EKO Ράλλυ Ακρόπολις 2025: Επίδειξη δύναμης

EKO Ράλλυ Ακρόπολις 2025: Επίδειξη δύναμης

Το 69ο ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις ολοκληρώθηκε, αποδεικνύοντας για μία ακόμη φορά ότι πρόκειται για έναν από τους πιο απαιτητικούς αγώνες του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος. Η Hyundai έκανε επίδειξη δύναμης, κατακτώντας τη νίκη για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά.

EKO Rally Acropolis 2025 Preview- Ott Tänak

Με τα χρόνια, ελάχιστοι αγώνες του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ έχουν αποκτήσει τη φήμη του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις. Το να τερματίσεις στον εθνικό μας αγώνα ήταν και παραμένει πρόκληση όχι μόνο για τους οδηγούς αλλά για τα εργοστάσια. Τα οποία το βλέπουν ως ζωντανή διαφήμιση για την αξιοπιστία των μοντέλων τους.

Όσοι κέρδιζαν δε, έμπαιναν στο πάνθεον του WRC. Ο Colin McRae, ο απόλυτος άρχοντας του «Ράλλυ των Θεών» κέρδισε πέντε φορές το Ακρόπολις και κάθε φορά στεκόταν στον πολύ σκληρό, σχεδόν αδυσώπητο χαρακτήρα του.

Ακόμη και ο Sébastien Loeb, ο κορυφαίος ίσως οδηγός του 21ου αιώνα που ανέβηκε στο πρώτο σκαλί του βάθρου τρεις φορές δεν έχανε ευκαιρία να αναδείξει τον σκληρό χαρακτήρα του αγώνα. Ναι, μπορεί ο Loeb να δάμασε το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις η αλήθεια όμως είναι πως δεν το συμπάθησε ποτέ.

Στο ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2025 νικητές δεν ήταν μόνο ο Tänak και η Hyundai, αλλά και όλοι όσοι τερμάτισαν

 ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις Preview

Ίσως επειδή στο Ακρόπολις του 2009 ο θρυλικός Αλσατός είχε το μεγαλύτερο ατύχημα της καριέρας του. Ο επίσης σπουδαίος Carlos Sainz (τρεις νίκες στο Ράλλυ Ακρόπολις) σε κάθε ευκαιρία δήλωνε πως είναι ένα από τους πιο σκληρούς αγώνες του πρωταθλήματος και σίγουρα το πιο σκληρό στην Ευρώπη.

Μπορεί τα πράγματα στους αγώνες να αλλάζουν αλλά το Ακρόπολις δεν χάνει ποτέ την ταυτότητά του. Έστω κι αν από τις 50 ειδικές του παρελθόντος έχουμε πέσει στις 17, έστω κι αν από τα 800+ km ο φετινός αγώνας περιλάμβανε 345,76 km. Στα οποία δεν μπορείς λεπτό να εφησυχάσεις, έχοντας να αντιμετωπίσεις τις πέτρες, τη σκόνη και τις καλοκαιρινές θερμοκρασίες.

Είναι τόσες πολλές και μεγάλες οι ανατροπές που αν δεν περάσεις τη γραμμή του τερματισμού δεν μπορείς να είσαι σίγουρος για το αποτέλεσμα. Είναι χαρακτηριστικό το περσινό παράδειγμα του Sébastien Ogier. Ο οκτώ φορές παγκόσμιος πρωταθλητής, μολονότι κέρδισε οκτώ από τις 15 ειδικές τερμάτισε μόλις δέκατος.

Στο τέλος της ημέρας ο Οtt Tänak πανηγύρισε μια πολύ σπουδαία και κυρίως δίκαιη νίκη, οδηγώντας έξυπνα και γρήγορα, κερδίζοντας το σύνολο των ειδικών του Σαββάτου και της Κυριακής. Στη δεύτερη θέση βρέθηκε ο Sébastien Ogier με το Toyota GR Yaris Rally1, ενώ ο Adrien Fourmaux ανέβασε ένα δεύτερο Hyundai i20 N Rally1 στο βάθρο, καταλαμβάνοντας την τρίτη θέση.

ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις Preview

Το φετινό ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις ξεκίνησε εντυπωσιακά αλλά και με… καθυστέρηση! Μολονότι η έναρξη είχε δρομολογηθεί για τις 18:05 τα αγωνιστικά κόλλησαν στην κίνηση της Αθήνας και ως εκ τούτου το πρώτο αγωνιστικό (το Škoda Fabia Rally2 του Γιώργου Αμούτζα) στήθηκε στην γραμμή εκκίνησης της υπερειδικής στις 19:28.

Παρά την καθυστέρηση και τις υψηλές θερμοκρασίες, το κοινό που κατέκλυσε την περιοχή γύρω από το Καλλιμάρμαρο και το Ζάππειο για να παρακολουθήσει την ΕΚΟ Super Special Stage επέδειξε υπομονή και ψυχραιμία, διευκολύνοντας με τον τρόπο του το έργο των διοργανωτών.

ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις Preview

Στο αγωνιστικό σκέλος, τα 67 πληρώματα -με τα 12 αυτοκίνητα προδιαγραφών Rally1 να ξεχωρίζουν- αποζημίωσαν το κοινό με το θέαμα που προσέφεραν. Η φετινή υπερειδική χάρισε μοναδικές εικόνες, δημιουργώντας ένα εντυπωσιακό σκηνικό που ένωσε την ιστορία και την πολιτιστική κληρονομιά της Αθήνας με τη σύγχρονη αγωνιστική δράση του WRC. Στο αγωνιστικό σκέλος, Ogier και Tänak έκαναν τον ίδιο ακριβώς χρόνο, με τον Takamoto Katsuta να ακολουθεί για 0,9”.

Η πρώτη μέρα πραγματικής δράσης όμως ήταν η Παρασκευή 27 Ιουνίου, κατά τη διάρκεια της οποίας οι οδηγοί έπρεπε να διανύσουν 121,76 km σε έξι ειδικές. Στις 07:28 τα αγωνιστικά πήραν θέση για το πρώτο πέρασμα από τους Αγίους Θεοδώρους. Όσο κλισέ κι αν ακούγεται, το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις έδειξε με το «καλημέρα»

το σκληρό του πρόσωπο.

ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις Preview

Οι Takamoto Katsuta, Kalle Rovanperä, Joshua McErlean και Mārtiņš Sesks είχαν κλατάρισμα χάνοντας πολύτιμο χρόνο (συνολικά μόνο την πρώτη μέρα είχαμε οκτώ κλαταρίσματα στην κατηγορία Rally1). Το βραβείο ατυχίας όμως για την πρώτη μέρα πηγαίνει δίχως αμφιβολία στον Thierry Neuville. Ο περσινός νικητής του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις είχε δύο συνεχόμενα κλαταρίσματα στο δεύτερο πέρασμα από τους Αγίους Θεοδώρους και στη Θήβα με αποτέλεσμα να μείνει πολύ πίσω σε επίπεδο γενικής.

Στο τέλος της ημέρας, Tänak (είχε παράπονα για τη συμπεριφορά του i20N Rally1 στα κλειστά κομμάτια), Fourmaux και Ogier βγήκαν αλώβητοι με πολύ μικρές μεταξύ τους διαφορές. Είναι χαρακτηριστικό πως η απόσταση του πρώτου Tänak από τον τρίτο Ogier μόλις που ξεπερνούσε τα 10”. Στην τέταρτη θέση ο πρωτοπόρος του πρωταθλήματος, Elfyn Evans, που αν και εκκινούσε πρώτος «σκουπίζοντας» τις ειδικές οδήγησε προσεκτικά έχοντας ως στόχο να μην πληγώσει το GR Yaris Rally1.

ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις Preview

Στην κατάταξη των Ελλήνων, ο Ιορδάνης Σερδερίδης αξιοποίησε τις δυνατότητες του Ford Puma Rally1 και βρέθηκε επικεφαλής. Στη δεύτερη θέση ακολούθησε ο Γιάννης Πλάγος με τον Χρήστο Κουζιώνη, στην πρώτη τους εμφάνιση με Škoda Fabia Rally2 evo, ενώ τρίτοι ήταν οι Καρανικόλας–Κακαβάς με Ford Fiesta Rally2. Οι Αμούτζας και Παναγιωτούνης είδαν τον αγώνα τους να τελειώνει νωρίς μετά το ατύχημά τους (το πιο σφοδρό στο φετινό Ράλλυ Ακρόπολις) στη Θήβα. Ευτυχώς όμως και οι δύο βγήκαν από το αυτοκίνητο χωρίς κανένα απολύτως πρόβλημα. 

 

 

Η τρίτη μέρα του αγώνα (Σάββατο 28 Ιουνίου), η μεγαλύτερη χιλιομετρικά του προγράμματος είχε έντονο ιστορικό χρώμα με κλασικές, αγαπημένες ακροπολικές διαδρομές (δύο περάσματα από Παύλιανη, Καρούτες και Οινοχώρι).

Οι ατυχίες συνεχίστηκαν για τους Neuville και McErlean. Ο Βέλγος αντιμετώπισε και πάλι θέμα με τα ελαστικά του (απώλεια πίεσης στο πίσω δεξί στο πρώτο πέρασμα από την Παύλιανη) με αποτέλεσμα να εκφράσει τα παράπονά του: «Τα ελαστικά δεν στέκονται στο ύψος των περιστάσεων. Τιμωρούμαστε για το τίποτα. Αλλά αυτό ισχύει για όλους. Συνεχίζουμε και θα προσπαθήσουμε να καλύψουμε κάποια διαφορά αν μπορέσουμε».

ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις Preview

Όσον αφορά τον McErlean, ο οδηγός της M-Sport Ford World Rally Team τερμάτισε στην Παύλιανη 1 με πληγωμένη πίσω ανάρτηση. Προβλήματα όμως είχαν ξανά οι Rovanperä και Katsuta καθώς αμφότεροι αναγκάστηκαν να εγκαταλείψουν στην Παύλιανη 2. Ο Ιάπωνας μετά από λάθος υπολογισμό, κόλλησε σε ανάχωμα περίπου 700 m πριν το φινάλε της ειδικής κι ενώ μέχρι εκείνο το σημείο κινούταν ταχύτερα από όλους.

 

 

To Σάββατο ήταν επί της ουσίας η μέρα που σε μεγάλο βαθμό καθόρισε την τελική έκβαση του αγώνα. Αν και όπως προείπαμε στο Ακρόπολις μέχρι να φτάσεις στο service park και να επικυρώσεις τη νίκη τίποτα δεν είναι δεδομένο. Ο Tänak οδηγώντας γρήγορα και μεθοδικά επικράτησε στις πέντε από τις έξι ειδικές της ημέρας. Ανεβάζοντας τη διαφορά από τη δεύτερη θέση στα 43,6”

Απεναντίας, ο Fourmaux στο πρώτο πέρασμα από το Οινοχώρι ακούμπησε σε βράχο με αποτέλεσμα να σπάσει την πίσω ανάρτηση του Hyundai. Κάπως έτσι, ο Ogier αναρριχήθηκε στη δεύτερη θέση, με τον Evans να παραμένει τέταρτος, αρκετά πίσω από τον οδηγό της Hyundai.

ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις Preview

Ο Neuville εκμεταλλεύτηκε τις εγκαταλείψεις των οδηγών της Toyota σκαρφαλώνοντας στην πέμπτη θέση με τον Gregoire Munster της M-Sport Ford World Rally Team να συμπληρώνει την 6άδα. Παρά το γεγονός ότι το χειρόφρενο του Ford Puma Rally1 δεν λειτούργησε σε καμία ειδική. Πρόβλημα που στα δεύτερα περάσματα αντιμετώπισε και ο teammate του, Joshua McErlean.

Αλλαγή στην κατάταξη σημειώθηκε και στα ελληνικά πληρώματα. O Σερδερίδης δεν μπόρεσε να ξεπεράσει την θερμοπληξία που τον ταλαιπωρούσε μετά το τέλος της δεύτερης μέρας και ως εκ τούτου αναγκάστηκε να εγκαταλείψει. Με τους Πλάγο-Κουζιώνη και Καρανικόλα-Κακαβά να ανεβαίνουν στην πρώτη και τη δεύτερη θέση αντίστοιχα. 

Η αυλαία του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις έπεσε την Κυριακή 29 Ιουνίου σε μια από τις πιο απαιτητικές Κυριακές των τελευταίων ετών, τουλάχιστον όσον αφορά το Ακρόπολις. Μπορεί οι ειδικές να ήταν τέσσερις (δύο περάσματα από Σμόκοβο και Ταρζάν που ήταν η Wolf Power Stage) όμως οι οδηγοί έπρεπε να καλύψουν σχεδόν 100 km. Μπορεί ο Ταρζάν να είναι μια από τις πιο γνωστές και δύσκολες ειδικές του Ράλλυ, το Σμόκοβο όμως ήταν μια εντελώς νέα προσθήκη, με τους οδηγούς να έχουν δει τη διαδρομή μόνο στις αναγνωρίσεις.

ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις Preview

Ο Tänak που όπως είπαμε πετούσε την προηγούμενη μέρα είχε σημαντική διαφορά από τον Ogier και ουσιαστικά αρκούσε να τερματίσει στις ειδικές για να πανηγυρίσει τη νίκη. Ο Ogier, γνωρίζοντας πως οι ελπίδες για τη νίκη ήταν περιορισμένες επέλεξε να κινηθεί συντηρητικά για να εξασφαλίσει την πολύτιμη δεύτερη θέση. Τακτική που επέλεξε να ακολουθήσει και ο Fourmaux.

Ο Evans από την τέταρτη θέση θέλησε να βάλει πίεση στον Fourmaux και μετά το πρώτο πέρασμα από τον Ταρζάν είχε μειώσει τη διαφορά στα 27,9” αναθερμαίνοντας το ενδιαφέρον για την τρίτη θέση. Η απάντηση του Fourmaux ήρθε στο Σμόκοβο 2, με τον Γάλλο οδηγό να εξασφαλίζει την παρουσία του στο βάθρο.

Στην Wolf Power Stage, o Tänak που σε όλο τον αγώνα έμεινε μακριά από κακοτοπιές και προβλήματα αντιμετώπισε πρόβλημα με το κιβώτιο. Ναι μεν τερμάτισε κανονικά αλλά έπρεπε να φτάσει έως το service park στη Λαμία για να επικυρώσει τη νίκη του.

Κάτι που τελικά έγινε, με τον Εσθονό να πανηγυρίζει την πρώτη νίκη στο ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις. Αποτέλεσμα πέρα για πέρα δίκαιο καθώς ο Tänak ήταν γρήγορος, σταθερός και αποτελεσματικός κερδίζοντας επτά από τις 17 ειδικές του αγώνα. Ακόμη όμως κι όταν δεν κέρδιζε βρισκόταν σταθερά στην πρώτη τριάδα.

ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις Preview

Δεύτερος ο Ogier, μετά από έναν πολύ συνετό και ώριμο αγώνα. Στην τρίτη θέση ο Fourmaux ολοκληρώνοντας ένα πολύ καλό τετραήμερο για την Hyundai. Η κορεατική φίρμα πανηγύρισε την πρώτη της φετινή νίκη στο WRC (στους έξι προηγούμενους είχε επικρατήσει η Toyota) και μετρά συνολικά τρεις νίκες στο Ακρόπολις τα τελευταία τέσσερα χρόνια!

ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις Preview

Στην τέταρτη θέση βρέθηκε ο Elfyn Evans που μετά το «σκούπισμα» των ειδικών της πρώτης πήρε το καλύτερο αποτέλεσμα που μπορούσε να πάρει. Παραμένοντας, επικεφαλής της βαθμολογίας του πρωταθλήματος. Μετά το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις και τον θρίαμβο του Tänak, ο Εσθονός έχει 138 βαθμούς, ο Ogier 141 και ο Evans 150.

Πέμπτος ο Neuville που ταλαιπωρήθηκε από τα περισσότερα προβλήματα στο φετινό ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις. Στην έκτη θέση της γενικής και νικητής της κατηγορίας WRC2 ήταν ο Oliver Solberg (Toyota GR Yaris Rally2) που με το αποτέλεσμα αυτό πέρασε στην πρώτη θέση του πρωταθλήματος WRC2.

ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις Preview

Ανάμεσα στα ελληνικά πληρώματα επικράτησαν (26οι στη γενική) οι Γιάννης Πλάγος-Χρήστος Κουζιώνης με το Škoda Fabia Rally2 evo. Το άτυπο ελληνικό βάθρο συμπλήρωσαν οι Χαλκιάς-Κομνός και Καρανικόλας-Κακαβάς, με Renault Clio Rally3 και Ford Fiesta Rally2, αντίστοιχα.

Από τα ελληνικά πληρώματα που αγωνίστηκαν κατάφεραν να τερματίσουν οι Δελαπόρτας-Παναρίτης με Ford Fiesta Rally3, Καλαμαράς-Κακαλής επίσης με Fiesta, Λευκαδίτης-Άκρατος με Peugeot 208 Rally4, Ντόντος-Ιντζόγλου με Renault Clio Rally3 και Βασιλάκης-Harryman με Ford Fiesta Rally3. 

ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις Preview

Κάπως έτσι, το 69ο ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις έφτασε στο τέλος του, δίνοντας την ευκαιρία σε πάνω από 80 εκατομμύρια θεατές σε 60 χώρες να παρακολουθήσουν τις ομορφιές της ελληνικής υπαίθρου. Με εξαίρεση την καθυστέρηση της εκκίνησης η διοργάνωση παίρνει συνολικά υψηλό βαθμό. Όπως και η συμπεριφορά των θεατών, που σεβάστηκαν τις εντολές των κριτών χωρίς να δημιουργηθεί κανένα απολύτως πρόβλημα στην διεξαγωγή των ειδικών.

Νικητές όμως δεν ήταν μόνο ο Tänak και η Hyundai. Ήταν όλοι όσοι τερμάτισαν στο ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις. Και φυσικά, η ΕΚΟ! Που στηρίζει και θα συνεχίζει να στηρίζει τον εθνικό μας αγώνα. Το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις θα είναι στο καλαντάρι του WRC τουλάχιστον μέχρι το 2027, με την EKO να αποτελεί όχι μόνο πυλώνα ως προς τη βιωσιμότητα αλλά σημείο αναφοράς ως προς τη σταθερότητα του αγώνα.

ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις Preview

Με μια σειρά από κοινωνικές δράσεις (καμπάνιες για την οδική ασφάλεια) οι επιτελείς της ΕΚΟ αποδεικνύουν έμπρακτά πως με όραμα και μεράκι όχι μόνο ενισχύουν το κοινωνικό αποτύπωμα του αγώνα αλλά στηρίζουν την καινοτομία και τον μηχανοκίνητο αθλητισμό στην Ελλάδα. 
 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube