Με Toyota RAV4 στις ειδικές του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2025

Με Toyota RAV4 στις ειδικές του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2025

Το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2025 πλησιάζει και παρέα με το πάντα ικανό Toyota RAV4 εξερευνούμε τις νέες και παλιές ειδικές του εθνικού μας αγώνα.

Στο ημερολόγιο του DRIVE κάθε χρόνο κυκλώνουμε από την αρχή του έτους μια ημερομηνία. Αυτή της διεξαγωγής του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις! Βλέπετε, όταν αγαπάς την οδήγηση και τη Φύση, το να μπορείς να περιδιαβείς στις ειδικές του «Ράλλυ των Θεών» είναι ευλογία. Όταν δε συνοδοιπόρος σου σε αυτή τη περιπέτεια είναι το Toyota RAV4, δεν βλέπεις την ώρα!

Όπως είχε γίνει γνωστό από πέρυσι, το εφετινό ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις θα διεξαχθεί μέσα στο καλοκαίρι, επιστρέφοντας στην περίοδο που το χαρακτήρισε διαχρονικά. Ανέκαθεν άλλωστε, ένα από τα βασικότερα στοιχεία της ταυτότητας του αγώνα, που από καταβολής του έχει καθιερωθεί ως ένας από τους πιο απαιτητικούς στα καλαντάρι, είναι η μίξη σκληρών τερέν και ζέστης. Που μόνο η ελληνική ύπαιθρος μπορεί να προσφέρει.

Έτσι, το διάστημα 26-29 Ιουνίου οι απανταχού φαν του μηχανοκίνητου αθλητισμού θα στρέψουν το βλέμμα τους στην χώρα μας για το 72ο ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις. Ο αγώνας αναμένεται να προβληθεί σε πάνω από 60 χώρες, με τους τηλεθεατές που θα τον παρακολουθήσουν να ξεπερνούν τα 80 εκατομμύρια. Ενδεικτικό της ολοένα και αυξανόμενης δυναμικής του. Αρκεί να σκεφτούμε πως το τηλεοπτικό ενδιαφέρον για το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2024 ήταν 12% αυξημένο σε σχέση με το 2023.

Για πρώτη φορά μετά από 30 χρόνια το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις επεκτείνεται στην Περιφέρεια Θεσσαλίας με τη νέα ειδική στο Σμόκοβο

ΕΚΟ Ράλλυ Aκρόπολις 2025, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Για πρώτη φορά μετά από 30 χρόνια, η Περιφέρεια Θεσσαλίας ξαναμπαίνει στον χάρτη του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις. Η ειδική διαδρομή κοντά στην τεχνητή λίμνη Σμόκοβο με μήκος 26,16 km είναι η δεύτερη μεγαλύτερη του προγράμματος. Και ενδεχομένως η πιο όμορφη από άποψη φυσικής ομορφιάς.  

Η απήχηση στα social media υπήρξε εξίσου εντυπωσιακή. Οι προβολές βίντεο στο Facebook αυξήθηκαν κατά 41% σε σχέση με το 2023, με περισσότερα από 2,2 εκατομμύρια βίντεο να παρακολουθούνται από το κοινό. Συνολικά, οι αναρτήσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έφτασαν τα 22,8 εκατομμύρια σε απήχηση.

Ο πήχης έχει ανέβει πολύ κι εμείς για ακόμα μια χρονιά αποφασίσαμε να χτενίσουμε τις ειδικές του εφετινού αγώνα. Τόσο για να σας προσφέρουμε όσο το δυνατόν πιο ζωηρά και παραστατικά τον παλμό των ειδικών όσο και για να σας προτείνουμε παράλληλα τις πιο ενδιαφέρουσες ειδικές. Αγωνιστικές διαδρομές που μπορούν να σας χαρίσουν ξέγνοιαστες στιγμές σε καταπράσινα -και όχι μόνο- μέρη της ελληνικής γης.

Το νέο κεφάλαιο στην ιστορία του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις άνοιξε το 2021, ύστερα από οκτώ χρόνια απουσίας. Η πρόκληση ήταν μεγάλη, το στοίχημα όμως κερδήθηκε πανηγυρικά, μιας και όπως έχει γίνει γνωστό από πέρυσι, το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις θα μείνει στο ημερολόγιο του WRC τουλάχιστον μέχρι το 2027. Τι δείχνει αυτό; Ασφαλώς την συνέπεια των διοργανωτών, καθώς χρόνο με τον χρόνο γίνονται ενέργειες που ανεβάζουν ακόμα περισσότερο την αξία του αγώνα, αναδεικνύοντας το κοινωνικό του αποτύπωμα.

EKO Ράλλυ Ακρόπολις 2025- Toyota RAV4
Στο φετινό ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις θα εκκινήσουν δώδεκα αυτοκίνητα προδιαγραφών Rally1. Ο μεγαλύτερος αριθμός από την επιστροφή του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις στο πρόγραμμα του WRC το 2021.

Όλα αυτά βέβαια δεν θα μπορούσαν να συμβούν χωρίς την ουσιαστική βοήθεια και στήριξη των χορηγών. Με κορυφαίο την ΕΚΟ που παραμένει ο μεγάλος χορηγός ονόματος κι αγώνα. Από το 2021, η εταιρεία στηρίζει αδιάλειπτα και με μεράκι τον αγώνα, αποτελώντας ακρογωνιαίο λίθο για την επιτυχία, τη βιωσιμότητα και την εξωστρέφεια της διοργάνωσης.

Για πρώτη φορά ύστερα από σχεδόν 30 χρόνια, ο αγώνας επεκτείνεται γεωγραφικά πέρα από τις Περιφέρειες Αττικής, Στερεάς Ελλάδας και Πελοποννήσου, καθώς απλώνεται μέχρι την Θεσσαλία, με την προσθήκη της ειδικής «Σμόκοβο»
Συνολικά στο πλαίσιο του έβδομου αγώνα της σεζόν οι οδηγοί θα καλύψουν 345,76 αγωνιστικά χιλιόμετρα (ο μεγαλύτερος από το 2021) μέσα από 17 ειδικές διαδρομές, ταυτόσημες με τον σκληρό χαρακτήρα του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις.

Το αγωνιστικό πρόγραμμα ξεκινά επί της ουσίας την Παρασκευή 27/6 με τις γνώριμες ειδικές σε Λουτράκι, Αγίους Θεοδώρους και Θήβα. Και στη συνέχεια θα περάσει στο νέο Στείρι (που ενσωματώνει τμήματα της ιστορικής διαδρομής που χρησιμοποιήθηκε τελευταία φορά το 2001) και κατόπιν στην Ελάτεια για την πρώτη ημέρα του αγώνα.

ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2025-ΕΚΟ Super Special Stage
Μετά την περσινή υπερειδική στο ΣΕΑ Σείριος η φετινή EKO Super Special Stage θα διεξαχθεί στο Ζάππειο Μέγαρο. Η είσοδος για το κοινό θα είναι ελεύθερη και όπως μαθαίνουμε, το ενδιαφέρον του κόσμου είναι ήδη μεγάλο.

Την επόμενη ημέρα, Σάββατο 28/6, τα πληρώματα θα δοκιμαστούν στις απαιτητικές αλλά εντυπωσιακές διαδρομές Παύλιανη, Καρούτες και Οινοχώρι, σε ένα σκηνικό που συνδυάζει έντονες υψομετρικές μεταβολές και διαφορετικά επίπεδα πρόσφυσης. Η τελευταία ημέρα του αγώνα φέρνει μια μεγάλη πρόκληση με τη νέα ειδική διαδρομή «Σμόκοβο» στη Θεσσαλία, ενώ η Wolf Power Stage θα διεξαχθεί στον Ταρζάν, μια από τις διαχρονικά πιο σκληρές ειδικές του αγώνα -αναμένεται να κρίνει το τελικό αποτέλεσμα.

Από εκεί και πέρα, η τελετή εκκίνησης του αγώνα επιστρέφει και πάλι στην Αθήνα και θα πραγματοποιηθεί στην πλατεία εμπρός από το Παναθηναϊκό Στάδιο. Η EKO Super Special Stage θα ξεκινά λίγα μέτρα πιο πέρα, κάτω από το άγαλμα του Δισκοβόλου του Μύρωνα.

Αμέσως μετά, τα αυτοκίνητα θα στρίβουν στη λεωφόρο Βασιλέως Κωνσταντίνου και από εκεί, προς τη λεωφόρο Βασιλίσσης Όλγας, για να εισέλθουν στην πλατεία του Ζαππείου, δημιουργώντας ένα μοναδικό σκηνικό προβάλλοντας με τον καλύτερο τρόπο το ιστορικό κέντρο της πρωτεύουσας. H εκκίνησή της έχει οριστεί για την Πέμπτη 26 Ιουνίου στις 18:05 και η είσοδος για το κοινό είναι δωρεάν.

Όπως λέμε κάθε χρόνο, στο καθιερωμένο πλέον αφιέρωμά μας, όλοι θα θέλαμε να απολαύσουμε από κοντά όλες τις ειδικές. Να πλημμυρίσουμε από την αδρεναλίνη των πληρωμάτων, να ακούσουμε τον ήχο των αγωνιστικών, ακόμη κι αν φεύγαμε λιγάκι (ή περισσότερο) σκονισμένοι. Για να είμαστε ειλικρινείς όμως, κάτι τέτοιο είναι ουτοπικό για πολλούς λόγους, οικονομικούς και μη. Γι’ αυτό λοιπόν, σχεδιάσαμε ένα πρόγραμμα με τον θεατή στο επίκεντρο. Προκειμένου να συνδυάσετε υψηλού επιπέδου θέαμα με προορισμούς σπάνιας φυσικής ομορφιάς.

EKO Ράλλυ Ακρόπολις 2025- Toyota RAV4

Για να προχωρήσουμε στην υλοποίηση έπρεπε να έχουμε στη διάθεσή μας ένα αυτοκίνητο άνετο, πρακτικό, οικονομικό με καλούς χώρους και φυσικά τη δυνατότητα να πατήσει χώμα. Προαπαιτούμενα που το Toyota RAV4 κάλυπτε και με το παραπάνω! «Αφού το κάναμε -σχετικά άκοπα- με το Puma πέρυσι, με το τετρακίνητο RAV4 θα είναι piece of cake», σκέφτηκα.

Με περίσσεια αυτοπεποίθηση και σιγουριά βρεθήκαμε με τον Θανάση και τον Μάνο, που πήρε φέτος το βάπτισμα πριν ακόμα ο ήλιος ανατείλει χαράσσοντας πορεία για Πελοπόννησο. Το ιαπωνικό SUV, που από το 1994 αριθμεί πάνω από δέκα εκατομμύρια πωλήσεις, παρά τα τρία άτομα και τις μπόλικες αποσκευές (πορτμπαγκάζ 520 lt είχαμε άλλωστε) ταξίδευε αρχοντικά σε όλες τις συνθήκες.

Άνετο, ευθύβολο, σταθερό και καλά ηχομονωμένο στον αυτοκινητόδρομο και πραγματικά γρήγορο στο οδικό δίκτυο της περιφέρειας. Κάτω από το καπό παίρνει θέση ο γνωστός ατμοσφαιρικός κινητήρας 2,5 lt της Toyota που αποδίδει 185 ίππους. Συνεργάζεται επίσης με έναν ηλεκτροκινητήρα μόνιμου μαγνήτη 182 PS και 270 Nm. Στις τετρακίνητες εκδόσεις, όπως αυτή που είχαμε στα χέρια μας, υπάρχει ένα ξεχωριστό ηλεκτρομοτέρ στον πίσω άξονα που αποδίδει 54 PS και 121 Nm.

Η συνδυαστική ισχύς των 306 PS (από τα πιο ισχυρά μοντέλα της Toyota) χαρίζει στο επαναφορτιζόμενο υβριδικό RAV4 (των δύο τόνων) ενδιάμεσες επιταχύνσεις hot-hatch. Κάτι που συμβάλλει στην εύκολη και πάνω από όλα ασφαλή ολοκλήρωση προσπερασμάτων, σε ανηφορικά περάσματα ακόμα και με πλήρες φορτίο.

ΕΚΟ Ράλλυ Aκρόπολις 2025, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Μέσα σε όλα, αυτό που πραγματικά εντυπωσιάζει για το μέγεθος, το βάρος και την ιπποδύναμη του αυτοκινήτου είναι η κατανάλωση. Αν δεν γαργαλάς το ραντάρ της Τροχαίας και κινείσαι στα νόμιμα όρια βλέπεις νούμερα ακόμη και κοντά στα 6,7 lt/100 km.

Ειδικής μνείας χρήζει και η εικόνα της καμπίνας. Όχι επειδή είναι η πιο φαντεζί της αγοράς (απέχει παρασάγγας από αυτόν το χαρακτηρισμό). Αλλά επειδή συγκαταλέγεται στις πλέον πρακτικές και εργονομικές. Που ενσαρκώνει με τον καλύτερο τρόπο το ιαπωνικό well being.

Σε επίπεδο απτής ποιότητας, το Toyota RAV4 σημειώνει πολύ υψηλό σκορ ως προς τα υλικά και το φινίρισμα. Ένα μεγάλο κομμάτι του ταμπλό είναι από μαλακό πλαστικό με ευχάριστη υφή, ενώ τα υπόλοιπα αν και σκληρά είναι πολύ καλά μονταρισμένα και δείχνουν πως θα κερδίσουν το στοίχημα με τον χρόνο.

ΕΚΟ Ράλλυ Aκρόπολις 2025, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Η οθόνη του συστήματος infotainment στο Toyota RAV4 παρέχει όλες τις πληροφορίες που θέλει ο οδηγός. Τα γραφικά είναι λίγο πίσω σε σχέση με τον ανταγωνισμό, ωστόσο η απόκριση είναι ακαριαία και το μενού εύκολα κατανοητό.

Στο τιμόνι, επωφελείσαι από μια θέση προσανατολισμένη προς τον οδηγό. Αρκετά για να διευκολύνει την αναγνωσιμότητα του πίνακα οργάνων και την πρόσβαση στην οθόνη αφής 10,5”. Τα γραφικά, αν και είναι βελτιωμένα σε σχέση με τις προηγούμενες γενιές, παραμένουν απλοϊκά σε σχέση με τον ανταγωνισμό. 

Ενώ και το ιντερφέις του infotainment είναι κομμάτι λιτό. Χωρίς όμως το τελευταίο να παρουσιάζει υστέρηση ως προς την ταχύτητα, την απόκριση την δυνατότητες ή το πλήθος πληροφοριών που προσφέρει. Αυτονόητο πως υποστηρίζει Android Auto και Apple CarPlay. Ως εκ τούτου, εκτός από τους χάρτες της Google (υπάρχει και εργοστασιακή πλοήγηση) μπορείς να ακούς απρόσκοπτα τη μουσική που επιθυμείς.

Αυτό που επίσης εκτιμήσαμε δεόντως είναι πως όλες οι βασικές λειτουργίες ρυθμίζονται πανεύκολα. Με τον κλιματισμό να ελέγχεται από δύο μεγάλους περιστροφικούς διακόπτες. Καλοδεχούμενο όταν κινείσαι σε δύσβατους χωματόδρομους που δεν σου επιτρέπουν αν πάρεις το βλέμμα σου από δαύτους ούτε για μια στιγμή.

H πρώτη αγωνιστική μέρα του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις περιλαμβάνει έξι ειδικές διαδρομές, με τους Αγίους Θεοδώρους να επαναλαμβάνεται δύο φορές. Οι οδηγοί θα αναχωρήσουν στις 06:30 από το Parc Ferm στο Λουτράκι και θα κατευθυνθούν προς τους Αγίους Θεοδώρους, με το πρώτο αυτοκίνητο να ξεκινά στις 07:28. Η διαδρομή έχει μήκος 26,76 km και περιλαμβάνει τα πάντα: Μπόσικο χώμα, φαρδιά και πολύ γρήγορα κομμάτια και μερικά ασφάλτινα χιλιόμετρα. Για να συνεχίσει σε ένα ιδιαίτερα στενό και κατηφορικό κομμάτι που καταλήγει στο ποτάμι μέχρι τον τερματισμό, στον οικισμό Κάτω Χαρβάτι.

ΕΚΟ Ράλλυ Aκρόπολις 2025, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Περίπου μια ώρα αργότερα οι παγκόσμιοι θα βρεθούν στο Λουτράκι. Με μήκος 12,9 km, η διαδρομή ξεκινά στις 08:31 από τα Πίσσια. Και όπως και πέρυσι είναι από τις πιο απαιτητικές του προγράμματος. Η περιοχή των Γερανείων Ορέων άλλωστε, έχει πάρα πολλές χωμάτινες διαδρομές, διευκολύνοντας τη διοργάνωση ως προς τη χάραξη και τον σχεδιασμό τους. Το ανηφορικό και στενό κομμάτι της εκκίνησης δίνει τη θέση του σε ένα γρήγορο κατηφορικό, το οποίο στα τελευταία πέντε χιλιόμετρα γίνεται ιδιαιτέρως τεχνικό. Στις 10:28 οι οδηγοί θα ξεκινήσουν για το δεύτερο πέρασμα από τους Αγίους Θεοδώρους, αποχαιρετώντας την Πελοπόννησο.

ΕΚΟ Ράλλυ Aκρόπολις 2025, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Οι οδηγοί διασχίζουν τα Γεράνεια Όρη με θέα τη θάλασσα. Οι διαδρομές της Πελοποννήσου πάντα φημίζονταν για τον σκληρό χαρακτήρα τους.

Σειρά παίρνει η Θήβα στις 14:29. Κλασική ακροπολική ειδική με μήκος 19,58 km που εφέτος συνδυάζει χαράξεις προηγούμενων ετών. Τι να περιμένεις; Σφιχτή χάραξη, εντυπωσιακά άλματα, γρήγορες διαδοχικές στροφές και μαλακό ως επί το πλείστον χώμα. Στις 16:50 οδηγοί και ομάδες μεταφέρονται στο Στείρι, μιας από τις διαδρομές που δεν υπήρχαν στο περυσινό πρόγραμμα. Η διαδρομή ξεκινά λίγο έξω από το Δίστομο και τα πρώτα 8,93 χιλιόμετρα είναι ίσως τα πιο θεαματικά ολόκληρου του αγώνα.

Πρόκειται κυρίως για ανηφορικό, γρήγορο κομμάτι, με πολύ φαρδύ οδόστρωμα και γρήγορες φουρκέτες που υπόσχονται μοναδικό θέαμα. Στη συνέχεια, η διαδρομή περνά μέσα από ένα κατάφυτο δασικό τμήμα μήκους περίπου εννέα χιλιομέτρων, για να καταλήξει σε ένα στενότερο, κατηφορικό κομμάτι με φουρκέτες, μέσα στα νταμάρια, μέχρι τον τερματισμό στο οροπέδιο του Ελικώνα. Με το χώμα στο σύνολο της ειδικής να είναι καλό. Η αυλαία της πρώτης μέρας πέφτει στις 19:31 στην Ελάτεια, μια ακόμα κλασική διαδρομή που επιστρέφει ύστερα από την περσινή της απουσία. Στην ουσία πρόκειται για την ειδική διαδρομή Ελάτεια-Ρεγκίνι του 2022.

ΕΚΟ Ράλλυ Aκρόπολις 2025, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Οι πέτρες-ξυράφια στα βουνά της Στερεάς Ελλάδας δεν συγχωρούν λάθος υπολογισμούς.



Η διαδρομή ανηφορίζει με φουρκέτες μέχρι τα μισά, όπου ξεκινά το γρήγορο κατηφορικό τμήμα, για περίπου δύο χιλιόμετρα. Λίγο πριν από το 7ο χιλιόμετρο, οι οδηγοί θα περάσουν από γνωστά πλέον νερά της Ελάτειας για να καταλήξουν στο τελευταίο, κατηφορικό κομμάτι με τις συνεχόμενες φουρκέτες.

Την πρώτη μέρα οι οδηγοί θα διανύσουν 121,76 km. Αν έχετε όρεξη να ξυπνήσετε νωρίς, μπορείτε να παρακολουθήσετε το πρώτο πέρασμα από τους Αγίους Θεοδώρους και να βρεθείτε στο Στείρι ύστερα από δύο ώρες και κάτι. Εναλλακτικά έχετε τη δυνατότητα να παρακολουθήσετε και τα δύο περάσματα από τους Αγίους Θεοδώρους. Κατά τη γνώμη μας πάντως, αξίζει να βρεθείτε στο Στείρι, μιας και όπως προείπαμε είναι από τις πιο εντυπωσιακές διαδρομές του αγώνα μας.

Αν βρεθείτε στο Στείρι, μπορείτε να απολαύσετε το φαγητό σας στο Κυριάκι, να χαλαρώσετε στο οροπέδιο της Αρβανίτσας (γνωστό για το μουσικό φεστιβάλ του) και να ανάψετε ένα κεράκι στη φημισμένη μονή του Οσίου Λουκά. Αν πάλι δεν θέλετε να κάνετε πολλά χιλιόμετρα, σταθερή και αξιόπιστη λύση είναι η Θήβα.

Το Σάββατο, όπως ακριβώς και πέρυσι είναι η μεγαλύτερη χιλιομετρικά μέρα του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2025. Περιλαμβάνοντας τρεις επαναλαμβανόμενες ειδικές. Με την Παύλιανη να ανοίγει την αυλαία. Ερχόμενος από Αθήνα για να προσεγγίσεις το γραφικό αυτό ορεινό χωριό του δήμου Φθιώτιδας ακολουθείς την έξοδο προς Μπράλο, λίγο μετά τα Καμένα Βούρλα, για να ξεκινήσεις την ανάβαση.

ΕΚΟ Ράλλυ Aκρόπολις 2025, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Και φέτος οι διοργανωτές περιμένουν πλήθος κόσμου στις ειδικές. Για αυτό λοιπόν κι εμείς φροντίζουμε για την όσο το δυνατόν πιο έγκαιρη προσέλευση. Θυμίζουμε πως οι ειδικές κλείνουν τρεις ώρες πριν την εκκίνηση.

Κι αν το Toyota RAV4 είχε καταθέσει τα διαπιστευτήριά του στον ανοιχτό δρόμο, έφτασε η ώρα να δούμε τη συμπεριφορά του σε πιο κλειστές διαδρομές. Παρά τα επιπλέον 260 kg που κουβαλούσαμε εξαιτίας της μπαταρίας των 18,1 kWh, η ανάρτηση δεν δείχνει (γόνατα Μακφέρσον εμπρός διπλά ψαλίδια πίσω) να προβληματίζεται από το επιπλέον βάρος. Οι αβλεψίες του οδικού δικτύου φιλτράρονται πειστικά παρά τις 19άρες ζάντες και η κλίση στις στροφές είναι μικρότερη από αυτή που περιμένεις.

Ο συνολικά πολιτισμένος χαρακτήρας του RAV4 επιβεβαιώνεται και από την πολύ καλή συνεργασία του θερμικού κινητήρα με το ηλεκτρομοτέρ. Το πέρασμα σε θερμική λειτουργία δεν γίνεται εντελώς αθόρυβα. Γίνεται όμως γραμμικά. Μόνο στην περίπτωση που έχεις επιλέξει το πρόγραμμα «Sport» και πατήσεις τέρμα το γκάζι, θα το δεις να γίνεται πιο απότομο. Με τον αναμενόμενο αντίκτυπο στην επιτάχυνση και στο επίπεδο θορύβου που θα φτάσει στην καμπίνα λόγω CVT.

Αν πιέσεις περισσότερο θα δεις το αυτοκίνητο να υποστρέφει ελάχιστα, προτού ο πίσω ηλεκτροκινητήρας επαναφέρει την τάξη. Το τιμόνι δεν σε κρατά αποκομμένο από τη δράση, παρέχοντάς σου επαρκή πληροφόρηση για να γνωρίζεις ανά πάσα που βρίσκονται οι τροχοί σου. Το βάρος είναι σωστό και η αίσθηση σε κάνει να ξεχνάς πως βρίσκεσαι σε SUV με μήκος 4,6 m.

Επιστρέφοντας στα του αγώνα, το πρώτο αυτοκίνητο θα στηθεί στην αφετηρία της Παύλιανης στις 08:22. Έχει επανέλθει η παραδοσιακή χάραξη, με τα πρώτα επτά χιλιόμετρα να είναι μεν σε σκληρό χώμα αλλά με υψηλή μέση ωριαία ταχύτητα. Από την περιοχή «Πυρά Ηρακλεόυς», οι οδηγοί θα χωθούν στο δάσος με τη διαδρομή να γίνεται στενή και τεχνική με ζόρικες στροφές μέχρι τον τερματισμό κοντά στο χωριό Μαυρολιθάρι: 24,58 χιλιομέτρα που συνθέτουν ένα πολύ ενδιαφέρον μωσαϊκό, περνώντας από κατάφυτα δάση με έλατα.

ΕΚΟ Ράλλυ Aκρόπολις 2025, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Στις 10:05 οι οδηγοί θα βρεθούν στις Καρούτες, μια ειδική που ταυτίστηκε με το Ράλλυ Ακρόπολις των δεκαετιών του ’70 και του ’80. Η διαδρομή ξεκινά από την άσφαλτο του ομώνυμου χωριού, ανηφορίζοντας προς το δάσος για ένα αρκετά τεχνικό κομμάτι. Έπειτα από τέσσερα χιλιόμετρα ενώνεται με τον παλιό δρόμο των Καρουτών και κατηφορίζει σε μια ακόμα πανέμορφη διαδρομή με γρήγορες στροφές. Σημείο αναφοράς, το τελευταίο «εσάκι» πριν από τον τερματισμό.

Κι από τις Καρούτες, χωρίς ανάσα στο Οινοχώρι, με ώρα εκκίνησης τις 11:32. Όπως και πέρυσι, πρόκειται για μια ακόμα ενδιαφέρουσα ειδική που ξεκινά ανηφορικά, με μπόλικο πλάτος και εύκολο χώμα που ευνοεί τα γρήγορα περάσματα. Περνά από το κλασικό λατομείο και στη συνέχεια μπαίνει στο δάσος στενεύοντας αρκετά. Για σχεδόν 200 μέτρα, οι παγκόσμιοι θα πατήσουν στην άσφαλτο Σκλήθρου-Οινοχωρίου πριν χωθούν και πάλι στο στεναδούρι που καταλήγει στην Κάτω Παύλιανη.

Στο Οινοχώρι και στην Παύλιανη, το Toyota RAV4 μας έδειξε πως θα κινηθεί πολύ σβέλτα, με την ουρά να γλιστρά ευχάριστα στο μαλακό χώμα. Ούτε Kalle Rovanper νιώσαμε ούτε Sbastien Ogier. Σίγουρα όμως το διασκεδάσαμε αρκετά! 
Ως προς την παρακολούθηση του αγώνα, τα πράγματα είναι κάπως πιο απλά, μιας και μπορείτε να παρακολουθήσετε και τα δύο περάσματα της αγαπημένης ειδικής, αλλάζοντας -αν είναι εφικτό- σημείο θέασης. Να θυμίσουμε σε αυτό το σημείο πως τα δεύτερα περάσματα από Παύλιανη, Καρούτες και Οινοχώρι ξεκινούν στις 15:22, 17:05 και 18:32 αντίστοιχα.

ΕΚΟ Ράλλυ Aκρόπολις 2025, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Μπορείτε λοιπόν εύκολα να παρακολουθήσετε την ειδική της Παύλιανης (σας προτείνουμε το οροπέδιο αν και θα έχει μπόλικο κόσμο) και στη συνέχεια να κάνετε τη βόλτα σας στο χωριό. Χτισμένη σε υψόμετρο 1.040 m, η Παύλιανη είναι ένα από τα πιο γνωστά χωριά της ευρύτερης περιοχής και ισορροπεί ιδανικά ανάμεσα στο γραφικό και το μοντέρνο. Βλέπετε, ο τουρισμός δεν έχει αλλοιώσει την αισθητική της.

Διαθέτει πλήθος καφέ και εστιατορίων για όλες τις απαιτήσεις, ενώ must θεωρείται και η επίσκεψη στο φημισμένο πάρκο αναψυχής της Παύλιανης. Σίγουρα το μάτι σας θα έχει πάρει κάποια φωτογραφία του στο Instagram! Αξίζει να επισκεφτείτε το μοναδικό αυτό παρκάκι και να αφεθείτε στη μαγεία της Φύσης.

Έχετε όμως κατά νου πως οι δρόμοι του χωριού δεν έχουν κατασκευαστεί για τις ορδές των τουριστών αλλά για να εξυπηρετούν τις ανάγκες των μόνιμων κατοίκων. Κοινώς είναι στενοί και στις περισσότερες περιπτώσεις χωράει ένα αυτοκίνητο. Αμάξια με το μέγεθος του RAV4 λοιπόν ενδεχομένως να ταλαιπωρηθούν. Για αυτό, οπλιστείτε με υπομονή! Ή ακόμα καλύτερα αφήστε το αυτοκίνητό σας στην είσοδο του χωριού.

ΕΚΟ Ράλλυ Aκρόπολις 2025, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Το Toyota RAV4 αποδείχθηκε ιδανικός συμπαραστάτης στα βουνά της Στερεάς Ελλάδας. Στο πατημένο χώμα μάλιστα η ουρά θα γλιστρήσεις και το αποτέλεσμα είναι απολαυστικό.

Αν θέλετε να αποφύγετε τον συνωστισμό της Παύλιανης, μπορείτε να μεταβείτε στο Μαυρολιθάρι. Ένα ήσυχο χωριό που τις μέρες του αγώνα σφύζει από ζωή. Χαλαρώστε στην πλατεία όπου δεσπόζει ο αιωνόβιος πλάτανος και μην παραλείψετε να δοκιμάσετε τα τοπικά εδέσματα πριν επιστρέψετε στην Παύλιανη για το δεύτερο πέρασμα (η απόσταση Παύλιανης-Μαυρολιθαρίου είναι 35 λεπτά).

Αξίζει επίσης να παρακολουθήσετε και τις Καρούτες. Μια νοσταλγική ειδική που συνδυάζει την παλιά αύρα με το νέο πρόσωπο αλλά πάντα σκληρό πρόσωπο του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις. Οι προσβάσεις είναι σχετικά εύκολες για όλα τα αυτοκίνητα (προτιμήστε την Αγία Ευθυμία) και υπάρχουν ωραία σημεία από ψηλά για να μπορέσεις να δεις τους οδηγούς να έρχονται με φόρα. Φυσικά, αξίζει να βρεθείς και στο τελευταίο «εσάκι» αλλά είναι δεδομένο πως θα γίνεται χαμός.

Σε απόσταση 50 λεπτών από τις Κουρούτες βρίσκεται το Γαλαξίδι. Το επισκεφτήκαμε πρόσφατα στο πλαίσιο του DRIVE Away, ωστόσο οι συστάσεις είναι περιττές. Μια βόλτα στα καντούνια, τα καπετανόσπιτα κι ένας καφές με θέα τη θάλασσα μπροστά από το λιμάνι είναι πραγματικά το καλύτερο αγχολυτικό.

ΕΚΟ Ράλλυ Aκρόπολις 2025, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Στη διαδρομή προς το Γαλαξίδι, το Toyota RAV4 μας έδειξε για μια ακόμα φορά πως μπορεί να ακολουθήσει πρόθυμα τον σβέλτο ρυθμό που θα ορίσει ο οδηγός. O έλεγχος του αμαξώματος είναι συνολικά εύκολος και το επιπλέον βάρος της μπαταρίας δεν επηρεάζει τη σταθερότητα του πίσω μέρους. Βέβαια, όσο περισσότερο πατάς το γκάζι τόσο αυξάνεται και η κατανάλωση. Ανεβαίνοντας πάνω από τα 9 lt/100 km.

Είναι πάντως δεδομένο πως θα ταξιδέψεις ανετότατα. Η καμπίνα είναι καλά ηχομονωμένη και η μεγάλη πανοραμική ηλιοροφή με το ηλεκτρικό σκιάδιο (στην έκδοση GR Sport) δημιουργεί ένα ευχάριστο και φωτεινό περιβάλλον. Αυτό που επίσης παρατηρήσαμε είναι πως οι χώροι για τους επιβάτες είναι πραγματικά μεγάλοι. Κατά τη διάρκειά της περιήγησής μας στις ειδικές, ο Θανάσης, ο Μάνος και η αφεντιά μου βρεθήκαμε και στις πίσω θέσεις. Κανένα παράπονο από κανέναν! Ο χώρος για τα πόδια και το κεφάλι είναι υποδειγματικός και ευνοεί για μεγάλα και πολύωρα ταξίδια.

Και κάπως έτσι φτάνουμε στην Κυριακή, την τελευταία μέρα του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2025. Και τη μικρότερη χιλιομετρικά του αγώνα. Αλλά με δύο πολύ ενδιαφέρουσες επαναλαμβανόμενες ειδικές. Η δράση μεταφέρεται στη Θεσσαλία, στο Σμόκοβο στις 08:03. Η ολοκαίνουργια αυτή -σχετικά στενή- ειδική με μήκος 26,16 χιλιόμετρα είναι η δεύτερη μεγαλύτερη του προγράμματος. Και ξεχωρίζει για το πανέμορφο φυσικό της τοπίο, διασχίζοντας τα βουνά γύρω από την ομώνυμη τεχνητή λίμνη.

ΕΚΟ Ράλλυ Aκρόπολις 2025, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Το Toyota RAV4 στη θέα της σημαίας των Αγράφων υπό το βλέμμα των αγωνιστων Αντώνη Κατσαντώνη (το κανονικό του όνομα ήταν Αντώνης Μακρυγιάννης) και Γεώργιου Καραϊσκάκη.

Κύριο χαρακτηριστικό της, οι συνεχείς υψομετρικές διαφορές που αναμένεται να δοκιμάσουν τους οδηγούς και τα μηχανικά μέρη των αυτοκινήτων. Το είδος του χώματος ποικίλει ανάλογα με το σημείο, ενώ υπάρχουν και δύο πολύ θεαματικά περάσματα από ποτάμια -προτιμήστε το δεύτερο. Το υδάτινο στοιχείο στην ευρύτερη περιοχή είναι έντονο. Κι όταν το χώμα αναμειγνύεται με το νερό έχουμε λάσπη!

ΕΚΟ Ράλλυ Aκρόπολις 2025, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Τετρακίνητο RAV4, 19 cm απόσταση από το έδαφος. «Δεν θα κολλήσουν πουθενά!» θα μπορούσε να σκεφτεί κάποιος. Εδώ όμως θα έρθουμε εμείς να κάνουμε τον συνήγορο του διαβόλου. 19άρες ζάντες, ασφάλτινα Bridgestone και επιπλέον βάρος λόγω της μπαταρίας.

ΕΚΟ Ράλλυ Aκρόπολις 2025, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Ακόμα και στη λάσπη που συναντήσαμε στο Σμόκοβο παρά τα ασφάλτινα λάστιχα το RAV4 δεν «μάσησε». Τα ηλεκτρονικά συστήματα λειτουργούν με τον καλύτερο τρόπο βγάζοντάς μας από την δύσκολη θέση όποτε χρειάστηκε. Συνολικά, το RAV4 έδειξε πως τιμά την κληρονομιά των προγόνων του.

Το Toyota RAV4 όμως δεν «μάσησε», με τα ηλεκτρονικά συστήματα να επεμβαίνουν και να μας βγάζουν από τη δύσκολη θέση όποτε χρειάστηκε. Αν έπρεπε να χαρακτηρίσουμε το RAV4 σε δύσκολα χωμάτινα τερέν μια λέξη ταιριάζει: Αποτελεσματικό! Τιμώντας τόσο τις προηγούμενες γενιές όσο και την ιστορία της Toyota στην κατασκευή αποδοτικών τετρακίνητων. Αν μάλιστα του φορέσεις χωμάτινα λάστιχα, το RAV4 θα σε πάει πολύ πιο μακριά από την πλειονότητα των υπόλοιπων D-SUV. Ύστερα από μια ώρα, στις 09:05 οι οδηγοί θα βρεθούν σε μια από τις πιο ονομαστές ειδικές σε όλο το WRC.

Τον Ταρζάν που εκτός των άλλων είναι η Wolf Power Stage του εφετινού ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις. Τα πρώτα δέκα χιλιόμετρα (σε σύνολο 23,37) ξεδιπλώνονται μέσα σε πυκνό δάσος, με σχετικά σκληρό χώμα. Στη συνέχεια, για περίπου τέσσερα χιλιόμετρα, ο δρόμος γίνεται ιδιαίτερα καλός και φαρδύς.

ΕΚΟ Ράλλυ Aκρόπολις 2025, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Το υδάτινο στοιχείο ξεχωρίζει στο Σμόκοβο. Η ειδική είναι σχετικά στενή και τα σημεία θέασης περιορισμένα. Σας προτείνουμε να βρεθείτε σε ένα από τα δύο ποτάμια της ειδικής. Αν είναι δυνατόν, στο δεύτερο.

Όμως, ύστερα από τη διασταύρωση για Ροβολιάρι και Ρεντίνα, ξεκινά το γνωστό «σπαστίρι» του Ταρζάν: Κομμάτι θρυλικό που δοκιμάζει αντοχές, καθώς οι πέτρες και το σκληρό ανάγλυφο παραμονεύουν και δεν συγχωρούν λάθη. Αναρτήσεις και λάστιχα δοκιμάζονται στο έπακρο, σε έναν δρόμο που έχει αφήσει το αποτύπωμά του στην παράδοση του αγώνα. Η ειδική διαδρομή ολοκληρώνεται λίγο πριν από την είσοδο του χωριού Παλαιά Γιαννιτσού. Και όπως κάθε χρόνο αναμένεται να μαζέψει πολύ κόσμο.

Στις 12:32 οι οδηγοί θα επιστρέψουν για το δεύτερο πέρασμα από το Σμόκοβο και στις 14:15 το αγωνιστικό σκέλος θα ολοκληρωθεί με την Wolf Power Stage στον Ταρζάν. To φυσικό περιβάλλον στο Σμόκοβο είναι πανέμορφο, ωστόσο οι προσβάσεις είναι δύσκολες και τα σημεία θέασης δεν είναι πολλά. Αν πάντως επιλέξετε να μεταβείτε στο Σμόκοβο (49 km από τη Λαμία) σας προτείνουμε να καθίσετε κοντά στο δεύτερο ποτάμι. Με δεδομένο όμως πως ο περισσότερος κόσμος που θα έρθει θα κατευθυνθεί εκεί, καλό είναι να πάρετε θέση από νωρίς.

ΕΚΟ Ράλλυ Aκρόπολις 2025, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Το αυτό ισχύει και για τον Ταρζάν όπου είναι δεδομένο πως θα γίνεται χαμός. Αν όμως είσαι φίλος του WRC, θεωρούμε πως τουλάχιστον για μια φορά είναι καλό να δεις τον αγώνα από τον Ταρζάν. Μια διαδρομή μοναδική στην κόσμο, άμεσα συνυφασμένη με τον χαρακτήρα του Ράλλυ Ακρόπολις.

Όπως και πέρυσι η αυλαία του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις θα πέσει εμπρός από τις εγκαταστάσεις της πανελλήνιας έκθεσης Λαμίας. Σημειώστε επίσης πως εφέτος, θα εκκινήσουν συνολικά δώδεκα αυτοκίνητα προδιαγραφών Rally 1. Ο μεγαλύτερος αριθμός στη σύγχρονη ιστορία του αγώνα, από την επιστροφή του στο WRC το 2021.

Κλείνοντας, οφείλουμε να σας υπενθυμίσουμε ορισμένα πράγματα προς τη διευκόλυνση όλων των πλευρών. Το WRC είναι θέαμα, αδρεναλίνη και συναίσθημα. Και με το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις η χώρα μας διαφημίζεται στα πέρατα του κόσμου. Μόνο στην Ιαπωνία πέρυσι, 900.000 τηλεθεατές απόλαυσαν τους οδηγούς στις διαδρομές της χώρας μας. Είτε κατασκηνώσουμε μέσα στις ειδικές είτε παραμείνουμε για λίγο σε αυτές, οφείλουμε να σεβαστούμε το περιβάλλον. Μιλάμε άλλωστε για παρθένα δάση, με πλούσια χλωρίδα και πανίδα.

ΕΚΟ Ράλλυ Aκρόπολις 2025, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Είτε κατασκηνώσουμε στα δάση είτε μείνουμε για λίγο στην εκάστοτε ειδική οφείλουμε να σεβόμαστε το περιβάλλον. Και να μην διαταράσσουμε την ισορροπία των… μόνιμων κατοίκων. 

Οφείλουμε επίσης να ακολουθούμε τις οδηγίες των κριτών. Βρίσκονται εκεί για τη δική μας ασφάλεια. Κι αν ρίξετε μια ματιά στο πρόγραμμα και στα ωράρια των ειδικών, θα αντιληφθείτε πόσο δύσκολο και κουραστικό είναι το έργο τους. 
Καθόμαστε στις προκαθορισμένες ζώνες θεατών για θαυμάσουμε τους οδηγούς. Ειδάλλως, η ειδική διαδρομή μπορεί να καθυστερήσει ή ακόμα και να ακυρωθεί. Αφήνουμε ανοιχτά τα καθορισμένα σημεία και την πρόσβαση των οχημάτων ανάγκης και θυμόμαστε πως οι ειδικές κλείνουν τρεις ώρες πριν από την εκκίνηση του πρώτου αυτοκινήτου.

ΕΚΟ Ράλλυ Aκρόπολις 2025, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Στο ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις, έναν από τους πιο σκληρούς και απαιτητικούς αγώνες του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος δεν χωράνε προγνωστικά. Εδώ που τα λέμε όμως, όλοι όσοι τερματίζουν είναι νικητές. Από τη μεριά μας, ευχόμαστε καλή επιτυχία και πάνω από όλα ασφαλή τερματισμό και στα 69 πληρώματα, έντεκα εκ των οποίων αποτελούν τις ελληνικές συμμετοχές. 

Καλή απόλαυση και ραντεβού στα βουνά. Με σεβασμό το περιβάλλον και τους γύρω μας…

ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2025
Ειδικές και ωράριο αγώνα

Πέμπτη 26 Ιουνίου

Shakedown
Εκκίνηση

08:01

Μήκος

3,62 km

Τελετή εκκίνησης (Παναθηναϊκό Στάδιο)

Εκκίνηση

17:45

ΕΚΟ Super Special Stage 2025 Ζάππειο 
Εκκίνση18:05
Μήκος1,65 km

Παρασκευή 27 Ιουνίου

ε.δ. Άγιοι Θεόδωροι 1
Εκκίνηση

07:28

Μήκος

26,76 km

ε.δ. Λουτράκι
Εκκίνηση

08:31

Μήκος

12,90 km

ε.δ. Άγιοι Θεόδωροι 2
Εκκίνηση

10:28

Μήκος

26,76 km

ε.δ. Θήβα
Εκκίνηση

14:29

Μήκος

19,58 km

ε.δ. Στείρι
Εκκίνηση

16:50

Μήκος

24,18 km

ε.δ. Ελάτεια
Εκκίνηση

19:31

Μήκος

11,58 km

Σάββατο 28 Ιουνίου

ε.δ. Παύλιανη 1 
Εκκίνηση

08:22

Μήκος

24,58 km

ε.δ. Καρούτες 1 
Εκκίνηση

10:05

Μήκος

19,48 km

ε.δ. Οινοχώρι 1 
Εκκίνηση

11:32

Μήκος

17,66 km

ε.δ. Παύλιανη 2 
Εκκίνηση

15:22

Μήκος

24,58 km

ε.δ. Καρούτες 2 
Εκκίνηση

17:05

Μήκος

19,48 km

ε.δ Οινοχώρι 2 
Εκκίνηση18:32
Μήκος 17,66 km

Κυριακή 29 Ιουνίου

ε.δ. Σμόκοβο 1 
Εκκίνηση

08:03

Μήκος

26,16 km

ε.δ. Ταρζάν 1 
Εκκίνηση

09:05

Μήκος

23,37 km

ε.δ. Σμόκοβο 2 
Εκκίνηση

12:32

Μήκος

26,16 km

ε.δ Ταρζάν 2 (Wolf Power Stage 2025 
Εκκίνηση14:15
Μήκος23,37 km

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube