Τι συμβαίνει με την ηλεκτροκίνηση; Όλο και περισσότερες εταιρείες «πατάνε φρένο»

Τι συμβαίνει με την ηλεκτροκίνηση; Όλο και περισσότερες εταιρείες «πατάνε φρένο»

Μετά τον πρόεδρο της Toyota, Akio Toyoda, ακολουθούν και άλλοι που αμφισβητούν το... αλάθητο της πρίζας.

Την ώρα που όλοι (ή σχεδόν όλοι) προβάλλουν τα EV ως τη μόνη λύση για να πολεμήσουμε την κλιματική κρίση, στελέχη των αυτοκινητοβιομηχανιών αρχίζουν να παραδέχονται πως τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν είναι αυτά που τουλάχιστον βραχυπρόθεσμα θα λύσουν το πρόβλημα. 

Μόλις πριν λίγες ημέρες ο Akio Toyoda, που ποτέ δεν είδε με καλό μάτι την «τρέλα» υπέρ των EV είπε πως «οι άνθρωποι βλέπουν επιτέλους την πραγματικότητα» σχετικά με τη συγκεκριμένη τεχνολογία.

Την ίδια στιγμή, ηγετικά στελέχη αυτοκινητοβιομηχανιών εκφράζουν και πάλι έντονους προβληματισμούς για την ανάπτυξη της αγοράς ηλεκτρικών αυτοκινήτων, καθώς οι ανησυχίες για τη βιωσιμότητα αυτών των οχημάτων θέτουν σε κίνδυνο στρατηγικές ηλεκτροκίνησης πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων.

Μέσα σε ένα αμφιλεγόμενο περιβάλλον οι Κινέζοι έχουν εξαπολύσει μια πρωτοφανή «επίθεση» στην αγορά των EV που αποτελεί πονοκέφαλο για τους υπόλοιπους κατασκευαστές.

Για παράδειγμα η General Motors, εταιρεία που υποστήριζε θερμά την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης ανακοίνωσε δια στόματος της Mary Barra ότι εγκαταλείπει τους στόχους της να κατασκευάσει 100.000 EV το δεύτερο εξάμηνο του τρέχοντος έτους και άλλα 400.000 μέχρι το πρώτο εξάμηνο του 2024. Και αυτό γιατί τα οικονομικά αποτελέσματα του τρίτου τριμήνου δεν ήταν τα αναμενόμενα. 

Mόλις τον περασμένο Ιούλιο η Ford παρέτεινε την προθεσμία που είχε θέσει η ίδια για να πετύχει την ετήσια παραγωγή 600.000 ηλεκτρικών οχημάτων κατά ένα χρόνο και εγκατέλειψε τον στόχο του 2026 να κατασκευάσει 2 εκατομμύρια EV.

Στο ίδιο μήκος κύματος και ο Elon Musk της Tesla που εξέφρασε ανησυχίες, καθώς βλέπει τη ζήτηση EV να πέφτει συνεχώς. 

Mercedes

Από κοντά και η Mercedes-Benz, με τον CFO της εταιρείας να δηλώνει πως «το σημερινό status quo είναι πλήρως βιώσιμο για όλους». Και αυτό σε ένα πλαίσιο μέσα στο οποίο η Mercedes-Benz έχει προχωρήσει σε σημαντικές εκπτώσεις στις τιμές των ηλεκτρικών της αυτοκινήτων με προφανή στόχο να αυξήσει τις πωλήσεις της.

Παρόλα αυτά, οι έμποροι βλέπουν το στοκ τους σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα να αυξάνεται και τους πελάτες να δυσκολεύονται να αποφασίσουν να προχωρήσουν σε αγορές καθώς μια σειρά από παράγοντες λειτουργούν ανασταλτικά. Ποιοι είναι αυτοί; Πρώτα από όλα η τιμή και ακολουθούν οι ελλείψεις στις υποδομές αλλά ακόμη και το πώς ένα EV μπορεί να τοςυ υποχρεώσει να αλλάξουν τις συνήθειές τους στις μετακινήσεις.

Κάπως έτσι έρχεται σαν φυσικό επακόλουθο η δήλωση του CEO της Honda Toshihiro Mibe στο Bloomberg την περασμένη εβδομάδα. Ο Mibe είπε ότι «το μεταβαλλόμενο περιβάλλον EV ήταν δύσκολο να σταθμιστεί και για το λόγο αυτό, αφού το μελετήσαμε επί ένα χρόνο, αποφασίσαμε να σταματήσουμε την ανάπτυξη ενός προσιτού EV».

Στον αντίποδα, οι Κινέζοι δείχνουν να μην συμμερίζονται όλα τα παραπάνω και με όπλα την εξελιγμένη τεχνολογία, τη μαζική παραγωγή και το χαμηλό κόστος που όμως ουδεμία επίπτωση έχει στην ποιότητα του τελικού προϊόντος, έχουν εξαπολύσει μια πρωτοφανή «επίθεση» στην αγορά των EV. 

Είναι βέβαιο ότι οι λοιποί κατασκευαστές έχουν έναν ακόμη πονοκέφαλο να αντιμετωπίσουν, που στο άμεσο μέλλον μπορεί να απειλήσει ακόμή και αυτήν καθαυτή την επιβίωσή τους...

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube