H Ευρώπη αλλάζει ρότα για το Euro 7

H Ευρώπη αλλάζει ρότα για το Euro 7

Η Ευρωπαϊκή Ένωση φαίνεται πως είναι έτοιμη να άρει τα αυστηρά πρωτόκολλα Euro 7 που επρόκειτο να τεθούν σε ισχύ από το 2025.

Euro 7

Οι αντιδράσεις των αυτοκινητοβιομηχανιών αλλά και οκτώ ευρωπαϊκών χωρών αναφορικά με τα πρότυπα Euro 7 φαίνεται πως έπιασαν τόπο.

Η Ισπανία, που αυτή τη περίοδο στέκεται στον προεδρικό θώκο της Ευρώπης παρουσίασε ένα συμβιβαστικό υπόμνημα, το οποίο βρήκε σύμφωνο το αρμόδιο συμβούλιο της ΕΕ. Το κείμενο που προσκόμισαν οι Ίβηρες μοιάζει να διατηρεί τα υπάρχοντα πρότυπα Euro 6 και τα όρια εκπομπών για αυτοκίνητα και φορτηγά στα ίδια επίπεδα. Οι μόνες αλλαγές αφορούν τα λεωφορεία και τα βαρέα οχήματα, τα όρια εκπομπών των οποίων θα είναι χαμηλότερα.

H EE συμφώνησε να χαλαρώσει τα αυστηρά πρότυπα ρύπων Euro 7

Euro 7

Οι αρμόδιοι υπουργοί των χωρών της ΕΕ αποφάσισαν να μην προκρίνουν την πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τα πρωτόκολλα Euro 7, λαμβάνοντας πολύ σοβαρά υπόψιν τους τις ενστάσεις ορισμένων δυτικών κατασκευαστών, αλλά και κρατών μελών της ΕΕ.

Συγκεκριμένα, η Γαλλία και η Ιταλία, χώρες με μεγάλη ιστορία αλλά και παραγωγή στον τομέα της αυτοκίνησης δήλωσαν ότι οι αλλαγές στα πρότυπα κινητήρων και εκπομπών θα μπορούσαν να αποτελέσουν τροχοπέδη στις επενδύσεις και τα σχέδια ανάπτυξης εξηλεκτρισμένων αυτοκινήτων.

Υπογράμμισαν επίσης, πως οι περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες βρίσκονται υπό καθεστώς μεγάλης πίεσης, για να μπορέσουν να τηρήσουν τα χρονοδιαγράμματα, βάσει των οποίων θα πρέπει να σταματήσουν να παράγουν αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης μέχρι το 2035.

Euro 7

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Η ΕΕ καθιστά σχεδόν αδύνατη τη χρήση e-fuel

Συν τοις άλλοις, οι περισσότερες ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες είχαν εκφράσει ανοιχτά την αντίθεσή τους για τα πρότυπα Euro 7, πολλώ δε μάλλον από τη στιγμή που τα θεωρούσαν αρκετά δαπανηρά και με όχι και τόσο σημαντικά περιβαλλοντικά οφέλη.

Οι χώρες της ΕΕ συμφώνησαν να παραμείνουν ως έχουν οι υπάρχουσες συνθήκες Euro 6 και τα όρια εκπομπών ρύπων για αυτοκίνητα και φορτηγά. Αποδέχτηκαν επίσης νέα όρια εκπομπών σωματιδίων για φρένα και ελαστικά.

Το συμβιβαστικό κείμενο που παρέδωσε η εκ περιτροπής προεδρεύουσα Ισπανία στο συμβούλιο της ΕΕ μεταξύ άλλων αναφέρει: «Πιστεύουμε ότι, με αυτήν την πρόταση, επιτύχαμε ευρεία υποστήριξη, ισορροπία στο επενδυτικό κόστος των κατασκευαστικών εμπορικών σημάτων και βελτιώνουμε τα περιβαλλοντικά οφέλη που προκύπτουν από αυτόν τον κανονισμό», δήλωσε ο Ισπανός Έκτορ Γκόμες Ερνάντεθ, αναπληρωτής υπουργός βιομηχανίας, εμπορίου και τουρισμού.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Renault, Luca de Meo, δήλωσε ότι το Euro 7 θα αποσπάσει την προσοχή των αυτοκινητoβιομηχανιών από την ηλεκτροκίνηση και θα τις αναγκάσει να επενδύσουν σε κινητήρες εσωτερικής καύσης που δεν έχουν μέλλον, καθώς εκ των πραγμάτων θα χρειαστεί να αποσύρουν στο κοντινό μέλλον.

Luca de Meo

Από τη μεριά του, ο Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου Stellantis, Carlos Tavares, δήλωσε ότι οι προτάσεις θα οδηγήσουν σε υψηλότερες τιμές για τα μικρότερα οχήματα, περιορίζοντας την ελευθερία κινήσεων για τα φτωχότερα νοικοκυριά. Την ίδια άποψη συμμερίζεται και το VW Group, στελέχη του οποίου είχαν παραδεχτεί ότι το Euro 7 θα οδηγούσε σε αύξηση παραδοσιακών μικρών μοντέλων, όπως τα Polo και Fabia.

Carlos Tavares

Θυμίζουμε πως η Ευρώπη, από το 1992 που θέσπισε το Euro 1, συνεχώς αυστηροποιεί τα πρότυπα εκπομπών, με αποκορύφωμα το Euro 7

Το δίχως άλλο, πρόκειται για μία πολύ σημαντική είδηση, που ανακουφίζει της ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες, τη στιγμή που μαίνεται η άτυπη σύγκρουση μεταξύ ΕΕ και Κίνας για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube