Euro NCAP: Οι πρώτες δοκιμές των βοηθημάτων οδήγησης δείχνουν μη πειστικά αποτελέσματα [videos]

Τα αυτόνομα αυτοκίνητα, όσο εξελιγμένα και να είναι, δεν θα αποφύγουν τα λάθη και τα ατυχήματα. Επομένως, θα πρέπει πάντοτε να ελέγχεται ο βαθμός προστασίας των επιβατών και των πεζών.

Προσαρμοζόμενο cruise control, διατήρηση της λωρίδας και ανάγνωση των σημάτων κυκλοφορίας. Ο συνδυασμός αυτών των τριών εργαλείων επιτρέπει, μαζί με το αυτόνομο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης, στο αυτοκίνητο να κινείται αυτόνομα στην εθνική οδό -θεωρητικά. Ακόμα και αν ο νόμος δεν το επιτρέπει, τα αυτοκίνητα έχουν ήδη τις τεχνολογικές λύσεις για να κινούνται αυτόνομα σε δρόμους ταχείας κυκλοφορίας, αλλά η διαχείριση αυτών των συστημάτων ποικίλλει ανάλογα με τον κατασκευαστή.

Ο οργανισμός Euro NCAP μόλις άρχισε να δοκιμάζει αυτά τα συγκεκριμένα βοηθήματα οδήγησης ως μέρος του αυτόνομου αυτοκινήτου και το ετυμηγορία είναι τελεσίδικη. Σύμφωνα με τον Euro NCAP, «το μήνυμα είναι σαφές: Ακόμη και τα αυτοκίνητα με τα πιο προηγμένα συστήματα χρειάζονται την επαγρύπνηση του οδηγού». Δεν πρόκειται φυσικά για κάτι που μας εξέπληξε και ο Euro NCAP δεν μας είπε κάτι παραπάνω από αυτό που ήδη ξέραμε.

Αλλά αυτό που είναι ενδιαφέρον είναι τα αποτελέσματα των δοκιμών σε διάφορες μάρκες και μοντέλα: Audi A6, BMW 5 Series, DS 7 Crossback, Ford Focus, Hyundai Nexo, Mercedes-Benz C-Class, Nissan LEAF, Tesla Model S, Toyota Corolla και Volvo V60. Ξεκάθαρα, μόνο πολύ πρόσφατα μοντέλα, όλα εξοπλισμένα με αυτόματη διατήρηση λωρίδας, αυτόνομο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης, προσαρμοζόμενο cruise control και ανάγνωση σημάτων ΚΟΚ.

group

Το αυτόνομο αυτοκίνητο βρίσκεται ακόμη πολύ μακριά
Από όλα αυτά τα μοντέλα, τα BMW και τα DS είναι αυτά που προσφέρουν το πιο χαμηλό επίπεδο βοήθειας. Και από αυτό καταλαβαίνουμε ότι χρειάζεται, σε μεγάλο βαθμό, να έχουμε και τα δυο μας χέρια μας στο τιμόνι οδηγώντας αυτά τα αυτοκίνητα. Πάνω στα Audi, Ford, Hyundai, Mercedes-Benz, Toyota, Nissan και Volvo, ο Euro NCAP κρίνει ότι υπάρχει μια καλή ισορροπία μεταξύ συμμετοχής οδηγού και βοηθήματος. Το Tesla, από την άλλη πλευρά, προσφέρει βοήθεια «πολύ τραβηγμένη», σύμφωνα με τον οργανισμό.

Και στις δύο δοκιμές αποφυγής, και πάλι το Tesla είναι το αυτοκίνητο που «βοηθά υπέρ το δέον» τον οδηγό και αναλαμβάνει πάρα πολλά. Για να αποφύγει τις λακκούβες, «το σύστημα Tesla δεν επιτρέπει στον οδηγό να αποκλίνει από την τροχιά που χαράχτηκε από τον υπολογιστή του αυτοκινήτου. Αυτό εμφανίζει και πάλι τον κίνδυνο της υπερβολικής εμπιστοσύνης του οδηγού προς το βοήθημα».

Το χειρότερο για αυτά τα βοηθήματα οδήγησης έρχεται με το «cut in» και «cut out». Η πρώτη δοκιμή (cut in) είναι όταν ένα όχημα μπαίνει εμπρός σου και σε αναγκάζει να επιβραδύνεις. Το cut out είναι το σενάριο όπου το όχημα που προηγείται βγαίνει από λωρίδα του για να αποφύγει ένα φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης ή ένα εμπόδιο, αναγκάζοντάς σε να αντιδράσεις γρήγορα.

«Όλα τα αυτοκίνητα έδειξαν σοβαρές ατέλειες σε αυτές τις δοκιμές, κανένα από τα συστήματα δεν ήταν σε θέση να βοηθήσει και το ατύχημα θα μπορούσε να αποφευχθεί μόνο εάν ο οδηγός ήταν προσεκτικός και φρενάριζε ή άλλαζε λωρίδα». 

Είναι προφανές ότι πρέπει να συντελεστεί τεράστια πρόοδος σε αυτά βοηθήματα για την εθνική οδό, τα οποία είναι προσώρας ιδιαίτερα πρακτικά όταν η κυκλοφορία θα είναι ελάχιστη ή ακόμη και μηδενική...

Δείτε πώς συμπεριφέρθηκαν και τα δέκα μοντέλα που δοκίμασε ο Euro NCAP