Έρευνα: Τα κλασικά ή τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα επιβαρύνουν περισσότερο το περιβάλλον;

Έρευνα: Τα κλασικά ή τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα επιβαρύνουν περισσότερο το περιβάλλον;

Έρευνα υποστηρίζει ότι τα κλασικά αυτοκίνητα είναι λιγότερο επιβλαβή για το περιβάλλον από τα ηλεκτρικά εξαιτίας της μειωμένης χρήσης τους.

Εκπομπές CO2

Σύμφωνα με έρευνα της Footman James, βρετανικής ασφαλιστικής εταιρείας που εξειδικεύεται στα κλασικά αυτοκίνητα, τα τελευταία, αν και δεν χρησιμοποιούν και την πιο σύγχρονη τεχνολογία, είναι λιγότερο επιβλαβή για το περιβάλλον από τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Όσο αντιφατικό και αν ακούγεται αρχικά το συμπέρασμα της έρευνας, αυτό προκύπτει κυρίως από τη περιορισμένη χρήση των κλασικών αυτοκινήτων, σε αντίθεση με τα πιο σύγχρονα αυτοκίνητα, ηλεκτρικά και μη, τα οποία χρησιμοποιούνται σχεδόν καθημερινά. 

Η Footman James ισχυρίζεται ότι κατά μέσο όρο, τα κλασικά αυτοκίνητα στη Βρετανία εκπέμπουν 563 kg CO2 το χρόνο, καλύπτοντας περίπου μόλις 1.900 km ετησίως.

Ωστόσο, ένας άλλος παράγοντας που κάνει τα σύγχρονα αυτοκίνητα πιο επιβλαβή είναι ότι η κατασκευή τους έχει μεγαλύτερο αποτύπωμα στο περιβάλλον. Συγκεκριμένα, η έρευνα αναφέρει ότι για την παραγωγή ενός αυτοκινήτου όπως το VW Golf, το περιβάλλον έχει επιβαρυνθεί με 6,8 τόνους C02.

Την ίδια στιγμή, για την παραγωγή ενός ηλεκτρικού Polestar 2 ο αριθμός αυξάνεται στους 26 τόνους πριν το αυτοκίνητο φτάσει στον αγοραστή του. Σε αντίθεση, ένα κλασικό αυτοκίνητο χρειάζεται 46 χρόνια κυκλοφορίας για να φτάσει την ίδια ποσότητα εκπομπών C02, με το ρυθμό που κινείται σήμερα.

Εκπομπές CO2

Σε λίγα χρόνια όμως τα δεδομένα θα αλλάξουν μιας και πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν θέσει ως στόχο την επίτευξη ουδέτερου ισοζυγίου άνθρακα κατά την παραγωγή αυτοκινήτων. Για παράδειγμα, η Polestar έχει δεσμευτεί ότι μέχρι το 2030 θα παράξει το πρώτο μοντέλο της που θα φτάσει στα χέρια του ιδιοκτήτη του χωρίς να έχει επιβαρύνει το περιβάλλον.

Τέλος, σε αυτό το σημείο να θυμίσουμε ότι σε έρευνα της πριν από λίγους μήνες, η Volvo ανέφερε ότι η κατασκευή ενός C40 εκπέμπει 70% περισσότερους ρύπους από την κατασκευή ενός XC40 με θερμικό μοτέρ. Τα δύο μοντέλα κατασκευάζονται στο ίδιο εργοστάσιο και βασίζονται στην ίδια πλατφόρμα.

Tα υλικά και τα εξαρτήματα των μπαταριών του C40 ή ενός XC40 Recharge ευθύνονται για το ένα τρίτο από το συνολικό τους αποτύπωμα άνθρακα στο περιβάλλον. Αυτό σημαίνει ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα φτάνουν στους ιδιοκτήτες τους έχοντας ήδη επιβαρύνει περισσότερο το περιβάλλον. H πλάστιγγα αρχίζει να γέρνει όμως προς τα ηλεκτρικά όσο τα χιλιόμετρα χρήσης αυξάνονται.

[Πηγή: Footman James]

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube