Έτοιμη για την επιβολή φόρων στα κινεζικά EV η ΕΕ

Έτοιμη για την επιβολή φόρων στα κινεζικά EV η ΕΕ

Από τον προσεχή Ιούλιο είναι πολύ πιθανό να τεθούν σε ισχύ οι ευρωπαϊκοί δασμοί που αφορούν τα κινεζικά EV.

BYD Dolphin Mini

Τον περασμένο Οκτώβρη, η Ευρωπαϊκή Ένωση είχε ανακοινώσει την διεξαγωγή έρευνας για να εξετάσει το ενδεχόμενο επιβολής δασμών στα κινεζικά EV, προκαλώντας την έντονη αντίδραση της κινεζικής πλευράς.

Σημερινό ρεπορτάζ του Reuters, αναφέρει πως η Ευρωπαϊκή Επιτροπή σχεδιάζει να ξεκινήσει από την Πέμπτη, την τελωνειακή καταγραφή των κινεζικών εισαγωγών ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μπαταρία. Αν το ρεπορτάζ επιβεβαιωθεί, είναι πιθανό να επιβληθούν φόροι στα κινεζικά EV νωρίτερα του αναμενομένου, εάν φυσικά αποδειχθεί πως λαμβάνουν άδικες κρατικές επιδοτήσεις, με αποτέλεσμα να μην τηρούν τους κανόνες του ευρωπαϊκού εμπορικού δικαίου, δημιουργώντας με αυτόν το τρόπο συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού.

Οι δασμοί για τα κινεζικά EV είναι πιθανό να ξεκινήσουν από τον προσεχή Ιούλιο

BYD Seal

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Η Κίνα τρομάζει αυτοκινητικά την Ευρώπη

Αν και η έρευνα θα ολοκληρωθεί τον ερχόμενο Νοέμβρη, η ΕΕ δύναται να προχωρήσει σε αναδρομικούς δασμούς σε ισχύ από τον Ιούλιο. Κι αυτό γιατί σε έγγραφο που δημοσιεύτηκε, φαίνεται πως η ΕΕ διαθέτει ήδη επαρκή αριθμό στοιχείων, βάσει του οποίου τα κινεζικά EV επιδοτούνται.

Συγκεκριμένα ανέφερε πως οι επιδοτήσεις περιλαμβάνουν: άμεση μεταφορά κεφαλαίων και πιθανές άμεσες μεταφορές υποχρεώσεων και κεφαλαίων, κρατικά έσοδα διαφυγόντα ή μη εισπραχθέντα, κρατικές προμήθειες αγαθών ή υπηρεσιών με χαμηλότερη από την επαρκή αμοιβή.

Επιπροσθέτως, η επιτροπή έκανε λόγο για μαζικές εισαγωγές από την Κίνα, σε σχετικά σύντομο χρονικό διάστημα, αναφέροντας 177.839 εισαγωγές από τον Οκτώβριο του 2023 έως τον Ιανουάριο του 2024. Ο αριθμός αυτός ισοδυναμεί με  αύξηση 11% σε σχέση με την περίοδο της έρευνας από τον Οκτώβριο του 2022 έως τον Σεπτέμβριο του 2023. Οι εισαγωγές αυξήθηκαν κατά 14% σε ετήσια βάση την περίοδο από τον Οκτώβριο έως τον Ιανουάριο.

JiYue 07

To εμπορικό επιμελητήριο της Κίνας είναι κάθετα αντίθετο με τις έρευνες αλλά και την επιβολή δασμών, λέγοντας πως η αύξηση των πωλήσεων δεν σχετίζεται με παράτυπες επιδοτήσεις, αλλά με την ανάγκη των ευρωπαίων καταναλωτών να στραφούν στην ηλεκτροκίνηση.

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube