
Κλείνει το Ελληνικό Μουσείο Αυτοκινήτου, δημοπρατούνται τα αυτοκίνητα
Το Ελληνικό Μουσείο Αυτοκινήτου σταματά τη λειτουργία του και τα αυτοκίνητα της συλλογής θα δημοπρατηθούν από τον οίκο Bonhams.

Το Ελληνικό Μουσείο Αυτοκινήτου στην Αθήνα αποτέλεσε έναν από τους πιο ξεχωριστούς πολιτιστικούς και τεχνολογικούς χώρους της χώρας, καθώς φιλοξενούσε σπάνιες συλλογές ιστορικών αυτοκινήτων.
Η δημιουργία του οφείλεται στο όραμα και το πάθος του Θόδωρου Χαραγκιώνη, γνωστού Έλληνα επιχειρηματία και συλλέκτη. Ο οποίος αφιέρωσε δεκαετίες στην αναζήτηση, συντήρηση και ανάδειξη κλασικών μοντέλων από όλο τον κόσμο. Ανανεώνοντας ανά διαστήματα τα αυτοκίνητα της συλλογής ή εκθέτοντας θεματικές ενότητες.
Αλλά όλα αυτά πλέον ανήκουν στο παρελθόν. Το στολίδι της χώρας έπαψε να λειτουργεί
Το Ελληνικό Μουσείο Αυτοκινήτου ιδρύθηκε το 2011 και άνοιξε τις πύλες του στο κοινό τον Μάρτιο εκείνης της χρονιάς. Στο κτίριο «Capitol Mall» στην οδό Ιουλιανού και 3ης Σεπτεμβρίου, κοντά στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο.
Ωστόσο, ο θάνατος του ιδρυτή του πριν δυόμισι χρόνια ήταν μοιραίος για την πορεία του μουσείου. Τα οικονομικά δεν έβγαιναν και δεν υπήρχε πια η αγάπη και η «τρέλα» του Χαραγκιώνη για να το κρατήσει στη ζωή.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Το Ελληνικό Μουσείο Αυτοκινήτου γιορτάζει τα 100 χρόνια της Maserati
Καλά πληροφορημένες πηγές του Drive κάνουν λόγο για δημοπρασία των κλασικών αυτοκινήτων από τον βρετανικό οίκο Bonhams. Το δημοσιεύουμε με κάθε επιφύλαξη.
Πάντως, οι φωτογραφίες όντως καταμαρτυρούν ότι η αποχώρηση των αντικών ήδη ξεκίνησε το πρωί της 25ης Αυγούστου. Πόσο κρίμα...
Ο Χαραγκιώνης, με βαθιά αγάπη για το κλασικό αυτοκίνητο, δεν αρκέστηκε απλώς στη συλλογή. Αλλά θέλησε να δημιουργήσει έναν χώρο ανοιχτό στο κοινό.
Στόχος του ήταν να διατηρηθεί ζωντανή η ιστορική μνήμη της αυτοκίνησης στην Ελλάδα και να αποτελέσει το μουσείο σημείο αναφοράς για τους φίλους του αυτοκινήτου διεθνώς.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Made by Hellas από σήμερα στο Ελληνικό Μουσείο Αυτοκινήτου
Παράλληλα, το μουσείο υποδεχόταν κάθε χρόνο δεκάδες σχολεία και οργανισμούς. Προάγοντας την οδική ασφάλεια, την αγάπη για την αυτοκίνηση και την τεχνολογική παιδεία.
Μέσα σε περίπου 5.000 m2 εκθεσιακού χώρου, οργανωμένα σε τρεις ορόφους, ο επισκέπτης παρακολουθούσε την εξέλιξη της αυτοκίνησης από τα τέλη του 19ου έως και τα τέλη του 20ού αιώνα.
Ξεχώριζαν μοναδικά κομμάτια, όπως ένα ατμοκίνητο αυτοκίνητο του 1895, πολυτελή μοντέλα της Rolls-Royce και της Bentley. Σπάνιες Ferrari και Maserati, αλλά και πιο γήινα μοντέλα που σημάδεψαν την καθημερινότητα των Ευρωπαίων και των Αμερικανών.
Ειδικός χώρος αφιερωμένος στην εκπαίδευση των παιδιών, πρόσφερε προσομοιωτές και διαδραστικά εκθέματα. Το Ελληνικό Μουσείο Αυτοκινήτου δεν ήταν απλώς μια συλλογή πολυτελών αντικών. Αλλά ένας ζωντανός οργανισμός που ένωνε παρελθόν, παρόν και μέλλον.
Χάρη στον Χαραγκιώνη, η Ελλάδα διέθετε έως σήμερα ένα μουσείο που προσπάθησε να σταθεί με αξιώσεις ανάμεσα στα μεγάλα μουσεία αυτοκινήτου του εξωτερικού.