VW ID.3
node/40960

Volkswagen: Μισό γραμμάριο CO₂ μπορεί να κοστίζει €140 εκατ.!

Ο όμιλος Volkswagen έχει χάσει τον στόχο του CO₂ κατά 0,5 γραμμάρια! Συνέπεια: Κινδυνεύει να πληρώσει πρόστιμο άνω των 100 εκατομμυρίων ευρώ.

Στην Ευρώπη, ήρθε η ώρα για την ετήσια έκθεση πωλήσεων 2020, αλλά πάνω απ’ όλα για την έκθεση CO2! Καθώς, να θυμίσουμε, ο ευρωπαϊκός κανονισμός CAFE τέθηκε σε ισχύ πέρυσι. Επιβάλλει λοιπόν στους κατασκευαστές ποσόστωση CO2 που πρέπει να τηρείται, με βάση τις πωλήσεις νέων αυτοκινήτων. Το βασικό όριο είναι τα 95 g/km, αλλά κάθε όμιλος έχει έναν συγκεκριμένο στόχο, λαμβάνοντας υπόψη τις εκπομπές των προηγούμενων ετών και το βάρος των μοντέλων που παραδόθηκαν*.

Κι ενώ το Groupe PSA και το Groupe Renault βρίσκονται κάτω από τον δικό τους στόχο, ο Όμιλος Volkswagen λέει ότι έχασε τον στόχο του που είναι τα 99,3 g/km. Για να μειώσει τον μέσο όρο του CO2, οι Γερμανοί συνεργάστηκαν με την κινεζική SAIC, η οποία εμπορεύεται το ηλεκτρικό SUV της MG στη Γηραιά Ήπειρο, σχηματίζοντας έτσι μια «δεξαμενή CO2». Η πρακτική έχει εγκριθεί από την Ευρώπη. Σύμφωνα με τους υπολογισμούς της Volkswagen, οι εκπομπές της στον στόλο της ΕΕ μειώθηκαν κατά 20%, κατεβάζοντας τον μέσο όρο στα 99,8 g. Μισό γραμμάριο δηλαδή περισσότερο από τον συνολικό στόχο.

Δεν είναι πολύ, αλλά μπορεί να αποβεί αρκετά ακριβό! Οι υπερβάσεις του στόχου τιμωρούνται με πρόστιμα, υπολογίζοντας τα μοντέλα που πουλήθηκαν και τα υπερβάλλοντα γραμμάρια. Το πρόστιμο λοιπόν θα μπορούσε να φτάσει ακόμα και τα 140 εκατομμύρια ευρώ. Ωστόσο, ο γερμανικός όμιλος λέει ότι αυτό δεν θα έχει αντίκτυπο στα οικονομικά αποτελέσματα του 2020, επειδή το παραπάνω ποσό έχει προβλεφθεί. Προηγουμένως όμως αναμένει την τελική επιβεβαίωση από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Η Volkswagen μπαίνει με αυτοπεποίθηση στο 2021, χάρη στον πρώτο πλήρη χρόνο του ID.3 και την άφιξη νέων ηλεκτρικών μοντέλων στον όμιλο, περιλαμβανομένων των Audi Q4 e-tron και Škoda Enyaq iV. Χώρια τη μεγάλη διεύρυνση της γκάμας των plug-in hybrid.

*Ο μέσος επιτρεπόμενος όρος εκπομπών για κάθε εταιρεία προκύπτει από το στόχο CO2 για κάθε μοντέλο ξεχωριστά και υπολογίζεται με βάση ένα μέσο βάρος 1.379,88 kg.Ο μαθηματικός τύπος υπολογισμού είναι: Στόχος CO2 = 95 + [0,033 x (βάρος μοντέλου – 1.379,88 kg)]

[Πηγή: Reuters]