Mitsubishi, καλείται να πληρώσει $1 δισ. αποζημίωση σε Αμερικανό

Mitsubishi, καλείται να πληρώσει $1 δισ. αποζημίωση σε Αμερικανό

Σε Αμερικανό, βαριά παράλυτο ύστερα από ατύχημα ενώ οδηγούσε ένα Mitsubishi 3000GT, επιδικάστηκαν περισσότερα από ένα δισεκατομμύριο δολάρια ως αποζημίωση. Ο κατασκευαστής ωστόσο, έκανε έφεση.

Mitsubishi 3000GT VR-4

Τα γεγονότα χρονολογούνται από το 2017, όταν ο Francis Amagasu οδηγούσε ένα Mitsubishi 3000GT στο Buckingham Township στην Πολιτεία της Pennsylvania των ΗΠΑ.

Οδηγώντας λοιπόν στο ιαπωνικό σπόρτσκαρ με τον 3λιτρο twin-turbo V6 με τα 324 άλογα και την εξελιγμένη τετρακίνηση, φέρεται να έκανε έναν ελιγμό προσπέρασης με καταστροφικό αποτέλεσμα: Το αυτοκίνητο ανατράπηκε. τουλάχιστον μία φορά, και το ατύχημα άφησε παραπληγικό τον Αμερικανό οδηγό.

To Mitsubishi 3000GT, που πουλιόταν και ως Dodge Stealth στις ΗΠΑ και στον Καναδά, ήταν ένα ιαπωνικό σπόρτσκαρ με εμπορική καριέρα από το 1990 έως το 2000, μέσα από δύο γενεές και τρεις Series

Mitsubishi 3000GT VR-4

Η δίκη που ξεκίνησε το 2018 από τη σύζυγο του Amagasu αφορούσε την ευθύνη του Ιάπωνα κατασκευαστή αυτοκινήτων σε αυτό το ατύχημα. Όχι αυτήν για την απώλεια ελέγχου από τον οδηγό, αλλά μάλλον γι’ αυτό που συνέβη στη συνέχεια: Κατά την ανατροπή, το κεφάλι του οδηγού χτύπησε την πλαφονιέρα της οροφής που του προκάλεσε μόνιμη και οριστική παράλυση. Η ενάγουσα και οι δικηγόροι της Farrar & Ball εγκαλούν τη Mitsubishi διότι όπως ισχυρίστηκαν το σύστημα της ζώνης ασφαλείας απέτυχε στην αποστολή του, ενώ έπρεπε να προστατεύσει τον επιβάτη του αυτοκινήτου από αυτού του είδους τον τραυματισμό.

Η ζώνη ασφαλείας ήταν κατασκευασμένη με το λεγόμενο σχέδιο «rip-stitch» που, θεωρητικά, διαχειρίζεται καλύτερα τις δυνάμεις σε μια σύγκρουση.

Στην έρευνα που κάναμε, άλλη δικηγορική εταιρεία, η Carabin Shaw, ενημερώνει τους πελάτες της ότι οι ζώνες ασφαλείας με «βρόχο διαχείρισης ενέργειας», που αναφέρονται επίσης ως «rip stitching» είναι ελαττωματικές. Ο βρόχος αποτελείται από ένα τμήμα της ζώνης ασφαλείας που είναι διπλωμένο και ραμμένο μεταξύ του. Δυστυχώς, η ραφή μπορεί να σκιστεί κατά τη διάρκεια μιας σύγκρουσης, προσθέτοντας αρκετούς πόντους χαλάρωσης στη ζώνη ασφαλείας.

Για να βελτιώσει την κατανόηση της υπόθεσης από το δικαστήριο και το σώμα των ενόρκων, η ομάδα της Farrar & Ball έφτιαξε δύο animation ως αποδεικτικό στοιχείο. Αυτά τα γραφικά έπαιξαν καθοριστικό ρόλο στην απεικόνιση του τρόπου με τον οποίο η ελαττωματικά σχεδιασμένη ζώνη ασφαλείας οδήγησε στον τραυματισμό του Amagasu που άλλαξε τη ζωή του στο αυτοκινητικό ατύχημα του 2017. Βίντεο που έπαιξε καθοριστικό ρόλο στη δίκη...

Τα επιχειρήματα της Farrar & Ball τελικά έπεισαν το δικαστήριο της Φιλαδέλφειας: Στις 6 Μαΐου, το τελευταίο διέταξε τη Mitsubishi Motors να πληρώσει 176 εκατομμύρια δολάρια σε αποζημιώσεις και επιπλέον 800 εκατομμύρια δολάρια σε τιμωρητικές αποζημιώσεις. Οι δικηγόροι στην υπόθεση λένε ότι η ετυμηγορία είναι από τις μεγαλύτερες στην Pennsylvania που αφορά ένα ελάττωμα αυτοκινήτου εφέτος.

Ο Ιάπωνας κατασκευαστής, ωστόσο, διευκρίνισε ότι θα ασκήσει έφεση σε αυτήν την απόφαση. «Δεν αποδεχόμαστε την απόφαση του δικαστηρίου και η Mitsubishi Motors North America σχεδιάζει να προσφύγει σε ανώτερο δικαστήριο», είπαν οι υπεύθυνοι επικοινωνίας της μάρκας.

Το ποσό που αναφέρεται σε αυτή την υπόθεση είναι εντυπωσιακό, αλλά δεν αποτελεί ρεκόρ όσον αφορά τις δικαστικές αποφάσεις που αναγκάζουν έναν κατασκευαστή αυτοκινήτων να αποζημιώσει τα θύματα αφού κρίθηκε υπεύθυνος για σοβαρό ατύχημα.

Mitsubishi 3000GT VR-4

Το 2022, η Ford κλήθηκε να πληρώσει τουλάχιστον 1,7 δισ. δολάρια για ένα δυστύχημα που συνέβη το 2014, όπου δύο άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους στην πολιτεία της Georgia. Tο δικαστήριο έκρινε ότι το εγκαλούμενο όχημα, ένα Ford F-250 του οποίου η οροφή είχε καταρρεύσει κατά την ανατροπή, ήταν υπεύθυνο για το θάνατο των επιβαινόντων του.

To Mitsubishi 3000GT, που πουλιόταν και ως Dodge Stealth στις ΗΠΑ και στον Καναδά, ήταν ένα ιαπωνικό σπόρτσκαρ με εμπορική καριέρα από το 1990 έως το 2000, μέσα από δύο γενεές και τρεις Series. Στην κορυφαία έκδοσή του για τις ΗΠΑ, την 3000GT VR-4 (για το Viscous Realtime 4WD) φορούσε διτούρμπινο 3λιτρο μοτέρ V6 με 304 και 324 PS, στην πρώτη και στις δεύτερη και τρίτη Series αντίστοιχα. Στη Γηραιά Ήπειρο, εμπορική καριέρα έκανε μόνο η πρώτη γενιά, με τρίλιτρο διτούρμπινο V6, και 286 PS.

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube