node/34106

Αυτόματο Φρενάρισμα Ανάγκης: Υποχρεωτικό από το 2020

Πενήντα χώρες συμφώνησαν να επιβάλλουν το AEBS –Advanced/Autonomous Emergency Braking System- στα καινούργια αυτοκίνητα. Ο κανονισμός αναμένεται να τεθεί σε ισχύ μέχρι το τέλoς του 2020.

Οι ευρωπαϊκές ρυθμίσεις για τα αυτοκίνητα δεν αφορούν μόνο τα πρότυπα ρύπανσης. Μπορούν επίσης να παρέμβουν και στον εξοπλισμό ασφαλείας. Αρκετά συστήματα έχουν γίνει υποχρεωτικά από το νόμο: ABS, ESP ή πιο πρόσφατα η κλήση έκτακτης ανάγκης.

Η επόμενη συσκευή που πρόκειται να γενικευθεί θα είναι αυτόματη πέδηση έκτακτης ανάγκης. Αυτό το σύστημα, που ονομάζεται AEBS, λειτουργεί με τη βοήθεια μιας κάμερας που ανιχνεύει μια επικείμενη σύγκρουση με ένα σταματημένο αυτοκίνητο, μια διάβαση πεζών... Αρχικά ειδοποιεί τον οδηγό και αν αυτός δεν αντιδράσει ενεργοποιεί αυτόματα τα φρένα.

Προς το παρόν δεν υπάρχει ημερομηνία για την έναρξη ισχύος του νέου κανονισμού. Αλλά έχει γίνει ένα μεγάλο βήμα. Συνολικά 50 χώρες, περιλαμβανομένων των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, της Ιαπωνίας και της Αυστραλίας (αλλά όχι της Κίνας και των Ηνωμένων Πολιτειών), συμφώνησαν με τον ΟΗΕ για την κατάρτιση ενός σχεδίου του κανονισμού.

Η συμφωνία μεταξύ των χωρών λήφθηκε στο πλαίσιο της ομάδας εργασίας για τα αυτοματοποιημένα και συνδεδεμένα οχήματα του Παγκόσμιου Φόρουμ για την εναρμόνιση των κανονισμών που αφορούν τα οχήματα της CEE UN –Οικονομική Επιτροπή του ΟΗΕ για την Ευρώπη. Η τελευταία αναφέρει σε δήλωσή της: «Τα AEBS είναι ήδη διαθέσιμα για ορισμένα αυτοκίνητα σε ορισμένες χώρες, αλλά μέχρι σήμερα δεν υπήρχαν τυποποιημένες τεχνικές απαιτήσεις για να εξασφαλιστεί η σωστή λειτουργία αυτών των συστημάτων».

Ο κανονισμός θα εγκριθεί τον Ιούνιο από το Φόρουμ και στη συνέχεια θα υποβληθεί στα κράτη-μέλη. Η εφαρμογή του θα μπορούσε να εξεταστεί κατά τη διάρκεια του 2020. Θα μπορούσε επίσης να υπάρξει μια εφαρμογή δύο σταδίων, πρώτα στα νέα μοντέλα, και στη συνέχεια σε όλα τα πωλούμενα αυτοκίνητα. Οι Βρυξέλλες εκτιμούν ότι η γενίκευση του AEBS μπορεί να σώσει περισσότερες από 1.000 ζωές ετησίως στην Ευρώπη.

node/39571

Αερόσακοι και για τους πίσω επιβάτες στην Mercedes-Benz S-Class

Η Mercedes-Benz S-Class ετοιμάζεται να θέσει νέα στάνταρ στον τομέα της ασφάλειας.

Κυριακή, 26 Ιουλίου 2020 | Θάνος Παππάς Επικοινωνία

Αερόσακοι και για τους πίσω επιβάτες στην Mercedes-Benz S-Class

Η Mercedes-Benz αποκάλυψε πως η νέα γενιά S-Class (W223) θα είναι το πρώτο αυτοκίνητο με αερόσακο για τους πίσω επιβάτες δημοσιεύοντας και μια σχετική εικόνα.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Mercedes-Benz S-Class: MBUX με πέντε οθόνες και προηγμένη διεπαφή [video]

Όπως βλέπουμε, ο αερόσακος είναι τοποθετημένος στις πλάτες των εμπρός καθισμάτων. Χάρη σε αυτόν, σε περίπτωση σύγκρουσης το κεφάλι και ο κορμός των πίσω επιβατών συγκρατείται με αποτέλεσμα να αποτρέπονται οι σοβαροί τραυματισμοί της σπονδυλικής στήλης. Επιπλέον, η γερμανική φίρμα δήλωσε πως ο αερόσακος έχει τη δυνατότητα να προσαρμόζεται σε περίπτωση παιδικών καθισμάτων. Βέβαια, όπως συμβαίνει με όλους τους αερόσακους, η ύπαρξή του καθιστά ακόμη πιο αναγκαία την ούτως η άλλως υποχρεωτική χρήση ζώνης (η S-Class έχει τεχνολογία inflatable seatbelt).

Εκτός από τους πίσω αερόσακους, η νέα S-Class θα έχει αναβαθμισμένη λειτουργία Pre-Safe Impulse Side που αντιλαμβάνεται μια πλευρική σύγκρουση προτού συμβεί και με τη βοήθεια των καθισμάτων μετακινεί τον οδηγό και τον συνοδηγό προς το κέντρο του οχήματος, ενώ παράλληλα η ανάρτηση στη μεριά της σύγκρουσης ανυψώνεται (E-Active Body Control) για καλύτερη απορρόφηση των δυνάμεων από το πιο άκαμπτο πάτωμα του μοντέλου.

Περισσότερες πληροφορίες για την ασφάλεια και τα συστήματα αυτόνομης οδήγησης της νέας S-Class θα έχουμε στις 29 Ιουλίου, ενώ στις12 Αυγούστου θα μάθουμε για την πολυτέλεια. Η επίσημη πρεμιέρα της Mercedes-Benz S-Class W223 είναι προγραμματισμένη για τον Σεπτέμβριο του 2020.

[Πηγή: Mercedes-Benz]

node/39384

Goodyear Fleet Tracker: Η έξυπνη εφαρμογή για τη σωστή διαχείριση των ελαστικών 

Η Goodyear λανσάρει την εφαρμογή Goodyear Fleet Tracker διευκολύνοντας τους στόλους στη σωστή διαχείριση όλων των οχημάτων, συμπεριλαμβανομένων των τρέιλερ. 

Πέμπτη, 02 Ιουλίου 2020 | Επικοινωνία

Goodyear Fleet Tracker: Η έξυπνη εφαρμογή για τη σωστή διαχείριση των ελαστικών 

Το Goodyear Fleet Tracker είναι μία πολύ φιλική και έξυπνη εφαρμογή προς το χρήστη και παρέχει λεπτομερή καταγραφή και παρακολούθηση των χιλιομέτρων των οχημάτων. H συνεχής παρακολούθηση του «υπολειπόμενου πέλματος» επιτρέπει στους στόλους και τους παρόχους σέρβις να καθορίσουν την κατάλληλη στιγμή για την αντικατάσταση των ελαστικών και προληπτικά να προγραμματίσουν την συντήρησή τους, δίχως καμία διακοπή κατά τη λειτουργία τους. Επιπλέον, η έξυπνη συσκευή θα υποστηρίζει τη βιώσιμη λειτουργία των στόλων, επεκτείνοντας τη διάρκεια ζωής των ελαστικών, διασφαλίζοντας ότι ο σκελετός των ελαστικών, παραμένει σε βέλτιστη κατάσταση για αναγόμωση. 

Ακόμη, η λύση αυτή που παρέχει η Goodyear, διευκολύνει τον εντοπισμό των οχημάτων στο δρόμο που βρίσκονται σε απομακρυσμένες τοποθεσίες. Η συσκευή που λειτουργεί με μπαταρία, μπορεί να εγκατασταθεί σε οποιοδήποτε τύπο οχήματος, διευκολύνοντας κατά πολύ τη διαχείριση των ρυμουλκούμενων οχημάτων.  Πρόκειται για μια καινοτόμο λύση, η οποία στέλνοντας σήμα μέσω GPS, επιτρέπει στο διαχειριστή του στόλου και στον πάροχο σέρβις να βελτιώσει την ανεύρεση των οχημάτων που βρίσκονται σε λειτουργία ή να εντοπίσει κάποιο ρυμουλκούμενο όχημα που βρίσκεται σταθμευμένο σε απομακρυσμένη τοποθεσία για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα. 

Η πρόταση εντοπισμού της Goodyear, συμπεριλαμβάνει εσωτερική μνήμη αποθήκευσης με χωρητικότητα περισσότερων από 55.000 εγγραφών ενώ χρησιμοποιώντας απλώς το δίκτυο κινητής τηλεφωνίας, μεταφέρει τα συγκεντρωμένα δεδομένα σε ένα cloud. Ακόμα και σε περίπτωση που ένα όχημα που έχει εξοπλιστεί με τη συσκευή βρίσκεται εκτός εμβέλειας, η χωρητικότητα της μνήμης είναι αρκετά μεγάλη ώστε να διασφαλίσει ότι τα δεδομένα δεν θα χαθούν.

 Ένας ενσωματωμένος μετρητής κίνησης 3 σταδίων επιτρέπει στο σύστημα να εισέλθει σε ‘κατάσταση αναστολής λειτουργίας’ και να μπει σε κατάσταση ‘εξαιρετικά χαμηλής ισχύος’, όπου η τεχνολογία θα επαναεργοποιηθεί όταν ανιχνευθεί κίνηση του οχήματος. Από προεπιλογή, το GPS στέλνει σήμα κάθε δεκαπέντε λεπτά, ενώ η αποστολή δεδομένων πραγματοποιείται κάθε δύο ώρες ή όταν το όχημα σταματά ή ξεκινά τη λειτουργία του. Tο διάστημα μεταφοράς των δεδομένων μπορεί να διαμορφωθεί για να καλύψει συγκεκριμένες ανάγκες στόλου και του τύπου μεταφοράς. Τα ισχυρά συστήματα τεχνολογίας δεδομένων της Goodyear, θα αναλύσουν τα δεδομένα που συλλέγονται.  Ο χρήστης έχει πρόσβαση σε λεπτομερή δεδομένα διανυθέντων χιλιομέτρων και σε δεδομένα δρομολογίων ανά εξοπλισμένο όχημα, μέσω μιας προσαρμοσμένης αναφοράς, ενώ μπορεί να παρακολουθήσει το συνολικό ιστορικό του στόλου με τη βοήθεια ενός φιλικού προς το χρήστη πίνακα σε εφαρμογές κινητών τηλεφώνων και διαδικτυακές πύλες. 

[Πηγή: Goodyear]