Γιατί ακυρώθηκε το πανέμορφο Peugeot 208 Cabriolet;

Γιατί ακυρώθηκε το πανέμορφο Peugeot 208 Cabriolet;

Το μοναδικό πρωτότυπο του ξεσκέπαστου Peugeot 208 διαθέτει μαλακή οροφή και 4θέσια καμπίνα.

Peugeot 208 Cabriolet

Ένα μυστικό πρωτότυπο Peugeot 208 Cabriolet αποκαλύφθηκε πρόσφατα στο μουσείο της γαλλικής εταιρείας Peugeot στη Γαλλία. Η εξέλιξή του ξεκίνησε το 2007 αλλά το πρότζεκτ ακυρώθηκε λόγω του υψηλού κόστους σε σύγκριση με το παρόμοιο DS3 Cabrio με τη μικρότερη αναδιπλούμενη οροφή.

Σε αντίθεση με τους προκατόχους του που είχαν σκληρή οροφή, το Peugeot 208 Cabriolet επανέφερε την κλασική πάνινη οροφή για ομορφότερες αναλογίες, μεγαλύτερο χώρο των πίσω επιβατών και δυνητικά χαμηλότερο κόστος.

Το ανοιχτό Peugeot 208 θα μπορούσε να επαναλάβει την επιτυχία των ξεσκέπαστων μικρών γαλλικών αλλά δεν πήρε πράσινο φως

Peugeot 208 Cabriolet

Τα ακυρωμένα πρωτότυπα έχουν πάντα μια ιδιαίτερη γοητεία, ιδιαίτερα όταν αφορούν πρωτότυπα σε φυσικό μέγεθος που παρέμειναν κρυμμένα πίσω από κλειστές πόρτες για χρόνια. Τέτοια είναι η περίπτωση με το Peugeot 208 Cabriolet που βλέπετε εδώ και το οποίο εκτέθηκε πρόσφατα στη Γαλλία. Δυστυχώς όμως, τα στελέχη της γαλλικής εταιρείας έκριναν ότι δεν θα ήταν συμφέρον να βγει στην παραγωγή.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Αυτό είναι το ηλεκτρικό Renault 5 Ε-Tech Cabriolet

Το μοναδικό Peugeot 208 Cabriolet που υπάρχει παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο Musée De L'Aventure Peugeot στο Sochaux της Γαλλίας. Η εξέλιξη του «A97» ξεκίνησε το 2007, πέντε χρόνια πριν από το ντεμπούτο του χάτσμπακ Peugeot 208 που παρουσιάστηκε το 2012.

Peugeot 208 Cabriolet

Σε αντίθεση με τους προκατόχους του, το 206 CC και το 207 CC, που διέθεταν αναδιπλούμενη σκληρή οροφή, η καμπριολέ έκδοση του Peugeot 208 προοριζόταν να επαναφέρει την πάνινη οροφή που είχε το 205 Cabriolet. Η μάρκα από το Sochaux θεώρησε ότι τα πλεονεκτήματα στους χώρους, την εξοικονόμηση κόστους και βάρους θα ήταν σημαντικότερα από τα μειονεκτήματα.

Όπως φαίνεται στο πρωτότυπο, η μαλακή οροφή κλέβει λιγότερους χώρους από την καμπίνα, απελευθερώνοντας περισσότερο χώρο για τα κεφάλια και τα γόνατα των πίσω επιβατών, τομείς όπου υπέφεραν τα προηγούμενα Pug. Ο μηχανισμός οροφής αναπτύχθηκε από την αυστριακή εταιρεία Magna Steyr, η οποία ήταν υπεύθυνη για την παραγωγή του Peugeot RCZ. Η μπορντώ πάνινη οροφή του πρωτοτύπου ταίριαζε με τη δερμάτινη επένδυση στο εσωτερικό.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Πώς θα ήταν ένα νέο Peugeot RCZ;

Το υπόλοιπο αμάξωμα φαίνεται παρόμοιο με το 3θυρο χάτσμπακ, κάτι που θα μείωνε περαιτέρω το κόστος εξέλιξης. Εκτός από την έλλειψη οροφής και τα παράθυρα χωρίς πλαίσιο, το πρωτότυπο Peugeot 208 Cabriolet διαθέτει ένα μοναδικό πίσω μέρος με μια έντονα σμιλεμένη πίσω πόρτα και έναν νέο πίσω προφυλακτήρα.

Peugeot 208 Cabriolet

Το «A97» ξεκίνησε από τρία άτομα χωρίς την έγκριση του πλέον ανενεργού συμβουλίου της PSA, η οποία έκτοτε αντικαταστάθηκε από τον όμιλο Stellantis. Μεταξύ αυτών ήταν ο Jean-Pierre Ploué, ο οποίος ήταν επικεφαλής σχεδιασμού στο PSA Group και τώρα ηγείται του αντίστοιχου τμήματος στη Lancia. Ο Gilles Vidal, ο οποίος ήταν επικεφαλής σχεδιασμού της Peugeot και τώρα βρίσκεται στη Renault. Κι ο Xavier Peugeot, επικεφαλής μάρκετινγκ και νυν αντιπρόεδρος Επαγγελματικών Οχημάτων στη Stellantis.

Έπεσε όμως θύμα «της αναδιάρθρωσης και του εξορθολογισμού που πραγματοποιήθηκε στην PSA εκείνη την εποχή». Το project έπαυσε το 2011, για χάρη του «αδερφού» DS3 Cabrio. Το τελευταίο έκανε το ντεμπούτο του το 2012, χρησιμοποιώντας σταθερές κολόνες και πολύ μικρότερη μαλακή οροφή. Αυτή η λύση οδήγησε σε σημαντικά χαμηλότερο κόστος R&D σε σύγκριση με την πλήρη οροφή του 208.

Peugeot 208 Cabriolet

Σύμφωνα με εσωτερικές πηγές, η παραγωγή του DS3 Cabrio χρειάστηκε επένδυση €50 εκατομμυρίων, η οποία ήταν τέσσερις φορές χαμηλότερη σε σύγκριση με αυτή που απαιτείτο για το Peugeot 208 Cabriolet. 

Τεράστια διαφορά στην εξοικονόμηση πόρων για ένα μοντέλο που δεν θα έσπαγε ακριβώς τα ταμεία. Θυμίζουμε ότι οι μόνοι εκπρόσωποι της κατηγορίας επί του παρόντος είναι το MINI Convertible και το FIAT 500e Cabrio.

 

 

Εάν βρίσκεστε στη Γαλλία, μπορείτε να δείτε το Peugeot 208 Cabriolet κι άλλα ενδιαφέροντα πρωτότυπα, αυτοπροσώπως στο Musée De L'Aventure Peugeot στην πόλη Sochaux. Η έκθεση Style & Design της Peugeot θα παραμείνει ανοιχτή για τους επισκέπτες έως τις 22 Σεπτεμβρίου. 

Ένα άλλο συναρπαστικό κι άγνωστο πρωτότυπο είναι το λευκό Peugeot RCZ Cabriolet, το οποίο επίσης δεν κατάφερε να φτάσει στην παραγωγή. Αλλά για αυτό ίσως μιλήσουμε κάποια άλλη στιγμή.

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube