
Yangwang U9 Xtreme: Μουλάρι στις στροφές ο Αστραχάν
Το κινεζικό Yangwang U9 Xtreme των 3.000 ίππων μπορεί να ξεπέρασε την Bugatti Chiron σε τελική ταχύτητα, αλλά ακόμη υστερεί εκεί που μετράει περισσότερο: Στις στροφές!


Η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία περνά στην επόμενη φάση της -εκεί όπου δεν αρκεί η χαμηλή τιμή ή η τεχνολογική αξιοπιστία, αλλά η απόδειξη ότι μπορεί να σταθεί απέναντι στις ευρωπαϊκές υπερδυνάμεις. Για την BYD, η απάντηση λέγεται Yangwang U9 Xtreme, ένα ηλεκτρικό hypercar με τέσσερις κινητήρες και ισχύ που ξεπερνά τους 3.000 ίππους.
Πριν από λίγες εβδομάδες, το Yangwang U9 Xtreme έπιασε 496+ km/h στο δοκιμαστικό κέντρο της ATP στο Papenburg της Γερμανίας, ξεπερνώντας τα 490 km/h της Bugatti Chiron Super Sport 300+. Αν και δεν πρόκειται για τον επίσημο ρεκόρ Guinness (που απαιτεί δοκιμή και προς τις δύο κατευθύνσεις), το επίτευγμα είναι εντυπωσιακό. Μάλιστα, η BYD το κατάφερε σε πίστα μικρότερη από εκείνη της Bugatti στο Ehra-Lessien, γεγονός που αφήνει περιθώριο για ακόμη υψηλότερη ταχύτητα.
Τα κινεζικά υπέρ-ηλεκτρικά αποδεικνύουν ότι μπορούν να τρέξουν πιο γρήγορα από όλους -αλλά όχι απαραίτητα καλύτερα. Όπως είπε και ο επικεφαλής της Ferrari, «είναι ελέφαντες στις στροφές»
Ωστόσο, όταν οι στροφές αρχίζουν, το θαύμα σταματά. Παρά το ρεκόρ τελικής, η U9 Xtreme ολοκλήρωσε γύρο στο Nürburgring Nordschleife σε 6 λεπτά και 59 δευτερόλεπτα -μόλις επτά δευτερόλεπτα ταχύτερο από το Xiaomi SU7 Ultra, αλλά αισθητά πιο αργό από μια «ταπεινή» Porsche 911 GT2 RS, που χρειάζεται λιγότερο από 6' 50". Για ένα αυτοκίνητο έξι φορές ισχυρότερο, το αποτέλεσμα μοιάζει… ταπεινωτικό.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Ρεκόρ: Tα ταχύτερα σε κάθε κατηγορία στο Nürburgring [video]
Η BYD, πάντως, υποστηρίζει ότι η U9 δεν έχει ακόμη ρυθμιστεί σωστά για το Nürburgring. Σύντομα θα επιστρέψει με πλήρες αεροδυναμικό πακέτο, με στόχο να πλησιάσει -ή και να ξεπεράσει- τη Mercedes-AMG One, κάτοχο του απόλυτου ρεκόρ για αυτοκίνητο παραγωγής.
Μέχρι τότε, τα κινεζικά υπέρ-ηλεκτρικά αποδεικνύουν ότι μπορούν να τρέξουν πιο γρήγορα από όλους -αλλά όχι απαραίτητα καλύτερα. Όπως είπε και ο επικεφαλής της Ferrari, «είναι ελέφαντες στις στροφές».
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Ferrari Elettrica: Δεν μπλέκει σε κόντρα με Κινέζους «ελέφαντες»