Jim Farley: Προσοχή, η Ευρώπη παραδίδεται στους Κινέζους

Jim Farley: Προσοχή, η Ευρώπη παραδίδεται στους Κινέζους

Ο Jim Farley, CEO της Ford, κρούει τον κώδωνα του κινδύνου στους Ευρωπαίους. Διαφορετικά κινδυνεύουν να γίνουν «ένα βιομηχανικό μουσείο του 20ού αιώνα».

Jim Farley

Η παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία βρίσκεται σε αναβρασμό. Στις Ηνωμένες Πολιτείες, ο Donald Trump πρότεινε τη μείωση των προδιαγραφών οικονομίας καυσίμου που είχαν τεθεί από τον προκάτοχό του, με στόχο την ενίσχυση των πωλήσεων των θερμικών κινητήρων. Την ίδια ώρα, οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές ζητούν ελάφρυνση των στόχων για 100% ηλεκτρικές πωλήσεις το 2035. Τι γνώμη έχει επ'αυτού ο διευθύνων σύμβουλος της Ford, Jim Farley;

Ο Αμερικανός επικεφαλής έγραψε άρθρο γνώμης στους Financial Times, προτρέποντας την Ευρωπαϊκή Ένωση να υιοθετήσει πιο ρεαλιστικούς στόχους για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Χωρίς αυτούς, προειδοποιεί, η ήπειρος κινδυνεύει να απορροφηθεί από τους ταχέως εξελισσόμενους Κινέζους ανταγωνιστές. 

Σε αυτό το άρθρο, ο Farley κατηγορεί τους Ευρωπαίους πολιτικούς ότι καταρτίζουν μη ρεαλιστικούς κανονισμούς, μόνο και μόνο για να τους αναθεωρήσουν αργότερα, δημιουργώντας «αναταραχή»

Jim Farley

Ο CEO της Ford υποστηρίζει ότι αυτή η προσέγγιση κοστίζει στις αυτοκινητοβιομηχανίες δισεκατομμύρια σε επενδύσεις, διακόπτοντας «τον πολύπλοκο κύκλο σχεδιασμού προϊόντων, μηχανικής και αλυσίδων εφοδιασμού». Μιλώντας στον Λευκό Οίκο την περασμένη εβδομάδα, σημείωσε ότι οι πολιτικές της εποχής Biden ήταν παράλογες και δεν συνάδουν με τη ζήτηση των καταναλωτών. 

Παράλληλα, σύγκρινε την κατάσταση με την Ευρώπη, επισημαίνοντας ότι το μερίδιο αγοράς ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην ΕΕ έχει παραμείνει περίπου στο 16% -πολύ χαμηλότερο από τον στόχο του 25% που έχουν θέσει οι Βρυξέλλες για το 2025.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Ο CEO της Ford οδηγεί έξι μήνες το Xiaomi SU7, το λατρεύει [video]

«Η προσέγγιση ότι θα επιβάλλουμε κάτι και θα αναγκαστούν να το αγοράσουν έχει αποτύχει», γράφει. «Πρέπει να ευθυγραμμίσουμε τους στόχους για τις εκπομπές άνθρακα με την πραγματική υιοθέτηση από την αγορά και να παρέχουμε στις αυτοκινητοβιομηχανίες έναν ρεαλιστικό και αξιόπιστο ορίζοντα 10 ετών. Αυτό περιλαμβάνει τη δυνατότητα για τους καταναλωτές να επιλέγουν υβριδικά μοντέλα για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα, γεφυρώνοντας το χάσμα -αντί να τους επιβάλλουμε ένα άλμα στα BEV για τα οποία δεν είναι ακόμη έτοιμοι».

Jim Farley

Ο Farley υπογραμμίζει ότι οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν ήδη επενδύσει εκατοντάδες δισεκατομμύρια στην ηλεκτροκίνηση. Σε αντάλλαγμα, θεωρεί ότι οι κυβερνήσεις πρέπει να επιταχύνουν με ουσιαστικά κίνητρα αγοράς και να αναπτύξουν υποδομές φόρτισης που να επεκτείνονται πολύ πέρα από τις πλούσιες αστικές γειτονιές.

«Η παραγωγή οχημάτων στην ΕΕ είναι πλέον τρία εκατομμύρια μονάδες κάτω από τα προ Covid επίπεδα», σημειώνει. «Τα εργοστάσια σβήνουν. Μόνο το 2024, χάθηκαν 90.000 θέσεις εργασίας στην αυτοκινητοβιομηχανία, κάτι που απειλεί την ευρωπαϊκή κοινωνική σταθερότητα».

Προειδοποιεί ότι ο συνδυασμός επιδοτούμενων κινεζικών ηλεκτρικών και αυστηρών περιβαλλοντικών κανονισμών θα μπορούσε να ανατρέψει την ευρωπαϊκή βιομηχανία ταχύτερα απ’ όσο αντιλαμβάνονται οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής.

Jim Farley

«Για να είμαστε σαφείς, η αυτοκινητοβιομηχανία δεν ζητά οικονομική βοήθεια», προσθέτει. «Δεν ζητάμε προστατευτισμό για να καλύψουμε αναποτελεσματικότητα. Στη Ford συνεχίζουμε τη σκληρή δουλειά της αναδιάρθρωσης. Κλείσαμε παλαιότερες εγκαταστάσεις, μειώσαμε το εργατικό δυναμικό και περιορίσαμε το κόστος για να γίνουμε πιο ευέλικτοι… Αλλά αν η Ευρώπη θέλει να αποφύγει να γίνει μουσείο βιομηχανικής κατασκευής του 20ού αιώνα, χρειαζόμαστε μια επείγουσα επανεκκίνηση και ένα μακροπρόθεσμο σχέδιο».

Χωρίς άμεση διόρθωση πορείας, καταλήγει ο Farley, η βιομηχανική ραχοκοκαλιά της Ευρώπης θα μπορούσε να οδηγηθεί σε μακροχρόνια παρακμή.

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google News Facebook Twitter Instagram YouTube