Leapmotor: Ξεκινά το 2026 την παραγωγή αυτοκινήτων στην Ευρώπη

Leapmotor: Ξεκινά το 2026 την παραγωγή αυτοκινήτων στην Ευρώπη

Η Leapmotor κάνει το μεγάλο βήμα προς την Ευρώπη, επιλέγοντας εργοστάσιο του Ομίλου Stellantis στη Σαραγόσα της Ισπανίας για να ξεκινήσει την παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη.

Leapmotor B10

Η απόφαση αυτή σηματοδοτεί μια νέα φάση στη στρατηγική της Leapmotor, που φιλοδοξεί να σταθεί ανταγωνιστικά απέναντι στους Ευρωπαίους κατασκευαστές.

Όπως έγινε γνωστό, τα πρώτα ευρωπαϊκά αυτοκίνητα της Leapmotor θα βγουν από τη γραμμή παραγωγής το τρίτο τρίμηνο του 2026. Η αρχή θα γίνει με το B10, ένα οικογενειακό SUV που παρουσιάστηκε στην Κίνα την άνοιξη του 2025. Στη συνέχεια θα ακολουθήσει το B05, που θα αποκαλυφθεί για πρώτη φορά στο επερχόμενο Σαλόνι του Μονάχου.

Αναφορικά με τα μοντέλα, το B10, με μήκος 4,51 m και μεταξόνιο στα 2,73 m ισορροπεί ανάμεσα στην κομψότητα και τον δυναμισμό. Οι καθαρές γραμμές, οι έντονες καμπύλες και οι μοντέρνες αναλογίες αποπνέουν αυτοπεποίθηση, υποδηλώνοντας παράλληλα τον τεχνολογικά προηγμένο χαρακτήρα του αυτοκινήτου.

Όπως έγινε γνωστό, τα πρώτα ευρωπαϊκά αυτοκίνητα της Leapmotor θα βγουν από τη γραμμή παραγωγής το τρίτο τρίμηνο του 2026. Η αρχή θα γίνει με το B10

Leapmotor B10

Ο ηλεκτροκινητήρας αποδίδει 218 PS και 240 Nm, επιτρέποντας στο κινεζικό SUV να φτάσει από στάση στα πρώτα 100 km/h σε 8”. Οι επιλογές μπαταρίας είναι δύο: 56,2 και 67,1 kWh με την αυτονομία να κυμαίνεται μεταξύ 361 km και 434 km αντίστοιχα. Και στις δύο περιπτώσεις, η ισχύς φόρτισης σε ταχυφορτιστή DC φτάνει έως τα 168 kW. Ως εκ τούτου, η αναπλήρωση ενέργειας από το 30-80% έρχεται σε μόλίς 20 λεπτά.

Από την άλλη, το B05 είναι ένα χάτσμπακ που έρχεται να τεθεί αντιμέτωπο με μοντέλα όπως το Volkswagen ID.3. Θα πατά στην προηγμένη πλατφόρμα Leap 3.5 (όπως το C10) και θα προσφέρει αυτονομία της τάξης των 500 χιλιομέτρων. 

Η Leapmotor είχε αρχικά σχεδιάσει να δημιουργήσει τη γραμμή παραγωγής στη μονάδα του Tychy στην Πολωνία, όμως το πρότζεκτ δεν προχώρησε. Stellantis και Leapmotor όμως κατέληξαν στην Ισπανία. Ο λόγος; Το χαμηλότερο εργατικό κόστος και τα γενναιόδωρα κρατικά κίνητρα για την παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Δεν θα πρέπει να ξεχνάμε άλλωστε πως οι Ίβηρες έχουν προσελκύσει κατασκευαστές μπαταριών όπως η CATL και η Envision AESC για να δημιουργήσουν εργοστάσια.

Leapmotor B10

Η εταιρεία έχει κερδίσει έδαφος στην Κίνα χάρη στην προσιτή τιμολογιακή της πολιτική. Στην Ευρώπη όμως, όπου το κόστος παραγωγής είναι υψηλότερο, η διατήρηση της ίδιας πολιτικής είναι πιο περίπλοκή. Πλην όμως η Leapmotor καταφέρνει να λανσάρει μοντέλα σε επίκαιρες κατηγορίες και σε ανταγωνιστικές τιμές.

Για τον Όμιλο Stellantis, η συνεργασία με τη Leapmotor έρχεται ως συνέχεια μιας στρατηγικής συμμαχιών που ενισχύουν τη βιομηχανική της ικανότητα. Μετά το αποτυχημένο πείραμα με το T03 στην Πολωνία, η νέα συμφωνία φαίνεται πιο σταθερή και με μεγαλύτερες πιθανότητες επιτυχίας.

Leapmotor B10

Το μεγάλο στοίχημα για τη Leapmotor είναι αν θα καταφέρει να κερδίσει την εμπιστοσύνη των Ευρωπαίων οδηγών. Παρά την πρόοδο των κινεζικών εταιρειών, αρκετοί καταναλωτές παραμένουν επιφυλακτικοί απέναντι σε νέες μάρκες. Η παραγωγή στην Ισπανία, ωστόσο, μπορεί να αποτελέσει καθοριστικό βήμα για να αλλάξει αυτή την εικόνα.

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube