node/38554

Peugeot: Έξι αυτοκίνητα που σημάδεψαν την ιστορία της μάρκας

Από το 504 έως το νέο 208, αυτά είναι τα έξι Peugeot που κέρδισαν τον τίτλο του "Car Of The Year” και έγραψαν ιστορία στην αυτοκίνηση σημαδεύοντας την εποχή τους.

Με την ανάδειξη του νέου Peugeot 208 ως «Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2020» στις 2 Μαρτίου στη Γενεύη, η Peugeot διακρίνεται για άλλη μια φορά λαμβάνοντας το πολυπόθητο βραβείο αυτοκινήτου στην Ευρώπη. Το πολύτιμο τρόπαιο απονέμεται κάθε χρόνο από μια ανεξάρτητη κριτική επιτροπή που απαρτίζεται από εξήντα Ευρωπαίους δημοσιογράφους, με εξειδίκευση στην αυτοκίνηση.  

Το Peugeot 208 είναι το πρώτο αστικό αυτοκίνητο με σήμα το λιοντάρι που λαμβάνει τον τίτλο του Αυτοκινήτου της Χρονιάς. Πέντε ακόμα εμβληματικά Peugeot από διαφορετικές κατηγορίες έχουν επίσης κερδίσει αυτό το ιδιαίτερα πολυπόθητο βραβείο. Η ναυαρχίδα Peugeot 504 (1969), το Peugeot 405 (1988), τα οικογενειακά αυτοκίνητα Peugeot 307 (2002) και Peugeot 308 (2014) και βέβαια το SUV Peugeot 3008 (2017) το οποίο ήταν το πρώτο SUV που κέρδισε το συγκεκριμένο βραβείο από τη δημιουργία του θεσμού το 1964.

Το σύνολο των επιτευγμάτων της Peugeot αντικατοπτρίζουν τον κυρίαρχο ρόλο του σχεδιασμού, των τεχνολογικών καινοτομιών και των επιδόσεων των μοντέλων της τα τελευταία πενήντα χρόνια ιστορίας της αυτοκινητοβιομηχανίας. 

Νέο Peugeot 208

208

Το νέο Peugeot 208 αποτελεί το έκτο μοντέλο της Peugeot που κατακτά το πιο σημαντικό βραβείο στην Ευρώπη. Πληροί όλα τα κριτήρια για τη νίκη της ψηφοφορίας. Ο τολμηρός σχεδιασμός του ξεχωρίζει αναδεικνύοντας την επιθετική του προσωπικότητα και ενισχύει την μετακίνηση της μάρκας στην premium κατηγορία της αγοράς. Με τεχνολογία που ανοίγει τον δρόμο προς την ημί-αυτόνομη οδήγηση και με τελευταίας γενιάς συστήματα οδήγησης  αποτελεί σημείο αναφοράς στην κατηγορία του. Διαθέσιμο είτε με αμιγώς ηλεκτρικό κινητήρα είτε με κινητήρες εσωτερικής καύσεως, προσφέρει τη δύναμη της επιλογής στους μελλοντικούς οδηγούς. 

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Peugeot 208 1.2 PureTech 130 GT Line

Το νέο Peugeot e-208 αντιπροσωπεύει ένα νέο στάδιο στον κόσμο του εξηλεκτρισμού. Με αυτονομία 340 km (σύμφωνα με το πρωτόκολλο μετρήσεων WLTP), 136 PS και 260 Nm (διαθέσιμη από 0 km/h) και με επιτάχυνση 0-100 km/h σε μόλις 8,1", το νέο Peugeot e-208 προσφέρει μια μοναδική οδηγική εμπειρία με τρεις επιλογές οδήγησης: Sport, Normal και Eco. 

Το σούπερ μίνι της Peugeot κατέχει ηγετική θέση στις πωλήσεις στην κατηγορία του καθώς έχει ήδη λάβει 130.000 παραγγελίες στην Ευρώπη, εκ των οποίων το 15% αφορά την ηλεκτρική έκδοση, από το λανσάρισμα του μοντέλου τον Σεπτέμβριο του 2019. 

PEUGEOT 504, πρώτος τίτλος για τα όμορφα «μάτια της Σοφίας Λόρεν».

504


To 1969, το Peugeot 504 ήταν το πρώτο αυτοκίνητο της μάρκας που κέρδισε τον τίτλο του Αυτοκινήτου της Χρονιάς. Αυτή η μεγάλη μπερλίνα απεικονίζει την άνοδο των μοντέλων μεσαίας κατηγορίας. Ακολουθεί τα τεχνολογικά χνάρια του Peugeot 404, με εξαίρεση την ανεξάρτητη ανάρτηση και στους τέσσερις τροχούς, μια καινοτομία της Peugeot για αυτοκίνητο με μετάδοση κίνησης στον πίσω άξονα.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Peugeot 504 1968-1983 [video]

Η μοναδική αισθητική του είναι αποτέλεσμα συνεργασίας μεταξύ των κέντρων σχεδιασμού των Peugeot Style και Pininfarina, όπου όταν ολοκληρώθηκε το project o Ιταλός σχεδιαστής σχολίασε  πως το νέο μοντέλο «έχει τα μάτια της Σοφία Λόρεν!».

Βασίλισσα της πίστας χάρη στη θρυλική του αντοχή, το Peugeot 504 έχει κερδίσει τα κυριότερα Αφρικάνικα ράλι σε πολλές περιπτώσεις: το Σαφάρι της Ανατολικής Αφρικής, το Ράλι του Μαρόκο ή το Ράλι Bandama.  

Αυτό το πρώτο Peugeot που κρίθηκε «Αυτοκίνητο Της Χρονιάς» υπήρξε στην γραμμή παραγωγής από το 1968 έως το 2005 με 3.713.336 μονάδες εκ των οποίων τα 2.644.326 ήταν μπερλίνες. 

PEUGEOT 405, με σχεδόν ομόφωνη ψηφοφορία

405

Σχεδόν δύο δεκαετίες αργότερα, το 1988 ένα άλλο σεντάν, το Peugeot 405, κέρδισε το «Αυτοκίνητο Της Χρονιάς» με διαφορά. Τουλάχιστον 54 από τα 57 μέλη του έδωσαν την υψηλότερη βαθμολογία! Με τα αισθητικά χαρακτηριστικά να είναι παρόμοια με εκείνα του Peugeot 205, το 405 εξασφαλίζει οδηγική απόλαυση και άνεση. Οι σφιχτές αναρτήσεις υφίστανται από τις αρχικές εκδόσεις, ενώ ενσωματώνει νέες τεχνολογίες, όπως το ABS και τον 1.900άρη υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα πετρελαίου με 90 ίππους.

Το Peugeot 405 διέθετε επίσης μια έκδοση Mi16, που υπήρξε πραγματικό σημείο αναφοράς κατά την κυκλοφορία του. Οι 160 ίπποι χρησιμοποιούσαν την πιο αποδοτική τεχνολογία κινητήρα της εποχής: το σύστημα 4 βαλβίδων ανά κύλινδρο.

Σε αυτό το μοντέλο, βασιζόταν η έκδοση coupé rally-raid, που προέκυψε από την μπερλίνα, με την οποία ο Ari Vatanen κέρδισε το Παρίσι-Ντακάρ το 1989 και το 1990. Τα μηχανικά του μέρη βασίζονταν σε εκείνα του 205 Turbo 16.

Ο ίδιος ο Ari Vatanen, ήταν αυτός που με μια έκδοση που προέρχονταν από το 405 T16, κέρδισε τη φημισμένη ανάβαση του Pikes Peak στο Colorado των ΗΠΑ, το 1988 και το 1989. Όλοι το θυμούνται χάρη στην ταινία «Climb Dance», η οποία «εξιστορεί» παραστατικότατα τη θρυλική ανάβασή του.

Πέρα από αυτά τα αγωνιστικά ανδραγαθήματα, το 405 παραμένει ένα πραγματικά δημοφιλές όσο και επιτυχημένο μοντέλο για την μάρκα, με περισσότερες από 5 εκατομμύρια πωλήσεις.

PEUGEOT 307, το σεντάν που ανεβαίνει σε νέα ύψη

307

Το Peugeot 307 διαθέτει την τέλεια ισορροπία στα νέα γενιάς ψηλά και ευρύχωρα κόμπακτ χάτσμπακ που εμφανίζονται στην αγορά και κερδίζει τον τίτλο του Αυτοκινήτου της Χρονιάς 2002. Ξεχωρίζει από τους ανταγωνιστές του χάρη στο ύψος του, διευκολύνοντας τους επιβάτες κατά την είσοδο τους στο όχημα. Ο ελκυστικός και δυναμικός του εξωτερικός σχεδιασμός, εμπνευσμένος από Peugeot 206 προσφέρει καλύτερη ορατότητα προς τα εμπρός εξαιτίας του μεγάλου παρμπρίζ.

Το ευρύχωρο, λειτουργικό και ευέλικτα διαμορφώσιμο εσωτερικό του είναι εμπνευσμένο από τον κόσμο των MPV. Όσον αφορά το σύστημα διεύθυνσης, η χαμηλή στάθμη θορύβου και η δύναμη πέδησης είναι εξαιρετικά. Το Peugeot 307 ήταν εξοπλισμένο με τον καθαρότερο πετρελαιοκινητήρα της εποχής του, τον 2.0 HDi 110 ίππων με φίλτρο μικροσωματιδίων.  

Επιπλέον, το εν λόγω μοντέλο λάνσαρε το εύρος των εκδόσεων στην γκάμα ενός οχήματος, καθώς ήταν διαθέσιμο με 3, 4 και 5 πόρτες, σε εκδόσεις σεντάν, SW, CC χωρίς να ξεχνάμε το 307 WRC το οποίο διαδέχθηκε το 206WRC στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι το 2004 και 2005. Περισσότερα από 3,7 εκατομμύρια Peugeot 307 έχουν πουληθεί παγκοσμίως. 

PEUGEOT 308, η κομψότητα και ο δυναμισμός, ποιότητες που επιβραβεύθηκαν

308

Το 2014, ο κόσμος της Peugeot μπαίνει σε μια νέα εποχή. Χάρη στη νέα πλατφόρμα EMP2, το νέο Peugeot 308 έχει συμπαγείς διαστάσεις και χαμηλότερο βάρος σε σχέση με τον προκάτοχό του συμβάλλοντας σε μια οδική συμπεριφορά – σημείο αναφορά στην κατηγορία του. 

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Peugeot 308 GT 1.6 PureTech 225 ΕΑΤ8

Το κόκπιτ του νέου 308, το οποίο ενσωματώνει νέες τεχνολογίες και έχει σχεδιαστεί για να προσφέρει μια μοναδική εμπειρία οδήγησης: σπορ τιμόνι, κεντρική κονσόλα σε υψηλή θέση και μια οθόνη αφής 9,7". Το Peugeot i-Cockpit, εμπνευσμένο από το πρωτότυπο μοντέλο SR1 θέτει νέα στάνταρτ στον κόσμο της αυτοκίνησης. 

1,7 εκατομμύρια μονάδες του Peugeot 308 έχουν πωληθεί από το λανσάρισμά του, στο τέλος του 2013.


PEUGEOT 3008, το πρώτο SUV στην ιστορία που ψηφίστηκε “Αυτοκίνητο της Χρονιάς”

3008

Το πρώτο SUV που κερδίζει το βραβείο από την ίδρυση του θεσμού το 1964 είναι το Peugeot 3008 και σηματοδοτεί την μετακίνηση της μάρκας σε έναν πιο premium χαρακτήρα. Το ένα βραβείο διαδέχεται το άλλο, με αποτέλεσμα το Peugeot 3008 να κατακτήσει 73 βραβεία διεθνώς μέχρι σήμερα!  

Το Peugeot 3008 προσφέρει ένα μοναδικό συνδυασμό στιλ, άνεσης και οδηγικής απόλαυσης, ενώ πρωτοστατεί με το προηγμένο τεχνολογικά Peugeot i-Cockpit. Ειδικά στην τελευταία του γενιά, το Peugeot i-Cockpit προσφέρει μια μοναδική οδηγική εμπειρία πίσω από το κόμπακτ τιμόνι, τα πλήρως ψηφιακά όργανα διάστασης 12,3 ιντσών και την υψηλών προδιαγραφών οθόνη αφής στην κεντρική κονσόλα που πλαισιώνεται από τους πρωτότυπους διακόπτες αεροπορικού τύπου. 

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Peugeot 3008 GT EAT8

Επιπρόσθετα το νέο Peugeot 3008 διαθέτει πολλές τεχνολογικές καινοτομίες, στις οποίες συμπεριλαμβάνονται τα τελευταίας γενιάς συστήματα άνεσης και υποβοήθησης, καθώς και πλήρη υποστήριξη σε επίπεδο διασύνδεσης.

Σχεδόν 900.000 Peugeot 3008 έχουν πωληθεί παγκοσμίως από το λανσάρισμα του τον Οκτώβριο 2016 ενώ έχει λάβει 74 διεθνή βραβεία μέχρι σήμερα.

ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ όλα τα μοντέλα της PEUGEOT στην Ελλάδα

 

[Δελτίο Τύπου Peugeot]

node/40235

Σχεδιαστής μόδας θα πληρώσει στη Ferrari αποζημίωση €300.000 [video]

Παραποίησε και χρησιμοποίησε χωρίς την άδεια της Ferrari, αυτοκίνητά της σε επίδειξη μόδας. 

Δευτέρα, 26 Οκτωβρίου 2020 | Θοδωρής Τσίκας Επικοινωνία

Σχεδιαστής μόδας θα πληρώσει στη Ferrari αποζημίωση €300.000 [video]

O Ελβετός σχεδιαστής μόδας, Philipp Plein, καλείται με δικαστική απόφαση να πληρώσει αποζημίωση ύψους €300.000 στη Ferrari, αλλά και €25.000 για αμοιβή δικηγόρων, καθώς δικαστήριο του Μιλάνο έκρινε ότι παρατύπως χρησιμοποίησε αυτοκίνητα της ιταλικής φίρμας σε επίδειξη μόδας. 

Ο Philipp Plein πραγματοποίησε το 2017 μια επίδειξη μόδας στα... εφέ της οποίας συμπεριέλαβε αρκετά supercars και μοτοσικλέτες, στα οποία για να τα κάνει πιο εντυπωσιακά τοποθέτησε φώτα LED, αλλοιώνοντας ουσιαστικά την εικόνα των οχημάτων.

Επιπλέον, όπως αναφέρεται στην αγωγή της Ferrari, ο σχεδιαστής μόδας χρησιμοποίησε τα αυτοκίνητα της εταιρείας χωρίς την άδειά της για διαφημιστικούς λόγους και για να προμοτάρει τις δημιουργίες του. 

Με βάση την απόφαση ο Plein υποχρεούται να αφαιρέσει από τον ιστότοπό του αλλά και από όλα τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης όλες τις φωτογραφίες και τα βίντεο στα οποία μπορεί να εμφανίζεται αυτοκίνητο ή το σήμα της Ferrari του, απειλούμενος με πρόστιμο €10.000 για κάθε φωτογραφία ή βίντεο που θα εμφανίζεται μετά την έκδοση της απόφασης. 

Η απόφαση για τις φωτογραφίες και τα βίντεο είναι άμεσα εκτελεστή, παρόλο που ο Plein άσκησε έφεση η οποία θα εκδικαστεί την άνοιξη του 2021. 

node/40232

Η ΕΕ έτοιμη να ανάψει το «πράσινο φως» στη συγχώνευση FCA και PSA

Η κοινή εταιρεία Stellantis που θα δημιουργηθεί θα είναι η 4η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο.

Δευτέρα, 26 Οκτωβρίου 2020 | Θοδωρής Τσίκας Επικοινωνία

Η ΕΕ έτοιμη να ανάψει το «πράσινο φως» στη συγχώνευση FCA και PSA

Η Fiat Chrysler και η PSA αναμένεται να πάρουν την οριστική έγκριση της ΕΕ για τη συγχώνευσή τους ύψους €38 δις, μια κίνηση που θα δημιουργήσει την 4η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο. 

Το πράσινο φως από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα επισημοποιήσει τη δημιουργία της Stellantis, ενός ομίλου που προβλέπεται να αποκομήσει τεράστια κέρδη από κοινά δίκτυα πωλήσεων σε ΗΠΑ και Ευρώπη, ενώ τα σχέδια προβλέπουν και ευρεία ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης στην Κϊνα και στη Γηραία Ήπειρο. 

Η συγχώνευση ανακοινώθηκε στα τέλη του περασμένου έτους και θα ενώσει μάρκες όπως οι FΙΑΤ, Jeep, Dodge, Ram και Maserati με τις Peugeot, Opel και DS - ενώ στοχεύει σε ετήσιες περικοπές κόστους € 5 δις χωρίς να κλείσει εργοστάσια.

Για να μετριάσει τις αντιμονοπωλιακές ανησυχίες της ΕΕ, η PSA προσφέρθηκε να ενισχύσει την ιαπωνική αντίπαλη Toyota Motor Corp, με την οποία έχει μια κοινή επιχείρηση van, αυξάνοντας την παραγωγή και πωλώντας τα φορτηγά σε τιμή κόστους.

Η FCA και η PSA θα επιτρέψουν επίσης στους αντιπροσώπους τους σε ορισμένες πόλεις να επισκευάσουν ανταγωνιστικές μάρκες.

FCA και PSA δήλωσαν ότι ελπίζουν να ολοκληρώσουν τη συγχώνευση το πρώτο τρίμηνο του 2021. Μόλις τον περασμένο μήνα, η FCA και η PSA αναδιάρθρωσαν τους όρους της συμφωνίας τους για να εξοικονομήσουν χρήματα και αύξησαν τη στοχευμένη εξοικονόμηση κόστους λόγω της οικονομικής κρίσης λόγω του κορωνοϊού.

Οι εταιρείες δήλωσαν ότι περίπου το 40% της εξοικονόμησης θα προέλθει από έξοδα που σχετίζονται με προϊόντα, 40% από αγορές και 20% από άλλους τομείς, όπως μάρκετινγκ, πληροφορική και logistics.