H Toyota κρούει για πολλοστή φορά των κώδωνα του κινδύνου για τα EV

H Toyota κρούει για πολλοστή φορά των κώδωνα του κινδύνου για τα EV

Η βίαιη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση είναι καταδικασμένη να αποτύχει σύμφωνα με την κορυφαία επιστημονική ομάδα της Toyota, της οποία ηγείται ο Gill Pratt.

Στην 49η σύνοδο κορυφής της G7 που ξεκινά σήμερα στη Χιροσίμα και θα διαρκέσει έως τις 21 Μαΐου η κορυφαία επιστημονική ομάδα της Toyota θα εκφράσει ξανά δημόσια μέσω του Gill Pratt, τις έντονες αντιρρήσεις της σχετικά με τη βίαιη όπως τη χαρακτηρίζουν μετάβαση της αυτοκινητοβιομηχανίας στην ηλεκτροκίνηση. 

«H βίαιη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση θα οδηγήσει τους περισσότερους καταναλωτές στο να κρατήσουν τα παλιά τους αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης», ανέφερε χαρακτηριστικά ο Gill Pratt. 

Ο Gill Pratt, επικεφαλής του επιστημονικού τομέα στον όμιλο Toyota, δεν είναι η πρώτη φορά που βάλλει με επιχειρήματα κατά της απόφασης του συνόλου των κατασκευαστών, να στραφούν χωρίς δεύτερη σκέψη στην ηλεκτροκίνηση. 

Είχε εκφράσει και προ ολίγων μηνών τη δυσαρέσκεια του από τη σάλα του Παγκόσμιου Οικονομικού Φόρουμ στο Νταβός. Σήμερα, προειδοποιεί για πολλοστή φορά για τις συνέπειες που θα έχει η ηλεκτρική μεταστροφή της αυτοκινητοβιομηχανίας. 

Pratt

Ο Pratt και κατ’ επέκταση η Toyota πιστεύει ότι η μετάβαση σε ένα πλήρως ηλεκτρικό μέλλον θα διαρκέσει πολλές δεκαετίες, και όχι μερικά μόνο χρόνια όπως υποστηρίζουν αρκετοί κατασκευαστές αλλά και πολλά κράτη. 

«Ο χρόνος θα αποδείξει ότι αυτό που υποστηρίζουμε είναι το σωστό. Είτε με τον έναν είτε με τον άλλον τρόπο θα υπάρξει τελικά ποικιλία στα συστήματα κίνησης των αυτοκινήτων» ανέφερε χαρακτηριστικά για να συμπληρώσει «πρέπει να ωριμάσουμε και να μην παρασυρόμαστε από ακραίες απόψεις. Οι φυσικοί πόροι είναι περιορισμένοι και οφείλουμε να τους εκμεταλλευτούμε σωστά εάν θέλουμε πράγματι να συνεισφέρουμε στη μείωση του διοξειδίου του άνθρακα που είναι ο κοινός μας εχθρός». 

Ουσιαστικά αυτό που είπε –ξανά- ο Gill Pratt είναι ότι τα πάντα εξαρτώνται από τη διαθεσιμότητα του λιθίου, του κοβαλτίου και του νικελίου των ορυκτών δηλαδή που χρησιμοποιούνται για τη κατασκευή των μπαταριών. 

Ο Pratt υποστηρίζει ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες είναι προτιμότερο να κατασκευάζουν περισσότερα υβριδικά αυτοκίνητα έναντι ηλεκτρικών, καθώς τα πρώτα διαθέτουν μικρότερες μπαταρίες που συνεπάγεται και χαμηλότερο περιβαλλοντικό αποτύπωμα στην παραγωγή τους. 

Αντίθετα, οι ευμεγέθεις μπαταρίες που χρησιμοποιούν τα ηλεκτρικά μοντέλα απαιτούν τετραπλάσιες ποσότητες ορυκτών, επιβαρύνουν πολύ περισσότερο το περιβάλλον κατά την παραγωγική τους διαδικασία και εξοπλίζουν πολύ λιγότερα ηλεκτρικά μοντέλα.

battery pack

Έδωσε μάλιστα και ένα παράδειγμα προκειμένου να υποστηρίξει τα λεγόμενα του. Ανέφερε λοιπόν ότι «Εάν έχουμε 100 αυτοκίνητα με θερμικούς κινητήρες θα εκπέμπουν έκαστο 250 gr/km CO2. Αν έχουμε λίθιο για να κατασκευάσουμε μια μπαταρία 100 kWh, θα μπορούσαμε να παράξουμε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο με αυτήν την μπαταρία που θα αντικαθιστούσε ουσιαστικά το ένα από τα 100 αυτοκίνητα που έχουμε με κινητήρα εσωτερική καύσης. 

Ο μέσος όρος όμως των εκπομπών CO2 θα μειωνόταν κατά 1,5 gr/km μόλις στα 248,5 gr/km. Αν όμως μοιράζαμε αυτές τις 100 kWh της μπαταρίας σε 90 υβριδικά μοντέλα, τότε οι μέσες εκπομπές CO2 θα μειώνονταν στα 205 gr/km».

Υποστήριξε δε, ότι με βάση τις τωρινές ανάγκες μόνο το 1/3 της παγκόσμιας ζήτησης για λίθιο μπορεί να καλυφθεί έως το 2040 που σημαίνει ότι εγκυμονεί ο κίνδυνος πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες να μείνουν ξεκρέμαστες από πρώτες ύλες...

Έκλεισε μάλιστα την τοποθέτηση του με ένα ερώτημα: «Ένα εργοστάσιο αυτοκινήτων χρειάζεται κατά μέσο όρο τρία χρόνια για να ολοκληρωθεί, ενώ ένα ορυχείο εξόρυξης ορυκτών για μπαταρίες απαιτεί περίπου 16 χρόνια για να αρχίσει να παράγει πρώτες ύλες. Ποιο πιστεύετε ότι είναι πιο επιβλαβές από τα δυο για το περιβάλλον;».

Η Toyota καθώς και άλλες ιαπωνικές εταιρείες έχουν κατηγορηθεί ότι δεν επενδύουν στα ηλεκτρικά οχήματα γιατί είναι πρωτοπόροι στην υβριδική τεχνολογία. Η Toyota παρόλα αυτά υπό τις οδηγίες πλέον του Koji Sato φαίνεται να ρίχνει προς ώρας νερό στο κρασί της καθώς ετοιμάζεται να λανσάρει 10 νέα EV’s έως το 2026. 

Toyota

Ο μεγαλύτερος κατασκευαστής οχημάτων στον κόσμο βέβαια πούλησε πέρσι μόλις 38.000 ηλεκτρικά μοντέλα, ενώ φέτος αναμένεται να ξεπεράσει τα 200.000, τουλάχιστον σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του Διευθυντή της Toyota, Yoichi Miyazaki. 

Οι αριθμοί αυτοί είναι πολύ «μικροί» προφανώς για να ανταγωνιστούν όχι μόνο την Tesla και την BYD αλλά πολλούς ακόμα κατασκευαστές. Οι Ιάπωνες φαίνεται πως προτιμούν να κινηθούν πάνω στο δόγμα «πλουραλισμού στα συστήματα κίνησης» παρά να ποντάρουν τα πάντα... στην πρίζα. 

Εκτός κι αν αμφιβάλλει κανείς ότι εάν ήθελε η Toyota να ηγούνταν από τώρα της ηλεκτροκίνησης δε θα τα χε καταφέρει... 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube