντεμπούτο της στο σημερινό GTI. Ονομάζεται DCC Pro, επιτρέπει πολύ πιο ακριβή έλεγχο της λειτουργίας των αμορτισέρ, απομονώνοντας τους θορύβους σε τραχιές επιφάνειες, ενώ επιτρέπει καλύτερη απορρόφηση των ατελειών του οδοστρώματος, ακόμη και πάνω στη στροφή.

Volkswagen Golf GTI

Επίσης, ενώ περιμέναμε ότι το Golf GTI 380 θα ήταν το τελευταίο χειροκίνητο Golf GTI, η χαλάρωση των επικείμενων κανονισμών εκπομπών ρύπων Euro 7 δεν καθιστούν επιτακτική την απόσυρση του μηχανικού κιβωτίου. Κάτι που θα εφαρμοζόταν σε ολόκληρη την γκάμα Golf σε μια προσπάθεια μείωσης των εκπομπών όλης της εταιρείας.

Μια μεγαλύτερη νέα οθόνη αφής 12,9 ιντσών, μαζί με τον πίνακα οργάνων 10,4 ιντσών θα βελτιώσουν την εικόνα του εσωτερικού με απλοποιημένα μενού, ταχύτερους χρόνους απόκρισης και βελτιωμένη πρακτικότητα. Φωτιζόμενοι διακόπτες αφής για τον κλιματισμό θα διευκολύνουν τον χειρισμό τους τη νύχτα.

Τα απτικά χειριστήρια στο τιμόνι επικρίθηκαν από δημοσιογράφους κι αγοραστές και θα αντικατασταθούν από συμβατικούς διακόπτες. Όπως συνέβη και στο πρόσφατα ανανεωμένο ID.3, περιμένουμε να τοποθετηθούν υψηλότερης ποιότητας υλικά σε όλα τα σημεία της καμπίνας.

Volkswagen Golf GTI

Το 2026 θα σηματοδοτήσει τα 50ά γενέθλια του GTI, οπότε λογικά περιμένουμε κάποιο επετειακό μοντέλο στα βήματα της ειδικής έκδοσης Clubsport 45 του 2021. Το GTI Edition 50 αναμένεται να αποτελέσει το κύκνειο άσμα του GTI.

Δύο χρόνια αργότερα, το 2028, η VW θα αποκαλύψει το Golf 9ης γενιάς ως αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο – το πρώτο που θα βασίζεται στη νέα πλατφόρμα SSP – και θα πλαισιωθεί από ένα EV GTI.

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube