Test drive: Peugeot 308 GT 1.6 PureTech 225 ΕΑΤ8

Το βενζινοκίνητο Peugeot 308 GT με το νέο αυτόματο 8άρι κιβώτιο προσφέρει έναν πολύ ισορροπημένο συνδυασμό άνεσης, ευχρηστίας και ευχαρίστησης.

Με το GTi by Peugeot Sport να κλέβει τα φώτα της δημοσιότητας στην γκάμα του 308, είναι εύκολο να ξεχάσεις ότι «κάτω» από εκείνο υπάρχει χώρος και για μια πιο ήπια σπορ εκδοχή: Το 308 GT.

Η εμφάνισή του, με το νέο εμπρός προφυλακτήρα και τις ίδιες 18άρες ζάντες με το προηγούμενο GT, είναι διαφορετική αλλά και διακριτική. Στο εσωτερικό, η επένδυση των μπάκετ καθισμάτων με Alcantara και δέρμα, σε συνδυασμό με τις κόκκινες ραφές, τις επενδύσεις αλουμινίου και το λογότυπο «GT» στο τιμόνι, δίνουν επίσης μια διακριτική σπορ εικόνα στο λιτό και ποιοτικό εσωτερικό του 308. Τα όποια μειονεκτήματά του βέβαια δεν έχουν εξαφανιστεί. Όπως το ότι ο χώρος για τα πόδια των πίσω επιβατών είναι μέτριος και ότι ο συνοδηγός δεν έχει κάπου να βάλει τον καφέ του –η κεντρική κονσόλα του 308 διεκδικεί βραβείο ομορφιάς, όχι όμως και πρακτικότητας.

Στο κέντρο της, ο λεβιές του κιβωτίου μοιάζει με γλυπτό και υποδηλώνει μια από τις ουσιαστικότερες αλλαγές του ανανεωμένου GT. Το χειροκίνητο 6άρι κιβώτιο έχει δώσει τη θέση του στο νέο, 8άρι αυτόματο που έχει εξελιχθεί σε συνεργασία με την Aisin. Στον κινητήρα μεταξύ άλλων έχει τοποθετηθεί φίλτρο μικροσωματιδίων (GPF), έτσι ώστε να πληροί τις προδιαγραφές ρύπων Euro 6c. Παράλληλα όμως κέρδισε και δύναμη, αποδίδοντας πλέον 225 PS και 30,6 kgm (από 205 και 29, αντίστοιχα).

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Volkswagen Golf GTI Performance DSG

Από την πρώτη βόλτα εκτιμάς τη ραφιναρισμένη λειτουργία του μοτέρ και την αγαστή συνεργασία του με το κιβώτιο. Στο πρόγραμμα Eco, η απόκριση του γκαζιού είναι όσο νωθρή περιμένεις. Χρειάζεται ένα γερό πάτημα για να κάνει kickdown, ενώ υπάρχει και λειτουργία coasting. Με το Normal, το σύνολο αποκτά τη ζωντάνια που του ταιριάζει, παραμένει όμως εντυπωσιακά ήσυχο, σε κάθε ταχύτητα. Στα 130 km/h, η 8η ρίχνει τις στροφές κάτω από τις 2.300 rpm και χάρη στο απολύτως αθόρυβο μοτέρ και το χαμηλό βουητό από το δρόμο τελικά ακούς μόνο τον αέρα, σαν να βρίσκεσαι σε ιστιοπλοϊκό που ταξιδεύει με λίγα μποφόρ.

Οι παρομοιώσεις με θαλάσσια σκάφη όμως, σταματούν εκεί. Η χαμηλωμένη κατά 10 mm ανάρτηση του 308 GT δουλεύει υποδειγματικά. Είναι άνετη σε χαμηλή ταχύτητα, ενώ παράλληλα ελέγχει αυστηρά τις κινήσεις του πλαισίου όταν ο ρυθμός ανέβει. Κυρίως, δεν προβληματίζεται από το ανάγλυφο του δρόμου, αφού έχει πάντα τη διαδρομή που πρέπει. Επιλέγοντας το Sport απολαμβάνεις το ευχάριστα βαρύτερο τιμόνι, το πιο άμεσο γκάζι και τις λίγο πιο βίαιες αλλαγές -οι οποίες μπορούν να γίνουν και μέσω των σταθερών paddles. Μαζί όμως έρχεται και ένας τεχνητός, παλμικός ήχος από τα ηχεία, ο οποίος μπορεί να γίνει ενοχλητικός, ειδικά για το συνοδηγό.

Peugeot 308 GT PureTech 225 interior

Ο κινητήρας αποδίδει αρκετή δύναμη από χαμηλά, όμως το κιβώτιο δεν σε διευκολύνει να απολαύσεις αυτό το φάσμα του, αφού κάνει kickdown και στη χειροκίνητη λειτουργία. Και ψηλά πάντως, ο νέος PureTech 225 τα καταφέρνει καλύτερα από το απερχόμενο GT των 205 PS. Στην εκκίνηση κρατά περίπου 2.800 rpm και ξεκινάει ιδανικά, γράφοντας 0-100 km/h σε 7,4” (από 7,8”) και 0-1.000 m σε 27,8” (από 28,5”), ενώ ολοκληρώνει τη ρεπρίζ 80-110 km/h σε 3,2” (από 3,4”). Ο ανταγωνισμός σε αυτή την κατηγορία όμως είναι αρκετά σκληρός. Και δυνατότερος. Για παράδειγμα, η Alfa Romeo Giulietta Veloce TCT χρειάζεται αντίστοιχα 6,5”/26,7”/2,6” και το Volkswagen Golf GTI Performance DSG 6,4”/26,1”/2,8”.

Το μεσαίο πεντάλ δαγκώνει από το πρώτο χιλιοστό της διαδρομής και δεν δείχνει να κουράζεται εύκολα, οπότε εμπνέει εμπιστοσύνη, παρότι η απόσταση ακινητοποίησης των 39,1 m δεν εντυπωσιάζει ως νούμερο. Υπό πίεση, χαράζεις τροχιά με το άμεσο και ακριβές τιμόνι και το GT απλώς υπακούει. Χωρίς υστέρηση, με ελάχιστη κλίση και με την αίσθηση ότι το εμπρός μέρος δεν έχει ποτέ αρκετή αδράνεια για να υποστρέψει. Μόνο στην έξοδο μπορεί να ανοίξει η τροχιά, εφόσον οι στροφές είναι κοντά σε αυτές της μέγιστης ισχύος, φανερώνοντας την απουσία ενός μπλοκέ. Το ESP απενεργοποιείται πλήρως και μπορείς να το βγάλεις άφοβα, αφού το 308 είναι ιδιαίτερα φιλικό στο όριο. Θα γυρίσει την ουρά του μόνο αν προσπαθήσεις επί τούτου, με ταχύτητα και ένα γενναίο «άσε».

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Αlfa Romeo Giulietta Veloce

Με τέτοια χρήση, η κατανάλωση φυσικά ξεπερνάει αρκετά το «10άρι», όμως σε ένα χαλαρό ταξίδι μπορεί να δεις και κάτω από επτά. Τα τελικά 9,4 lt/100 km, είναι τίμιο νούμερο για τις επιδόσεις του και μικρότερο από του Golf GTI (10,2). Σε συνδυασμό με το χαμηλό κυβισμό που το γλιτώνει από τον φόρο πολυτελούς διαβίωσης και από άλλα έξοδα, το 308 είναι συμφέρον για τα δεδομένα της κατηγορίας. Ο εξοπλισμός του περιλαμβάνει καλούδια όπως τα φώτα Full LED, κάμερα οπισθοπορείας 180ο και αισθητήρες εμπρός και πίσω, infotainment με οθόνη 9,7”, σύστημα πλοήγησης TomTom και συνδεσιμότητα Android Auto και Apple CarPlay κ.ά. Το αυτοκίνητο της δοκιμής είχε και το πλήρες πακέτο οδηγικών βοηθημάτων, με adaptive cruise control και Active Safety Brake.

Είναι δεδομένο ότι το 308 GT δεν προσφέρει ούτε την οικονομία των συμβατικών εκδόσεων ούτε και τις συγκινήσεις του 308 GTi. Ίσως όμως και να είναι η χρυσή τομή.


Τι λέει το DRIVE
Ένα πολύ ισορροπημένο σύνολο με διακριτικά σπορ χαρακτήρα που παραμένει ευχάριστο σε όλες τις συνθήκες. Δεν είναι όμως το πιο γρήγορο ούτε το φτηνότερο της κλάσης του.
Τιμή Από €35.400
Τεχνολογία 1.598 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 225 PS/5.500 rpm, 30,6 kgm/1.900 rpm, αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h
7,4”
0-160 km/h 17,6”
0-400 m 15,4” @ 150,8 km/h
0-1.000 m 27,8” @ 190,6 km/h
60-160 km/h 13,9”
50-80 km/h 1,7”
80-110 km/h 3,2”
110-140 km/h 4,7”
Φρένα 100-0 km/h 39,1 m
Τελική ταχύτητα 235 km/h
Μέση κατανάλωση 9,4 lt/100 km
Εκπομπές CO2 132 g/km
Διαστάσεις 4.253 x 1.804 x 1.472 mm
Χώρος αποσκευών 398 lt
Βάρος 1.330 kg
Μετρήσεις DRIVE με το κιβώτιο στην αυτόματη λειτουργία

Φωτογραφίες: Θανάσης Κουτσογιάννης/Φωτεινή Πίμπα

TAGS