H Porsche 984 ζύγιζε κάτω από 900 kg και θα τρόμαζε το MX-5
Ο κόσμος μας θα ήταν πολύ πιο όμορφος αν είχε μπει στην παραγωγή η εισαγωγική και πανάλαφρη Porsche 984.
Στα τέλη της δεκαετίας του 1980, η Mazda μάς ξανασύστησε τα προσιτά ρόουντστερ με το MX-5 κι η Porsche 984 θα είχε κάνει το ίδιο με τα ελαφριά προσιτά κουπέ, αν οι Γερμανοί είχαν τολμήσει να τη βάλουν στην παραγωγή.
Εκείνα τα χρόνια, η γερμανική εταιρεία συνεργάστηκε με την ισπανική αυτοκινητοβιομηχανία SEAT σε διάφορα project, ένα από τα οποία ήταν κι η Porsche 984. Θα κόστιζε $14.000 στην αμερικανική αγορά, θα ζύγιζε πέριξ των 900 kg και με 120 ίππους, θα αποδείκνυε ότι «ουκ εν τω πολλών το ευ».
Η Porsche δεν τόλμησε να κάνει τη διαφορά με ένα πανάλαφρο ήπιας ισχύος κουπέ, αλλά πιστεύουμε ότι θα έσπαγε τα ταμεία
Θα ήταν δηλαδή σε απόλυτη αρμονία με το μακροβιότατο Miata, που συνεχίζει και σήμερα να προτάσσει την ελαφριά κι απλή κατασκευή για να σχηματίσει το χαμόγελο στα χείλη του οδηγού. Καθώς μάλιστα θα ερχόταν λίγα χρόνια πριν το ιαπωνικό μοντέλο, ίσως οι Γερμανοί γλυκαίνονταν από την επιτυχία της 984 και παρουσίαζαν και μια ανοιχτή έκδοση.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Επετειακή έκδοση για να εορταστούν τα 40 χρόνια του Seat Ibiza
Αρχικά, το πρωτότυπο χρησιμοποίησε τον υδρόψυκτο 4κύλινδρο «System Porsche» κινητήρα που φορούσε το Ibiza πρώτης γενιάς. Από τη στιγμή όμως που η SEAT αποχώρησε από το project, η Porsche 984 φόρεσε ένα αερόψυκτο επίπεδο μοτέρ, επίσης με τέσσερις κυλίνδρους.
Πρόκειται για τον Type 4 που έμπαινε στην 914, αν κι η γερμανική εταιρεία σκόπευε να εξελίξει έναν καινούργιο επίπεδο για το συγκεκριμένο μοντέλο, τον οποίο θα τοποθετούσε και σε μικρά αεροσκάφη.
Η σχεδίαση της Porsche 984 είναι ξεκάθαρα εμπνευσμένη από τα τότε σύγχρονα μοντέλα 928 και 944, με το εσωτερικό της να αντιγράφει σχεδόν απόλυτα αυτό της τελευταίας 944.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Πώς κατάφερε η Porsche 912 να ζυγίζει κάτω από 700 kg;
Χωρίς αμφιβολία, ήταν ένα εντυπωσιακά μοντέρνο σχέδιο για τα μέσα της δεκαετίας του 1980. Πολλές από τις λεπτομέρειές του διατηρήθηκαν και στις Porsche της επόμενης 10ετίας.
Λαμβάνοντας υπόψη πόσο επιτυχημένο ήταν το Mazda MX-5 όταν πρωτοκυκλοφόρησε το 1989, επανεφευρίσκοντας τη φρεσκάδα των παλιότερων ευρωπαϊκών ρόουντστερ, δεν μπορούμε να μη σκεφτούμε ότι η Porsche 984 θα έκανε πάταγο.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Μερακλής φτιάχνει κλασική Lancia με βάση το Mazda MX-5
Όταν η εταιρεία κατασκεύασε τελικά ένα σχετικά προσιτό κεντρομήχανο ρόουντστερ, την Boxster το 1997, έγινε γρήγορα το μοντέλο της Porsche με τις περισσότερες πωλήσεις στην Ιστορία. Έκτοτε βέβαια έχει ξεπεραστεί από την Cayenne και τη Macan.