node/38554

Peugeot: Έξι αυτοκίνητα που σημάδεψαν την ιστορία της μάρκας

Από το 504 έως το νέο 208, αυτά είναι τα έξι Peugeot που κέρδισαν τον τίτλο του "Car Of The Year” και έγραψαν ιστορία στην αυτοκίνηση σημαδεύοντας την εποχή τους.

Με την ανάδειξη του νέου Peugeot 208 ως «Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2020» στις 2 Μαρτίου στη Γενεύη, η Peugeot διακρίνεται για άλλη μια φορά λαμβάνοντας το πολυπόθητο βραβείο αυτοκινήτου στην Ευρώπη. Το πολύτιμο τρόπαιο απονέμεται κάθε χρόνο από μια ανεξάρτητη κριτική επιτροπή που απαρτίζεται από εξήντα Ευρωπαίους δημοσιογράφους, με εξειδίκευση στην αυτοκίνηση.  

Το Peugeot 208 είναι το πρώτο αστικό αυτοκίνητο με σήμα το λιοντάρι που λαμβάνει τον τίτλο του Αυτοκινήτου της Χρονιάς. Πέντε ακόμα εμβληματικά Peugeot από διαφορετικές κατηγορίες έχουν επίσης κερδίσει αυτό το ιδιαίτερα πολυπόθητο βραβείο. Η ναυαρχίδα Peugeot 504 (1969), το Peugeot 405 (1988), τα οικογενειακά αυτοκίνητα Peugeot 307 (2002) και Peugeot 308 (2014) και βέβαια το SUV Peugeot 3008 (2017) το οποίο ήταν το πρώτο SUV που κέρδισε το συγκεκριμένο βραβείο από τη δημιουργία του θεσμού το 1964.

Το σύνολο των επιτευγμάτων της Peugeot αντικατοπτρίζουν τον κυρίαρχο ρόλο του σχεδιασμού, των τεχνολογικών καινοτομιών και των επιδόσεων των μοντέλων της τα τελευταία πενήντα χρόνια ιστορίας της αυτοκινητοβιομηχανίας. 

Νέο Peugeot 208

208

Το νέο Peugeot 208 αποτελεί το έκτο μοντέλο της Peugeot που κατακτά το πιο σημαντικό βραβείο στην Ευρώπη. Πληροί όλα τα κριτήρια για τη νίκη της ψηφοφορίας. Ο τολμηρός σχεδιασμός του ξεχωρίζει αναδεικνύοντας την επιθετική του προσωπικότητα και ενισχύει την μετακίνηση της μάρκας στην premium κατηγορία της αγοράς. Με τεχνολογία που ανοίγει τον δρόμο προς την ημί-αυτόνομη οδήγηση και με τελευταίας γενιάς συστήματα οδήγησης  αποτελεί σημείο αναφοράς στην κατηγορία του. Διαθέσιμο είτε με αμιγώς ηλεκτρικό κινητήρα είτε με κινητήρες εσωτερικής καύσεως, προσφέρει τη δύναμη της επιλογής στους μελλοντικούς οδηγούς. 

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Peugeot 208 1.2 PureTech 130 GT Line

Το νέο Peugeot e-208 αντιπροσωπεύει ένα νέο στάδιο στον κόσμο του εξηλεκτρισμού. Με αυτονομία 340 km (σύμφωνα με το πρωτόκολλο μετρήσεων WLTP), 136 PS και 260 Nm (διαθέσιμη από 0 km/h) και με επιτάχυνση 0-100 km/h σε μόλις 8,1", το νέο Peugeot e-208 προσφέρει μια μοναδική οδηγική εμπειρία με τρεις επιλογές οδήγησης: Sport, Normal και Eco. 

Το σούπερ μίνι της Peugeot κατέχει ηγετική θέση στις πωλήσεις στην κατηγορία του καθώς έχει ήδη λάβει 130.000 παραγγελίες στην Ευρώπη, εκ των οποίων το 15% αφορά την ηλεκτρική έκδοση, από το λανσάρισμα του μοντέλου τον Σεπτέμβριο του 2019. 

PEUGEOT 504, πρώτος τίτλος για τα όμορφα «μάτια της Σοφίας Λόρεν».

504


To 1969, το Peugeot 504 ήταν το πρώτο αυτοκίνητο της μάρκας που κέρδισε τον τίτλο του Αυτοκινήτου της Χρονιάς. Αυτή η μεγάλη μπερλίνα απεικονίζει την άνοδο των μοντέλων μεσαίας κατηγορίας. Ακολουθεί τα τεχνολογικά χνάρια του Peugeot 404, με εξαίρεση την ανεξάρτητη ανάρτηση και στους τέσσερις τροχούς, μια καινοτομία της Peugeot για αυτοκίνητο με μετάδοση κίνησης στον πίσω άξονα.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Peugeot 504 1968-1983 [video]

Η μοναδική αισθητική του είναι αποτέλεσμα συνεργασίας μεταξύ των κέντρων σχεδιασμού των Peugeot Style και Pininfarina, όπου όταν ολοκληρώθηκε το project o Ιταλός σχεδιαστής σχολίασε  πως το νέο μοντέλο «έχει τα μάτια της Σοφία Λόρεν!».

Βασίλισσα της πίστας χάρη στη θρυλική του αντοχή, το Peugeot 504 έχει κερδίσει τα κυριότερα Αφρικάνικα ράλι σε πολλές περιπτώσεις: το Σαφάρι της Ανατολικής Αφρικής, το Ράλι του Μαρόκο ή το Ράλι Bandama.  

Αυτό το πρώτο Peugeot που κρίθηκε «Αυτοκίνητο Της Χρονιάς» υπήρξε στην γραμμή παραγωγής από το 1968 έως το 2005 με 3.713.336 μονάδες εκ των οποίων τα 2.644.326 ήταν μπερλίνες. 

PEUGEOT 405, με σχεδόν ομόφωνη ψηφοφορία

405

Σχεδόν δύο δεκαετίες αργότερα, το 1988 ένα άλλο σεντάν, το Peugeot 405, κέρδισε το «Αυτοκίνητο Της Χρονιάς» με διαφορά. Τουλάχιστον 54 από τα 57 μέλη του έδωσαν την υψηλότερη βαθμολογία! Με τα αισθητικά χαρακτηριστικά να είναι παρόμοια με εκείνα του Peugeot 205, το 405 εξασφαλίζει οδηγική απόλαυση και άνεση. Οι σφιχτές αναρτήσεις υφίστανται από τις αρχικές εκδόσεις, ενώ ενσωματώνει νέες τεχνολογίες, όπως το ABS και τον 1.900άρη υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα πετρελαίου με 90 ίππους.

Το Peugeot 405 διέθετε επίσης μια έκδοση Mi16, που υπήρξε πραγματικό σημείο αναφοράς κατά την κυκλοφορία του. Οι 160 ίπποι χρησιμοποιούσαν την πιο αποδοτική τεχνολογία κινητήρα της εποχής: το σύστημα 4 βαλβίδων ανά κύλινδρο.

Σε αυτό το μοντέλο, βασιζόταν η έκδοση coupé rally-raid, που προέκυψε από την μπερλίνα, με την οποία ο Ari Vatanen κέρδισε το Παρίσι-Ντακάρ το 1989 και το 1990. Τα μηχανικά του μέρη βασίζονταν σε εκείνα του 205 Turbo 16.

Ο ίδιος ο Ari Vatanen, ήταν αυτός που με μια έκδοση που προέρχονταν από το 405 T16, κέρδισε τη φημισμένη ανάβαση του Pikes Peak στο Colorado των ΗΠΑ, το 1988 και το 1989. Όλοι το θυμούνται χάρη στην ταινία «Climb Dance», η οποία «εξιστορεί» παραστατικότατα τη θρυλική ανάβασή του.

Πέρα από αυτά τα αγωνιστικά ανδραγαθήματα, το 405 παραμένει ένα πραγματικά δημοφιλές όσο και επιτυχημένο μοντέλο για την μάρκα, με περισσότερες από 5 εκατομμύρια πωλήσεις.

PEUGEOT 307, το σεντάν που ανεβαίνει σε νέα ύψη

307

Το Peugeot 307 διαθέτει την τέλεια ισορροπία στα νέα γενιάς ψηλά και ευρύχωρα κόμπακτ χάτσμπακ που εμφανίζονται στην αγορά και κερδίζει τον τίτλο του Αυτοκινήτου της Χρονιάς 2002. Ξεχωρίζει από τους ανταγωνιστές του χάρη στο ύψος του, διευκολύνοντας τους επιβάτες κατά την είσοδο τους στο όχημα. Ο ελκυστικός και δυναμικός του εξωτερικός σχεδιασμός, εμπνευσμένος από Peugeot 206 προσφέρει καλύτερη ορατότητα προς τα εμπρός εξαιτίας του μεγάλου παρμπρίζ.

Το ευρύχωρο, λειτουργικό και ευέλικτα διαμορφώσιμο εσωτερικό του είναι εμπνευσμένο από τον κόσμο των MPV. Όσον αφορά το σύστημα διεύθυνσης, η χαμηλή στάθμη θορύβου και η δύναμη πέδησης είναι εξαιρετικά. Το Peugeot 307 ήταν εξοπλισμένο με τον καθαρότερο πετρελαιοκινητήρα της εποχής του, τον 2.0 HDi 110 ίππων με φίλτρο μικροσωματιδίων.  

Επιπλέον, το εν λόγω μοντέλο λάνσαρε το εύρος των εκδόσεων στην γκάμα ενός οχήματος, καθώς ήταν διαθέσιμο με 3, 4 και 5 πόρτες, σε εκδόσεις σεντάν, SW, CC χωρίς να ξεχνάμε το 307 WRC το οποίο διαδέχθηκε το 206WRC στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι το 2004 και 2005. Περισσότερα από 3,7 εκατομμύρια Peugeot 307 έχουν πουληθεί παγκοσμίως. 

PEUGEOT 308, η κομψότητα και ο δυναμισμός, ποιότητες που επιβραβεύθηκαν

308

Το 2014, ο κόσμος της Peugeot μπαίνει σε μια νέα εποχή. Χάρη στη νέα πλατφόρμα EMP2, το νέο Peugeot 308 έχει συμπαγείς διαστάσεις και χαμηλότερο βάρος σε σχέση με τον προκάτοχό του συμβάλλοντας σε μια οδική συμπεριφορά – σημείο αναφορά στην κατηγορία του. 

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Peugeot 308 GT 1.6 PureTech 225 ΕΑΤ8

Το κόκπιτ του νέου 308, το οποίο ενσωματώνει νέες τεχνολογίες και έχει σχεδιαστεί για να προσφέρει μια μοναδική εμπειρία οδήγησης: σπορ τιμόνι, κεντρική κονσόλα σε υψηλή θέση και μια οθόνη αφής 9,7". Το Peugeot i-Cockpit, εμπνευσμένο από το πρωτότυπο μοντέλο SR1 θέτει νέα στάνταρτ στον κόσμο της αυτοκίνησης. 

1,7 εκατομμύρια μονάδες του Peugeot 308 έχουν πωληθεί από το λανσάρισμά του, στο τέλος του 2013.


PEUGEOT 3008, το πρώτο SUV στην ιστορία που ψηφίστηκε “Αυτοκίνητο της Χρονιάς”

3008

Το πρώτο SUV που κερδίζει το βραβείο από την ίδρυση του θεσμού το 1964 είναι το Peugeot 3008 και σηματοδοτεί την μετακίνηση της μάρκας σε έναν πιο premium χαρακτήρα. Το ένα βραβείο διαδέχεται το άλλο, με αποτέλεσμα το Peugeot 3008 να κατακτήσει 73 βραβεία διεθνώς μέχρι σήμερα!  

Το Peugeot 3008 προσφέρει ένα μοναδικό συνδυασμό στιλ, άνεσης και οδηγικής απόλαυσης, ενώ πρωτοστατεί με το προηγμένο τεχνολογικά Peugeot i-Cockpit. Ειδικά στην τελευταία του γενιά, το Peugeot i-Cockpit προσφέρει μια μοναδική οδηγική εμπειρία πίσω από το κόμπακτ τιμόνι, τα πλήρως ψηφιακά όργανα διάστασης 12,3 ιντσών και την υψηλών προδιαγραφών οθόνη αφής στην κεντρική κονσόλα που πλαισιώνεται από τους πρωτότυπους διακόπτες αεροπορικού τύπου. 

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Peugeot 3008 GT EAT8

Επιπρόσθετα το νέο Peugeot 3008 διαθέτει πολλές τεχνολογικές καινοτομίες, στις οποίες συμπεριλαμβάνονται τα τελευταίας γενιάς συστήματα άνεσης και υποβοήθησης, καθώς και πλήρη υποστήριξη σε επίπεδο διασύνδεσης.

Σχεδόν 900.000 Peugeot 3008 έχουν πωληθεί παγκοσμίως από το λανσάρισμα του τον Οκτώβριο 2016 ενώ έχει λάβει 74 διεθνή βραβεία μέχρι σήμερα.

ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ όλα τα μοντέλα της PEUGEOT στην Ελλάδα

 

[Δελτίο Τύπου Peugeot]

node/39717

H Jaguar τιμά τα 60 χρόνια της E-Type με την έκδοση «60 Edition»

Θα κατασκευαστούν συνολικά 12 αυτοκίνητα από το τμήμα Jaguar Classic της εταιρείας. 

Τετάρτη, 12 Αυγούστου 2020 | Θοδωρής Τσίκας Επικοινωνία

H Jaguar τιμά τα 60 χρόνια της E-Type με την έκδοση «60 Edition»

To 1961, στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης η Jaguar παρουσίασε την εμβληματική E-Type. Δύο αυτοκίνητα, μια κουπέ και μια roadster ήταν εκεί και οδηγηθήκαν από το κοινό. 
Η E-type παρουσιάστηκε το 1961 ως αντικαταστάτρια της XK150, που είχε γεράσει και βαρύνει. Ήταν ένα εντελώς καινούργιο αυτοκίνητο, που από τον προκάτοχό του διατηρούσε μόνο τον 6κύλινδρο κινητήρα ΧΚ 3,8 λίτρων και προσφερόταν ως διθέσιο κλειστό κουπέ και ανοιχτό ρόουντστερ. Το 1964 ο κινητήρας μεγάλωσε στα 4,2 λίτρα και τοποθετήθηκε νέο κιβώτιο με συγχρονιζέ και στις 4 ταχύτητες.

etype

Σήμερα, εξήντα χρόνια μετά, η Jaguar θέλοντας να τιμήσει αυτήν την επέτειο, θα κατασκευάσει 12 αντίτυπα της E-Type (έξι ζεύγη) με τη συμβολή της aguar Classic.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε την Jaguar E-type S3 4.2 2+2

Κάθε ζεύγος της «νέας» E-Type 60 Edition θα απαρτίζεται από μία κουπέ (Fixed Head Coupe) και μία ανοικτή (Roadster) έκδοση, που θα παραπέμπουν στις E-Type ‘9600 HP’ και E-Type ‘77RW’ του 1961.

Εκείνη τη χρονιά, μια ‘9600 HP’ χρώματος Opalescent Gunmetal Grey, έφυγε από το το Coventry της Βρετανίας και έχοντας στο τιμόνι τον τότε υπεύθυνο δημοσίων σχέσεων της εταιρείας, τον Bob Berry, έφτασε οδικώς στη Γενεύη. 
Το αυτοκίνητο συγκέντρωσε αμέσως όλα τα φώτα της δημοσιότητας. Όλοι ήθελαν να την οδηγήσουν και έτσι η Jaguar έστειλε στην Ελβετία, ένα ακόμη αυτοκίνητο, την ανοικτή αυτή τη φορά ’77 RW’ στο θρυλικό χρώμα British Racing Green. Την μεταφορά ανέλαβε ο υπεύθυνος εξέλιξης του μοντέλου, ο Norman Dewis.

e-type

Επιστρέφοντας στο σήμερα, τα αντίτυπα  της νέας E-Type 60 Edition θα κατασκευαστούν στις εγκαταστάσεις της Jaguar Classic στο Warwickshire και θα είναι έτοιμα έως τον Μάρτιο του 2021, οπότε και συμπληρώνονται τα 60 χρόνια από την πρώτη παρουσίαση του μοντέλου. β
Τα κουπέ ακούν στο όνομα Flat Out Grey ‘9600 HP’ και τα roadster στο Drop Everything Green ’77 RW’.

node/39713

BMW: Μέχρι το 2030 θέλει να έχει βάλει στην κυκλοφορία 7 εκατ. ηλεκτροκίνητα οχήματα

Πώς σκέφτονται να υλοποιήσουν τον φιλόδοξο αυτό στόχο.

Τετάρτη, 12 Αυγούστου 2020 | Θοδωρής Τσίκας Επικοινωνία

BMW: Μέχρι το 2030 θέλει να έχει βάλει στην κυκλοφορία 7 εκατ. ηλεκτροκίνητα οχήματα

Το BMW Group στοχεύει μέχρι το 2030 να έχει πουλήσει παγκοσμίως 7 εκατ. ηλεκτρικά οχήματα. 
οι ρυθμοί διάθεσης και ανάπτυξης του ηλεκτροκίνητου στόλου της BMW παγκοσμίως είναι μεγάλοι. Το 2019 τα συγκεκριμένα μοντέλα ήταν διαθέσιμα στη 74 αγορές και είχαν πουλήσει περίπου 500.000 μονάδες. 
Η εταιρεία υπολογίζει ότι στο τέλος του 2021 θα έχει διπλασιάσει τις πωλήσεις της, ενώ με τους ρυθμούς που θα κινείται στοχεύει το 2030 να έχει πουλήσει 7 εκατ. ηλεκτρικά οχήματα. 
Από αυτά, τα 4,5 εκατ. περίπου θα είναι αμιγώς ηλεκτρικά και τα υπόλοιπα επαναφορτιζόμενα υβριδικά. 

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: BMW X1 xDrive25e

Αν υλοποιηθούν όλα τα παραπάνω, τότε θα έχουμε μια μείωση της τάξης του 40% στο εκπεμπόμενο CO2 από τον παγκόσμιο στόλο των αυτοκινήτων του BMW Group. 

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: BMW 330e

Για να πετύχει τους στόχους αυτούς η εταιρεία θα εμπλουτίσει τη γκάμα των προϊόντων της με περισσότερα ηλεκτροκίνητα (αμιγώς ή επαναφορτιζόμενα υβριδικά) μοντέλα. Για παράδειγμα πολύ σύντομα θα έχουμε την ηλεκτρική iX3, την ώρα που η νέα Σειρά 7 θα είναι διαθέσιμη και σε ηλεκτρική έκδοση,όπως και η νέα «πεντάρα» και η Χ1. 
Την ίδια στιγμή η οικογένεια «i» θα αποκτήσει το SUV iNext και το 4θυρο κουπέ i4 που θα έρθουν να πλαισιώσουν το i3.

TAGS