Test drive: Volvo C40 Recharge P8

Η Volvo είναι πλέον εδραιωμένη στην εξηλεκτρισμένη πραγματικότητα, οπότε το επόμενο βήμα περιλαμβάνει τη σφυρηλάτηση του προφίλ της μεθεπόμενης ημέρας. Αυτή τη δουλειά αναλαμβάνει το ολοκαίνουργιο C40 που δοκιμάζουμε στην Ελλάδα στην κορυφαία του έκδοση.

Με το ηλεκτρικό XC40 Recharge, η Volvo κατάφερε κάτι αντικειμενικά δύσκολο: Να σε κάνει να ξεχάσεις τις εκδόσεις του κόμπακτ SUV με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Από αυτό ακριβώς το σημείο πιάνει το νήμα το νέο Volvo C40 Recharge P8, το πρώτο μοντέλο της σουηδικής φίρμας που θα διατεθεί αποκλειστικά με ηλεκτρικό σύστημα κίνησης. Και το οποίο μόλις έφτασε στην Ελλάδα.

Καθότι μοιράζεται τη βάση της Compact Modular Platform αλλά και το κυρίως «σώμα» με το XC40, είναι μοιραίο πως τα δύο μοντέλα θα έχουν ουσιαστικές ομοιότητες. Οι οποίες αναλώνονται όμως στο εμπρός μέρος του αμαξώματος. Από τη μέση και πίσω η οροφή του Volvo C40 Recharge P8 καμπυλώνει έντονα για να εκφράσει την κουπέ αισθητική που δηλώνει το γράμμα «C».

Στοιχεία όπως η διπλή αεροτομή, το κεκλιμένο παρμπρίζ αλλά και τα ιδιαίτερα πίσω φώτα με την λογική μπούμερανγκ είναι που δίνουν μια αυθύπαρκτη υπόσταση στο μοντέλο. Όπως λέει η ίδια η φίρμα, το Volvo C40 Recharge P8 είναι χτισμένο επάνω στη στιβαρή βάση του XC40 αλλά με σαφώς πιο δυναμική προσέγγιση. Δεν θα μπορούσα να το περιγράψω πιο εύστοχα…

Το ισχυρότερο χαρτί του Volvo C40 Recharge P8 όμως είναι η λειτουργία της ανάρτησης που εξασφαλίζει εντυπωσιακό συνδυασμό άνεσης και ελέγχου του αυτοκινήτου.

Volvo C40 Recharge P8

Εκτός από δυναμισμό πάντως, η κουπέ γραμμή μεταφράζεται και σε καλύτερη αεροδυναμική απόδοση. Η οποία με τη σειρά της είναι εξαιρετικά σημαντική για κάθε αυτοκίνητο, αλλά ακόμα περισσότερο για ένα που κινείται μόνο με ηλεκτρική ενέργεια. Τουλάχιστον με τα σημερινά δεδομένα αυτονομίας και φόρτισης.

Περνώντας στην καμπίνα, η απολαυστικά ζεστή και πολυτελής ατμόσφαιρα των σύγχρονων Volvo είναι παρούσα, όπως τη θυμάσαι από το XC40. Με απόλυτα μίνιμαλ λογική δηλαδή, πιστή στο γνώριμο μοτίβο των Σουηδών: Χορταστική αίσθηση απτής ποιότητας και την προσοχή στην λεπτομέρεια που απαιτεί ο πελάτης αυτής της κλάσης. Και ασφαλώς το εξαιρετικό infotainment που λειτουργεί σε περιβάλλον Android οπότε είναι υποδειγματικά εύχρηστο, έχει Google εφαρμογές και υπηρεσίες, ενώ δέχεται αναβαθμίσεις over-the-air.

Υπάρχουν ωστόσο και μερικές καινοτομίες, όπως για παράδειγμα το ότι μιλάμε για το πρώτο μοντέλο της εταιρείας στον εξοπλισμό του οποίου δεν υπάρχει το δέρμα ως επιλογή. Είναι διαθέσιμες μόνο επενδύσεις από συνθετικά και ανακυκλωμένα υλικά που έχουν εξαιρετικά ευχάριστη και ποιοτική υφή.

Volvo C40 Recharge P8

Κάθεσαι αρκετά ψηλά ώστε να αισθάνεσαι την SUV αύρα, ωστόσο κοιτάζοντας το είδωλο στον εσωτερικό καθρέφτη βλέπεις το έντονα κεκλιμένο παρμπρίζ που μόνο σε ένα κουπέ θα περίμενες. Κοιτάζοντας ψηλά πάλι, βλέπεις τη σταθερή γυάλινη οροφή που συνοδεύει όλα τα C40. Σκίαστρο δεν έχει οπότε δεν ξέρουμε πώς θα είναι το καλοκαίρι παρά τα ειδικά φίλτρα που διαθέτει, ωστόσο την τρέχουσα περίοδο είναι μια πολύ ευχάριστη συντροφιά.

Στο κομμάτι της ευρυχωρίας η συγγένεια με το XC40 είναι περισσότερο από εμφανής, χωρίς από το πίσω κάθισμα να λείπει το επαρκές ύψος. Το μπες-βγες είναι αποδεκτά εύκολο, ενώ ούτε για αποσκευές χρειάζεται κάποια θυσία. Ο βασικός χώρος χωρά 413 lt, ενώ ο βοηθητικός που βρίσκεται κάτω από το εμπρός καπό άλλα 31. Ουσιαστικά όσο και στο XC40, χωρίς το δεδομένο της πανεύκολης φόρτωσης να έχει αλλοιωθεί.

Σύμβολο ισχύος
Όποιος έχει πατήσει βαθιά το γκάζι στην κορυφαία ηλεκτρική έκδοση του XC40, δεν γίνεται να μην έχει πάθει ένα -τουλάχιστον- μικρό σοκ από την επιτάχυνση. Πρόκειται ουσιαστικά για μια επίδειξη ισχύος από τους Σουηδούς, χάρη στην οποία έχεις κάτω από το δεξί σου πόδι περισσότερο γκάζι από όσο μπορούσες ποτέ να φανταστείς.

Το ίδιο ισχύει και για το κορυφαίο Volvo C40 Recharge P8 ασφαλώς, το οποίο χρησιμοποιεί το ίδιο σύστημα κίνησης. Με έναν ηλεκτρικό κινητήρα για τους εμπρός και έναν για τους πίσω τροχούς δηλαδή, ο συνδυασμός των οποίων εξασφαλίζει τετρακίνηση. Ο κάθε ένας αποδίδει 204 PS, οπότε ο συνδυασμός τους σημαίνει 408 PS και 660 Nm. Η μάχη τους με τα 2.185 kg του αυτοκινήτου είναι εγγυημένα κερδισμένη, αφού τα 0-100 km/h έρχονται σε μόλις 4,7” και βλέπεις την ηλεκτρικά περιορισμένη τελική των 180 km/h με συνοπτικές διαδικασίες.

Το ισχυρότερο χαρτί του Volvo C40 Recharge P8 όμως είναι η λειτουργία της ανάρτησης που εξασφαλίζει εντυπωσιακό συνδυασμό άνεσης και ελέγχου του αυτοκινήτου. Αν και η Volvo δεν αναφέρει διαφορετικές ρυθμίσεις συγκριτικά με το XC40, η αίσθηση είναι ότι γέρνει λιγότερο και έχει χαμηλότερο κέντρο βάρους, ακολουθώντας λίγο πιο άμεσα τις εντολές του οδηγού. Χωρίς η πληροφόρηση από τον δρόμο να είναι τέλεια, είναι το ιδανικό συμπλήρωμα στην απίστευτα ποιοτική και αθόρυβη κύλιση σε κάθε τερέν. Τόσο τα εμπρός γόνατα MacPherson όσο και οι πίσω πολλαπλοί σύνδεσμοι λειτουργούν αποτελεσματικά και αθόρυβα.

Volvo C40 Recharge P8

Ο τρόπος που αυτή η τεράστια ισχύς του Volvo C40 Recharge P8 περνά στον δρόμο είναι ασφαλής για τον καθένα, χάρη εκτός των άλλων και στην εξαιρετικά πλήρη και αναβαθμισμένη σουίτα υποβοήθησης του οδηγού που υπογραμμίζει τη δέσμευση της εταιρείας σε κάθε πτυχή της ασφάλειας. Θα πρέπει απλώς πάντα να έχεις στο μυαλό σου πως φτάνεις εκεί που κοιτάζεις σε ελάχιστο χρόνο, καθώς και ότι εάν παραδοθείς χωρίς όρους στην εθιστική επιτάχυνση, η κατανάλωση θα αρχίσει να απειλεί την αυτονομία.

Οδηγώντας όμως μυαλωμένα, κάτι που σημαίνει σβέλτα αλλά χωρίς σπατάλη ενέργειας, σε αστικό περιβάλλον μπορείς να αγγίξεις τα 400 km και σε πιο ανοιχτό πεδίο τα 350 km μοιάζουν ένας ρεαλιστικός στόχος. Για τη φόρτιση, σε τερματικό DC μπορείς να εκμεταλλευτείς έως 150 kW, οπότε να φορτίσεις το 80% της μπαταρίας των 75 kWh σε 37”. Στο εναλλασσόμενο ρεύμα τώρα, η μέγιστη ισχύς είναι τα 11 kW, κάτι που σημαίνει οκτώ ώρες.

Σύμβολο γενικά
Αυτό ισχύει χωρίς να έχει σημασία για το εάν μιλάμε για την έκδοση P8 με τους 408 PS ή για την πιο «γήινη» P6 των 231 PS που θεωρητικά θα είναι η πιο εμπορική. Η κάθε μια ωστόσο έχει πολύ ξεκάθαρο ρόλο να παίξει στην γκάμα ενός μοντέλου που ξεχωρίζει με το χαρακτήρα και τη συνολική του εικόνα στον ηλεκτρικό στίβο.

Διαμορφώστε το δικό σας Volvo C40 Recharge


Τι λέει το DRIVE
Δεν χρειάζεται κάτι περισσότερο από μια σύντομη επαφή με το Volvo C40 Recharge P8 για να καταλάβεις πως οι Σουηδοί έχουν αναγνωρίσει το σωστό μονοπάτι που οδηγεί στην ηλεκτρική αυτοκίνηση με επιτυχία.
Τιμή Από €58.082 (€51.026 η έκδοση P6)
Τεχνολογία ΒEV, δύο σύγχρονα ηλεκτρικά μοτέρ μόνιμου μαγνήτη, μπαταρία 75 kWh (καθαρή), κίνηση στους τέσσερις τροχούς, αυτόματο κιβώτιο σταθερής σχέσης
Συνδυαστική απόδοση 408 PS/4.350-13.900 rpm, 660 Nm/0-4.380 rpm
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 4,7”
Τελική ταχύτητα 180 km/h (ηλ. περιορισμένη)
Μέση κατανάλωση 23,3 kWh/100 km
Αυτονομία 350-400 km
Εκπομπές CO2 0 g/km (WLTP)
Διαστάσεις 4.440 x 1.873 x 1.591 mm
Χώρος αποσκευών 413+31 lt
Βάρος 2.185 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή, *μέτρηση DRIVE

Φωτογραφίες: Γιώργος Καραγιωργάκης