
BMW X5: Αποκτά υδρογονοκίνητη έκδοση το 2028
Η BMW X5 ετοιμάζεται να περάσει σε μια νέα εποχή, καθώς η γερμανική φίρμα επιβεβαίωσε την έλευση μιας υδρογονοκίνητης έκδοσης το 2028.


Η πέμπτη γενιά της BMW X5 θα αποτελέσει το πιο πολυσυλλεκτικό μοντέλο στην ιστορία των Βαυαρών, καθώς πλάι στις βενζινοκίνητες, πετρελαιοκίνητες, plug-in hybrid και αμιγώς ηλεκτρικές εκδόσεις θα προστεθεί και μια υδρογονοκίνητη.
Η νέα έκδοση θα βασιστεί στο τεχνολογικό υπόβαθρο της iX5 Hydrogen, η οποία από το 2023 χρησιμοποιείται αποκλειστικά στον εσωτερικό στόλο της BMW για δοκιμές και εξέλιξη. Σε αντίθεση όμως με το πειραματικό μοντέλο, η υδρογονοκίνητη BMW X5 θα είναι το πρώτο μοντέλο κυψελών καυσίμου της εταιρείας που θα διατεθεί εμπορικά, σε επιλεγμένες αγορές με κατάλληλη υποδομή ανεφοδιασμού.
Σύμφωνα με τον Joachim Post, μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της BMW, «η κυκλοφορία του πρώτου μοντέλου παραγωγής μας με κυψέλες καυσίμου θα προσθέσει ένα ακόμα αποδοτικό και βιώσιμο σύστημα κίνησης στη γκάμα μας».
Πλάι στις βενζινοκίνητες, πετρελαιοκίνητες, plug-in hybrid και BEV BMW X5 θα προστεθεί και μια με κυψέλη υδρογόνου
Θυμίζουμε πως το σύστημα κυψελών καυσίμου τρίτης γενιάς της BMW έχει αναπτυχθεί σε συνεργασία με την Toyota. Το νέο σύστημα είναι κατά 25% μικρότερο σε μέγεθος, αλλά με αυξημένη ισχύ ενώ χάρη στη νέα του σχεδίαση, μπορεί να «κουμπώσει» καλύτερα στην υπάρχουσα πλατφόρμα CLAR της BMW (στο σασί και μηχανικό υπόβαθρο της BMW X5), χωρίς να απαιτούνται μεγάλες αλλαγές. Σε σχέση με την iX5 Hydrogen, υπόσχεται μεγαλύτερη αυτονομία, υψηλότερη απόδοση και σημαντικά καλύτερη ενεργειακή αποδοτικότητα.
Η παραγωγή της κυψέλης καυσίμου θα πραγματοποιείται στην αυστριακή Steyr στο Graz, ενώ εξειδικευμένα εξαρτήματα, όπως το νέο σύστημα υψηλής τάσης «BMW Energy Master», θα κατασκευάζονται στη Γερμανία.
Η νέα γενιά της BMW X5 (κωδική ονομασία G65) θα υιοθετεί σχεδιαστικά στοιχεία από τη νέα iX3, που όπως ξέρουμε εδώ και καιρό θα βασίζεται στην πλατφόρμα Neue Klasse. Στο εσωτερικό, ο κλασικός πίνακας οργάνων θα δώσει τη θέση του σε ένα πανοραμικό σύστημα προβολής, σε συνδυασμό με μια κεντρική οθόνη αφής 17,9 ιντσών. Το παραδοσιακό περιστροφικό χειριστήριο iDrive θα καταργηθεί, με τα μελλοντικά μοντέλα να βασίζονται σε φωνητικές εντολές και χειρισμό μέσω αφής.
Η έλευση της υδρογονοκίνητης έκδοσης σηματοδοτεί ένα ακόμα μεγάλο βήμα στη μετάβαση της X5 αλλά και της BMW συνολικά προς την πράσινη κινητικότητα. Με τον συνδυασμό παράδοσης, καινοτομίας και βιώσιμης τεχνολογίας, το δημοφιλές γερμανικό SUV υπόσχεται να παραμείνει στην κορυφή της premium κατηγορίας και στη νέα εποχή.