node/31564

EΕ: Θα απαντήσουμε σε κάθε αμερικανικό δασμό στα αυτοκίνητα

Η ΕΕ θα απαντήσει ανάλογα σε οποιαδήποτε κίνηση των ΗΠΑ για αύξηση των δασμών στα αυτοκίνητα που κατασκευάζονται στο Ευρώπη, ανέφερε ανώτερος υπάλληλος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

Αυτό είναι τα πιο πρόσφατο σχόλιο σε ένα κλιμακούμενο πόλεμο στις εμπορικές συναλλαγές μεταξύ των ΗΠΑ και του υπόλοιπου κόσμου.

Ο Αμερικανός πρόεδρος Donald Trump απείλησε την περασμένη Παρασκευή να επιβάλλει δασμολόγιο 20% σε όλα τα εισαγόμενα αυτοκίνητα από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Απειλή που έρχεται ένα μήνα ύστερα από τη έναρξη διενέργειας έρευνας από την αμερικανική κυβέρνηση για το αν οι εισαγωγές αυτοκινήτου θέτουν θέμα απειλής της εθνικής ασφάλειας.

«Αν αποφασίσουν να αυξήσουν τους δασμούς εισαγωγής, δεν θα έχουμε άλλη επιλογή από το να αντιδράσουμε», δήλωσε ο αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Jyrki Katainen, στη γαλλική εφημερίδα Le Monde. «Δεν θέλουμε να δίνουμε μάχες [επί του εμπορίου] δημοσίως μέσω του Twitter. Θα πρέπει να τερματίσουμε την κλιμάκωση», ανέφερε σε σχόλια που δημοσιεύθηκαν το Σάββατο.

Ο δείκτης Ευρωπαϊκών Αυτοκινητικών Μετοχών υποχώρησε αισθητά ύστερα από την απειλή Trump για δασμούς 20%, αποκλίνοντας προς τα κάτω κατά 1,25%. Αλλά και οι μετοχές των Αμερικανών κατασκευαστών Ford Motor και General Motors είχαν επίσης πτωτική πορεία.

«Εάν αυτοί οι δασμοί και τα εμπόδια δεν καταργηθούν σύντομα και αφαιρεθούν, θα επιβάλλουμε δασμολόγιο 20% σε όλα τα αυτοκίνητά τους που έρχονται στις ΗΠΑ Κατασκευάστε τα εδώ!», έγραψε ο Trump στο Twitter, προχθές Παρασκευή.

ΔΕIΤΕ ΑΚΟΜΗ O Trump απειλεί με δασμούς 20% τα αυτοκίνητα της ΕΕ

Το υπουργείο Εμπορίου των ΗΠΑ έχει προθεσμία μέχρι τον Φεβρουάριο του 2019 για να διερευνήσει εάν οι εισαγωγές αυτοκινήτων και ανταλλακτικών αυτοκινήτων θέτουν σε κίνδυνο την εθνική ασφάλεια των ΗΠΑ.

Ο Αμερικανός υπουργός Εμπορίου, Wilbur Ross, δήλωσε την Πέμπτη ότι το υπουργείο είχε ως στόχο να ολοκληρώσει την έρευνα μέχρι το τέλος Ιουλίου ή Αυγούστου. Το υπουργείο σκοπεύει να θέσει το θέμα σε διήμερη δημόσια διαβούλευση τον Ιούλιο σχετικά με τους ελέγχους που θα πραγματοποιήσει στις εισαγωγές αυτοκινήτων.

Ο Trump έχει επανειλημμένα επισημάνει κριτικά τις γερμανικές εισαγωγές αυτοκινήτων στις Ηνωμένες Πολιτείες. Ο Αμερικανός πρόεδρος είχε δηλώσει στους εκπροσώπους των κατασκευαστών σε συνάντηση στο Λευκό Οίκο στις 11 Μαΐου ότι σκοπεύει να επιβάλει δασμούς ύψους 20% ή 25% σε ορισμένα εισαγόμενα αυτοκίνητα και επέκρινε έντονα το πλεονασματικό ισοζύγιο στα εισαγόμενα αυτοκίνητα μεταξύ της Γερμανίας και των Ηνωμένων Πολιτειών.

Εδώ να σημειώσουμε ότι στο σημερινό, ισχύον καθεστώς, οι ΗΠΑ επιβάλλουν δασμό 2,5% στα εισαγόμενα επιβατικά αυτοκίνητα από την ΕΕ και 25% στα εισαγόμενα pick-up. Αντίστοιχα, η ΕΕ επιβάλλει δασμό 10% στα εισαγόμενα αμερικανικά αυτοκίνητα.

Η πρόταση για επιπλέον δασμούς προκάλεσε την έντονη καταδίκη από, συμπολιτευόμενους Ρεπουμπλικανούς νομοθέτες και επιχειρηματικά γκρουπ. Ένα γκρουπ δε, που εκπροσωπεί μεγάλες αμερικανικές και ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες, δήλωσε ότι είναι «πεπεισμένο ότι οι εισαγωγές αυτοκινήτων δεν δημιουργούν κίνδυνο εθνικής ασφαλείας».

Το αμερικανικό εμπορικό επιμελητήριο σημείωσε ότι η αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία έχει διπλασιαστεί κατά την τελευταία δεκαετία και δήλωσε ότι οι δασμοί «θα πλήξουν το ίδιο τον κλάδο που σκοπεύει να προστατεύσουν και θα απειλούσαν να προκαλέσουν έναν παγκόσμιο εμπορικό πόλεμο».

Οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες Volkswagen Group, Daimler και BMW κατασκευάζουν διάφορα μοντέλα σε εργοστάσια επί αμερικανικού εδάφους. Η BMW, για παράδειγμα, είναι ένας από τους μεγαλύτερους εργοδότες της Πολιτείας της South Carolina, με περισσότερους από 9.000 εργαζόμενους.

Οι προσεχείς κινήσεις και αποφάσεις θα είναι ζωτικής σημασίας για την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία, καθώς οι Ηνωμένες Πολιτείες το 2017 αντιπροσώπευαν περίπου το 15% των παγκόσμιων πωλήσεων των Mercedes-Benz και BMW. Αποτελούν επίσης το 5% των πωλήσεων της VW και το 12% των πωλήσεων της Audi.

Αναλυτές εκτιμούν ότι οι Γερμανοί κατασκευαστές θα υποστούν οικονομικό χτύπημα ύψους περίπου 4,5 δισ., ευρώ αν ο Trump πραγματοποιήσει την απειλή του. Ένα δασμολόγιο 20% «θα ήταν ένα τρομακτικό σενάριο για τη Γερμανία! Δεν θα μπορούσε να φορτωθεί προς τις ΗΠΑ ούτε ένα αυτοκίνητο που να αποφέρει κέρδος», είπε ο Arndt Ellinghorst, αναλυτής της λονδρέζικης Evercore ISI.

node/39933

VW Group: Πουλάει την Bugatti;

Η Bugatti ίσως αλλάξει χέρια πολύ σύντομα σύμφωνα με δημοσιεύματα του βρετανικού Τύπου.

Πέμπτη, 17 Σεπτεμβρίου 2020 | Θάνος Παππάς Επικοινωνία

VW Group: Πουλάει την Bugatti;

Σύμφωνα με δημοσίευμα του βρετανικού Car, το Volkswagen Group ετοιμάζεται να πουλήσει την Bugatti και πιθανότερος αγοραστής φαίνεται πως είναι η Rimac Automobili από την Κροατία (εταιρεία παραγωγής ηλεκτρικών υπεραυτοκινήτων και προμηθευτής εξαρτημάτων σε άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες). Πηγές του περιοδικού αναφέρουν πως η συμφωνία έχει κλέισει από την προηγούμενη εβδομάδα, και μένει η επικύρωσή της από το διοικητικό συμβούλιο. Αν η είδηση επιβεβαιωθεί, ο Stephan Winkelmann είναι πολύ πιθανό πως θα εγκαταλείψει τη θέση του CEO της Bugatti.

Στόχος του Volkswagen Group είναι να ανταλλάξει τη Bugatti με μεγαλύτερο μερίδιο μετοχών στη Rimac η οποία αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους παίχτες όσον αφορά την τεχνολογία ηλεκτροκίνησης στην αυτοκινητοβιομηχανία. Με αυτό τον τρόπο, η VW θα εξοικονομήσει χρήματα από την κοστοβόρα Bugatti και θα τα επενδύσει στους τομείς της ηλεκτροκίνησης, της ψηφιακής τεχνολογίας και της αυτόνομης οδήγησης.

Η αναγέννηση της Bugatti ήταν μια πρωτοβούλία του Ferdinand Piëch ο οποίος διετέλεσε CEO του Volkswagen Group από το 1993 μέχρι το 2002 και παρέμεινε ενεργό μέλος του διοικητικού συμβουλίου μέχρι την οριστική συνταξιοδότησή του το 2015, εν μέσω σκανδάλου dieselgate, πριν φύγει από τη ζωή το 2019. Ο Piëch πέτυχε το όνειρό του που ήταν να κατασκευάσει το ταχύτερο αυτοκίνητο του κόσμου - την Buggati Veyron (2005-2015) - όμως για να γίνει αυτό χρειάστηκε να επενδυθούν υπέρογκα ποσά σε έρευνα και εξέλιξη επιβαρύνοντας τον προυπολογισμό του ομίλου.

Bugatti and Rimac
Αριστερά η Bugatti Chiron και δεξιά το Rimac C_Two

Η πώληση της Bugatti στη Rimac Automobili φαίνεται πως θα γίνει μέσω της Porsche. Εξάλλου, η εταιρεία από τη Στουτγάρδη εξαγόρασε το 10% της Rimac Automobili το 2018, ενώ αύξησε το ποσοστό της σε 15,5% το 2019. Ως αντάλλαγμα για την Bugatti (εμπορικό σήμα και κεντρικές εγκαταστάσεις στο Molsheim), η Porsche θα πάρει σημαντικά μεγαλύτερο μερίδιο της Rimac που μπορεί να φτάσει ακόμα και το 49% - αν το επτρέψει φυσικά ο Mate Rimac που διατηρεί το 51% της εταιρείας του και οι υπόλοιπες εταιρείες που έχουν επενδύσει σε αυτή (ανάμεσά τους οι Hyundai, Jaguar, Koenigsegg, και Magna Steyr).

Εκτός από την Bugatti, το Volkswagen Group εξετάζει το ενδεχόμενο να πουλήσει και άλλες μάρκες όπως οι Lamborghini, SEAT, Cupra, Italdesign, Bentley και Ducati.

[Πηγή: CarMagazine.co.uk]

node/39923

Τα δέκα δημοφιλέστερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα για το 2019

Έρευνα της Deutsche Welle με βάση τις πωλήσεις - Οι πρώτοι των πρώτων και οι εκπλήξεις στην κατάταξη.

Τετάρτη, 16 Σεπτεμβρίου 2020 | Επικοινωνία

Τα δέκα δημοφιλέστερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα για το 2019

Με την ηλεκτροκίνηση να έχει πλέον μπει δυναμικά στη ζωή μας, η Deutsche Welle έκανε ένα ρεπορτάζ για τα δέκα δημοφιλέστερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, έτσι όπως αυτά ταξινομήθηκαν με βάση τις συνολικές τους πωλήσεις. 

Βέβαια, όπως θα δείτε παρακάτω, μέσα στη δεκάδα δεν υπάρχουν μόνον αμιγώς ηλεκτρικά αλλά και υβριδικά αλλά και επαναφορτιζόμενα υβριδικά. 

Ωστόσο η κατάταξη κρύβει κάποιες εκπλήξεις, καθώς κάποια αυτοκίνητα τα περιμέναμε να είναι σε υψηλότερες θέσεις, αλλά φαίνεται ότι οι καναταλωτές έχουν διαφορετικά άποψη. 

Ας δούμε λοιπόν την κατάταξη. 

Tesla Model 3

model3
Mε 445.000 νέα οχήματα το Tesla Model 3 σημείωσε πέρσι τις μεγαλύτερες πωλήσεις στην κατηγορία του. Στις ΗΠΑ το Model 3 ξεκινά από 37.990 δολάρια. Ο ίδιος ο επικεφαλής της αμερικανικής αυτοκινητοβιομηχανίας Elon Musk παραδέχθηκε πως αυτό που τον ενοχλεί περισσότερο είναι «ότι τα αυτοκίνητά μας δεν είναι προσιτά. Πρέπει να το αλλάξουμε αυτό».

Nissan Leaf

leaf
Σε απόσταση αναπνοής το 2019 ακολούθησε το Nissan Leaf με 434.000 πωλήσεις. Φέτος όμως τα πράγματα δεν πάνε καλά για τους Ιάπωνες: Για πρώτη φορά μετά από 11 χρόνια ο κολοσσός καταγράφει ζημίες ύψους 6 δις ευρώ.

Tesla Model S 

model s
Στην τρίτη θέση των δημοφιλέστερων ηλεκτροκίνητων του 2019 επίσης ένα Tesla: το Model S. Η Tesla -όπως άλλωστε και η Porsche- συγκαταλέγεται στους ξεκάθαρους νικητές της κρίσης. Όσο όλοι οι υπόλοιποι μειώνουν την παραγωγή, η Τesla σημειώνει κατακόρυφη ανάπτυξη και μάλιστα επενδύει τώρα σε ένα νέο εργοστάσιο στο Βρανδεμβούργο όπου θα κατασκευάζεται το Model Y.

Mitsubishi Outlander Plug-in-Hybrid

outlander
Το επαναφορτιζόμενο υβριδικό Outlander δεν είναι μια αμιγώς ηλεκτρική πρόταση, ωστόσο οι πωλήσεις του δείχνουν ότι πολλοί είναι αυτοί που το προτιμούν ως μια «συμβιβαστική λύση». Τα επόμενα δυο χρόνια η Mitsubishi θέλει να προσφέρει αμιγώς ηλεκτροκίνητα οχήματα, ωστόσο μόνο για την ασιατική αγορά. Οι λοιπές περιοχές του πλανήτη καλύπτονται από τους εταίρους της, Renault και Nissan.

Toyota Prius 

toyota
«Ο παλιός είναι αλλιώς»: το Toyota Prius έκανε το ντεμπούτο του στην Ιαπωνία ήδη το 1997 ενώ από το 2001 άρχισε να λανσάρεται και στη Γερμανία. Το 2019 πουλήθηκαν συνολικά 210.000 υβριδικά Toyota Prius. Και εδώ δεν έχουμε να κάνουμε με μια αμιγώς ηλεκτροκίνητη λύση, αλλά το Prius είναι από τους πρωτοπόρους της υβριδικής τεχνολογίας.

BAIC

baic
Στην Κίνα κυκλοφορούν οχήματα τα οποία είναι παντελώς άγνωστα στον υπόλοιπο κόσμο. Ωστόσο, με την κινεζική αγορά να είναι η μεγαλύτερη στον κόσμο το BAIC EC ήταν το αυτοκίνητο με τις περισσότερες πωλήσεις, οπότε δεν μπορούμε να το αγνοήσουμε. Από το 2025 η BAIC θα κατασκευάζει πλέον μόνο ηλεκτροκίνητα.

Chevrolet Volt

volt
Στην 8η θέση των δημοφιλέστερων ηλεκτροκίνητων του 2019 βρίσκεται το Chevrolet Volt της GM. Κυκλοφόρησε για πρώτη φορά το 2010, ωστόσο στο μεταξύ δεν κατασκευάζεται πια. Μέχρι το 2023 όμως η General Motors σχεδιάζει να λανσάρει τουλάχιστον 23 νέα ηλεκτροκίνητα.

Renault Zoe

zoe
Ιδιαίτερα δημοφιλές στην Ευρώπη το Renault Zoe. Το πρώτο εξάμηνο του 2020 ήταν το ηλεκτροκίνητο με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στη γηραιά ήπειρο. Στην παγκόσμια κατάταξη το μικρό Renault βρέθηκε πέρσι στην 9η θέση. Ιδιαίτερα αγαπητό και στη Γερμανία.

BMW i3

bmwi3
«Επιτέλους και ένα γερμανικό» σημειώνει με νόημα το ρεπορτάζ της Deutsche Welle. Το BMW i3 είναι το πρώτο ηλεκτρικό των Βαυαρών, αλλά φαίνεται πως ούτε στη Γερμανία οι καταναλωτές το προτιμούν. Όπως σημειώνει το ρεπορτάζ «οι γερμανοί κατασκευαστές κατηγορούνται εδώ και χρόνια ότι έχασαν το τρένο της ηλεκτροκίνησης. Και τώρα τρέχουν να προλάβουν...».