
Volkswagen: Το μικρό ηλεκτρικό κουπέ που δεν είδαμε ποτέ
Η Volkswagen έδωσε στη δημοσιότητα εντυπωσιακά σκίτσα από ένα μικρό, ηλεκτρικό κουπέ βασισμένο στην πλατφόρμα MEB, εμπνευσμένο από το βραζιλιάνικο VW SP2 της δεκαετίας του '70.


Η Volkswagen είχε κάποτε στα σχέδιά της ένα μικρό, ηλεκτρικό κουπέ βασισμένο στην πλατφόρμα MEB, εμπνευσμένο από το βραζιλιάνικο SP2 της δεκαετίας του '70. Αν και το πρότζεκτ ξεκίνησε το 2017, δεν ολοκληρώθηκε ποτέ -όμως σήμερα βλέπει το φως της δημοσιότητας μέσα από εντυπωσιακά σκίτσα.
Ύστερα από την παρουσίαση του Volkswagen I.D. Concept στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού το 2016, η γερμανική φίρμα έδειξε καθαρά την πρόθεσή της να επενδύσει στην ηλεκτροκίνηση με την πλατφόρμα MEB. Το πρώτο μοντέλο παραγωγής ήταν το ID.3, ενώ ακολούθησαν πιο οικογενειακά και πρακτικά μοντέλα όπως τα ID.4, ID.7 και ID.Buzz.
Παρά τα εντυπωσιακά σχέδια που δημοσιεύτηκαν, δεν υπάρχει κάποια ένδειξη ότι η Volkswagen σκοπεύει να επαναφέρει αυτό το πρότζεκτ
Όμως στα αρχικά σχέδια υπήρχε και κάτι πιο τολμηρό: Ένα μικρό, σπορ κουπέ. Και δεν ήταν το ID.Buggy ο μοναδικός «εκτός νόρμας» υποψήφιος. Το πρότζεκτ αναφερόταν σε ένα αυτοκίνητο όπως το VW SP2, αλλά για τη σύγχρονη εποχή. Η αναφορά στο κουπέ της Volkswagen Do Brasil δεν είναι τυχαία. Το 2017, ο σχεδιαστής του Wolfsburg, Tibor Juhasz, πρότεινε εσωτερικά ένα ηλεκτρικό κουπέ με ξεκάθαρες αναφορές στο VW SP2, μοντέλο που κυκλοφόρησε αποκλειστικά στη βραζιλιάνικη αγορά από το 1972 μέχρι το 1976.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Volkswagen SP2 1972-1976: Cupê popular do Brazil [video]
Οι γραμμές του νέου κόνσεπτ ακολουθούσαν το πνεύμα του ορίτζιναλ SP2, με μυώδη πίσω φτερά, έντονη κλίση στο πίσω παρμπρίζ και χαρακτηριστικά ανοίγματα στις πίσω κολόνες. Ωστόσο, πρόκειται για ένα σύγχρονο σχέδιο με διαφορετικές αναλογίες: Πιο κεντρική καμπίνα, κοντύτερο εμπρός μέρος και πολύ μικρότερους προβόλους, με τη συνολική του διάσταση να δείχνει πιο φαρδιά και στιβαρή.
Ο σημερινός επικεφαλής σχεδιασμού της VW, Andreas Mindt, αποκαλύπτει πως πέρα από το SP2, σημαντική έμπνευση για το κόνσεπτ αποτέλεσε και το στιλ του Márcio Piancastelli (με επιρροές από τη σχολή Giougiaro και και της Carrozzeria Ghia), ο οποίος είχε σχεδιάσει τα ορίτζιναλ SP1 και SP2. Οι λεπτές εμπρός φωτιστικές μονάδες και οι έντονες ακμές στο καπό είναι χαρακτηριστικά στοιχεία αυτής της σχεδιαστικής σχολής.
Παρά τα εντυπωσιακά σχέδια που δημοσιεύτηκαν, δεν υπάρχει κάποια ένδειξη ότι η Volkswagen σκοπεύει να επαναφέρει αυτό το πρότζεκτ. Τα οικονομικά δεδομένα του ομίλου απαιτούν αυστηρό εξορθολογισμό και περιορισμό σε μοντέλα μαζικής παραγωγής.
Οι σπορ εκδόσεις δεν έχουν εξαφανιστεί από το πλάνο, αλλά θα βασίζονται σε υπάρχοντα μοντέλα -όπως η αναμενόμενη ID.2 GTI. Το ρετρό κουπέ, λοιπόν, μάλλον θα μείνει για πάντα σε επίπεδο παραφιλολογίας... «τι θα γινόταν αν…».