
Όμιλος Stellantis: Κινδυνεύουν εργοστάσια με λουκέτο λόγω CO₂
Ό Όμιλος Stellantis μπορεί να βρίσκεται σε αναπτυξιακή τροχιά στις ΗΠΑ, επαναφέροντας το SRT, αλλά στην Ευρώπη απειλείται με κλείσιμο εργοστασίων λόγω των αυστηρών περιβαλλοντικών στόχων.


Ο Όμιλος Stellantis βιώνει δύο πολύ διαφορετικές πραγματικότητες στις δύο πλευρές του Ατλαντικού. Στην Αμερική αναβιώνει ο λογότυπος SRT, ο οποίος φιλοδοξεί να επαναφέρει την λάμψη των αμερικάνικων muscle car.
Ωστόσο στην ευρωπαϊκή πλευρά τα πράγματα είναι κάθε άλλο παρά ευοίωνα. Ο αυτοκινητοβιομηχανικός κολοσσός μπορεί να αναγκαστεί να κλείσει αρκετά εργοστάσια στην Ευρώπη λόγω των δυσκολιών για την επίτευξη των στόχων που έχουν επιβληθεί από την Ευρωπαϊκή Ένωση για το CO₂.
Ο Όμιλος Stellantis μέσα στα επόμενα δύο τρία χρόνια υπολογίζει ότι θα πληρώσει πρόστιμα ύψους 2,5 δισ.
Ως μέρος της ευρύτερης στρατηγικής της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την αντιμετώπιση της κλιματικής κρίσης, οι αυτοκινητοβιομηχανίες πρέπει να συμμορφωθούν με τα χαμηλά όρια για τις εκπομπές αερίων ή να πληρώσουν πολύ βαριά πρόστιμα. Μέχρι προσφάτως αυτά τα πρόστιμα υπολογίζονταν αποκλειστικά από τις εκπομπές του 2025. Ωστόσο τον Μάιο έγιναν κάποιες αλλαγές στον κανονισμό.
Αυτές είναι ότι θα υπολογιστεί ο μέσος όρος εκπομπών από το 2025 μέχρι το 2027, δίνοντας στις αυτοκινητοβιομηχανίες πιο πολύ χρόνο ώστε να μπορέσουν να πετύχουν τους στόχους της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Χωρίς αυτές τις αλλαγές τα στελέχη των εταιρειών είχαν προειδοποιήσει ότι τα πρόστιμα θα μπορούσαν να είχαν ξεπεράσει και τα 15 δισ. ευρώ.
Αλλά ακόμα και με το αναθεωρημένο χρονοδιάγραμμα, ο Όμιλος Stellantis βρίσκεται σε δύσκολη κατάσταση. Σύμφωνα με τον νέο διευθυντή για την Ευρώπη και άρτι επικεφαλής της Maserati, Jean-Philippe Imparato, οι στόχοι της Ευρωπαϊκής Ένωσης συνεχίζουν να είναι άφταστοι για την εταιρεία. Kάτι το οποίο θα οδηγήσει σε πρόστιμα ύψους 2,5 δισ. ευρώ μέσα στα επόμενα δύο με τρία χρόνια.

Μιλώντας σε συνέδριο στο ιταλικό Κοινοβούλιο ο Imparato είπε ότι ο όμιλος θα χρειαστεί είτε να αυξήσει δραματικά τις πωλήσεις των ηλεκτρικών στην ήπειρο ή να κόψει την παραγωγή θερμικών μοντέλων. Πράγμα που σημαίνει το κλείσιμο μονάδων παραγωγής.
«Έχω δύο λύσεις. Είτε αρχίζω να προωθώ και να πουλάω τα ηλεκτρικά σαν τρελός ή σταματάω την παραγωγή των θερμικών μοντέλων και εν συνεχεία κλείνω και εργοστάσια». -σ.σ. άλλα μας έλεγε όμως χτες, αναλαμβάνοντας τη Maserati
Ένα εργοστάσιο βρίσκεται ήδη σε δυσμενή θέση. Σύμφωνα με το Reuters η μονάδα της Atessa στην Ιταλία μπορεί να μικρύνει σε μέγεθος ή να κλείσει τελείως αν η εταιρεία απομακρυνθεί περαιτέρω από τα θερμικά της μοντέλα.