node/31570

Δασμοί Trump, εξορία για τα ευρωπαϊκά κάμπριο

Η διολισθαίνουσα κατηγορία των ευρωπαϊκών κάμπριο στις ΗΠΑ αναμένεται να δεχτεί τη χαριστική βολή με αυξημένο δασμολόγιο.

Στα χρόνια πριν γίνει πρόεδρος των Ηνωμένων Πολιτειών, ο Donald Trump είχε υπό την ιδιοκτησία του πολυτελή γερμανικά ανοιχτά αυτοκίνητα. Τώρα, τα ακριβότερα ευρωπαϊκά κάμπριο είναι μεταξύ των μοντέλων που θα μπορούσαν να εκριζωθούν από τους αμερικανικούς δρόμους, αν τεθεί σε ισχύ η πρόταση του Trump να επιβάλει δασμούς στα εισαγόμενα αυτοκίνητα.

Την Παρασκευή που μας πέρασε, ο Trump απείλησε να επιβάλει εισαγωγικό δασμό 20% σε όλα τα αυτοκίνητα που συναρμολογούνται στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Μια κίνηση που θα μπορούσε να βάλει τέλος στο τρέχον επιχειρηματικό μοντέλο της βιομηχανίας για την πώληση αυτοκινήτων στις Ηνωμένες Πολιτείες.

«Οι δασμοί, αν υλοποιηθούν, θα θέσουν υπό αμφισβήτηση την επιχειρηματική περίπτωση πολλών εξειδικευμένων μοντέλων που διαθέτουμε σήμερα στις Ηνωμένες Πολιτείες», δήλωσε ανώτερος στέλεχος αυτοκινητοβιομηχανίας. «Τα κάμπριο είναι ένας ιδιαίτερος πονοκέφαλος. Με τους δασμούς του Brexit και των ΗΠΑ, αυτή η αγορά θα μπορούσε να συρρικνωθεί περαιτέρω», είπε.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ O Trump απειλεί με δασμούς 20% τα αυτοκίνητα της ΕΕ

Το ίδιο στέλεχος δήλωσε ότι τα κάμπριο θα μπορούσαν να μην εξαφανιστούν εάν οι κατασκευαστές μπορέσουν να συστήσουν συμμαχίες για να μοιραστούν το κόστος παραγωγής ή να σχεδιάζουν μοντέλα που θα είναι λιγότερο δαπανηρά για να κατασκευάζονται μαζί με τα μαζικά μοντέλα.

Λόγω της υψηλής ρύπανσης και του βροχερού καιρού, τα κάμπριο δεν έχουν εμπορική επιτυχία στην Ασία, αφήνοντας τις Ηνωμένες Πολιτείες, τη Βρετανία και τη Γερμανία ως τις μεγαλύτερες δυνητικά αναπτυσσόμενες αγορές. Οι πιθανοί δασμοί μεταξύ της ΕΕ και της Μεγάλης Βρετανίας ύστερα από το Brexit και ακόμα οι υψηλότεροι ναύλοι μεταξύ Ευρώπης και Ηνωμένων Πολιτειών θα συρρικνώσουν την αγορά περαιτέρω, φοβούνται οι αυτοκινητοβιομηχανίες.

Οι Γερμανοί κατασκευαστές -BMW, Daimler και Volkswagen- διαθέτουν εργοστάσια συναρμολόγησης στις νοτιοανατολικές Ηνωμένες Πολιτείες. Μονάδες που επικεντρώνονται όμως στην κατασκευή μοντέλων μεγάλου όγκου παραγωγής, κυρίως SUV και crossover και ορισμένες μπερλίνες. Ωστόσο, δεν διαθέτουν την ευελιξία, γρήγορα και με χαμηλό κόστος, να αλλάξουν την παραγωγή τους από το ένα μοντέλο στο άλλο, προκειμένου να ανταποκριθούν στις ταχύτατες μεταβολές των δασμολογικών απειλών, ανέφεραν ειδικοί της βιομηχανίας.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ EΕ: Θα απαντήσουμε σε κάθε αμερικανικό δασμό στα αυτοκίνητα

«Σταχυολογώντας τα σημαντικότερα από τη συζήτηση για τους δασμούς, αντιλαμβάνεσαι εύκολα γιατί είναι απαραίτητη αυτή η ευελιξία», δήλωσε ο Ron Harbour, σύμβουλος κατασκευής με τον Oliver Wyman. «Όσοι δεν θα την έχουν, θα υποφέρουν». 

Ένας δασμός έως και 25% θα κατέστρεφε το επιχειρηματικό μοντέλο για τους αλλοδαπούς κατασκευαστές να εξάγουν μοντέλα στις Ηνωμένες Πολιτείες, όπως το ρόουντστερ Mercedes-Benz SL των $88.000 ή το Audi S5 Cabriolet. Αλλαγή που θα έθετε ετήσια κέρδη 4,5 δισεκατομμυρίων ευρώ των premium κατασκευαστών εν αμφιβόλω, ανέφεραν οι αναλυτές της Evercore ISI.

Οι πωλήσεις των κάμπριο μειώνονται ήδη στις Ηνωμένες Πολιτείες, σύμφωνα με τα στοιχεία που συνέταξε η LMC Automotive. Οι πωλήσεις μειώθηκαν από 177.000 το 2012 σε 127.000 το 2017 και αναμένεται να μειωθούν περαιτέρω, σε 113.000 μέχρι το 2019, ακόμη και χωρίς αύξηση των δασμών.

Η Mercedes-Benz αναμένεται να πουλήσει περίπου 20.000 κάμπριο εφέτος στις Ηνωμένες Πολιτείες και η BMW λιγότερα από 16.000, υπολογίζει η LMC.

«Αναμένουμε ότι οι πωλήσεις κάμπριο θα πληγούν πολύ σκληρά» από τους υψηλότερους δασμούς εισαγωγής, δήλωσε ο εκτελεστικός αντιπρόεδρος της LMC, Jeff Schuster.