Test drive: Volvo XC40 Recharge P6

Μπορεί η τετρακίνητη έκδοση P8 του ηλεκτρικού Volvo XC40 των 408 ίππων να εντυπωσιάζει, όμως η βασική P6 με τους 231 ίππους είναι εκείνη που σε κερδίζει με την ουσία της.

Μεταξύ άλλων, το Volvo XC40 έχει το προσόν της πιο εκτεταμένης γκάμας στην κατηγορία των premium κόμπακτ SUV. Έτσι, εκτός από τις συμβατικές εκδόσεις βενζίνης, τις ήπια υβριδικές και τις plug-in υβριδικές, το XC40 προσφέρει και αμιγώς ηλεκτρικές εκδόσεις. Και μάλιστα όχι μία αλλά δύο.

Η πρώτη είναι η γνωστή εδώ και καιρό τετρακίνητη P8 των 408 PS [βλ. video-δοκιμή], ενώ τώρα ήρθε η ώρα να δοκιμάσουμε και τη μικρότερη P6. Δηλαδή τη βασική με 231 PS και κίνηση μόνο εμπρός. Μη βιαστείτε πάντως να την καταδικάσετε συγκριτικά με την κορυφαία.

Η έκδοση P6 του Volvo XC40 δεν διαφέρει σε τίποτα αισθητικά από την P8, πέραν της απουσίας του «Twin» από το διακριτικό του αυτοκινήτου στο πίσω μέρος.

Να σημειώσουμε επίσης πως όλα τα Volvo XC40 έχουν ανανεωθεί αισθητικά και ενσωματώνουν στοιχεία που λάνσαρε το κουπέ SUV C40.
Συγκεκριμένα όλα τα XC40 έχουν πλέον νέα πιο αιχμηρής σχεδίασης εμπρός φωτιστικά σώματα και ανασχεδιασμένη μάσκα (κλειστή στις ηλεκτρικές εκδόσεις), καθώς και νέους προφυλακτήρες και ζάντες. Το αυτοκίνητο που δοκιμάσαμε δεν τα είχε, αυτό όμως δεν ισχύει για όσα αυτοκίνητα βγαίνουν σήμερα από τις εκθέσεις της Volvo.

Εστιάζοντας στο τεχνολογικό προφίλ περισσότερο, το βασικό Volvo XC40 Recharge έχει έναν σύγχρονο ηλεκτροκινητήρα μόνιμου μαγνήτη που αποδίδει 231 PS και κινεί τους εμπρός τροχούς. Η μπαταρία ιόντων λιθίου βρίσκεται ασφαλώς στο δάπεδο, έχει ωφέλιμη χωρητικότητα 67 kWh (69 kWh ονομαστική), ενώ η ροπή ανέρχεται στα 330 Nm. Είναι δηλαδή η μισή από αυτή του P8, στην πράξη όμως κάθε άλλο παρά λείπει.

Το XC40 Recharge P6 έχει θετικό τράβηγμα σε κάθε πίεση του γκαζιού και σε κολλάει στο κάθισμα με πειστικό τρόπο. Σε σχέση με τον μεγάλο του αδελφό, το εμπρός σύστημα έχει την τάση να ψαρεύει ελαφρώς σε φουλ επιτάχυνση, καταδεικνύοντας την απουσία τετρακίνησης. Με τα 0-100 km/h να έρχονται σε 7,4” είναι κατά 2,5” πιο αργό, ενώ η τελική ταχύτητα είναι κατά 20 km/h χαμηλότερη, στα 160 km/h.

Test drive: Volvo XC40 P6 Recharge, Photo credit DRIVE Media Group/ Thanasis Koutsogiannis

Είναι προφανώς σαφής η διαφορά στην αίσθηση μεταξύ των δύο εκδόσεων, ωστόσο εδώ αντιλαμβάνεσαι πως οδηγείς κάτι πιο γήινο απ' ό,τι το διαβολικά -και τις περισσότερες φορές αχρείαστα- γρήγορο P8. Από την άλλη, εντυπωσιακά χαμηλή είναι η κατανάλωση ενέργειας η οποία ήταν αχίλλειος πτέρνα του P8.

Σε αστικές συνθήκες διατηρείται ακόμα και κάτω από τις 11 kWh/100 km, ενώ η μέγιστη τιμή που είδαμε κατά τη διάρκεια της δοκιμής ήταν τα 23,8 kWh/km. Δηλαδή όσο η μέση που σημειώσαμε με την κορυφαία έκδοση. Στη συγκεκριμένη περίπτωση λοιπόν, η μέση τιμή διαμορφώθηκε στο εξαιρετικό 18,6 kWh/km, κάτι που σημαίνει πως με μια πλήρη φόρτιση κάνεις 390 km χωρίς ιδιαίτερο κόπο.

Με σύνεση, το  Volvo XC40 Recharge P6 μπορεί ακόμα και να ξεπεράσει τα 424 km που ανακοινώνει ο Σουηδός κατασκευαστής.

Τέλος, η φόρτιση σε ταχυφορτιστή DC μπορεί να γίνει με ισχύ έως και 150 kW ο οποίος χρειάζεται 32’ για την πλήρωση από το 10%-80% της μπαταρίας, ενώ από wallbox ισχύος 11 kW απαιτούνται επτά ώρες για μια πλήρη φόρτιση.

Ο premium και απολαυστικός χαρακτήρας της καμπίνας του Volvo XC40 δεν αλλάζει στο ελάχιστο, διαθέτοντας ισχυρό high-tech αέρα που κάνει ακόμα πιο ευχάριστη τη συμβίωση. Και δεν είναι τόσο τα συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης που αναβαθμίστηκαν και έγιναν περισσότερα, ούτε η μεγάλη και ευκρινέστατη ψηφιακή οθόνη σε ρόλο πίνακα οργάνων. Είναι πάνω από όλα το νέο λειτουργικό Android του infotainment, το οποίο χειρίζεσαι μέσω της 9άρας οθόνης αφής στο κέντρο του ταμπλό. Με λειτουργίες της Google και συμβατότητα με συσκευές Apple, ο καθένας θα βρει ένα εύχρηστο και κυρίως πλήρες και γρήγορο σύστημα infotainment, αναμφισβήτητα από τα καλύτερα στην αγορά αυτή τη στιγμή.

Test drive: Volvo XC40 P6 Recharge, Photo credit DRIVE Media Group/ Thanasis Koutsogiannis

Εξαιρετικά πρακτική είναι και η απουσία κουμπιού stop/start, αφού απλώς κάθεσαι, πατάς φρένο, βάζεις «ταχύτητα» και φεύγεις. Είναι μια εφαρμογή που αρχίζει να γίνεται κοινό τόπος στα ηλεκτρικά μοντέλα, απλουστεύοντας τη συμβίωση μαζί τους και βάζοντας το λιθαράκι τους σε αυτό που ονομάζουμε ηλεκτρική εμπειρία.

Σε αυτή την εμπειρία, η Volvo με το XC40 Recharge P6 πέτυχε διάνα. Πατώντας στη σχεδιασμένη εξ αρχής και για ηλεκτρικό σύστημα κίνησης, πλατφόρμα CΜA (Compact Modular Architecture), πριμοδότησε τον ευχάριστο οδηγικό χαρακτήρα του μοντέλου με τις αρετές της ηλεκτρικής φύσης. Και εδώ αυτές δεν εστιάζουν απόλυτα στις καταιγιστικές επιδόσεις όπως στο P8, αλλά σε πιο διευρυμένο και ολοκληρωμένο χαρακτήρα.

Το Volvo XC40 Recharge P6, αν και σφιχτό σε πρώτη αίσθηση, ποτέ δεν θα προβληματίσει με την απορροφητικότητα της ανάρτησης, χαρίζοντας στους επιβάτες εξαίρετo επίπεδο άνεσης.

Από την πλευρά του ο οδηγός έχει στη διάθεσή του ένα ικανό και ασφαλές SUV, το οποίο αν και δεν λογίζεται ως σπορ, μεταφέρει πολύ φιλική και σίγουρη αίσθηση, που εμπνέει εμπιστοσύνη ακόμα και σε γρήγορο ρυθμό. Τα ηλεκτρονικά συστήματα βεβαίως εμπλέκονται πολύ νωρίτερα απ' ό,τι συμβαίνει στις συμβατικές εκδόσεις, απαγορεύοντας στο βάρος των 2+ τόνων να θέσει τους όρους του. Η μόνη παρατήρηση στην άψογη συνολικά ποιότητα κύλισης έγκειται στον έντονο αεροδυναμικό θόρυβο από τους ογκώδεις καθρέφτες.

Κατά τα άλλα, στην όλη εξαιρετική οδηγική εμπειρία, μεγάλο ρόλο παίζει και το σύστημα «one pedal» που μειώνει τη χρήση του μέτριου σε αίσθηση πεντάλ του φρένου, πραγματοποιώντας ανάκτηση ενέργειας και ακινητοποιώντας ολοκληρωτικά το αυτοκίνητο.

Όπως και στο P8 δεν υπάρχουν διαθέσιμα προφίλ οδήγησης παρά μόνο μια επιλογή για πιο βαρύ τιμόνι και μια για off road χρήση. Η τελευταία ελέγχει την παροχή της δύναμης έως τα 40 km/h, αυξάνοντας έτσι την πρόσφυση.

Test drive: Volvo XC40 P6 Recharge, Photo credits DRIVE Media Group/ Thanasis Koutsogiannis

Τελικά, η έκδοση P6 του XC40 Recharge μπορεί εύκολα να κλέψει πολλή από τη δόξα της P8 με την πληρότητά της. Ουσιαστικά της αφήνει ως μόνο πλεονέκτημα τις εκρηκτικές επιδόσεις. Οπότε στο τέλος της ημέρας καταλήγει η πιο ενδιαφέρουσα επιλογή -αυτή τη στιγμή- τόσο στην γκάμα του XC40 όσο και στα ηλεκτρικά premium κόμπακτ SUV. Και οι €37.252 της βασικής τιμής (με την επιδότηση Κινούμαι Ηλεκτρικά), είναι ακόμα ένα στοιχείο που συνηγορεί προς αυτό το συμπέρασμα.


Τι λέει το DRIVE
Το Volvo XC40 P6 είναι ιδιαίτερα ολοκληρωμένο με όποιο κριτήριο κι εάν το αξιολογήσεις. Σε συνδυασμό μάλιστα με τη λογική επιδοτούμενη τιμή, ανοίγει τον δρόμο για να το επιλέξεις τόσο ως SUV όσο και ως ηλεκτρικό.
Τιμή Από €46.252 (€37.252 με κρατική επιδότηση)
Τεχνολογία BEV, σύγχρονος ηλεκτρικός κινητήρας μόνιμου μαγνήτη, μπαταρία 67 kWh (ωφέλιμη), κίνηση εμπρός, αυτόματο κιβώτιο σταθερής σχέσης 
Απόδοση 231 PS@4.919-11.000 rpm, 330 Nm@0-4.920 rpm
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 7,4”
Τελική ταχύτητα 160 km/h
Μέση κατανάλωση* 18,6 kWh/100 km
Αυτονομία* 390 km 
Εκπομπές CO0 g/km (WLTP)
Διαστάσεις 4.440 x 1.863 x 1.647 mm
Χώρος αποσκευών 419 lt
Βάρος 2.030 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή *Mετρήσεις DRIVE

Φωτογραφίες Θανάσης Κουτσογιάννης