GMC Hummer EV
node/44879

Το ηλεκτρικό Hummer εκπέμπει περισσότερους ρύπους από ένα συμβατικό χάτσμπακ

Μπορεί το Hummer να είναι πλέον ηλεκτρικό αλλά εξακολουθεί να εκπέμπει περισσότερους ρύπους από ένα συμβατικό χάτσμπακ, όπως το Toyota Corolla.

Πριν από περίπου δύο χρόνια η GMC παρουσίασε το Hummer EV, ένα ηλεκτρικό «supertruck» με τρεις ηλεκτροκινητήρες συνδυαστικής απόδοσης 1.014 PS. To βάρους 4.105 kg Hummer μπορεί να επιταχύνει από στάση στα 100 km/h σε περίπου 3", διαθέτοντας παράλληλα αυτονομία πάνω από 560 km.

Ωστόσο, μια έρευνα στις ΗΠΑ, που δημοσιεύτηκε από το ACEE (Αμερικανικό Συμβούλιο για μια ενεργειακά αποδοτική οικονομία) μας υπενθυμίζει ότι δεν είναι όλα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα πιο φιλικά προς το περιβάλλον, πόσο μάλλον όταν αυτά ζυγίζουν πάνω από 4 τόνους.

GMC Hummer EV

Συγκεκριμένα, η έρευνα αναφέρει ότι εάν λάβουμε υπόψη τις εκπομπές ρύπων που προκύπτουν από την παραγωγή ρεύματος που απαιτείται για την φόρτιση του Hummer EV, το ηλεκτρικό «supertruck» εκπέμπει 341 g CO2 ανά μίλι. Την ίδια στιγμή, o ανταγωνισμός, το Ford F-150 Lighting και το Rivian R1T εκπέμπουν 106 και 112 g CO2 ανά μίλι αντίστοιχα.

Σε αντίθεση, το Toyota Corolla που διατίθεται στην αμερικάνικη αγορά, με το δίλιτρο ατμοσφαιρικό μοτέρ απόδοσης 168 ίππων εκπέμπει 269 g CO2 ανά μίλι.

Η παραπάνω έρευνα μας υπενθυμίζει ότι μεγάλο ρόλο στο πόσο φιλικά για το περιβάλλον είναι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα παίζει ο τρόπος με τον οποίο έχει παραχθεί η ηλεκτρική ενέργεια που χρησιμοποιούν. 

Θυμίζουμε ότι σύμφωνα με έρευνα της Volvo, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα φτάνουν στους ιδιοκτήτες τους έχοντας ήδη επιβαρύνει περισσότερο το περιβάλλον. H πλάστιγγα αρχίζει να γέρνει όμως προς τα ηλεκτρικά όσο τα χιλιόμετρα χρήσης αυξάνονται.

Το πότε το αποτύπωμα στο περιβάλλον θα εξισωθεί εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τη μέθοδο παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας με την οποία θα ανεφοδιάζεται κάθε ηλεκτρικό αυτοκίνητο.