Subaru Sampar: Ένα χίπικο VW T1 από την Ιαπωνία

Subaru Sampar: Ένα χίπικο VW T1 από την Ιαπωνία

To Subaru Sampar είναι ένα σύγχρονο kei car που μεταμφιέστηκε στο αγαπημένο βανάκι των χίπις. Και εμφανίστηκε στην Κυψέλη.

Subaru Sampar

Ίσως θυμάσαι τα Subaru E12, λεγόταν και Libero. Μικροσκοπικά βανάκια με τρεις σειρές καθισμάτων. Μπορούσαν να φιλοξενήσουν έως και επτά επιβάτες, λίγο στριμωχτά είναι η αλήθεια. Αφού έπρεπε να χωρέσουν σε μόλις 3,5 m μήκος. 

Έκαναν ευτυχισμένους κάμποσους Έλληνες πολύτεκνους και μερικά συνεχίζουν να προσφέρουν έργο ακόμα. Αλλά αν το E12 σού φαίνεται λιλιπούτειο, μάθε ότι υπάρχει και μικρότερο βαν. Λέγεται Subaru Sampar και είναι ένα από τα μακροβιότερα kei-cars. Αφού πρωτοπαρουσιάστηκε το 1961.

Ένα από δαύτα εμφανίστηκε πρόσφατα στην Κυψέλη. Και μάλιστα είχε φορέσει κιτ μετατροπής σε T1 της Volkswagen

Subaru Sampar

Ναι, το διάσημο βανάκι που συνδέθηκε με τους χίπις κι αγαπήθηκε όσο ελάχιστα μοντέλα στην παγκόσμια αυτοκίνηση. Η μετατροπή είναι άκρως επιτυχημένη και γουστόζικη. Δεν υπάρχει περίπτωση να μην του ρίξεις και δεύτερη ματιά.

Κι ενώ μια Lamborghini μπορεί να πετύχει το ίδιο, συνήθως θα συνοδεύεται με αισθήματα φθόνου ή ζήλιας προς τον ιδιοκτήτη. Ενώ στην περίπτωση του Subaru Sampar, όλοι φαίνεται να το συμπαθούν και να έχουν έναν καλό λόγο για τον κάτοχό του.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Volkswagen ID.Buzz GTX, οι χίπις πάνε για κόντρες με 340 PS

Η κατηγορία των kei cars απαιτεί μέγιστη χωρητικότητα κινητήρα στα 660 cc και μήκος μικρότερο από τα 3,4 m. Παρά τη χρήση υπερσυμπιεστή, η μέγιστη ισχύς απαγορεύεται να ξεπερνά τους 64 ίππους.

Subaru Sampar

Παρά τις περιορισμένες διαστάσεις, την ψηλή κοψιά, την ευπάθεια στους πλευρικούς ανέμους και τη μικρή ιπποδύναμη, το χαριτωμένο ιαπωνικό μοντέλο ταξίδεψε από τη Μεγάλη Βρετανία στην Ελλάδα.

Αξίζει να σημειωθεί ότι μετά το 2012, η Subaru έπαυσε την εξέλιξη του Sambar και βασίζεται πλέον στο Daihatsu Hijet. Ο κινητήρας βεβαίως παραμένει στο πίσω μέρος και η κίνηση γίνεται είτε από τους πίσω τροχούς, είτε προσφέρεται με τετρακίνηση.

Θυμίζουμε ότι αντίστοιχα και το E12 ήταν πισωκίνητο, αλλά με τη χρήση ενός διακόπτη, γινόταν τετρακίνητο. Στο θέμα του κιβωτίου, το Sampar προσφέρεται είτε με 5άρι χειροκίνητο, είτε με 4άρι αυτόματο. 

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube