node/31462

Ευρωπαϊκές πωλήσεις μικρών SUV: Τρελή ανάπτυξη

Οι ευρωπαϊκές πωλήσεις μικρών SUV το 2018 θα ξεπεράσουν κατά πολύ την τυπικά ισχυρή ανάπτυξη όλης της κατηγορίας, καθώς τα νέα μοντέλα πείθουν τους καταναλωτές περισσότερο από τα κλασικά χάτσμπακ.

Η εταιρεία αναλυτών LMC Automotive αναμένει πρόσθετες πωλήσεις 400.000 αυτοκινήτων στα περυσινά 1,4 εκατ. στη Γηραιά Ήπειρο, καθώς τα νέα μικρά SUV της Volkswagen, της Citroën και της Opel/Vauxhall θα σπάσουν το όριο των 100.000 πωλήσεων το 2018.

Τους πρώτους τρεις μήνες, τα VW T-Roc, Citroën C3 Aircross και Opel/Vauxhall Crossland X μπήκαν στη λίστα των best-seller στην έκτη, έβδομη και όγδοη θέση, αντίστοιχα, με πωλήσεις άνω των 25.000 αυτοκινήτων κατά τη διάρκεια του πρώτου 3μήνου του 2018.

Εν τω μεταξύ, το σημαντικά αναθεωρημένο Dacia Duster ξεπέρασε το Opel/Vauxhall Mokka για να περάσει στην τρίτη θέση με πωλήσεις 46.571 αυτοκινήτων, πίσω από το κορυφαίο Renault Captur και το δεύτερο Peugeot 2008.

Ακριβώς πίσω από τα κορυφαία δέκα σε πωλήσεις, το πρόσφατα λανσαρισμένο SEAT Arona επέδειξε τσαγανό με 17.696 πωλήσεις που το έφεραν εμπρός από δύο ακόμα νιόφερτους, το Kia Stonic και το Hyundai Kona.

jato

«Η αγορά έχει ανέβει στα ύψη», δήλωσε ο Ponz Pandikuthira, επικεφαλής του σχεδιασμού των προϊόντων της Nissan Europe. «Η προβολή που κάνουμε για τα επόμενα τέσσερα χρόνια δείχνει ότι θα αυξηθεί σαν τρελή, περίπου 40% επάνω, με όλα τα μοντέλα παρόντα».

Η ελκυστικότητα των αυτοκινήτων -με τις κόμπακτ διαστάσεις, τους επιβάτες να κάθονται ψηλά και τη νεανική εικόνα- θα ωθήσει την αγορά να φτάσει τα δύο εκατομμύρια το 2019 και έως και τα 2,3 εκατομμύρια το 2022, προβλέπει η LMC Automotive.

«Οι αυτοκινητοβιομηχανίες δεσμεύονται να πλημμυρίσουν την αγορά» για να καλύψουν τη ζήτηση», δήλωσε ο Sammy Chan, αναλυτής της LMC.

jato

Τα νέα μοντέλα που αναμένεται να αναταράξουν την κατηγορία, σύμφωνα με την LMC, περιλαμβάνουν το VW T-Cross, το πολυαναμενόμενο μικρό SUV που θα πλασαριστεί κάτω από το μεγαλύτερο αδελφό του T-Roc όταν λανσαριστεί αυτό εφέτος.

Την επόμενη χρονιά, η Škoda θα λανσάρει το μικρό SUV που βασίζεται στο πρωτότυπο Vision X που παρουσιάστηκε στο φετινό Salon de l’Automobile, στη Γενεύη. Και θα αντικαταστήσει το καταργηθέν Yeti. Η Škoda δηλώνει ότι έχει «φιλόδοξους» στόχους πωλήσεων για το αυτοκίνητο -το οποίο, όπως και το SEAT Arona, υποστηρίζεται από την πλατφόρμα MQB A0 του μητρικής Volkswagen Group.

Η Ford κάνει αλλαγές
Ένα από τα πιο σημαντικά μοντέλα που θα λανσάρει το Μπλε Οβάλ είναι το SUV που βασίζεται στο Fiesta, πιθανότατα το 2020, σύμφωνα με την LMC Automotive. Η Ford αρχικά εκτίμησε λανθασμένα τις προτιμήσεις των καταναλωτών στην Ευρώπη με το λανσάρισμα του μικρού EcoSport το 2014, το οποίο παρέμεινε σε μεγάλο βαθμό αμετάβλητο από το μοντέλο που εξελίχτηκε για τη Βραζιλία.

Ωστόσο, η Ford στη συνέχεια αναθεώρησε το EcoSport έτσι ώστε να ανταποκρίνεται καλύτερα στους πιο απαιτητικούς Ευρωπαίους πελάτες και πρόσφατα μετέφερε την παραγωγή του από την Ινδία στη Ρουμανία.

Το αποτέλεσμα ήταν οι πωλήσεις του EcoSport να αυξηθούν κατά 29% στο πρώτο 3μηνο του 2018, καταλαμβάνοντας την ένατη θέση των πωλήσεων της κατηγορίας. Για το επόμενο μοντέλο, η Ford θα ελπίζει για μια επανάληψη της κυριαρχίας που απολαμβάνει η το Μπλε Οβάλ με το Fiesta, το οποίο το Νο. 3 των πωλήσεων στα μικρά μοντέλα στην Ευρώπη.

renault captur
To Renault Captur ήταν το ευρωπαϊκό top-selling μικρό SUV κατά τη διάρκεια του πρώτου 3μηνου του 2018.

Το Juke χάνει έδαφος
Η Nissan προσδιόρισε μια καινούργια υπό-κατηγορία όταν λανσάρισε το Juke το 2010. Αλλά το γερασμένο ιαπωνικό μοντέλο υπέστη τη μεγαλύτερη πτώση από οποιουδήποτε άλλο στις πρώτες δέκα θέσεις κατά τη διάρκεια του πρώτου 3μήνου. Έτσι έπεσε στη δέκατη θέση από πέμπτο κατά την ίδια περίοδο πέρυσι, χάνοντας 27% από τις πωλήσεις του. Ένα νέο Juke αναμένεται σύντομα, πιθανόν το επόμενο έτος, το οποίο θα ανανεώσει τη γοητεία του μοντέλου.

«Οι πελάτες είναι πολύ πιο απαιτητικοί», δήλωσε ο Pandikuthira της Nissan. «Για τον επόμενο Juke, πρόκειται να “εξυπηρετήσουμε” ένα ευρύτερο κοινό από ό,τι συνηθίζαμε».

Υποσχέθηκε δε ότι το νέο Juke θα εξακολουθήσει να έχει την «έντονη» γοητεία του, αλλά δεν θα είναι τόσο ακραίο στην αισθητική του, πολώνοντας το καταναλωτικό κοινό. Θα έχει επίσης περισσότερο χώρο και «πολύ πιο αποδοτικούς» κινητήρες, δήλωσε ο Pandikuthira.

citroen c3 aircross
Με σχεδόν 27.000 πωλήσεις κατά το πρώτο 3μηνο του 2018, το Citroën C3 Aircross μπήκε στο Top 10 των μικρών SUV, στην έβδομη θέση.

Περισσότερες επιλογές, περισσότερα κέρδη
Μερικοί κατασκευαστές σκοπεύουν να παίξουν τα διπλά στην κατηγορία, όπως κάνει η VW. Η LMC προβλέπει ότι η Hyundai και η Kia θα ξεκινήσουν μια δεύτερη έκδοση των Kona και Stonic, αντίστοιχα, το 2019, ενώ η Renault σχεδιάζει ένα δεύτερο Captur που θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιό της στο Valladolid, στην Ισπανία, αρχής γενομένης από τον επόμενο χρόνο.

Η επιθυμία και η βούληση των κατασκευαστών να λανσάρουν περισσότερα μοντέλα καθοδηγείται από την ικανότητά τους να παράγουν κέρδη. «Τα νέα μικρά SUV βασίζονται κατά κύριο λόγο στα αντίστοιχα μικρά χάτσμπακ, αλλά πωλούνται σε υψηλότερη τιμή -αυτό είναι ένας κρίσιμος παράγοντας», δήλωσε ο Felipe Munoz, παγκόσμιος αναλυτής της JATO Dynamics.

Για να πάρετε την τάξη μεγέθους αυτής της διαφοράς, η μέση τιμή πώλησης για ένα μικρό SUV στη Γερμανία είναι 23.386 ευρώ, έναντι 17.317 για ένα μικρό χάτσμπακ, σύμφωνα με στοιχεία του πρώτου 3μήνου από την JATO.

ja

Απόρριψη ντίζελ
Η αυξανόμενη αντιδημοτικότητα του ντίζελ δεν επηρεάζει την αυξανόμενη ζήτηση για μικρά SUV. Απλώς οι αγοραστές μετακινούνται προς τη βενζίνη. Το 2013, το μερίδιο του ντίζελ στην κατηγορία ήταν 56%. Το πρώτο 3μηνο του τρέχοντος έτους, το ποσοστό αυτό είχε μειωθεί στο 33%, σύμφωνα με την JATO Dynamics. Τα μοντέλα εναλλακτικών καυσίμων αντιπροσώπευαν μόλις το 0,4% των πωλήσεων τους πρώτους τρεις μήνες.

Παρά την εικόνα off-road που δανείζονται τα μικρά SUV, στη συντριπτική πλειονότητά τους είναι προσθιοκίνητα. Μόνο το 12% των μοντέλων που πουλήθηκαν το πρώτο 3μηνο του 2018 ήταν AWD, ποσοστό που βρίσκεται σε πτώση από πέρυσι.

node/39419

Τα κόκκινα σορτσάκια της Tesla

Το νέο προϊόν της Tesla - έμπνευση του Elon Musk - ξεπούλησε μέσα σε λίγα λεπτά.

Τρίτη, 07 Ιουλίου 2020 | Θάνος Παππάς Επικοινωνία

Τα κόκκινα σορτσάκια της Tesla

Η φαντασία του Elon Musk φαίνεται πως δεν έχει όρια, καθώς για μια ακόμη φορά εξέπληξε τους πάντες ανακοινώνοντας το νέο προιόν της Tesla - ένα γυναικείο σορτσάκι με την επιγραφή S3XY στο πίσω μέρος!

Μπορεί να ακούγεται ως φάρσα, όμως είναι πέρα για πέρα αληθινό, καθώς τα κόκκινα σορτσάκια ξεπούλησαν μέσα σε λίγες ώρες. Πώς ξεκίνησε όμως αυτή η τρελή ιδέα;

Ο όρος "Shorts" εκτός από σορτσάκια αναφέρεται και στην πρακτική της πώλησης μετοχών με στόχο την επαναγορά τους σε χαμηλότερη τιμή όταν πέσει η αξία τους (short-selling stocks). Αυτό αποτελεί στρατηγική ορισμένων μετόχων που ουσιαστικά ποντάρουν στο ότι η μετοχή μιας εταιρείας (σε αυτή την περίπτωση της Tesla) θα ακολουθήσει πτωτική τάση.

Μετά από την αύξηση της χρηματιστηριακής αξίας της Tesla σε επίπεδα ρεκόρ την προηγούμενη εβδομάδα - στα $1.200 ανά μετοχή - ο Elon Musk ειρωνέυτηκε όλους εκείνους που πόνταραν στην αποτυχία της εταιρείας του γράφοντας: «Η Tesla θα φτιάξει υπέροχα short shorts σε φανταχτερό κόκκινο σατέν χρώμα με χρυσές λεπτομέρειες.»

Τελικά, ο CEO της Tesla έκανε πράξη την υπόσχεσή του και ανακοίνωσε τη διάθεση των σορτς στην επίσημη ιστοσελίδα της εταιρείας! Η τιμή $69,420 έχει και αυτή τους συμβολισμούς της, καθώς τα $420 ήταν η τιμή με την οποία ξεκίνησε η διάθεση των μετοχών της εταιρείας στο χρηματιστήριο πριν από λίγα χρόνια. Για όσους δε γνωρίζουν το νόημα της επιγραφής "S3XY" στο πίσω μέρος, είναι τα ονόματα των τεσσάρων μοντέλων της Tesla (Model S, Model 3, Model X και Model Y).

Λίγο μετά την ανακοίνωση των σορτς από τον Elon Musk στο Twitter, η σελίδα της Tesla έπεσε, και όταν επανήλθε δεν ήταν πλέον δυνατή η παραγγελία τους καθώς είχαν ήδη ξεπουλήσει - δείτε εδώ.

Η επιγραφή κάτω από το νέο προιόν ήταν η εξής: «Απολαύστε το καλοκαίρι με τα Tesla Short Shorts. Τρέξτε σαν τον άνεμο ή διασκεδάστε σαν το Liberace με το κόκκινο σατέν και χρυσό σχέδιό μας. Χαλαρώστε στην άκρη της πισίνας ή αράξτε μέσα όλο το χρόνο με τα περιορισμένης παραγωγής Tesla Short Shorts, τα οποία φέρουν το έμβλημα Tesla εμπρός και την επιγραφή "S3XY" στο πίσω μέρος. Απολαύστε εξαιρετική άνεση από το κουδουνάκι του κλεισίματος".

 

node/39417

Ποιοί οδηγοί της F1 δε γονάτισαν για το "Black Lives Matter"; [video]

Όλοι ανεξαιρέτως δήλωσαν πως υποστηρίζουν τον αγώνα κατά του ρατσισμού όμως κάποιοι επέλεξαν να μη γονατίσουν συμβολικά στη γραμμή της εκκίνησης.

Δευτέρα, 06 Ιουλίου 2020 | Θάνος Παππάς Επικοινωνία

Ποιοί οδηγοί της F1 δε γονάτισαν για το "Black Lives Matter"; [video]

Το αφιέρωμα της Formula 1 κατά τη διάρκεια του Αυστριακού Grand Prix για την υποστήριξη του κινήματος "Black Lives Matter" κατά του ρατσισμού, προκάλεσε ανάμεικτα συναισθήματα στους οπαδούς του αθλήματος όταν είδαν ορισμένους από τους οδηγούς να μη γονατίζουν στη γραμμή της εκκίνησης.

Το συμβάν έγινε πριν από το ξεκίνημα της σεζόν του 2020 που παρατάθηκε λόγω πανδημίας, ως μια συμβολική κίνηση μετά από απόφαση της ομοσπονδίας των οδηγών. Σύμφωνα με την ανακοίνωση, οι οδηγοί «στέκονται ενωμένοι με τις ομάδες τους απέναντι στο ρατσισμό και τις προκαταλήψεις, ενώ ταυτόχρονα ενστερνίζονται τις αρχές της διαφορετικότητας, της ισότητας και της ενσωμάτωσης, υποστηρίζοντας τη δέσμευση της Formula 1 σε αυτές».

 Όπως θα δείτε και στο βίντεο, όλοι οι πιλότοι της F1 φόρεσαν μαύρα T-Shirt με την επιγραφή "End Racism", εκτός από τον Lewis Hamilton που επέλεξε το σύνθημα "Black Lives Matter". Αντίθετα με την πλειοψηφία των οδηγών που γονάτισε συμβολικά, έξι πιλότοι αποφάσισαν να σταθούν όρθιοι - οι Max Verstappen, Charles Leclerc, Carlos Sainz, Daniil Kvyat, Kimi Raikkonen και Antonio Giovinazzi.

Ο Ιταλός Charles Leclerc δικαιολόγησε την απόφασή του στο twitter λέγοντας: «Πιστεύω πως αυτό που μετράει είναι τα στοιχεία και οι συμπεριφορές στην καθημερινή μας ζωή αντί για τυπικές χειρονομίες που μπορούν να θεωρηθούν αμφιλεγόμενες σε ορισμένες χώρες. Δεν θα γονατίσω αλλά αυτό σε καμία περίπτωση δεν σημαίνει πως είμαι λιγότερο αφοσιωμένος από τους υπόλοιπους στη μάχη κατά του ρατσισμού.»

Σε αντίστοιχο ύφος ήταν και η ανακοίνωση του Ολλανδού Max Verstappen: «Είμαι πολύ αφοσιωμένος στην ισότητα και τη μάχη κατά του ρατσισμού. Όμως πιστεύω πως ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφραστεί στο χρόνο και με τον τρόπο που του ταιριάζει. Δεν θα γονατίσω σήμερα αλλά σέβομαι και υποστηρίζω τις προσωπικές επιλογές κάθε οδηγού.»

Lewis Hamilton

Από τη μεριά του, ο Βρετανός Lewis Hamilton που είναι ο μοναδικός έγχρωμος οδηγός, γνωστός ακτιβιστής και θερμός υποστηρικτής του κινήματος "Black Lives Matter" δήλωσε: «Γνωρίζω τις απόψεις ορισμένων οδηγών αλλά στην τελική κανένας δεν θα έπρεπε να αναγκάζεται να γονατίσει. Δεν ζήτησα ποτέ ούτε απαίτησα από κανένα να γονατίσει. Δεν το ανέφερα καν. Αναφέρθηκε από τη διοργάνωση της Formula 1 και την ομοσπονδία Grand Prix Drivers Association. Άφησα τους πάντες να μιλήσουν και στη συνέχεια τους είπα παιδιά, εγώ θα το κάνω αλλά εσείς να κάνετε ότι νιώθετε πως είναι σωστό. Νιώθω ευγνωμοσύνη απέναντι σε όσους γονάτισαν μαζί μου. Είναι ακόμα ένα πολύ ισχυρό μήνυμα αλλά τελικά, το αν γονάτισες ή όχι δεν θα αλλάξει τον κόσμο. Είναι πολύ μεγαλύτερο θέμα ανά τον κόσμο αλλά για εμένα προσωπικά, ο καθένας έχει τη δική του προσωπική επιλογή.»

Θέση για την επιλογή των συναδέλφων του πήρε και ο Αυστραλός Daniel Ricciardo που δήλωσε: «Η συζήτηση με τους οδηγούς μου έδειξε πως όλοι μας είμαστε 100% μαζί με την υποστήριξη του μηνύματος και την εξάλλειψη του ρατσισμού. Κανένας από εμάς δεν είναι αντίθετος με αυτό οπότε όλοι το υποστηρίζουμε. Απλά πιστεύω πως υπήρξε μια δυσκολία με μερικούς οδηγούς και την εθνικότητά τους, και το συμβολισμό που έχει για αυτούς το να γονατίζουν. Προφανώς, ο λόγος που εμείς το κάναμε ήταν ξεκάθαρα για να υποστηρίξουμε το Black Lives Matter. Δεν είναι θέμα πολιτικής ή κάτι άλλο. Όμως υπάρχει μια λεπτή γραμμή για τις εθνικότητες ορισμένων οδηγών και το πώς θα μπορούσε να ερμηνευτεί αυτή η κίνηση τους. Τους ακούσαμε όλους, όλες τις απόψεις, και δεν θα εκθέσουμε κανένα. Όλοι μας αντιληφθήκαμε πως θα κάνουμε μόνο ότι νιώθουμε άνετα να κάνουμε. Και κανένας δεν θα κριθεί για την επιλογή του να μην σταθεί με συγκεκριμένο τρόπο ή να μην γονατίσει.»

Εκτός από τη συμβολική κίνηση των οδηγών, η ομάδα της Mercedes-AMG άλλαξε το χρώμα των μονοθεσίων της από ασημί σε μαύρο - και τις στολές των οδηγών της Hamilton και Bottas, ενώ η FIA δώρισε 1 εκατομμύριο ευρώ σε μη κερδοσκοπική οργάνωση με στόχο τη ενίσχυση της πολιτιστικής ποικιλομορφίας στη Formula 1.

[Πηγή: news.com.au]