Test drive: Peugeot 3008 GT EAT8

Η κορυφαία έκδοση του SUV της γαλλικής εταιρείας εξακολουθεί να έχει 2λιτρο κινητήρα πετρελαίου με 181 PS μα απέκτησε αναβαθμισμένο αυτόματο κιβώτιο.

Μέχρι να παρουσιαστεί η δεύτερη γενιά του 3008, δύσκολα θα έβλεπες στην ίδια πρόταση τις λέξεις Peugeot και premium.

Αυτό άλλαξε με ένα επιβλητικό μεσαίο SUV που αρέσει σε όλους και είναι εντυπωσιακό σε κάθε του έκδοση. Εξάλλου η κορυφαία δε διαφοροποιείται παρά μόνο από τα διακριτικά στα εμπρός φτερά και την πίσω πόρτα. Στα 4,47 m δεν είναι μικρό κι αυτό αποτυπώνεται σωστά σε μια μίνιμαλ καμπίνα όπου οι διακόπτες αεροπορικού τύπου, ο στάνταρ ψηφιακός πίνακας οργάνων και η φαρδιά κεντρική κονσόλα στρώνουν το χαλί για να αισθάνεσαι ζεστασιά.

Χωμένος σε μια πολύ άνετη θέση και κρατώντας το μικρό τιμονάκι, ο οδηγός και μαζί του οι επιβάτες απολαμβάνουν ένα πραγματικά πολυτελές μίγμα υψηλής τεχνολογίας, όμορφης σχεδίασης, άψογης ηχομόνωσης και κορυφαίου εξοπλισμού άνεσης και ασφάλειας. Αντίστοιχος εξοπλισμός σε οποιονδήποτε παραδοσιακά premium ανταγωνιστή θα εκτόξευε την τιμή πολύ πάνω από τα €46.900 του 3008 GT, το οποίο πάντως κάθε άλλο παρά φτηνό είναι.

Ευτυχώς, δε λείπουν ούτε πιο καθημερινά πράγματα όπως η πρακτικότητα και οι ευρυχωρία. Υπάρχει άφθονος χώρος για τα γόνατα και το κεφάλι στο πίσω κάθισμα, εύκολο μπες-βγες και μεγάλος χώρος αποσκευών που χωράει 520 lt.

Ο 2λιτρος ντίζελ κινητήρας του κορυφαίου 3008 αποδίδει 181 PS και 40,8 kgm, καλύπτοντας τις προδιαγραφές ρύπων Euro 6.2 (Euro 6d-TEMP). Συνδυάζεται αποκλειστικά με το νέο αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων της ιαπωνικής εταιρείας Aisin που στέλνει την ισχύ μόνο στους εμπρός τροχούς.

Οι αλλαγές απλώς ικανοποιούν σε ταχύτητα, όμως είναι πάντα πολύ ομαλές και σε κανονικές συνθήκες γίνονται στις 2.000 rpm. Υπάρχει και ρύθμιση Sport για καλύτερη απόκριση και ανέβασμα σε πιο ψηλές στροφές, ωστόσο δεν μπορείς να γλιτώσεις ποτέ από το ανέβασμα στον κόφτη και το κατέβασμα όταν πατάς τέρμα. Ούτε όταν χρησιμοποιείς τα paddles στο τιμόνι.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Test drive: Peugeot 3008 1.5 BlueHDi 130 EAT8

Με δεδομένο το βάρος των 1.580 kg, τα 0-100 km/h σε 9,4” είναι μια απλώς αποδεκτή επίδοση που οφείλεται στο κάπως τεμπέλικο ξεκίνημα λόγω κιβωτίου. Το προηγούμενο μοντέλο με το 6άρι κιβώτιο ξεκινούσε καλύτερα, όμως η καλύτερη κλιμάκωση του νέου το καθιστά πιο γρήγορο όσο η ταχύτητα ανεβαίνει.

Πιο συγκεκριμένα τα 80-110 km/h και 110-140 km/h ολοκληρώνονται σε 4,7 με 6,8” αντίστοιχα, τιμές που δεν εντυπωσιάζουν αλλά σαφώς εγγυώνται ασφάλεια. Και δε συνοδεύονται από υψηλή κατανάλωση: Τα 8,5 lt/100 km κατά μέσο όρο πέφτουν ακόμα και σε χαμηλά 7άρια εάν το προσπαθήσεις.

Από εκεί και πέρα, το 3008 GT δεν έχει διαφορά από εκείνο με το 6άρι κιβώτιο. Σκοράρει δηλαδή σχεδόν κορυφαία βαθμολογία στην άνεση, έχοντας τόσο πετυχημένη ρύθμιση ώστε ο πίσω ημιάκαμπτος άξονας να περνά απαρατήρητος στο 99% των περιπτώσεων: Ούτε αναπηδήσεις, ούτε ξερή απόσβεση.

Παράλληλα δεν είναι πολύ μαλακό και δε γέρνει πολύ στις στροφές ούτε βυθίζεται στο δυνατό φρενάρισμα, παρά τα 21,9 cm απόστασης από το έδαφος (σύμφωνα με την Peugeot).

Οπότε εμπνέει εμπιστοσύνη στη γρήγορη οδήγηση, δεν είναι νευρικό παρά το πολύ μικρό σε διάμετρο τιμόνι, ενώ βρίσκει πολλή πρόσφυση μέχρι το εμπρός σύστημα να υποστρέψει ελαφρά. Το περιθώριο πρόσφυσης είναι ακόμα πιο εντυπωσιακό με δεδομένο ότι οι 18άρες ζάντες έχουν λάστιχα M+S της Continental. Το ίδιο και τα 41,3 m για τα 100-0 km/h.

Να θυμίσουμε ότι τετρακίνηση δεν υπάρχει, παρά μόνο το σύστημα Advanced Grip Control που ρυθμίζει τον έλεγχο της πρόσφυσης για άσφαλτο, λάσπη, άμμο, χιόνι και μια που το απενεργοποιεί.

Ο συνδυασμός του με τα λάστιχα είναι αναπάντεχα αποτελεσματικός ενώ υπάρχει και ηλεκτρονικός περιοριστής της ταχύτητας σε γλιστερές κατηφόρες, ο οποίος μπορεί να αποδειχθεί πολύ χρήσιμος για τον οδηγό ενός εκδρομικού αυτοκινήτου.

Τι λέει το DRIVE
Το νέο κιβώτιο ταιριάζει ακόμα περισσότερο στο κορυφαίο 3008, το οποίο παραμένει ακριβό μα τόσο πλούσια εξοπλισμένο και ουσιαστικά πολυτελές που απολαμβάνεις να ζεις μαζί του.
Τιμή €46.900
Τεχνολογία 1.997 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, ψεκασμός common rail, τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας, 181 PS/3.750 rpm, 40,8 kgm/2.000 rpm, αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 9,4”
0-160 km/h 24,1”
0-400 m 17” @ 135,4 km/h
0-1.000 m 30,8” @ 173,5 km/h
60-160 km/h (με αλλαγές) 19,9”
50-80 km/h 3,3”
80-110 km/h 4,7”
110-140 km/h 6,8”
Φρένα 100-0 km/h 41,3 m
Τελική ταχύτητα 215 km/h
Μέση κατανάλωση 8,5 lt/100 km
Εκπομπές CO2 129 g/km
Διαστάσεις 4.447 x 1.841 x 1.624 mm
Χώρος αποσκευών 520 lt
Βάρος 1.580 kg
Μετρήσεις Drive με το κιβώτιο στην αυτόματη λειτουργία