Lei Jun, ο πλουσιότερος άνθρωπος στην Κίνα χάρη στα ηλεκτρικά

Lei Jun, ο πλουσιότερος άνθρωπος στην Κίνα χάρη στα ηλεκτρικά

Η Xiaomi δεν κατασκευάζει πια μόνο κινητά. Με τα SU7 και YU7 μπαίνει δυναμικά στα ηλεκτρικά, εκτοξεύοντας την περιουσία του Lei Jun και απειλώντας κολοσσούς όπως Tesla, BYD και Huawei.

Lei Jun

Ο Lei Jun, ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Xiaomi, έγινε πλέον ο πλουσιότερος άνθρωπος στην Κίνα, χάρη στη ραγδαία επιτυχία της αυτοκινητικής της θυγατρικής, Xiaomi EV.

Το νέο ηλεκτρικό SUV, το Xiaomi YU7 που παρουσιάστηκε επίσημα στις 26 Ιουνίου 2025, σημείωσε τεράστια απήχηση, συγκεντρώνοντας σχεδόν 300.000 παραγγελίες μέσα σε λίγες ώρες. Πρόκειται για το δεύτερο μοντέλο της Xiaomi ύστερα από το εντυπωσιακό SU7, που παρουσιάστηκε τον Μάρτιο του 2024 και θεωρήθηκε ως η «απάντηση» της Xiaomi στο όνειρο της Apple να μπει στην αγορά των EV -ένα σχέδιο που η αμερικανική εταιρεία τελικά εγκατέλειψε.

H καθαρή περιουσία του Lei Jun ξεπέρασε τα 500 δισεκατομμύρια γιουάν, δηλαδή περισσότερα από 60 δισ. ευρώ

Lei Jun

Το YU7 είναι ένα ηλεκτρικό SUV με premium χαρακτήρα, τεχνολογικές καινοτομίες αιχμής και επιθετική τιμολόγηση. Αυτή η τελευταία μάλιστα, το καθιστά ιδιαιτέρως ανταγωνιστικό, ακόμη και απέναντι σε παίκτες όπως η Tesla και η Huawei (με την γκάμα Aito). Αν και η παραγωγή ξεκινά τον Ιούλιο, οι παραγγελίες καλύπτουν ήδη τη δυναμικότητα του εργοστασίου μέχρι το 2027. Η Xiaomi έχει ήδη εξασφαλίσει χώρο για την κατασκευή τρίτου εργοστασίου.

Από τα παραπάνω συνάγεται ότι η εκτόξευση της μετοχής και η εκτόξευση της περιουσίας του ιδιοκτήτη της Xiaomi ήταν αναμενόμενες. Η ανακοίνωση του YU7 συνοδεύτηκε από άλμα σχεδόν 10% της μετοχής της εταιρείας στο Χρηματιστήριο του Χονγκ Κονγκ, η οποία έφτασε τα 61,45 HKD -δολάρια Χονγκ Κονγκ ή €6,76. Η κεφαλαιοποίηση της εταιρείας εκτοξεύτηκε, και η καθαρή περιουσία του Lei Jun ξεπέρασε τα 500 δισεκατομμύρια γιουάν (περισσότερα από 60 δισ. ευρώ), καθιστώντας τον πλέον τον πλουσιότερο άνθρωπο της Κίνας.

Lei Jun

Έπεται συνέχεια; Η Xiaomi δεν σκοπεύει να σταματήσει εδώ. Το επόμενο βήμα της είναι ένα μεγάλο, πολυτελές SUV έξι θέσεων, το οποίο θα διατίθεται και σε έκδοση με range extender -υβριδική λύση που αυξάνει την αυτονομία μέσω βοηθητικού κινητήρα. Στόχος είναι να ξεπεράσει την Huawei και το Aito M9 στην κορυφαία κατηγορία της αγοράς.

Ποια είναι η όμως η Xiaomi EV; Η κινεζική εταιρεία τεχνολογίας ίδρυσε επίσημα τη μονάδα ηλεκτρικών αυτοκινήτων της το 2021, επενδύοντας πάνω από 10 δισ. δολάρια συνολικά στο πρότζεκτ. Το Xiaomi SU7 λανσαρίστηκε το 2024 με τιμή από 215.900 γιουάν (περίπου 27.000 ευρώ) και έθεσε νέα πρότυπα για value-for-money στα EV στην Κίνα.

Τα μοντέλα της ενσωματώνουν την πλατφόρμα Xiaomi Pilot, προηγμένο σύστημα αυτόνομης οδήγησης, ενώ υποστηρίζονται από πλήρες οικοσύστημα software/hardware, με λειτουργίες AI και διασύνδεση με τα smartphone της εταιρείας.

Lei Jun

Ας δούμε όμως πώς διαμορφώνει τη θέση της η Xiaomi απέναντι στις Tesla, BYD και Huawei.

Tesla Το SU7 έχει ήδη χαρακτηριστεί «Tesla killer» στην Κίνα, με την τιμή του να ξεκινά έως και 30% χαμηλότερα από το Model 3, ενώ προσφέρει καλύτερες επιδόσεις σε κάποιες εκδόσεις -π.χ. 0-100 km/h σε 2,78 δευτερόλεπτα στο SU7 Max. Η Xiaomi στοχεύει άμεσα στο κοινό της Tesla, προσφέροντας παρόμοια εμπειρία χρήσης σε χαμηλότερη τιμή και με καλύτερη διασύνδεση με το οικοσύστημα των προϊόντων της.

BYD Η BYD παραμένει ο μεγαλύτερος κατασκευαστής EV στην Κίνα και παγκοσμίως. Ωστόσο, η Xiaomi την ανταγωνίζεται στο premium κομμάτι, εκεί όπου η BYD ακόμα βολιδοσκοπεί το κοινό της με γκάμες όπως η Yangwang. Το πλεονέκτημα της Xiaomi είναι το αναγνωρίσιμο brand στα νεότερα κοινά και το ισχυρό τεχνολογικό οικοσύστημα.

Huawei-Aito Εδώ η μάχη είναι στήθος με στήθος. Η γκάμα Aito της Huawei έχει ήδη εντυπωσιάσει με το M7 και M9, αλλά η Xiaomi έχει πλέον πλεονέκτημα σε τεχνολογική ενοποίηση (AI, αυτόνομη οδήγηση, infotainment) χάρη στο HyperOS και τη native συνδεσιμότητα με κινητά και wearables. Το επερχόμενο μεγάλο SUV της Xiaomi με range extender στοχεύει ακριβώς αυτό το κομμάτι της αγοράς.
 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube