Test drive: Volvo XC40 T3 Auto

Το μικρό SUV της Volvo αποκτά επιτέλους το αυτόματο κιβώτιο που του έλειπε. Κι εμείς το δοκιμάζουμε.

Καθυστέρησε, όμως όταν η Volvo με το XC40 μπήκε στα premium κόμπακτ SUV το έκανε με θόρυβο και διατάραξε τις ισορροπίες. Και κατά κάποιο τρόπο εξαργύρωσε την τεχνογνωσία που έχτισε με τα XC60 και XC90.

Μέχρι σήμερα ωστόσο υπήρχε ένα κενό στην γκάμα, το οποίο αφορούσε στην αδυναμία συνδυασμού του βασικού κινητήρα των 1,5 lt με αυτόματο κιβώτιο. Τώρα το κενό καλύφθηκε και εμείς αρπάξαμε την ευκαιρία για δοκιμή.

Κούμπωσε
Είναι περιττό να αναφερθούμε άλλη μια φορά στη σχεδίαση, έναν τομέα όπου οι Σουηδοί διαπρέπουν τα τελευταία χρόνια. Αντιθέτως, έχει αξία να αναφέρουμε πως ο 1.500άρης κινητήρας της έκδοσης T3 είναι πλέον ισχυρότερος και αποδίδει 163 PS στις 5.000 rpm -αντί για 156- και 265 Nm -χωρίς μεταβολή, μεταξύ 1.860 και 3.840 rpm. Οι περιστρεφόμενες μάζες είναι άριστα ζυγισμένες και η στήριξή του σωστά μελετημένη, οπότε οι ελάχιστοι κραδασμοί αποσβένονται ιδανικά και σπάνια καταλαβαίνεις πως είναι 3κύλινδρος.

Αποδίδει πλούσια ροπή από τις 1.500 rpm και τραβάει δυνατά στο μεσαίο φάσμα, ενώ δεν έχει ιδιαίτερο νόημα να τον πιέζεις μετά τις 5.500 rpm. Βέβαια αυτό δεν υπάρχει λόγος να σε απασχολεί, καθότι το αναλαμβάνει το κιβώτιο. Είναι ένα κλασικό αυτόματο με μετατροπέα ροπής και οκτώ σχέσεις, το οποίο κατασκευάζει η ιαπωνική εταιρεία Aisin. Εξασφαλίζει βελούδινο ξεκίνημα και κάνει αρκετά γρήγορες αλλαγές, με την πραότητα που ταιριάζει σε ένα SUV.

Volvo XC40 T3 Auto lever

Επιπλέον η κλιμάκωση υποστηρίζει σωστά όλες τις απαιτήσεις. Από την οικονομική και άνετη καθημερινή μετακίνηση με 2.000 rpm μάξιμουμ στο στροφόμετρο, έως το απολαυστικά αθόρυβο ταξίδι. Το σημαντικότερο απ’ όλα πάντως είναι πως σύντομα σε μαθαίνει και το μαθαίνεις, οπότε κάνει αυτό που θέλεις τη στιγμή που το θέλεις. Η λειτουργία Sport δίνει λίγο πιο αθλητική διάθεση και καθυστερεί ελαφρώς τα ανεβάσματα, ενώ κάνει πιο εύκολα τα κατεβάσματα. Η βασική παρατήρηση αφορά στη χειροκίνητη λειτουργία μέσω του λεβιέ, κατά την οποία για το +/- πρέπει να σπρώχνεις το λεβιέ δεξιά αριστερά και όχι εμπρός-πίσω όπως συνηθίζεται. Ακόμα και όταν το συνηθίσεις, δεν είναι πρακτικό.

Σαφώς πάντως το καλύτερο πρόσωπο του κιβωτίου φαίνεται στην ήρεμη οδήγηση, όπου εξασφαλίζει λογική κατανάλωση καυσίμου. Μετρήσαμε κατά μέσο όρο 9 lt/100 km, ενώ είναι εφικτές τιμές κάτω από τα 8,5 lt/100 km εάν είσαι ευγενικός με το γκάζι.

Πολύ περισσότερο από βασικό
Ένα κόμπακτ SUV αρκεί να κινείται και να προσπερνά με ασφάλεια ακόμα και φορτωμένο. Κάτι που το XC40 T3 Auto κάνει με άνεση. Με 0-100 km/h σε 9,1”, 0-1.000 m σε 30,3”, 80-110 σε 4,5”, 110-140 km/h σε 6,8”. Η σύγκριση με το χειροκίνητο που έχουμε στο αρχείο μας δεν είναι δίκαιη καθότι ήταν με χαμηλότερη ισχύ (156 PS) μπορούμε όμως να θυμίσουμε πως η υπεροχή του αυτόματος είναι καθολική. Αντίστοιχα αξιόλογη είναι και η απόδοση των φρένων, η οποία εξασφαλίζει 100-0 km/h σε 38,1 m και συνοδεύεται από πεντάλ με σωστή αίσθηση και περισσότερο από καλή αντοχή.

Η ανάρτηση ως hardware αποτελείται από γόνατα MacPherson εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω. Η ρύθμιση είναι μαλακή, οπότε απορροφά τις ανωμαλίες χωρίς θόρυβο. Είναι κάτι που καταλαβαίνεις ακόμα περισσότερο στο χώμα, όπου με 21,1 cm απόστασης από το έδαφος μπορείς να αποφύγεις τις κακοτοπιές. Παρόλα αυτά το αμάξωμα δεν γέρνει πολύ, ο έλεγχος των 1.570 kg είναι σωστός και το εμπρός μέρος δεν βυθίζεται ιδιαίτερα στο δυνατό φρενάρισμα. Δεν πρόκειται για υπόδειγμα αμεσότητας ή ακρίβειας ωστόσο, εάν δεν πηγαίνεις γρήγορα, λίγες φορές θα αποκαλυφθεί πως οδηγείς ένα ψηλό και βαρύ αυτοκίνητο.

Volvo XC40 T3 Auto

Ο ηλεκτρονικός έλεγχος της ευστάθειας επεμβαίνει νωρίς μα ομαλά και όσο χρειάζεται προστατευτικά, ενώ η πρόσφυση είναι μπόλικη. Αρχικά φαίνεται πως το εμπρός μέρος θα γλιστρήσει εύκολα, ωστόσο αυτό δεν επαληθεύεται και η τροχιά που χαράζεις με το τιμόνι ακολουθείται πιστά, χωρίς νευρικές αντιδράσεις. Τα ουσιαστικότερα χαρακτηριστικά πάντως είναι η πολυτελής κύλιση, η ευθυβολία και η σταθερότητα στον ανοιχτό δρόμο, με αποτέλεσμα να φτάνεις ατσαλάκωτος στον προορισμό σου.

Η καμπίνα από την πλευρά της λειτουργεί σαν ένα πολυτελές κουκούλι. Στα περισσότερα σημεία, τα υλικά είναι και δείχνουν όσο ακριβά περιμένεις, ενώ μπορείς να αναγνωρίσεις κάποιες νεανικές πινελιές. Όπως για παράδειγμα η ανάλαφρη σχεδίαση των επενδύσεων στις πόρτες και η μοκέτα από ανακυκλωμένο υλικό. Στην εικόνα βασικό ρόλο παίζουν ο ψηφιακός πίνακας οργάνων και η κατακόρυφα τοποθετημένη στο ταμπλό οθόνη αφής του infotainment Sensus, ενώ η συνολική αίσθηση είναι τόσο ευχάριστη που ρίχνει τους παλμούς.

Volvo XC40 T3 Auto

Επιπλέον ο χώρος είναι άφθονος, ειδικά εάν μιλάμε για τέσσερις επιβαίνοντες. Ένας επιβάτης ύψους 1,90 m χωρά άνετα πίσω από έναν αντίστοιχα ψηλό, ενώ για τις αποσκευές υπάρχουν διαθέσιμα 460 lt στα οποία συμπεριλαμβάνεται και ένας σεβαστός υποδαπέδιος κρυφός χώρος.

Όλα αυτά βέβαια ισχύουν για κάθε XC40. Εδώ η ουσία κρύβεται στον συνδυασμό του κινητήρα με το κιβώτιο, ο οποίος βάζει και το τελευταίο λιθαράκι που έλειπε από τη βασική έκδοση κινητήρα. Με δεδομένο πως η χρέωση των €2.520 για το κιβώτιο δεν είναι υπερβολική σε αυτή την κατηγορία τιμής, αποτελεί σαφώς την ενδεδειγμένη επιλογή, αναδεικνύοντας το μικρό SUV της Volvo ακόμα πιο εμφατικά σε κορυφαίο παίκτη της κατηγορίας.

Τι λέει το DRIVE
Το αυτόματο κιβώτιο είναι πλέον διαθέσιμο για το βασικό XC40, και χωρίς παράλογη επιβάρυνση το αναδεικνύει ακόμα πιο εμφατικά σε κορυφαίο παίχτη των κόμπακτ premium SUV.
Τιμή Από €34.460
Τεχνολογία 1.477 cc, i4, 12v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 163 PS/5.000 rpm, 265 Nm/1.860-3.840 rpm, αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 9,1”
0-160 km/h 24”
0-400 m 16,6” @ 137 km/h
0-1.000 m 30,3” @ 173,1 km/h
60-160 km/h 19,8”
50-80 km/h 3,2”
80-110 km/h 4,5”
110-140 km/h 6,8”
Φρένα 100-0 km/h 38,1 m
Τελική ταχύτητα 200 km/h
Μέση κατανάλωση 9,0 lt/100 km
Εκπομπές CO2 147 g/km
Διαστάσεις 4.425 x 1.863 x 1.652 mm
Χώρος αποσκευών 460 lt
Βάρος 1.570 kg
Μετρήσεις Drive με το κιβώτιο στην αυτόματη λειτουργία